Hur spelade du Mass Effect 3?

Medlem
Skrivet av Herk:
Skrivet av saru:

Kommer alltid älska Mass Effect men sannolikheten att jag spelar igenom det igen är försvinnande liten när man vet att allt man ändå gjort i det första och andra spelet spelar inte någon som helst roll i den tredje.

Well, dom har ju visst påverkan på tredje spelet, bara inte på slutet av det.

Jovisst men den påverkan är ju minimal. Jag inbillade mig t.ex. att om jag sparade Collector Basen i Mass Effect 2 skulle det få en stor påverkan i 3an, men icke...


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

3,8 % sköt moridin? Sadface

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av skogsvilden:

W000t! Kan man hålla både Quarians och Geth vid liv, hur??

Poängbaserat system i bakgrunden, du måste dock har gjort rätt i Mass Effect 2 under några quest för att lyckas med det, började du spela i ME3 som första spel kan man inte rädda båda raserna.

Jaha, det var konstigt...
Svårt att finna ett större Mass Effect-fan än mig och jag trodde jag hade koll på allt efter alla genomspelningar

Medlem
Skrivet av saru:
Skrivet av Herk:
Skrivet av saru:

Kommer alltid älska Mass Effect men sannolikheten att jag spelar igenom det igen är försvinnande liten när man vet att allt man ändå gjort i det första och andra spelet spelar inte någon som helst roll i den tredje.

Well, dom har ju visst påverkan på tredje spelet, bara inte på slutet av det.

Jovisst men den påverkan är ju minimal. Jag inbillade mig t.ex. att om jag sparade Collector Basen i Mass Effect 2 skulle det få en stor påverkan i 3an, men icke...

Jo, den trodde jag skulle ha mycket större påverkan också. Men saker som att dom flesta inte ens får se Wrex i trean och att man kan skapa fred mellan geth och quarians om man gjort sätt saker tidigare är ändå stora saker tycker jag

Edit: Plus alla karaktärer som kan ha överlevt eller dött

Medlem

Ha ha

Spelar alltid FemShep och oftast engineer så jag har en väldigt liten grupp där.

För övrigt så tycker jag om att spela om med stora variationer i ME och ME2 för att se så mkt nya saker som möjligt varje gång jag spelar ME3. Mordin och Padok Wiks. Bota Genophage eller sabotera det genom att skjuta en stackars salarian. Wreav eller Wrex, Bakara död eller levande i slutet av spelet. Fred mellan Geth och Quarians eller bara stötta den ena sidan. Och hjälp vad dom lurade mig med paragon-interruptet på Tali, trodde verkligen att jag skulle kunna rädda henne där när hon slängde sig över klippkanten men det gick inte.

Tror att man får mer ut ur ME3 om man sett det genom hela resan.

Medlem
Skrivet av chrille_1994:
Skrivet av Sillage:
Skrivet av Puscifer:

Jag försökte föra dialogerna mot det som eventuellt kunde leda till sex.
Jag fick dock lära mig att jag är minst lika dålig på att ragga i spel som jag är i verkligheten.

Yeap, same here. Rädda universum och försöka få ligg, misslyckas med ett av dem även andra spelförsöket.

Få ligg?? Hur fan låter det då

Det låter väl som det låter, ingae så räddar man universum, är hjälten, dansar dåligt, tål lite sprit och rymd ligg runt varje planet, typ


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Sheppard såg rätt så läskig ut på bilden.

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av skogsvilden:

W000t! Kan man hålla både Quarians och Geth vid liv, hur??

Poängbaserat system i bakgrunden, du måste dock har gjort rätt i Mass Effect 2 under några quest för att lyckas med det, började du spela i ME3 som första spel kan man inte rädda båda raserna.

Great, då måste man spela om hela serien på pc igen för man inte har kvar samma xbox som man spelade de två första delarna på -_-


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av skogsvilden:

W000t! Kan man hålla både Quarians och Geth vid liv, hur??

Poängbaserat system i bakgrunden, du måste dock har gjort rätt i Mass Effect 2 under några quest för att lyckas med det, började du spela i ME3 som första spel kan man inte rädda båda raserna.

Great, då måste man spela om hela serien på pc igen för man inte har kvar samma xbox som man spelade de två första delarna på -_-

Finns ju alltid http://www.masseffectsaves.com/ där man kan hitta saves med andra val...

Medlem
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av skogsvilden:

W000t! Kan man hålla både Quarians och Geth vid liv, hur??

Poängbaserat system i bakgrunden, du måste dock har gjort rätt i Mass Effect 2 under några quest för att lyckas med det, började du spela i ME3 som första spel kan man inte rädda båda raserna.

Great, då måste man spela om hela serien på pc igen för man inte har kvar samma xbox som man spelade de två första delarna på -_-

Finns ju alltid http://www.masseffectsaves.com/ där man kan hitta saves med andra val...

Just ja, hade helt och hållet glömt bort det! Tusen tack för påminnelsen


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Sillage:
Skrivet av chrille_1994:
Skrivet av Sillage:
Skrivet av Puscifer:

Jag försökte föra dialogerna mot det som eventuellt kunde leda till sex.
Jag fick dock lära mig att jag är minst lika dålig på att ragga i spel som jag är i verkligheten.

Yeap, same here. Rädda universum och försöka få ligg, misslyckas med ett av dem även andra spelförsöket.

Få ligg?? Hur fan låter det då

Det låter väl som det låter, ingae så räddar man universum, är hjälten, dansar dåligt, tål lite sprit och rymd ligg runt varje planet, typ

Haha ja, indeed

Inaktiv

Själv förstår jag inte allt gnäll om slutet, och inte heller varför trean skulle vara så myckte sämre än tvåan? Gillade båda och tycker att det är suveräna spel. Men så har jag inte lirat ettan heller, och hade ingen förväntan att EA skulle vara företaget som först fixar ett slut som har påverkats av vad man gjort innan i ett spel. Det har lovats en miljon ggr innan och oftast är det bara tre eller kanske fyra slut som man får välja mellan ändå, och som baseras på ett fåtal val.

Men cynikern i mig undrar lite över statistiken, jag var en av de 8% som inte botade genophagen, innebär detta att EA tar bort alla alternativ som inte var så populära i nästa spel? Dvs blir Mass Effect 4/prequel till ettan avskalat?

Medlem
Skrivet av Aresz:

Själv förstår jag inte allt gnäll om slutet

Vi kanske gnäller för vi spelade ett spel 2000 som hade exakt samma antal slut med exakt samma varianter som i Mass Effect 3, dvs Mass Effect bara kopierade dem rakt av 12 år senare?


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Jag använde keyboard, mest WASD, ibland blanksteg och så sköt jag med vänsterknappen på musen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Bara 8.1% som spelade Adept, wow!

Inte undra på att folk klagade på att spelet kändes platt när dom sprang igenom skiten som soldiers.

Inaktiv
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av Aresz:

Själv förstår jag inte allt gnäll om slutet

Vi kanske gnäller för vi spelade ett spel 2000 som hade exakt samma antal slut med exakt samma varianter som i Mass Effect 3, dvs Mass Effect bara kopierade dem rakt av 12 år senare?

Wut? Vilket?

Skrivet av meat4u:

Bara 8.1% som spelade Adept, wow!

Inte undra på att folk klagade på att spelet kändes platt när dom sprang igenom skiten som soldiers.

Ja verkligen tråkigt, trodde att det skulle vara mer jämnt.

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Mithos-SWE:

Vi kanske gnäller för vi spelade ett spel 2000 som hade exakt samma antal slut med exakt samma varianter som i Mass Effect 3, dvs Mass Effect bara kopierade dem rakt av 12 år senare?

Wut? Vilket?

Deus EX.

Spoilers för Deus EX och Mass Effect 3 sluten. Beskrivningarna är lite olika så det finns säker de som inte håller med.

Deus EX
1. Destroy the global comunications hub, sending the world into a new dark age.
2. Merge with the Helios AI.
3. Rule the world with compassion alongside the Illuminati.

Mass effect 3
1. Destroy Reapers, but also the Mass Relays and most technology.
2. Merge Organic life with Reapers.
3. Control all Reapers.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Inaktiv
Skrivet av Remus:

43% played as Soldier.

Tack CoD............

Hur många börjar inte med en warrior i ett RPG då? Sen så är det rent praktiskt då man har ett större squad utbud.


signatur

The definition of insanity?

Inaktiv
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Mithos-SWE:

Vi kanske gnäller för vi spelade ett spel 2000 som hade exakt samma antal slut med exakt samma varianter som i Mass Effect 3, dvs Mass Effect bara kopierade dem rakt av 12 år senare?

Wut? Vilket?

Deus EX.

Spoilers för Deus EX och Mass Effect 3 sluten. Beskrivningarna är lite olika så det finns säker de som inte håller med.

Deus EX
1. Destroy the global comunications hub, sending the world into a new dark age.
2. Merge with the Helios AI.
3. Rule the world with compassion alongside the Illuminati.

Mass effect 3
1. Destroy Reapers, but also the Mass Relays and most technology.
2. Merge Organic life with Reapers.
3. Control all Reapers.

Haha hur fan kunde jag missa det, älskade ju Deus Ex. Nu förstår jag tack för informationen.
Ahh gamle gode EA kan man räkna med, att dom på något sätt fuckar upp det.

Men Mass Effect är ju bra spel hursomhelst, det är resan som räknas för min del, och sen hade alla hypat ner slutet till förbannelse o när jag väl kom dit så tänkte jag "aha men så farligt var det ju inte"

Medlem

Custom MShep Engineer, Paragon in i märgen. Finns bara ett par val jag efter sådär 4 hela playthroughs (exkl. ME3) i efterhand fortfarande skulle vilja slipa på (några sidokaraktärer vars öden inte blir riktigt det man tänkt sig, ex.), men det känns lite omotiverande att spela igenom trean en gång till.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Jag vet inte riktigt vad problemet är för folk med ME3. Jag spelade igenom ettan som full evil, mjuknade något i tvåan, vilket landade mig i mitten. Räddade båda raserna, curade genocidet och slutade som full paragon när jag tog mig an trean.

Har bara kört igenom spelen 1 gång vardera, med samma karaktär, Female Adept shepard, inte ändrat något eller brytt mig om att ladda om vid val.

Att spela om serien eller ett av dom känns oerhört ointressant, skulle vara helt artificielt och utan relevans.

12
Skriv svar