DayZ-panelen från PAX East

Robot
Medlem
DayZ-panelen från PAX East

Härlig snubbe.
Testade dayz igår, helt dött och för mycket skitservers, Rocket får sluta sega annars kommer folk börja spela något annat.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Härlig snubbe.
Testade dayz igår, helt dött och för mycket skitservers, Rocket får sluta sega annars kommer folk börja spela något annat.

Ja, sluta sega nu Rocket och släpp ett halvfärdigt spel!

Medlem
Skrivet av Zelzahim:

Ja, sluta sega nu Rocket och släpp ett halvfärdigt spel!

Det är väl tanken att han ska släppa en alpha?

Medlem

Genom att köra på private hive har jag i princip aldrig haft problem med hackers eller döda servers osv. Har kört på samma server sen ungefär ett halvår tillbaka. Bra, stabil server med bra ping. Alltid folk inne och dessutom är det ungefär samma folk som spelar, vilket gör att man känner igen många spelare och klaner.

Medlem

Dehär slår allt ! Dom har fixat allt som man vill att dom skulle fixa i dayz, iallf va jag tkr, helt underbart! Årets spel efter arma 3. dayz standalone totalt 10 av 10 toasterz... Mer sånt här i vår spelvärld!

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Zelzahim:

Ja, sluta sega nu Rocket och släpp ett halvfärdigt spel!

Det är väl tanken att han ska släppa en alpha?

Nej han har ändrat sig att han vill släppa ett så färdigt spel det går men kommer ändå uppdatera m.m i ca ett år fram.

Så mer beta stadiet än alphan men det är en sån smörja av skit att det inte är någon ide att gå in på.

Dean vet ju själv inte när han kan tänkas släppa det.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Härlig snubbe.
Testade dayz igår, helt dött och för mycket skitservers, Rocket får sluta sega annars kommer folk börja spela något annat.

Jag hade gärna börjat spela DayZ SA nu genast men rocket får gärna ta så mycket tid han behöver för att göra det så bra som möjligt. Jag väntar hellre på ett fungerande spel (även om det är alpha) än att han rushar något som kommer göra folk besvikna.
Vill inte se något rushat för att folk vill börja spela NU. Det vore en besvikelse.


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Härlig snubbe.
Testade dayz igår, helt dött och för mycket skitservers, Rocket får sluta sega annars kommer folk börja spela något annat.

No phun intended?

Standalone borde väl dyka upp när som helst väl? Som du skrev skulle han väl släppa en alpha?


signatur

Nämen!

Medlem

Känns som att min dator inte kommer klara av detta ifall det ska vara i arma 3 motorn, rocket borde göra så att vilken jäkel som helst kan spela även om dom har en lite segare burk, att ifall man sänker grafiken så ska det funka flytande.
Finns många spel som är så. Det borde även detta vara men den turen kommer jag nog inte ha.
Min laptop må ha en i7a i sig, 4 gig ram m.m och klarar arma 2 rätt ok om jag sänker grafiken men känns som den skulle spy ettor och nollor ifall jag startar detta när det släpps

Medlem
Skrivet av Zlither:

Känns som att min dator inte kommer klara av detta ifall det ska vara i arma 3 motorn, rocket borde göra så att vilken jäkel som helst kan spela även om dom har en lite segare burk, att ifall man sänker grafiken så ska det funka flytande.
Finns många spel som är så. Det borde även detta vara men den turen kommer jag nog inte ha.
Min laptop må ha en i7a i sig, 4 gig ram m.m och klarar arma 2 rätt ok om jag sänker grafiken men känns som den skulle spy ettor och nollor ifall jag startar detta när det släpps

Det använder sig inte av arma 3 motorn, utan en modifierad variant från "take on helicopters" som är typ arma 2.5 med lite förbättringar. Kan du köra Arma 2 så lär du kunna köra DayZ när det kommer.


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem

Han sa väl i en av filmerna att spelet inte skulle släppas med fordon, och att fordonen borde kunna komma i augusti/september? Då kommer SA tidigare, rimligtvis några månader, så kanske juni/juli då:)

Medlem
Skrivet av Dajnamajt:
Skrivet av Zlither:

Känns som att min dator inte kommer klara av detta ifall det ska vara i arma 3 motorn, rocket borde göra så att vilken jäkel som helst kan spela även om dom har en lite segare burk, att ifall man sänker grafiken så ska det funka flytande.
Finns många spel som är så. Det borde även detta vara men den turen kommer jag nog inte ha.
Min laptop må ha en i7a i sig, 4 gig ram m.m och klarar arma 2 rätt ok om jag sänker grafiken men känns som den skulle spy ettor och nollor ifall jag startar detta när det släpps

Det använder sig inte av arma 3 motorn, utan en modifierad variant från "take on helicopters" som är typ arma 2.5 med lite förbättringar. Kan du köra Arma 2 så lär du kunna köra DayZ när det kommer.

kunde köra med rätt sänkt grafik endast. Men kändes som modden ändå var väldigt dåligt gjord hur som haver då kontroll och sensen var skum i det, hoppas det blir bättre i det fullständiga dayZ

k3m
Medlem

Woohoo Fan vad häftigt det såg ut.

ELF
Medlem
Skrivet av Rakoon:

Härlig snubbe.
Testade dayz igår, helt dött och för mycket skitservers, Rocket får sluta sega annars kommer folk börja spela något annat.

Du förstår väl att det DayZ som du testade bara är modden och att folk troligtvis har lagt av med spelandet i väntan på stand alone versionen av DayZ.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av Rakoon:

Härlig snubbe.
Testade dayz igår, helt dött och för mycket skitservers, Rocket får sluta sega annars kommer folk börja spela något annat.

Du förstår väl att det DayZ som du testade bara är modden och att folk troligtvis har lagt av med spelandet i väntan på stand alone versionen av DayZ.

Folk lägger av med för tillfället då kontrollerna i dayZ modden är väldigt dåliga, anser själv att modden är inte tillräckligt bra gjord då det är mycket brister i det. Fast tror många tycker det om jag inte är helt ute och cyklar.

ELF
Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av ELF:
Skrivet av Rakoon:

Härlig snubbe.
Testade dayz igår, helt dött och för mycket skitservers, Rocket får sluta sega annars kommer folk börja spela något annat.

Du förstår väl att det DayZ som du testade bara är modden och att folk troligtvis har lagt av med spelandet i väntan på stand alone versionen av DayZ.

Folk lägger av med för tillfället då kontrollerna i dayZ modden är väldigt dåliga, anser själv att modden är inte tillräckligt bra gjord då det är mycket brister i det. Fast tror många tycker det om jag inte är helt ute och cyklar.

Jo, det har du ju också rätt i. Att "styra" sin karaktär i Arma 2 är rätt så obekvämt.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Härlig snubbe.
Testade dayz igår, helt dött och för mycket skitservers, Rocket får sluta sega annars kommer folk börja spela något annat.

Umm, hört talas om zombies.nu?

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av ELF:
Skrivet av Rakoon:

Härlig snubbe.
Testade dayz igår, helt dött och för mycket skitservers, Rocket får sluta sega annars kommer folk börja spela något annat.

Du förstår väl att det DayZ som du testade bara är modden och att folk troligtvis har lagt av med spelandet i väntan på stand alone versionen av DayZ.

Folk lägger av med för tillfället då kontrollerna i dayZ modden är väldigt dåliga, anser själv att modden är inte tillräckligt bra gjord då det är mycket brister i det. Fast tror många tycker det om jag inte är helt ute och cyklar.

Jo, det har du ju också rätt i. Att "styra" sin karaktär i Arma 2 är rätt så obekvämt.

Myes i alla fall när det kommer kommer till själva dayz åtminstone, det är ju annars inte dåligt men kontrollerna är absurt dåliga.

Medlem
Skrivet av Zelzahim:
Skrivet av Rakoon:

Härlig snubbe.
Testade dayz igår, helt dött och för mycket skitservers, Rocket får sluta sega annars kommer folk börja spela något annat.

Ja, sluta sega nu Rocket och släpp ett halvfärdigt spel!

Personligen skulle jag vilja tipsa er att vänta med att spela DayZ tills SA versionen kommer. Jag vet att det är lättare sagt än gjort, jag är sugen nästan varje dag. Men om du vill spela så skulle jag tipsa dig om DayZ Commander, http://www.dayzcommander.com/ som är ett mycket bra verktyg! Du hittar alla de senaste uppdateringarna till DayZ och Arma II etc. Lättare att hitta servrar och lägga till favoriter etc!


signatur

Niet.

Medlem

Näre kommer det här jävla spelet som skulle släppts innan jul?

Medlem

E' det nån som vet om det går att beta testa spelet än, eller hur ser det ut. kört War Z nu i ett halvår i väntan på Day Z.

Medlem
Skrivet av Ducci:

E' det nån som vet om det går att beta testa spelet än, eller hur ser det ut. kört War Z nu i ett halvår i väntan på Day Z.

Ja men de släpper inte in gnällspikar eller War Z-spelare så lycka till.

Medlem
Skrivet av Zelzahim:
Skrivet av Rakoon:

Härlig snubbe.
Testade dayz igår, helt dött och för mycket skitservers, Rocket får sluta sega annars kommer folk börja spela något annat.

Ja, sluta sega nu Rocket och släpp ett halvfärdigt spel!

Det är väll ingen som vill ha ett nytt WarZ. Däremot kunde de avsluta utvecklingen nu och släppa ett färdigt V1 Standalone.
Avsluta det som finns i pipen och se till att det funkar. Risken är att det aldrig kommer att bli färdigt för det finns alltid mer grejor som man vill implementera.

Jag tycker de skall följa ArmaIII och sälja det som Alpha och ge oss som betalar tillgång till Beta och release när det är klart. Arma III är fullt spelbart och ex Wasteland är ju redan portat.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

1
Skriv svar