Söndags-Skivan #1

Medlem
Söndags-Skivan #1

Hej hå!

Som sagt, dags för något nytt!
Jag har varit väldigt oaktiv efter musik-kalenderns slut och för att hitta något att skriva om så ska jag varje söndag prata lite grann om en speciell skiva som jag gillar.
Känns ju passande eftersom att prata om musik verkar vara "min grej" här på sajten.

Det här bryter då traditionen att mina inlägg ska ha något med spel att göra, men whatever.

Vi får se hur länge jag orkar hålla detta igång, men jag hoppas att det blir något kul av det så länge det varar!

Vi inleder hela denna serie inlägg med min absoluta favorit:

Veckans Skiva:

Ride The Lightning (Metallica - 1984)

- Metallicas bästa skiva, världens bästa skiva, i mitt tycke alltså.
Denna platta har inte en enda dålig låt, börjar med den råa "Fight Fire With Fire" och avslutas av den tyngre och långsammare instrumentaliska mästerverket "The Call of Ktulu".
Min personliga favorit.

Bästa: The Call of Ktulu
Sämsta: Escape

Tre låtar att lyssna på:

#blogg

Medlem
Söndags-Skivan #1

Lyssnade extremt mycket på Metallica i min tidiga ungdom i början av 90-talet.

Vet inte om jag gillar Master mer än Ride dock ganska lika.
Tycker dock "....and justice for all" är sjukt underskattad.

Men nu har jag inte lyssnat något större sedan Garage inc skivan släpptes skall sägas.

Medlem
Skrivet av Lepr:

Men nu har jag inte lyssnat något större sedan Garage inc skivan släpptes skall sägas.

Du har inte missat mycket xD

Bra platta. Jag köpte den efter att jag hade hört "Master Of Puppets", blev lite besviken på ljudet, men det var inget fel på bandets driv på den tiden...

Efter "The Black Album", gick det utför. Jag respekterar Metallicas ovilja att stagnera, men det betyder inte att man behöver gilla det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar