Leijonhufvud: "Varför måste vi döda så många?"

Medlem

Jag hade uppskattat om man mötte färre fiender och att varje fiende var intressant. Att fienden var smart och inte lät sig skjutas lätt. Någonting som skulle höja pulsen, att man var nära döden hela tiden istället för att bara vänta på att de springer in i min pilbåge med pannan.
Jag tror att en stor del av publiken förväntar sig vapen och Crystal Dynamics försöker ballansera det hela. De är på rätt väg ialf för visst kunde de vara mycket mer fiender.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av miffot:

är väl att ett spel ska vara underhållande, finns väl inte många som skulle gå runt i ett spel beundra miljöer utan att senare få skjuta eller något liknande.
(min åsikt dock)

Spela Dear Esther

Miasmata också

Medlem

Jag vill att spel ska vara mer som filmer. Alltså inget dödande alls. Jag vill bara gå runt och se på miljön och höra story. Varför kan inte spel vara som filmer??? Håller med Lejonhuvudet.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av miffot:

är väl att ett spel ska vara underhållande, finns väl inte många som skulle gå runt i ett spel beundra miljöer utan att senare få skjuta eller något liknande.
(min åsikt dock)

Spela Dear Esther

Miasmata också

Tack för tipset, hade helt missat det spelet. Såg riktigt grymt ut

Medlem

DayZ är ett utmärkt exempel på ett spel där varje dråp fick ett värde, och i de flesta fall en helt egen historia. Det borde ju, med lite vilja, gå att tillämpa i enspelarkampanjer också.

Spel som Sniper: Ghost Warrior 1 och 2, borde ha utvecklats som ett sådant. Vilket egentligen är otroligt uppenbart och jag fattar verkligen inte varför de har gjort som de gjort.

Utvecklare ~= Idioter. 90% av fallen.


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem
Skrivet av kill455:

Jag vill att spel ska vara mer som filmer. Alltså inget dödande alls. Jag vill bara gå runt och se på miljön och höra story. Varför kan inte spel vara som filmer??? Håller med Lejonhuvudet.

Nästan alla speltillverkare försöker ju redan göra filmer av sina spel - det är bara att räkna alla cutscenes per spel...

Skämt åsido, förstår vad du menar. Man vill bara gå runt och kolla in miljön, etc, utan att behöva skjuta någon stup i kvarten.

Helst vill jag dessutom slippa alla irriterande mellan-cutscenes som inte tillför något och bara tar bort kontrollen från spelaren.

Medlem

Jag har ingen riktig koll på vem den här killen är. Men jag beundrar hans åsikter och känner med dom. Jag skulle också kunna applicera det här "icke vålds" -tänket i fler spel än Tomb Raider och Uncharted.

Dödandet är något som vi har pysslat med sedan vi började spela och jag skulle i alla fall vara tacksam att få något annat som utmanar mig som spelare i framtiden. Inte vet jag, men låt oss bli belönade för att utforska, hitta saker, prata med folk, klättra och så vidare. Och låt dödandet ha mer tygnd när det väl sker!

Medlem
Skrivet av Slew:

Jag har ingen riktig koll på vem den här killen är. Men jag beundrar hans åsikter och känner med dom.

Spana in P3 Spela, han snackar en hel del där och är väldigt kunnig

123
Skriv svar