"Starbreeze har inte lagt ut filmen på internet"

Robot
"Starbreeze har inte lagt ut filmen på internet"

Starbreeze har äntligen tagit bladet från munnen och uttalat sig om reklamfilmen.

#nyhetstips, #overkill-software, #starbreeze


Medlem
"Starbreeze har inte lagt ut filmen på internet"

Vem slängde upp den då? Vilka spelade in den och vem betalade? Kappvändare.

Medlem

Låter som efterkonstruerade ursäkter ärligt talat...

Medlem

"Den här filmen hör av självklar anledning till en av de idéer som vi direkt avfärdade och tackade nej till"

Så varför fanns det då videon? Den var ju uppenbarligen inspelad på deras kontor med utvecklare och andra närvarande...

Skribent
Skrivet av Ap@n:

"Den här filmen hör av självklar anledning till en av de idéer som vi direkt avfärdade och tackade nej till"

Så varför fanns det då videon? Den var ju uppenbarligen inspelad på deras kontor med utvecklare och andra närvarande...

Jag sitter och funderar på det. Oftast när jag avfärdar en idé, så kommer den inte längre än till idéstadiet. När det går såpass långt att man börjar med casting, då är den inte särskilt avfärdad.


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv

Sent ska syndaren vakna. Å ena sidan: uppenbar pudel nu när responsen blivit som den blivit. Å andra sidan: straffet ska vara proportionerligt till överträdelsen. Ja, idén var skit och nu är det sagt, känns overkill att brännmärka ett helt gäng duktiga svenska programmerare för en sådan här sak.

Medlem

Jag menar, det var ju inte gratis att genomföra inspelning och produktion av den här videon. En annons lades upp på linkedin, vars ansökare man uppenbarligen tänkt bemöta på något sätt. Någon klippte, någon laddade upp... Fan, någon släppte in dem i byggnaden!

Formella ursäkter av det här slaget låter så mycket enklare att ljuga fram, liksom. Sen så tror jag iofs att den här videon inte är direkt representativ för (den överväldigande?) majoriteten av personer som jobbar på och för Starbreeze. Sen Overkill vet jag faktiskt inte - det var Overkill och inga andra som figurerade i videon.

Och spegla klippet, pronto! Länkar, länkar!

Medlem

Den som la upp filmen var en som var med på inspelningen.
Den lades upp på ninas straus blogg
"finest.se/userBlog/entry.php?uid=50855&beid=2393904"
Googla och ta cachad version....

"Den här videon spelades in i höstas på Overkill Studios. Jag och Sophie är programledare/reportrar för ”The Girl Contest” för den kommande Action-thrillern ”PayDay The Heist”

Varför tro ni inte det blev en uppföljare som det snackas om i klippet? JO för att Overkill inte gick med på det.

Dessutom är det inför den kommande filmen och inte spelet, filmen gör av ett helt separat bolag reg (Demian Lichtenstein). Som tydligen fått (tagit?) för stora friheter (Amerikan som inte förstår svensk kultur...)

Medlem
Skrivet av muscle:

Den som la upp filmen var en som var med på inspelningen.
Den lades upp på ninas straus blogg
"finest.se/userBlog/entry.php?uid=50855&beid=2393904"
Googla och ta cachad version....

"Den här videon spelades in i höstas på Overkill Studios. Jag och Sophie är programledare/reportrar för ”The Girl Contest” för den kommande Action-thrillern ”PayDay The Heist”

Varför tro ni inte det blev en uppföljare som det snackas om i klippet? JO för att Overkill inte gick med på det.

Dessutom är det inför den kommande filmen och inte spelet, filmen gör av ett helt separat bolag reg (Demian Lichtenstein). Som tydligen fått (tagit?) för stora friheter (Amerikan som inte förstår svensk kultur...)

Låter mer än troligt, det du skriver.

Om inget annat var väl det här en exercis i hur fel det kan blir när man exklusivt försöker tänka med och för "lillhjärnan".

Medlem
Skrivet av muscle:

Den som la upp filmen var en som var med på inspelningen.
Den lades upp på ninas straus blogg
"finest.se/userBlog/entry.php?uid=50855&beid=2393904"
Googla och ta cachad version....

"Den här videon spelades in i höstas på Overkill Studios. Jag och Sophie är programledare/reportrar för ”The Girl Contest” för den kommande Action-thrillern ”PayDay The Heist”

Varför tro ni inte det blev en uppföljare som det snackas om i klippet? JO för att Overkill inte gick med på det.

Dessutom är det inför den kommande filmen och inte spelet, filmen gör av ett helt separat bolag reg (Demian Lichtenstein). Som tydligen fått (tagit?) för stora friheter (Amerikan som inte förstår svensk kultur...)

Verkar vara en kulturkrock. Hade varit intressant att höra vad "Demian Lichtenstein" har att säga om det hela.


signatur

Have a good time!

Medlem

Men ingen med en hjärna kan tro att detta skulle vara bra PR?
Varför i helskotta skulle Overkill/starbreeze producera denna dynga?

Linkedin add är också gammal som gatan och laddes utav någon snubbe, där svaren på adden gick tillen hotmail adress? Kom igen, bättre försök att dra ett företag i dyngan har man sett...

Bra för traders att känna lite pengar på att dra ner aktien lagom till spelsläpp...

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Ja, idén var skit och nu är det sagt, känns overkill att brännmärka ett helt gäng duktiga svenska programmerare för en sådan här sak.

Nu hette ju studion iofs just Overkill, vilket kanske berättigar reaktionen.

Skribent
Skrivet av muscle:

Men ingen med en hjärna kan tro att detta skulle vara bra PR?
Varför i helskotta skulle Overkill/starbreeze producera denna dynga?

Linkedin add är också gammal som gatan och laddes utav någon snubbe, där svaren på adden gick tillen hotmail adress? Kom igen, bättre försök att dra ett företag i dyngan har man sett...

Bra för traders att känna lite pengar på att dra ner aktien lagom till spelsläpp...

Men hur har det gått så långt att de påbörjat casting? Förvisso verkar hela produktionen vara rätt oseriös, men någonstans måste det ju ha blivit fel vid kommunikationen.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Ap@n:

"Den här filmen hör av självklar anledning till en av de idéer som vi direkt avfärdade och tackade nej till"

Så varför fanns det då videon? Den var ju uppenbarligen inspelad på deras kontor med utvecklare och andra närvarande...

Jag sitter och funderar på det. Oftast när jag avfärdar en idé, så kommer den inte längre än till idéstadiet. När det går såpass långt att man börjar med casting, då är den inte särskilt avfärdad.

Nej iden om film är långt framskriden, ska finnas en intervju med Demian Lichtenstein om filmen.

Men overkill/starbreeze har ALDRIG nämnt något om en film själva, jag tror de drog sig ur ett eventuellt samarbete efter den där kalkonfilmen i höstas. Troligen landade den i papperskorgen, fast nu har någon fiskat upp den.

Medlem
Skrivet av muscle:

Men ingen med en hjärna kan tro att detta skulle vara bra PR?
Varför i helskotta skulle Overkill/starbreeze producera denna dynga?

Linkedin add är också gammal som gatan och laddes utav någon snubbe, där svaren på adden gick tillen hotmail adress? Kom igen, bättre försök att dra ett företag i dyngan har man sett...

Bra för traders att känna lite pengar på att dra ner aktien lagom till spelsläpp...

Linkedin annonsen är från jan/februari sista ansökningsdag var i mitteln på februari. Inspelningen av webserien pågår i USA. Googla för tusan,
Här t ex finns info.
https://mobile.twitter.com/amirperets/status/3091687380648222...

Medlem
Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av muscle:

Men ingen med en hjärna kan tro att detta skulle vara bra PR?
Varför i helskotta skulle Overkill/starbreeze producera denna dynga?

Linkedin add är också gammal som gatan och laddes utav någon snubbe, där svaren på adden gick tillen hotmail adress? Kom igen, bättre försök att dra ett företag i dyngan har man sett...

Bra för traders att känna lite pengar på att dra ner aktien lagom till spelsläpp...

Men hur har det gått så långt att de påbörjat casting? Förvisso verkar hela produktionen vara rätt oseriös, men någonstans måste det ju ha blivit fel vid kommunikationen.

Jag tro intresset från overkill/starbreeze varit för låg för filmen, samt tidsbrist, så mycket annat har hänt senaste hösten.

De gav film teamet för stora friheter, lätt dem filma på studion tänkte inte så mycket på det. En kul grej, film lite snygga tjejer besöker studion, antagligen var inte någon ur styrelsen/chef där.

(Sen Om du tänker efter var de faktiskt rätt propert klädda inne i studion), sen i klippen tagna vid sidan om knäppte de upp blushen och putade med munnen mm...

När ansvariga sen fick se det där klippet måste de ju blivit ett big nono.

Har vi hört något av filmen? Nej. Ingenting. Inte ens en hint om det. Skulle Starbreeze tjäna något på filmen så tror jag det hade kliat i deras fingrar att få skriva om något.

Medlem

Nu blev man ju nyfiken. vill se klippet!

Medlem
Skrivet av Qwertan:

Nu blev man ju nyfiken. vill se klippet!

http://www.youtube.com/watch?v=qbLxQp8zTwg

Medlem

Filmen spelades in på vårt kontor där våra anställda medverkar, men jag lovar, det var inte vi som la upp den filmen på Youtube.

Bra jobbat där!

Medlem

Hoppas på klargörande om vilka "Payday Production" är inom snarast framtid.

Det får inte vara sant att någon från overkill ens övervägt en
"girl casting" där "the guys" får rösta på snyggaste bikin brud...

ELF
Medlem
Skrivet av muscle:
Skrivet av Qwertan:

Nu blev man ju nyfiken. vill se klippet!

http://www.youtube.com/watch?v=qbLxQp8zTwg

Tack
Men förstår inte varför alla småtjejer här på FZ känner sig så butthurt av den videon...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Underbara moral Sverige Fattar inte hur de kunde, så jäkla lågt. Nä mår psykiskt dåligt nu ush och alla stackars tjejer som lider av detta Borde stämma dem, usch köp aldrig deras spel. Hur kan dem??? Måste vara djävulens sändebud eller nått annat hemskt

"Tasteless" inte särskilt bra och lite pinsamt kan jag tycka men böla, ingen tvingar folk att titta. Så jäkla löjligt att göra en stor grej av ett dåligt reklamklipp. Snackar inte om deras bortförklaring då det också är löjligt.

Medlem
Skrivet av muscle:
Skrivet av Qwertan:

Nu blev man ju nyfiken. vill se klippet!

http://www.youtube.com/watch?v=qbLxQp8zTwg

Internet, inget försvinner. Det där såg då inte direkt ut som något de skulle ha avfärdat direkt och tackat nej till. Om så vore fallet hade de aldrig fått lov att filma så här mycket. Efter blundern med Syndicate tar jag allting som Starbreeze säger men en rejäl nypa salt.

Inaktiv
Skrivet av Qvisten:

Underbara moral Sverige Fattar inte hur de kunde, så jäkla lågt. Nä mår psykiskt dåligt nu ush och alla stackars tjejer som lider av detta Borde stämma dem, usch köp aldrig deras spel. Hur kan dem??? Måste vara djävulens sändebud eller nått annat hemskt

"Tasteless" inte särskilt bra och lite pinsamt kan jag tycka men böla, ingen tvingar folk att titta. Så jäkla löjligt att göra en stor grej av ett dåligt reklamklipp. Snackar inte om deras bortförklaring då det också är löjligt.

Håller med. Alla ser att det är en video i dålig smak. FINE.

Räcker väl så.

Medlem

Är det fel att säga att man tycker tjejerna är heta? Jag skulle personligen bara bli glad om de kommenterade min kropp och ville fota mig i endast kallingar.

Inaktiv

Fast ärligt talat, känns inte videon lite billig? Hade inte förvånat mig om de bara filmat lite snabbt utan omtagningar och klippt ihop ngt för att få en känsla, för att därefter eventuellt göra en "riktig" video.

Inaktiv
Skrivet av ELF:
Skrivet av muscle:
Skrivet av Qwertan:

Nu blev man ju nyfiken. vill se klippet!

http://www.youtube.com/watch?v=qbLxQp8zTwg

Tack
Men förstår inte varför alla småtjejer här på FZ känner sig så butthurt av den videon...

Yeee, denna videon speglar precis allt jag vill ha mer av i spel! *ironi*

ELF
Medlem
Skrivet av anon_19389:
Skrivet av ELF:
Skrivet av muscle:
Skrivet av Qwertan:

Nu blev man ju nyfiken. vill se klippet!

http://www.youtube.com/watch?v=qbLxQp8zTwg

Tack
Men förstår inte varför alla småtjejer här på FZ känner sig så butthurt av den videon...

Yeee, denna videon speglar precis allt jag vill ha mer av i spel! *ironi*

I vissa spel passar det och i vissa spel passar det inte eller rättare sagt, det är bara några få spel det passar i. Men man behöver ju inte bli upprörd över videon.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

FM-guru
F.d. Sisyr

Jävla märklig affär det här. Jag nöjer mig med att konstatera att videon är patetisk men tjejerna söta. Tillbaka till spelandet.

12
Skriv svar