Mer retro från Capcom?

Robot
Moderator | Testpilot
Mer retro från Capcom?

Strider, Ghosts'n Goblins är något jag skulle tänka mig att se nytt


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

U.N. Squadron hade ju varit supercoolt

Medlem

U.N Squadron hade definitivt varit grymt.
Strider likaså.

Medlem

Jag vill egentligen inte se några gamla Capcomspel i ny skrud, men skulle gärna vilja se en massa gamla godingar med dess orginalgrafik och orginalmusik på PSN/XBLA/Steam osv, så som det nämnda Strider.

Mega Man Anniversary Collection och Mega Man X Collection vore inte helt fel heller.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Jag vill egentligen inte se några gamla Capcomspel i ny skrud, men skulle gärna vilja se en massa gamla godingar med dess orginalgrafik och orginalmusik på PSN/XBLA/Steam osv, så som det nämnda Strider.

Mega Man Anniversary Collection och Mega Man X Collection vore inte helt fel heller.

You, my good sir, just read my mind!


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Jag tycker det är bra att de kollar på de gamla sakerna igen. Inga nya spelare kommer uppleva de gamla bra plattformsspelen annars, knappast som att en kid idag sätter sig och spelar Ducktales till nes, eller, ja räddningspatrullen för den delen.

Felet är bara att det nog inte görs på ett bra sätt, det ser man redan i ducktales filmen, det är liksom fult, det är inte påkostat nog. Antingen gör man det som med mega man 9, eller om man skall göra det mera modernt, då lägger man de pengarna som behövs, det senare kommer inte ske.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Kan inte göra något annat än att instämma med övriga. Strider verkar som en toppenidé. När det kommer till Mega man är jag lite kluven då många är glada över hur de har gått tillbaka till gamla grafiken och spelstilen, behöver inte ändra något där.

För övrigt tycker jag att flertal spel utanför Capcom som bör få en remake. Tror de få en väldans fart på säljandet. Quackshot och Donald in Maui Mallard bara för att nämna få.


signatur

Tokyo, Japan reporting in!

Medlem

Detta kan verkligen bli hur bra som helst, eller riktigt riktigt dåligt. Jag hoppas på det förstnämnda och ser riktigt mycket fram emot spelen med en risk att bli besviken.

/ LordDaimos

Moderator | Testpilot
Skrivet av Kazutoyo:

Jag vill egentligen inte se några gamla Capcomspel i ny skrud, men skulle gärna vilja se en massa gamla godingar med dess orginalgrafik och orginalmusik på PSN/XBLA/Steam osv, så som det nämnda Strider.

Mega Man Anniversary Collection och Mega Man X Collection vore inte helt fel heller.

Håller egentligen med, men görs det på rätt sätt så säger jag inte nej till att spelet görs med dagensteknik.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det här var mig en riktig överaskning :D!

Skribent
Skrivet av Aresz:

U.N. Squadron hade ju varit supercoolt

Åh, det är dags att försöka hitta det spelet till mitt SNES. Sjukt bra.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Aresz:

U.N. Squadron hade ju varit supercoolt

Åh, det är dags att försöka hitta det spelet till mitt SNES. Sjukt bra.

Jag har det här i hyllan
Ett av dom bästa spelen på snes


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Kör hellre en emulator än spelar "hd remakes" av dessa spel


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Oavsett vad vill jag sparka dem på nötterna om de bara släpper dessa till psn/xbla och inte steam.

Medlem

Tycker de kunde göra en re-make av Duck Tales till Amiga också:


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Final Fight, Knights of the round, Dungeons & Dragons, Captain Commando, Armored Warriors ja ta tillbaka beat em up genren, Capcom var ju kungar på scenen back in the day. Hade väl inte skadat med U.N Squadron och Ghost n Goblins eller Gunsmoke. Och sist men inte minst en bortglömd antihjälte, Gargoyle's Quest, Firebrands tre spel är värdiga en till uppföljare

Moderator | Testpilot
Skrivet av Verdurakh:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Aresz:

U.N. Squadron hade ju varit supercoolt

Åh, det är dags att försöka hitta det spelet till mitt SNES. Sjukt bra.

Jag har det här i hyllan
Ett av dom bästa spelen på snes

Terranigma är det bästa så FU

Och föredrar Darius Twin faktiskt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Medlem

Rescue Rangers har jag spelat alldeles för lite av de senaste åren, så det skulle vara roligt med en remake av det underbara spelet

Medlem

Chip and Dale Rescue Rangers
Vore underbart med en remake av det ^^


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av neonille:

Är det inte SEGA som har gjort det spelet? Jag har för mig det iaf, men jag kan ju ha fel

Skrivet av Parzec:

Tycker de kunde göra en re-make av Duck Tales till Amiga också:

https://www.youtube.com/embed/U60ad2wRYII

Ooooo det var verkligen svårt o klättra i berget


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Parzec:

Tycker de kunde göra en re-make av Duck Tales till Amiga också:

https://www.youtube.com/embed/U60ad2wRYII

Det selet är riktigt underbart. Minns hur rädd man blev när mumien dök upp när man utforska pyramiderna

Medlem

YES! Jag kommer skaffa Duck Tales.

Fast efter det skulle jag nog vilja se en remake av TaleSpin!


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Mer Retro från Capcom


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Resident evil rebirth på 2an o 3an!

1
Skriv svar