Hur spelade du Mass Effect 3?

Robot
Medlem
Hur spelade du Mass Effect 3?

Intressant, tyvärr blir inte spelet bättre för det.

Inaktiv

De dissar i stort sätt sig själva här

Om de hade visat alla olika trådar man kan ha, som börjar från ME1 till slutet av ME3 hade alla slutat på tre olika trådar.

Hur många trådar tror ni det finns? Själv gissar jag på ungefär 30-60 (då tänker jag på beslut som ändrade seriens gång).

Medlem

rätt häftig sammanställning ändå
Även om slutet kändes lite si sådär. så är ändå mass effect något av de bästa spelen jag spelat. Underbar story.

Medlem

Jag försökte föra dialogerna mot det som eventuellt kunde leda till sex.
Jag fick dock lära mig att jag är minst lika dålig på att ragga i spel som jag är i verkligheten.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

jag spelade adept female, räddade quirans, botade inte genophage och var ond. Så jag var en jävligt liten minoritet?


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Kommer alltid älska Mass Effect men sannolikheten att jag spelar igenom det igen är försvinnande liten när man vet att allt man ändå gjort i det första och andra spelet spelar inte någon som helst roll i den tredje.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Själv spelade jag fram till Citadel, där var det så buggingt att man var tvungen att göra massor av sparpositioner så man kunde ladd om om saker hängde sig och gjorde att events inte triggare, OM och OM och OM igen.

Sedan i väntan på buggfix fick man höra att extenden cut inte skulle fixa slutet på spelet, så inte rört ME3 sedan dess.

Mass Effect slutade med Mass Effect 2.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Haha, härlig bild


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag försökte föra dialogerna mot det som eventuellt kunde leda till sex.
Jag fick dock lära mig att jag är minst lika dålig på att ragga i spel som jag är i verkligheten.

Yeap, same here. Rädda universum och försöka få ligg, misslyckas med ett av dem även andra spelförsöket.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Skulle gärna vilja veta hur de kom fram till vissa av siffrorna. En del har ju faktiskt kört igenom mass effect 3 flera gånger. Jag har tex både kört med femshep och maleshep.

Medlem

Renegade Shephard i ME1 och 2 : humoristisk, cool, tar inte skit från någon

Renegade Shephard i ME3 : galen, psykopat, mördare

BIIIOOOOOOWAAAAAAAAREEEE

4% klarade spelet på Insanity... Ubercasuals, jag tror jag dog typ 8 gånger genom hela campaignet som Adept, kan inte tänka mig hur lätta dom andra svårighetsgraderna var.

Medlem

17% survival rate för kaiden

17% av ME1 spelarna valde fel

Medlem
Skrivet av Woffen:

Skulle gärna vilja veta hur de kom fram till vissa av siffrorna. En del har ju faktiskt kört igenom mass effect 3 flera gånger. Jag har tex både kört med femshep och maleshep.

Du kanske inte behövde göra det men när man ville importera en tidigare sparning från ME2 så skulle man använda ett verktyg (var säkert bara ett av sätten).
Med det verktyget kunde man se vilka val man gjort under hela ME2, vilka som överlevt sista uppdraget, vem man skapat relationen med och även ändra detta om man kände för det.
Jag antar att denna fil (sparningen, eller en simplifierade text version) laddas upp till Biowares servrar efter man klarat ME3 och i den står väl minst den information (troligen mer) som de bygger deras lilla statistik på. Att folk sedan spelat fler gånger är ju lätt att filtrera (om de vill, mer är ju bättre) då säkert även ens IP, kontonamn etc sparas i samma fil.

Medlem
Skrivet av Fuidama:
Skrivet av Woffen:

Skulle gärna vilja veta hur de kom fram till vissa av siffrorna. En del har ju faktiskt kört igenom mass effect 3 flera gånger. Jag har tex både kört med femshep och maleshep.

Du kanske inte behövde göra det men när man ville importera en tidigare sparning från ME2 så skulle man använda ett verktyg (var säkert bara ett av sätten).
Med det verktyget kunde man se vilka val man gjort under hela ME2, vilka som överlevt sista uppdraget, vem man skapat relationen med och även ändra detta om man kände för det.
Jag antar att denna fil (sparningen, eller en simplifierade text version) laddas upp till Biowares servrar efter man klarat ME3 och i den står väl minst den information (troligen mer) som de bygger deras lilla statistik på. Att folk sedan spelat fler gånger är ju lätt att filtrera (om de vill, mer är ju bättre) då säkert även ens IP, kontonamn etc sparas i samma fil.

Då borde det ju vara "playthroughs" och inte "players". Typ 18% of the playthroughs were with femshep (vilket jag tycker är en otroligt låg siffra). Tex vi vet inte, om man tex först körde med maleshep på första genomspelningen, och femshep på andra, kanske de bara räknar in första genomspelningen. Och då kan det ju bli lite missvisande. Tycker de borde, precis som med quarians vs geth, ha "both" som ett alternativ. Och samma där med quarians vs geth, om man i en genomspelning stod på quarians sida och en andra genomspelning enade de båda sidorna. Hur räknas det då? Inkluderar "both" en person som ena genomspelningen stod på quarians sida och andra genomspelningen stod på geth's sida?

Paragon vs renegade, most popular squad members och några andra är ju lättare då det kan inkludera data från alla genomspelningar.

Medlem

Hur kan folk ha dödat Mordin? Varför???

Medlem
Skrivet av Woffen:

...

Jag vet inte, men som precis med all statistik så går det inte att veta exakt hur de gått tillväga för att ta fram den.
Bioware och framförallt EA vill ju säkert ha så höga siffror som bara går för att kränga lite fler exemplar. För 10 biljoner kills i multiplayer får ju hela MP delen att låta bra eller hur? Personligen har jag bara tittat på det BF3 skin man fick men inte spelat MP ännu då jag inte gillar "hoard" konceptet.

De räknar säkert också med alla gånger man RÅKAT skapa en karaktär men sedan direkt efter man fått börja spela, startat om igen.

Medlem
Skrivet av Fuidama:
Skrivet av Woffen:

...

Jag vet inte, men som precis med all statistik så går det inte att veta exakt hur de gått tillväga för att ta fram den.
Bioware och framförallt EA vill ju säkert ha så höga siffror som bara går för att kränga lite fler exemplar. För 10 biljoner kills i multiplayer får ju hela MP delen att låta bra eller hur? Personligen har jag bara tittat på det BF3 skin man fick men inte spelat MP ännu då jag inte gillar "hoard" konceptet.

De räknar säkert också med alla gånger man RÅKAT skapa en karaktär men sedan direkt efter man fått börja spela, startat om igen.

Haha, sant. Statistik är klurigt, den kan ofta vändas och vridas precis som man vill. Se bara på hur politiker leker med statistik och får resultat som egentligen är käpprätt åt helvete

MP Delen var kul som fasen dock, men för mycket rng när man skulle öppna boxes "som man kunde köpa för riktiga pengar eller credits man tjänat genom att lira mp"

Medlem

W000t! Kan man hålla både Quarians och Geth vid liv, hur??

Medlem

Trist, ingen statstik på hur många som Marauder Shields tog livet av, och räddade ifrån slutet?


signatur

Nämen!

Medlem

Bara 18% FemShep?, nä det måste vara något fel!!!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

W000t! Kan man hålla både Quarians och Geth vid liv, hur??

Poängbaserat system i bakgrunden, du måste dock har gjort rätt i Mass Effect 2 under några quest för att lyckas med det, började du spela i ME3 som första spel kan man inte rädda båda raserna.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Det här är i mina ögon den bästa spelserien genom tiderna. Har aldrig spelat om ett singleplayerspel så många gånger som mass effect serien.

Medlem

Tack för varningstexten!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Trist, ingen statstik på hur många som Marauder Shields tog livet av, och räddade ifrån slutet?

hehe hade varit kul att se statisik på vilka val folk gjorde i slutet...vilken färg som var populärast

hursomhelst Marauder Shields FTW!


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Inaktiv
Skrivet av Syahin:

Renegade Shephard i ME1 och 2 :
4% klarade spelet på Insanity... Ubercasuals, jag tror jag dog typ 8 gånger genom hela campaignet som Adept, kan inte tänka mig hur lätta dom andra svårighetsgraderna var.

Insanity är riktigt svårt om du kör utan playthrough bonusar.

Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av skogsvilden:

W000t! Kan man hålla både Quarians och Geth vid liv, hur??

Poängbaserat system i bakgrunden, du måste dock har gjort rätt i Mass Effect 2 under några quest för att lyckas med det, började du spela i ME3 som första spel kan man inte rädda båda raserna.

Jag är rätt säker på att jag räddade båda raserna utan en save.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av saru:

Kommer alltid älska Mass Effect men sannolikheten att jag spelar igenom det igen är försvinnande liten när man vet att allt man ändå gjort i det första och andra spelet spelar inte någon som helst roll i den tredje.

Well, dom har ju visst påverkan på tredje spelet, bara inte på slutet av det.

Medlem
Skrivet av Fuidama:

För 10 biljoner kills i multiplayer får ju hela MP delen att låta bra eller hur? Personligen har jag bara tittat på det BF3 skin man fick men inte spelat MP ännu då jag inte gillar "hoard" konceptet.

Argh... spenderade 30 minuter på ett inlägg som jag både lyckades radera OCH se till att det försvann från webläsarens historik.

Kortare svar:

- BF3 skinnet är inte särskilt bra, inte ens när man har låst upp riktigt bra vapen.

ME3-mp är riktigt bra, förutsatt att man gillar/står ut med "hoard mode". Det finns olika spelstilar och mycket saker att låsa upp eller uppgradera.
Alla hatar affären någon/några gånger när man bara får skräp, men som kompromiss så funkar den rätt bra om man inte är otålig och pytsar in riktiga pengar.

De dåliga sidorna med ME3-mp är väl ingen server-browser och aslånga "laddningstider" på PC. Det är också rejält långsamt patch-tempo (månader/halvår) trots att det är EA själva som driver Origin och varje platform (pc,xbox, ps3) är separata. Istället får man mindre balansjusteringar varje vecka där de försöker arbeta runt kända buggar. Patch-tempot är väl tyvärr ett nutida gissel vi får stå ut med.

Skrivet av matte89:
Skrivet av Syahin:

Renegade Shephard i ME1 och 2 :
4% klarade spelet på Insanity... Ubercasuals, jag tror jag dog typ 8 gånger genom hela campaignet som Adept, kan inte tänka mig hur lätta dom andra svårighetsgraderna var.

Insanity är riktigt svårt om du kör utan playthrough bonusar.

Inte om man kör Adept med icke-nerfade Biotic Explosion. Soldier eller Engineer är svårare dock, men det lär ändå vara lättare än Platinum/Gold/Silver(?) solo runs. Största svårigheten lär vara att man tror att ens squad-mates automatiskt ska förstå vad man tänker göra precis som lagkamraterna i mp oftast gör.

Medlem
Skrivet av Sillage:
Skrivet av Puscifer:

Jag försökte föra dialogerna mot det som eventuellt kunde leda till sex.
Jag fick dock lära mig att jag är minst lika dålig på att ragga i spel som jag är i verkligheten.

Yeap, same here. Rädda universum och försöka få ligg, misslyckas med ett av dem även andra spelförsöket.

Få ligg?? Hur fan låter det då

Medlem

43% played as Soldier.

Tack CoD............


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

12
Skriv svar