Assassin's Creed-skaparen föredrar originalet

Robot
Assassin's Creed-skaparen föredrar originalet

Patrice Désilets är Assassin's Creeds pappa – och han föredrar första delen, där du själv skapar dina historier.

#ubisoft, #assassins-creed-ii, #thq, #assassins-creed-brotherhood


Medlem
Assassin's Creed-skaparen föredrar originalet

Första är bäst tycker jag

Medlem

Jag kan hålla med honom, man hade mycket större friheter att närma sig uppdragen. I senare AC-spel är det övertydligt exakt hur utvecklarna har tänkt att man ska genomföra det. Jag saknar också det rena och avskalade i den här serien.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Ja föredrar AC2:an personligen, men han har ändå bra poäng... Uppföljarna är mindre om mördandet, assassinations, vilket är konstigt när spelet heter "Assassin's Creed". I första spelet var just det i fokus, att ha ihjäl måltavlorna, sen verkar det som att det blev en eftertanke... "Nu ska vi ha strider till havs, oh fin ide att springa igenom en stad som blir söndersprängd, mycket cinematiskt, sen ska han nog jaga också, och utföra handel... Va? Ska han mörda någon också? Jamen släng dit nått där han följer en smal väg upp till målet där han bara hoppar ner och mördar denne, de räcker", jädra apskaft.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem

Jag gillade också 1an skarpt, samt 2an.. Då det inte var så mycket med bomber och skit.. Mycket stealth dock saknades de achievments & 50/100% sync vilket ger lite mer utmaning till det.

Medlem

Sett till total speltid så ligger nog de andra AC spelen i lä mot det första.

Missförstå mig rätt, 2an och de övriga var riktigt underhållande, medan det första var mycket riktigt avskalat och tillåt mycket utforskande och egna äventyr i en stor lekplats. När många fokuserade och retade sig på att (sido-)uppdragen var repetitiva, så njöt jag av den stora öppna världen.

För varje nytt AC som jag spelat igenom har det blivit mer och mer content, som man spelat igenom med baktanken att man vill egentligen bara klara av för att kunna låsa upp en stor tom lekplats. Det har blivit mindre och mindre tid kvar efter man klarat allt i spelet, för varje ny iteration. Det är väl för visso kul med mycket innehåll, men likt ettan så är det mycket njutbart att bara själv springa runt i timtal.

Medlem

För mig är det miljöerna som gör ettan till det bästa spelet.

Medlem

Jag gillade ettan bäst. Det må ha vart lite fattigt på content och lite enformigt men gud va bra stämning det var i det. Miljöerna var fantastiska, den mörka känslan av medeltiden och en hemsk värld fick en att verkligen känna sig som en mystisk assasin. Hur kunde dom byta ut det mot en homosexuell italienare? Dom gjorde serien till en hypad B hollywood rulle..... bara testat spelen efter 2:an och aldrig spelat igenom något då jag inte klarat av det.

Medlem

2an helt klart, iaf gameplay mässigt. 3ans gameplay är helt klart det sämsta.

Jag har fortfarande inte spelat ut 1:an, det blir långtråkigt mellan varven.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

jag älskar alla AC spel, tror faktist all in all så blir 3an för mig ändå favorit mycket tack vara att du har båt att åka runt i, det var så jävla maffigt. Men alla har sin sak skulle jag ändå säga.

Medlem

Hade faktiskt en diskussion om detta för inte så länge sedan och vi kom fram till att 2:an var bäst, kul att många tycker samma! För mig var det som 1:an fast med en mängd roliga nya möjligheter och finurliga saker man kunde använda. Efter 2:an har jag bara klarat Revelations, tycker att resten inte var så spännande...

Medlem
Skrivet av Natrium:

jag älskar alla AC spel, tror faktist all in all så blir 3an för mig ändå favorit mycket tack vara att du har båt att åka runt i, det var så jävla maffigt. Men alla har sin sak skulle jag ändå säga.

Måste säga samma sak som dig


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Tycker 2:an är det bästa, och bland det enda i serien som är bra. Smaksak bara. :\

Medlem

Jag spelade aldrig igenom ettan pga att det var så förbannat enformigt.

soi
Medlem
Skrivet av Woffen:

Jag spelade aldrig igenom ettan pga att det var så förbannat enformigt.

+1

Medlem

Jag tycker definitivt att Altaïr är den bästa protagonisten hittils och miljön för spelet var den bästa hittils (och detta kommer från en italienare). Däremot så var det ju enormt enformigt vilket förstörde mycket av spelet för mig.

Medlem

Håller med, Asscreed 1 är bäst, resten seg jävla upprepande dynga, skall bli kul och se Ubis reaktion när piraterna strömmar till på sista delen . . . Skepp ohoj!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Assassins creed 1 var ju så sjukt enformigt, var less efter 2 timmars precis likadant gameplay utan det minsta variation...

Lika enformigt som Pong.

Medlem

Jag håller med, trots att ettan var enformigt så var det ett grymt bra spel! Tvåan var också jäkligt bra men efter ettan fick de storhetsvansinne och började köra allt i botten.

ELF
Medlem

Har bara kört ettan och tvåan (båda kom med grafikkorten) och av dessa är nog ettan bäst. Får se hur trean är någon gång i framtiden då jag har kört klart alla andra spel jag har. fast man kanske skulle testa Brotherhood först.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Endast kört tvåan än, men efter en återblick med Altair så är jag sugen på mer.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

1
Skriv svar