Testa Rift gratis i helgen

Robot
Medlem
Testa Rift gratis i helgen

Riktigt bra MMO.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Märkligt att Trion kör gratishelg på Rift samtidigt som de betatestar Defiance.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Bra att det finns något mmo som fortfarande har bra end-game! Alla nya mmo misslyckas på den delen.

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Märkligt att Trion kör gratishelg på Rift samtidigt som de betatestar Defiance.

Märkligt indeed. Hur tänkte dom här egentligen, om man får kalla det tänka?

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Priapsi:

Märkligt att Trion kör gratishelg på Rift samtidigt som de betatestar Defiance.

Märkligt indeed. Hur tänkte dom här egentligen, om man får kalla det tänka?

samma sak med neverwinter såfall

Medlem

Bra spel, jag var i en guild från dag 1 och vi lyckades vara dom första som hade flera stycken som fick max level och klara av dom svåraste dungeons, hade riktigt underbart gear och även om det låter som att vi kanske rushade allt så hade vi väldigt roligt i spelet.

Jag nämner inte detta för att "I'm awesome hardcore leetzor" men för att ge en ide utav var min karaktär var, vilken typ av gear han hade för att göra t2 dungeons och etc.

Dom introducerade ett system där ens karaktär blir låst om man loggar in från en annorlunda plats och man får ett email man måste använda en kod för att låsa upp den, för att stoppa folk som försöker stjäla ens karaktär vilket pågick ganska stort under den tiden för en läcka i deras system eller något liknande.

Jag har en gmail adress som är låst till den här datorn och min mobil, alltså väldigt VÄLDIGT svårt för någon att göra något även om dom lyckas komma in på mitt konto.

En dag får jag ett email att någon försöker komma in på mitt konto, "vafan?" tänker jag men vet att jag inte behöver oroa mig för han kan inte göra något med min karaktär utan att låsa upp den genom att komma in på min email...

...jepp han kan inte komma in på min email, men han kan genom att ha loggat in på mitt konto i spelet välja en annan email som den här koden ska skickas till.. utan att min originella email får en bekfräftelse att jag vill byta email vilket fick mig att ställa frågan "WTF var meningen med det här systemet?!"

Jag försökte få tag på customer support och fixa hela fiaskot men efter ett halvhjärtat svar om att dom ska se vad dom kan göra och sedan aldrig fått något svar så gav jag upp på spelet...

Med det sagt så är det ett roligt spel, väldigt välpolerat, inget nytt direkt men det gör vad andra mmo's gör fast bättre och jag tvivlar på att dom inte har fixat deras "låsnings-system" så att det inte går att bara byta email och få koden skickad till var än hackern/tjuven etc vill.

TL;DR Trion fucked me in the ass but the game is good.

Medlem
Skrivet av Haeken:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Priapsi:

Märkligt att Trion kör gratishelg på Rift samtidigt som de betatestar Defiance.

Märkligt indeed. Hur tänkte dom här egentligen, om man får kalla det tänka?

samma sak med neverwinter såfall

Inte direkt. Trion har ju gjort både Rift och Defiance. Är väl Cryptic som gör Neverwinter?


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av Haeken:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Priapsi:

Märkligt att Trion kör gratishelg på Rift samtidigt som de betatestar Defiance.

Märkligt indeed. Hur tänkte dom här egentligen, om man får kalla det tänka?

samma sak med neverwinter såfall

Inte direkt. Trion har ju gjort både Rift och Defiance. Är väl Cryptic som gör Neverwinter?

Jasså det visste jag nämligen inte

Medlem

Har det inte alltid varit gratis att spela till 20? Jag gjorde det för typ 2 år sedan eller något.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Haeken:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Priapsi:

Märkligt att Trion kör gratishelg på Rift samtidigt som de betatestar Defiance.

Märkligt indeed. Hur tänkte dom här egentligen, om man får kalla det tänka?

samma sak med neverwinter såfall

Hade helt glömt att den betan startade, tack

Medlem

slutade spelade i top1 guilden vid dåläget när jag spelade slutade pga det obalanserade spelet inte för jag bryr mig om ligga 1a i dps men när man som erfaren raider(vart en av dom i guilden som spelat wow hardcore)

hade theory craftat sönder vissa builds jag kom fram till använde alla i rift fö.

Med det sagt för att jag skulle köra bra dps kunde jag inte köra rouge dps i min still utan vart tvungen att spela madda fakking sabatour.

vilket jag inte ville inte nog med detta det vart så obalanserat för både pve och pvp att det vart löjligt endå vart jag bäst gearad rogue vid tillfället på servern(världen?) endå kunde jag ej med mina min/max uträkningar och rotations ligga 1a i dps ifall jag gjorde allt flawless.

Vilket fick mig att sluta, då jag skrev om det på forumen och ingenting gjordes angående det.

Kanske tanka och kolla igenom talent träden men tvivlar ytterst jag kommer börja igen sist jag kollade träden vart det fortfarande rätt broken.

Medlem

Förbannade spammare här också. Blir mer och mer av såna där idioter på forumen


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

Jag älskar Rift, men jag hatar att man kan köra macro på en del klasser för att bara behöva spamma en knapp eller två för att göra DPS. Dealbreaker för mig.

Medlem

Startade som DPS. Insåg att det var omöjligt att komma in i en dungeon. Köade i dagar. Köpte en mount, kändes som att dra runt med en traktor. Spelet är... "grått" och man kan utan problem råka traska in i fiender som är så hög level att de äter dig som en skinkmacka. Helt utan varning, plötsligt är man bara där.

Tröttnade på spelet... Det gjorde vi allihopa.

Har säkert sina fans men till den skaran sällar jag mig inte. Dock inte lika genomuselt som Age of Conan eller omständigt stort som Aion.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Hade grymt kul i RIFT, från släpp tills för några veckor sedan då vi bestämde att lägga ner gillet pga. folkbrist.

Det höll i 2 år, vilket de flesta bra MMO's brukar göra för min del.

1
Skriv svar