Sniper: Ghost Warrior 2

Robot
Sniper: Ghost Warrior 2

Uppföljaren till försäljningssuccén Sniper: Ghost Warrior uppmuntrar dina sniper-färdigheter – det uppmuntrar däremot inga egna beslut.

#sniper-ghost-warrior-2, #city-interactive


Medlem
Sniper: Ghost Warrior 2

PC-versionen, men "Press (X) to set up on the sniping spot"? Är skärmbilderna från en annan version, eller använde du handkontroll för att spela?

Medlem

Skitspel. Avinstallerade skiten efter 30 min.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Stephan:

PC-versionen, men "Press (X) to set up on the sniping spot"? Är skärmbilderna från en annan version, eller använde du handkontroll för att spela?

Mattias spelade pc-versionen, men den bilden (som utgivaren släppt) tycks vara från någon av konsolversionerna. Gissar jag. Eller pc med en kontroll inkopplad.


signatur

En Bamseponny av folket

Inaktiv

Håller med recensenten om det mesta. Tycker dock spelets första kapitel (av totalt tre st) är det klart sämsta, känns som att spela en beta-version. Kapitel 3 var däremot riktigt småtrevligt men hemskt linjärt tyvärr. Kul att City Interactive tar sig uppåt dock!

Medlem

Läppsynken ser ut som South Park...! Made my day !

Ett REA-köp med andra ord.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

"Ghost Warrior 2 låter dig inte tänka själv".

"Jag lyder honom blint, inte för att jag vill utan för att jag måste".

"Om man går åt vänster, istället för åt höger som partnern beordrar, kan man få en "återvänd till krigszonen"-skylt upptryckt i nyllet"

Ni har sammanfattat det väldigt bra.

Vill inte låta negativ, men gäller inte detta för de flesta moderna militär fpser nu för tiden?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Moderator | Testpilot
Skrivet av walter_iego:

Ett REA-köp med andra ord.

Sedan kan du skicka spelet/spelen som kommer till mig igen då right?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av walter_iego:

Ett REA-köp med andra ord.

Sedan kan du skicka spelet/spelen som kommer till mig igen då right?

Absolut


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av magma:

"Ghost Warrior 2 låter dig inte tänka själv".

"Jag lyder honom blint, inte för att jag vill utan för att jag måste".

"Om man går åt vänster, istället för åt höger som partnern beordrar, kan man få en "återvänd till krigszonen"-skylt upptryckt i nyllet"

Ni har sammanfattat det väldigt bra.

Vill inte låta negativ, men gäller inte detta för de flesta moderna militär fpser nu för tiden?

Låter ju som FarCry 3?

Var ett av de där spelen jag bara inte orkar spela, och det finns inget med det som lockar mig till att försöka igen.
Trist när det blir så.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av magma:

"Ghost Warrior 2 låter dig inte tänka själv".

"Jag lyder honom blint, inte för att jag vill utan för att jag måste".

"Om man går åt vänster, istället för åt höger som partnern beordrar, kan man få en "återvänd till krigszonen"-skylt upptryckt i nyllet"

Ni har sammanfattat det väldigt bra.

Vill inte låta negativ, men gäller inte detta för de flesta moderna militär fpser nu för tiden?

Låter ju som FarCry 3?

Ja, till en vis del iaf. Så länge man inte binder sig till ett visst uppdrag kan man röra sig mer eller mindre fritt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skrivet av Aresz:
Skrivet av magma:

"Ghost Warrior 2 låter dig inte tänka själv".

"Jag lyder honom blint, inte för att jag vill utan för att jag måste".

"Om man går åt vänster, istället för åt höger som partnern beordrar, kan man få en "återvänd till krigszonen"-skylt upptryckt i nyllet"

Ni har sammanfattat det väldigt bra.

Vill inte låta negativ, men gäller inte detta för de flesta moderna militär fpser nu för tiden?

Låter ju som FarCry 3?

Inte ens lite


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Köpte ni det?

Suit yourselfs!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Det jag alltid sagt om dessa spelen, förstod inte hur första sålde så bra. o_o

Jag köper en linjär story och små möjligheter till egna beslut om det finns en intressant och bra story som är välskriven och inte känns billig och hastad. sweet love mellan film och spel är nice. Men detta? nja.

Medlem

Jag förväntade mig ett linjärt spel med små val att lösa uppgiften på. Så spelet blev som jag väntade mig. Vet inte riktig vad ni förväntade er då det inte är som att ränna omkring i tex BF3 och fritt välja sniper offer. Uppdrag ska utföras på ett visst sätt för att fungera hur svårt kan det vara att förstå det.

Er spotter har en uppgift att ge er bästa förutsättningen för att lyckas med att ge er rätt plats. Samt ge dig tips och råd.
Den här typen av spel är ju lite unikt och passar antagligen bara en liten grupp spelare som förstår hur en sniper jobbar i ett uppdrag! Om man ska ränna omkring och snipa folk lite hur som helst köp ett vanligt fps typ BF3 eller cod mm.

Visst kunde spelet varit bättre men 2'an är bättre än 1'an enligt mig. Variationen i ett sniper uppdrags spel blir knappast så stor om man fattar hur en sniper jobbar. Det är ju ingen frilansande sniper han jobbar för sitt lands försvar och det begränsar.

Förstår inte varför detta gnäll alla har fått ta del av spel videor o annat som visar vad för typ av spel detta är.
Välj bort detta spel om ni inte fattar hur det ska spelas det är linjärt och lite statiskt men funkar som underhållning om man gillar denna typ av spel.

Tänk lite innan ni köper spel !


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Frostig recension.

Medlem

Jag håller med att om spelet kändes som en enda lång tutorial och det blev lite trist när ens spotter hela tiden sa till om vad man skulle göra, och att man inte ens fick gå utanför den snitslade vägen var jävligt tråkigt.

Det har dock redan kommit ett DLC, Siberian Strike, där man spelar utan sin spotter och världen ska vara lite mer öppen.
Det låter väldigt lovande, någon som har provat?


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem
Skrivet av Quid:

Jag håller med att om spelet kändes som en enda lång tutorial och det blev lite trist när ens spotter hela tiden sa till om vad man skulle göra, och att man inte ens fick gå utanför den snitslade vägen var jävligt tråkigt.

Det har dock redan kommit ett DLC, Siberian Strike, där man spelar utan sin spotter och världen ska vara lite mer öppen.
Det låter väldigt lovande, någon som har provat?

Nej tyvärr men nu blev jag nyfiken på den dlc'n. Försökte i 1'an att lösa saker på mitt sätt det gick men spelet släppte inte mig vidare innan jag löste som spelet ville, tyvärr.
Ska kolla dlc'n tack för tipset.

PS. Drog ner dlc'n för tio euro så helt ok men hinner inte testa i helgen men ser fram emot lite egna lösningar i siberia. Hoppas nästa spel de släpper har ett alternativ typ: spotter och ett utan spotter.
Det vore bra för oss spelare då kan man ju testa med spotter och sedan köra om utan.
Ska ta kontakt med utvecklarna och tipsa om den lösningen och hoppas på att de nappar.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

1
Skriv svar