Så jävla PK

Medlem
Så jävla PK

Efter 6 månader av frånvaro på grund utav trasproletära aktiviteter är tiden inne att åter igen sprida kommunistpropaganda på FZ. Efter att ha läst igenom kommentarsfältet för krönikan "Vem får vi döda i spel" känns det även som en motvikt behövs bland alla sverigedemokrater, nationalister och folk som hävdar att allt är "politiskt korrekt" nuförtiden.

Vad är då "PK"?
Är det "politiskt korrekt" att sympatisera med en allt mer framväxande nationalistisk rörelse?
Är det "politiskt korrekt" att dela sympatier med stora delar av den härskande klassen?
Är det "politiskt korrekt" att hata allt som inte är svenskt och ändå äta en kebabtallrik på den lokala pizzerian varje fredag?
Är det "politiskt korrekt" att sätta på sig foliehatten och konspirera om en sionistisk och muslimsk rörelse som vill krossa den "ariska rasen"?
Svaret på dessa frågor är tydligen ett "nej", men i denna tid ter sig just detta var det mest korrekta att göra, inkluderat att beskriva allt som "PK". Högerextremismen och rasimen växer sig allt starkare över hela europa, det är som att folk redan har glömt hur det gick i Tyskland för 70 år sedan. Men även historieböckerna är ju såklart "vänsterpropaganda" och "jävligt PK", det vill säga om man inte vill förneka förintelsen helt och hållet. För 10 år sedan stod SD och skrek "Heil Hitler" på gatan, nu sitter de i riksdagen. Hur tänkte ni nu Sverige? Hur fan tänkte ni nu?

Muslimerna, som tydligen utgör "det värsta hotet mot Sverige sedan andra världskriget", utgörs av 0,53 av Sveriges befolkning. Hur är det tänkt att dessa skall "islamisera" hela landet? Ett citat från en viss tidning följer härnäst; "Vem utgör hotet i krisens Sverige? Är det den beslöjade muslimska kvinnan, om än så främmande i apparitionen. Eller är det SE-bankens vd Annika Falkengren, så blond och svensk och ändå så helt utan skrupler vad det gäller att berika sig själv och bankens aktieägare, gärna och om möjligt med hjälp av skattebetalarnas pengar och i vart fall med hjälp av arbetarnas pengar, för när Falkengren nu skall ordna upp sina svindlande affärer så sker det med hjälp av ockermässiga räntemarginaler.Det är sannerligen inte muslimska konspiratörer som lägger ner fabriker i Sverige och flyttar jobben till låglöneländer, utan högst ordinära svenska direktörer, som regel påhejade av lika ordinära svenska aktieägare." Inte heller i riksdagen hittar vi någon större majoritet av muslimer eller invandrare för den delen.

Världsuppfattning blir ju då oerhört skev, när ni propagerar varandra med dessa myter vilka helt saknar grunder. Hur kan man ens komma på tanken att hata någon på grund utav dess hudfärg, något som man för övrigt föds med. Rationell och vetenskaplig utbildning är ju tydligen allt för "PK", istället bör vi använda oss av rasbiologiskt tänkande från 1700-talet, det låter ju som en ytterst bra idé. Eller?

Arbetarklassen är internationell.
Klass mot klass!

#blogg

Medlem
Så jävla PK

Internationell solidaritet!

Medlem

Betyder PK verkligen höger extremism.
Det är inte min tolkning av ordet.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:

Betyder PK verkligen höger extremism.
Det är inte min tolkning av ordet.

Politiskt korrekthet är inte statiskt. I nazityskland var det politiskt korrekt att hata judarna. I kalla krigets USA var det politiskt korrekt att hata kommunism. Likaså är det i flashback-högern politiskt korrekt att hata invandrare och beskylla "PK-maffian" för alla landets problem.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av chopper:

Betyder PK verkligen höger extremism.
Det är inte min tolkning av ordet.

Politiskt korrekthet är inte statiskt. I nazityskland var det politiskt korrekt att hata judarna. I kalla krigets USA var det politiskt korrekt att hata kommunism. Likaså är det i flashback-högern politiskt korrekt att hata invandrare och beskylla "PK-maffian" för alla landets problem.

Så vad betyder egentligen PK? Enligt mig så är det att tycka som gruppen man tillhör för att passa in.
Tex tycka det är ok att spela på konsol fast man bara använder PC till spel och avskyr att själv spela på konsol. Men man säger att det är ok för att bli accepterad här på FZ forum, då är man PK.

Man väljer att vara politiskt korrekt för att slippa tjafs om sin egentliga åsikt

Så det blir något som man inte hundra står för men väljer för att passa in.
Det kan vara saker som åsikter om skatter eller välja GB före Åse glass mm.
Så att bara tolka det som höger extremism är fel enligt mig.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av chopper:

Betyder PK verkligen höger extremism.
Det är inte min tolkning av ordet.

Politiskt korrekthet är inte statiskt. I nazityskland var det politiskt korrekt att hata judarna. I kalla krigets USA var det politiskt korrekt att hata kommunism. Likaså är det i flashback-högern politiskt korrekt att hata invandrare och beskylla "PK-maffian" för alla landets problem.

Så vad betyder egentligen PK? Enligt mig så är det att tycka som gruppen man tillhör för att passa in.
Tex tycka det är ok att spela på konsol fast man bara använder PC till spel och avskyr att själv spela på konsol. Men man säger att det är ok för att bli accepterad här på FZ forum, då är man PK.

Man väljer att vara politiskt korrekt för att slippa tjafs om sin egentliga åsikt

Så det blir något som man inte hundra står för men väljer för att passa in.
Det kan vara saker som åsikter om skatter eller välja GB före Åse glass mm.
Så att bara tolka det som höger extremism är fel enligt mig.

Du har delvis rätt i att det är standard-mallen av åsikter i en viss politisk grupp. Man bör inte göra misstaget av att anta att alla former av politisk korrekthet automatiskt innebär att människorna som konformerar till den sortens åsikter inte nått åsikterna av sig själva genom studier och reflektion. Dvs, att man inte kan anta att alla människor som tycker samma sak som någonting som råkar vara politiskt korrekt just här och nu inte automatiskt gör det för att passa in. Framför allt så är det inget argument som förklarar varför en åsikt är felaktig eller ofullständig, att det skulle vara "PK".

Gällande högerextremismen i Sverige så är den här diskussionen mest relevant enligt mig, eftersom det är den mest ironiska gruppen angående, då det är politiskt korrekt för de att klanka ner på politisk korrekthet. Ironi, liksom.

1
Skriv svar