Så här ser konsolversionen av Diablo III ut

Robot
Så här ser konsolversionen av Diablo III ut

Blizzard har släppt en film som visar upp Playstation 3-trailern av spelet.

#diablo-iii, #blizzard-entertainment


Medlem
Så här ser konsolversionen av Diablo III ut

Ser ut som att de har löst det bra nog.


signatur

Tokyo, Japan reporting in!

Moderator | Testpilot

Inte som att spelet är krävande.. Spela det på PC bara boys and girls för bästa upplevelsen!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Inte som att spelet är krävande.. Spela det på PC bara boys and girls för bästa upplevelsen!

skulle de vara en sämre upplevelse att sitta i soffan framför tvn och köra diablo ?

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Inte som att spelet är krävande.. Spela det på PC bara boys and girls för bästa upplevelsen!

Jäklar vilken upplevelse det var...


signatur

Rwa?

Medlem

Är det bara jag som inbillar mig, eller ser det ut att hacka lite vid 0:31?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Citat:

Blizzard har berättat att konsolversionen inte kommer innhålla något auktionshus, men att spelare lätt ska kunna byta utrustning och prylar med varandra. Du ska även kunna spela offline och förhoppningsvis slippa se ERROR 37.?

Snacka om ett hån mot oss PC spelare.
Inget auktionshus, och även offline.....


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Skulle gärna se mer avancerat gameplay och hur de har löst aoe spells targeting medans man kitar. De flesta av de där klippen såg ut att komma från facerolling normal/nightmare

Medlem

Set kanon ut! Jag har haft många hundratals roliga timmar med att spela Diablo 3, och jag hoppas alla Playstation-spelare kommer kunna ha lika roligt som jag!


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Set kanon ut! Jag har haft många hundratals roliga timmar med att spela Diablo 3, och jag hoppas alla Playstation-spelare kommer kunna ha lika roligt som jag!

Jasså kul att nån gillade spelet, själv har jag bara en bitter eftersmak efter det.
Konsolnissarna borde köpa sig en PC och spela Path of exile istället för att ödlsa tid på detta.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:
Skrivet av StrongBad:

Set kanon ut! Jag har haft många hundratals roliga timmar med att spela Diablo 3, och jag hoppas alla Playstation-spelare kommer kunna ha lika roligt som jag!

Jasså kul att nån gillade spelet, själv har jag bara en bitter eftersmak efter det.
Konsolnissarna borde köpa sig en PC och spela Path of exile istället för att ödlsa tid på detta.

+1

Torchlight 2 är också ett grymt alternativ.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:
Skrivet av StrongBad:

Set kanon ut! Jag har haft många hundratals roliga timmar med att spela Diablo 3, och jag hoppas alla Playstation-spelare kommer kunna ha lika roligt som jag!

Jasså kul att nån gillade spelet, själv har jag bara en bitter eftersmak efter det.
Konsolnissarna borde köpa sig en PC och spela Path of exile istället för att ödlsa tid på detta.

Bara jag som inte gillade poe efter jag testat? Älskade konceptet, och det komplicerade "skill trädet", men väl i spelet så sprang jag bara runt och one shootade varenda gubbe, bossarna var tom enklare en Diablos. Och nej, jag vill inte behöva spela igenom spelet 5 gånger innan det blir svårt, jag vill ha det svårt från början.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Inte som att spelet är krävande.. Spela det på PC bara boys and girls för bästa upplevelsen!

Bland det tråkigaste jag har spelat på många år.

Medlem

Fuck you blizzard, från och med idag kommer jag aldrig att köpa ett enda blizzardspel med online DRM. det må var det bästa spelet någonsin släppts, men aldrig aldrig aldrig.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Fuck you blizzard, från och med idag kommer jag aldrig att köpa ett enda blizzardspel med online DRM. det må var det bästa spelet någonsin släppts, men aldrig aldrig aldrig.

Från och med idag? Diablo III har ju alltid haft sitt online DRM, borde du inte i stället säga att från och med idag så kommer du köpa Blizzards saker på konsol eftersom de verkar ha offline?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Ztreek:

Fuck you blizzard, från och med idag kommer jag aldrig att köpa ett enda blizzardspel med online DRM. det må var det bästa spelet någonsin släppts, men aldrig aldrig aldrig.

Från och med idag? Diablo III har ju alltid haft sitt online DRM, borde du inte i stället säga att från och med idag så kommer du köpa Blizzards saker på konsol eftersom de verkar ha offline?

Det blev för mycket att konsolversionen kommer ha offline läge och inget AH.
Så ja, från och med idag.

Inge konsolblizzard spel för mig heller, tänker inte handikappa min spelupplevelse med kassa kontroller och grafik

Medlem

Varför inte göra något nytt istället?

Skribent
Skrivet av SiMaCool:

Varför inte göra något nytt istället?

För att det kostar triljoner mer simdaler att utveckla något helt nytt, istället för att porta. Nu tror jag iofs rätt många konsolspelare vill ha det här också


signatur

I am the black wizards.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Girre:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Inte som att spelet är krävande.. Spela det på PC bara boys and girls för bästa upplevelsen!

skulle de vara en sämre upplevelse att sitta i soffan framför tvn och köra diablo ?

Nej, så spelade jag diablo. Jag menade mer med Mus och tangentbord istället för en kontroll. Mycket smidigare "på pc" imo.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Så de SLIPPER auktionshuset? Nä nu jäv...


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av SiMaCool:

Varför inte göra något nytt istället?

Därför att D3 avdelningen vill ge D3 till konsoll-folket. Något som alla som kommer köpa spelet är glada för. Andra avdelningar gör nya saker.

Medlem
Skrivet av Girre:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Inte som att spelet är krävande.. Spela det på PC bara boys and girls för bästa upplevelsen!

skulle de vara en sämre upplevelse att sitta i soffan framför tvn och köra diablo ?

Så för man sitter på en PC så kan man inte sitta i soffan? 2013 och folk tror fortfarande man måste ha en konsol för att sitta och lira i soffan.

Medlem

Kan man då kanske få byta sin PC version mot en konsol version eller ska de ha ännu mer pengar från mig?

Medlem
Skrivet av DeryckW:
Skrivet av Girre:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Inte som att spelet är krävande.. Spela det på PC bara boys and girls för bästa upplevelsen!

skulle de vara en sämre upplevelse att sitta i soffan framför tvn och köra diablo ?

Så för man sitter på en PC så kan man inte sitta i soffan? 2013 och folk tror fortfarande man måste ha en konsol för att sitta och lira i soffan.

De sa jag aldrig. Men eftersom de nu är konsol denna tråden handlar om så antar jag att man sitter i soffan!

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Tarmböld:
Skrivet av StrongBad:

Set kanon ut! Jag har haft många hundratals roliga timmar med att spela Diablo 3, och jag hoppas alla Playstation-spelare kommer kunna ha lika roligt som jag!

Jasså kul att nån gillade spelet, själv har jag bara en bitter eftersmak efter det.
Konsolnissarna borde köpa sig en PC och spela Path of exile istället för att ödlsa tid på detta.

Bara jag som inte gillade poe efter jag testat? Älskade konceptet, och det komplicerade "skill trädet", men väl i spelet så sprang jag bara runt och one shootade varenda gubbe, bossarna var tom enklare en Diablos. Och nej, jag vill inte behöva spela igenom spelet 5 gånger innan det blir svårt, jag vill ha det svårt från början.

Jag tyckte faktist PoE var riktigt utmanande.Till och med första bossen på akt 1 ägde mig några gånger.
För min del var det utmanande både normal, cruel och framförallt på merciless.
I D3 så var alla bossar busenkla fram till act 2 på inferno i princip.
Den enda gången man riskerade att dö var om man stod för länge i en eld eller liknande.

Medlem

Tycker att det ser ut som att dom har löst kontroller och så på ett bra sätt, skulle nog kunna funka riktigt bra faktiskt.
Det som är synd är att det inte finns något crossplay eller att kunna spela med sin pcgubbe på konsolen.

Hade det funnits hade jag köpt det...igen


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Super med inbäddad videospelare men varför är filmerna i mycket sämre upplösning här än på play-sidan?

Skribent
Skrivet av asdfg:

Super med inbäddad videospelare men varför är filmerna i mycket sämre upplösning här än på play-sidan?

Bra, fråga. Det får vi kolla upp.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Någon som vet om det kommer till Xbox 720?

Moderator | Testpilot
Skrivet av DeryckW:
Skrivet av Girre:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Inte som att spelet är krävande.. Spela det på PC bara boys and girls för bästa upplevelsen!

skulle de vara en sämre upplevelse att sitta i soffan framför tvn och köra diablo ?

Så för man sitter på en PC så kan man inte sitta i soffan? 2013 och folk tror fortfarande man måste ha en konsol för att sitta och lira i soffan.

Såg du inte vad jag just skrev? Jag skrev "så spelade jag" tills hans fråga om att sitta i soffan. Folk måste lära sig LÄSA innan man KOMMENTERAR.

Med andra ord så kan man det glatt för jag gör det själv.

EDIT: såg fel, trodde det var mig du skrev till.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar