Starbreeze om Payday-filmen: Vi förstår reaktionerna

Robot
Starbreeze om Payday-filmen: Vi förstår reaktionerna

Svenska Starbreeze har hamnat i rejält blåsväder efter gårdagens filmskandal och bikiniannons.

#starbreeze


Medlem
Starbreeze om Payday-filmen: Vi förstår reaktionerna

Jaha.. men vem var det då som godkände det? Låter lite väl som en klassisker inom politik "I did not have sexual intercourse with that woman".

Medlem

Haha , måste älska feminister. Vill se dagen då demokratin är död och där man inte får ha egna åsikter för då riskerar man att bli kallad kvinnohatare och bli hängd!


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Sååå, hur fan lyckades dom kliva in på kontoret och film skiten utan studions godkännande då?

Skägg.
10 Chambers

Meningslösa trollkommentarar rensande, och kommer att bli bortrensade.


signatur
Skrivet av kill455:

Haha , måste älska feminister. Vill se dagen då demokratin är död och där man inte får ha egna åsikter för då riskerar man att bli kallad kvinnohatare och bli hängd!

Roligt tankeexperiment: föreställ dig att vi lever i sydafrikas gamla goa aparheid och feministerna är de svarta (och vita) som vill ha lika rättigheter.

Feminismens vinst är inte demokratins död. Tvärt om.

Men sånt får man ju inte säga nuförtiden, för då är man "PK"

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Sååå, hur fan lyckades dom kliva in på kontoret och film skiten utan studions godkännande då?

Men alltså, troligen hade dom tillåtelse att spela in videon men att den inte var menat som en färdig film, utan bara ett utkast. Om förslaget hade fått grönt ljus fullt ut, hade videon troligen blivit bättre gjord än såhär.

Som jag skrev i förra tråden: det blev inte så bra, men varför göra en så stor sak om det? Ibland blir det fel, dom tog tillbaka videon, dags att släppa det nu.

Snacka om att göra en höna av en fjäder...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Vore intressant med ett uttalande av dom då som gjort filmen.

Skrivet av kill455:

Haha , måste älska feminister. Vill se dagen då demokratin är död och där man inte får ha egna åsikter för då riskerar man att bli kallad kvinnohatare och bli hängd!

Så lika rättigheter för båda könen, då är demokratin död?
Har inte jag betalat skatt för att du ska gå i skolan o bli utbildad?

Skrivet av conthox:

Men alltså, troligen hade dom tillåtelse att spela in videon men att den inte var menat som en färdig film, utan bara ett utkast. Om förslaget hade fått grönt ljus fullt ut, hade videon troligen blivit bättre gjord än såhär.

Som jag skrev i förra tråden: det blev inte så bra, men varför göra en så stor sak om det? Ibland blir det fel, dom tog tillbaka videon, dags att släppa det nu.

Snacka om att göra en höna av en fjäder...

Misstaget ligger inte bara i editeringen och släppandet av filmen. Misstaget som avslöjar en jävligt taskig människosyn görs när själva idén kläcks. Sedan finns det gott om tillfällen att stoppa idiotin. Vad sägs om att INTE ha med två storbystade blondiner som helt uppenbart är där enbart för sitt utséende?

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av conthox:

Men alltså, troligen hade dom tillåtelse att spela in videon men att den inte var menat som en färdig film, utan bara ett utkast. Om förslaget hade fått grönt ljus fullt ut, hade videon troligen blivit bättre gjord än såhär.

Som jag skrev i förra tråden: det blev inte så bra, men varför göra en så stor sak om det? Ibland blir det fel, dom tog tillbaka videon, dags att släppa det nu.

Snacka om att göra en höna av en fjäder...

Misstaget ligger inte bara i editeringen och släppandet av filmen. Misstaget som avslöjar en jävligt taskig människosyn görs när själva idén kläcks. Sedan finns det gott om tillfällen att stoppa idiotin. Vad sägs om att INTE låta dem filma på kontoret?

Det kanske inte var meningen att släppa filmen, men någon tyckte det var kul och släppte den ändå? Sedan kan jag delvis hålla med att dom inte skulle ha filmat det på kontoret, men var skulle dom filma den då? Om det skall utspela sig på ett kontor, skall dom hyra en lokal, hyra in statister som skall fylla ut etc bara för att spela in ett utkast som bara skall användas internt? Om nu idén fick godkänt, då kan man prata om att hyra andra lokaler etc, men för ett klipp som bara är ett par minuter långt och inte är tänkt att släppas så känns det som slöseri med pengar att inte använda en miljö som dom redan har "up and running".


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

"Starbreeze säljer Payday med SEX!!!!!" löd FZ rubrik igår. Ja sex säljer. Och det är väl därför FZ valde denna rubrik.
Kunde valt en rubrik som "Starbreeze i videokontrovers" eller dylikt Så hycklande att det är komiskt.

Nu visade det sig att filmen var någon intern grej som inte skulle släppas. Lite småskämmigt för dem när internhumor når ut, visst. Kanske hade starbreeze tänkt sälja payday med sex, kanske inte. Men vi vet med säkerhet att FZ inte har några tivel när det gäller att locka läsare med sex.

Medlem

Alltid sådan uppståndelse från feministerna när lite "tuttar" och nakenhet visas...men var är er sympati för alla stackars invandra tjejer i sverige som mår dåligt, förtrycks, mördas? inte ett skit...för ni är så jävla rädda för att blir kallade för rasister...snacka om dubbelmoral.

Själv stöder jag

https://www.facebook.com/pages/Gl%C3%B6m-aldrig-Pela-och-Fadi...

och fler borde.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

@slartibartfast

Jag ser nu att du ändrade ditt inlägg till något helt annat, jag orkar inte svara på det nya så det gamla får stå kvar...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Fan vilket tjat om feminism m.m!? Så trött på allt det här genusskiten. Jag är absolut för jämlikhet, tjejerna får gärna göra lumpen istället för mig. Jag skaffar mig gärna en sugarmamma som betalar allt för mig och så. Och oj vad skönt det ska bli nu när kvinnorna får bära lika mycket på kassar från butiken, och alla dom här föreställningar kvinnor har om att det är mannen som ska betala för maten på en dejt, det är mannen som ska skydda hemmet, det är mannen som ska ut i krig och dö, allt det där funkar jättebra för mig. Jag är absolut för jämlikhet, men då ska det vara 100% åt båda hållen. Då ska pappor ha lika stor chans att få barnen vid skillsmässor, då ska män få lika rättigheter som föräldrar överhuvudtaget (som inte finns idag). Så jag är för jämlikhet, och vi är det land som har mest jämlikhet, det är bara aldrig nog. Sen däremot, i arbeten där man använder mycket muskelkraft, då ska männen tjäna mer, för då gör faktiskt män hårdare och mer än kvinnorna, jag har själv haft sånt arbete, och jag fick göra en kvinnligs medarbetares 30% av jobben för hon inte klarade av det fysiskt, ändå fick hon mer lön än mig för hon var äldre, men gjorde mindre. Visste knappt vad en skruvmejsel var, hur kan man jobba som fastighetsskötare om man inte ens vet hur man skruvar in en skruv i väggen?? Så visst 100% jämlikhet!!! Men åt båda hållen!!!! För kvinnor har faktiskt många fördelar som inte männen har, glöm inte det när ni kallar oss för mansgrisar så fort vi säger något. Trött på feminister och deras "alla män är svin" attityd. Och av personliga erfarenheter, så har jag mest träffat kvinnliga svin i mitt liv, så det där stämmer inte heller...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Man kanske skulle blivit sportkille istället för nörd ändå. Verkar ju till och med mer dryg-grabbigt bland gejmers.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Onödigt stort detta blivit då...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

S

Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av conthox:

Men alltså, troligen hade dom tillåtelse att spela in videon men att den inte var menat som en färdig film, utan bara ett utkast. Om förslaget hade fått grönt ljus fullt ut, hade videon troligen blivit bättre gjord än såhär.

Som jag skrev i förra tråden: det blev inte så bra, men varför göra en så stor sak om det? Ibland blir det fel, dom tog tillbaka videon, dags att släppa det nu.

Snacka om att göra en höna av en fjäder...

Misstaget ligger inte bara i editeringen och släppandet av filmen. Misstaget som avslöjar en jävligt taskig människosyn görs när själva idén kläcks. Sedan finns det gott om tillfällen att stoppa idiotin. Vad sägs om att INTE ha med två storbystade blondiner som helt uppenbart är där enbart för sitt utséende?

Så det finns inte filmer med lättklädda män, det finns inte stripjoints för kvinnor där män klär av sig? Ni ser bara halva bilden, ni har aldrig helhetsbilden för ni lever i en sån svart&vit värld. Antingen eller... Ni har mer hat än vanliga människor, ändå ser ni er som nån slags moralens väktare... Larvigt! Och krafigt dubbelmoraliskt!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av conthox:

Men alltså, troligen hade dom tillåtelse att spela in videon men att den inte var menat som en färdig film, utan bara ett utkast. Om förslaget hade fått grönt ljus fullt ut, hade videon troligen blivit bättre gjord än såhär.

Som jag skrev i förra tråden: det blev inte så bra, men varför göra en så stor sak om det? Ibland blir det fel, dom tog tillbaka videon, dags att släppa det nu.

Snacka om att göra en höna av en fjäder...

Misstaget ligger inte bara i editeringen och släppandet av filmen. Misstaget som avslöjar en jävligt taskig människosyn görs när själva idén kläcks. Sedan finns det gott om tillfällen att stoppa idiotin. Vad sägs om att INTE ha med två storbystade blondiner som helt uppenbart är där enbart för sitt utséende?

Vad gäller moralkakor så tycker man ju du borde vara mer upprörd över att spelet har rån och massmord av poliser som en grundsten. but ,whatever rocks your boat.

Skribent
Skrivet av peggleball:

"Starbreeze säljer Payday med SEX!!!!!" löd FZ rubrik igår. Ja sex säljer. Och det är väl därför FZ valde denna rubrik.
Kunde valt en rubrik som "Starbreeze i videokontrovers" eller dylikt Så hycklande att det är komiskt.

Nu visade det sig att filmen var någon intern grej som inte skulle släppas. Lite småskämmigt för dem när internhumor når ut, visst. Kanske hade starbreeze tänkt sälja payday med sex, kanske inte. Men vi vet med säkerhet att FZ inte har några tivel när det gäller att locka läsare med sex.

Utveckla gärna! Rubriksättning är något som tåls att diskuteras.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Nu kom moralkortet. Så här kommer mitt moraliska svar.

Det handlar inte om moral, moral är att jag i verkliga livet inte dödar, rånar eller förnedrar kvinnor.
Spel är en fantasi, som en skönlitterär bok, film eller teater.
Det är ok att i fantasin ägna sig åt horribla saker.

Jag ser inte heller gårdagens klipp som en moralfråga, jag ser det som en djävligt usel marknadsföringsgrej som inte ska förknippas med ett bolag jag gillar.
Den höll så låg kvalitet att det är skrämmande.
Jag vet inget seriöst företag som skulle vilja bli portreterat på det viset.

....och tror man att jämlikhet handlar om sugarmamas och att göra lumpen så finns det en del om jämlikhet som kan förklaras. Men det är en helt annan tråd och diskussion.

Medlem

Tycker att folk överreagera väldigt mycket, men det är Sverige
så det är väl standard.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Förstår inte riktigt varför så många utav er blir upprörda. Ni tycker verkligen det är okej att uppmana till en tävling där tjejer ska skicka in bilder med inslag av nakenhet inför killars bedömning? Hur uppenbart objektifierande och sexistiskt är det inte att kvinnor reduceras till tittarobjekt inför killars njutning? Seriöst. Använd er djävla 12åriga hjärna för en gångsskull Fz-läsare.

Skribent
Skrivet av Neatherblade:

Tycker att folk överreagera väldigt mycket, men det är Sverige
så det är väl standard.

Håller med till fullo. Knappast som att vi kommer bli Nordkorea för att sexism och objektifiering diskuteras.


signatur

I am the black wizards.

Skrivet av HaZe303:

S

Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av conthox:

Men alltså, troligen hade dom tillåtelse att spela in videon men att den inte var menat som en färdig film, utan bara ett utkast. Om förslaget hade fått grönt ljus fullt ut, hade videon troligen blivit bättre gjord än såhär.

Som jag skrev i förra tråden: det blev inte så bra, men varför göra en så stor sak om det? Ibland blir det fel, dom tog tillbaka videon, dags att släppa det nu.

Snacka om att göra en höna av en fjäder...

Misstaget ligger inte bara i editeringen och släppandet av filmen. Misstaget som avslöjar en jävligt taskig människosyn görs när själva idén kläcks. Sedan finns det gott om tillfällen att stoppa idiotin. Vad sägs om att INTE ha med två storbystade blondiner som helt uppenbart är där enbart för sitt utséende?

Så det finns inte filmer med lättklädda män, det finns inte stripjoints för kvinnor där män klär av sig? Ni ser bara halva bilden, ni har aldrig helhetsbilden för ni lever i en sån svart&vit värld. Antingen eller... Ni har mer hat än vanliga människor, ändå ser ni er som nån slags moralens väktare... Larvigt! Och krafigt dubbelmoraliskt!

Jaha, nu ska vi börja kasta anklagelser på varandra också. Inget illa menat, men tror man att det är lättkläddheten och strippandet i sig är problemet så är man den som har svårt att se helhetsbilden. Jag brukar själv gå på strippshower med lättklädda kvinnor (burlesk!) och ser inget fel med det. Det handlar inte om själva företéelserna, utan om hur de utförs och hur de bidrar till en förtryckande kultur.

Medlem

Undra hur länge artikelbilden kommer användas av FZ i Payday och Starbreeze sammanhang

Själv bettar jag på 7ggr inom 2år. edit: (detta inkluderar dom 3gånger den redan använts)
Ska vi säga en gemensam pott med inköp på 50kr?

edit: FZ ni är otroligt löjliga med eran dubbelmoral.
Men det är alltid lika kul att skratta åt er så fortsätt gärna.

Skribent
Skrivet av Tobblish:

Undra hur länge artikelbilden kommer användas av FZ i Payday och Starbreeze sammanhang

Själv bettar jag på 7ggr inom 2år.
Ska vi säga en gemensam pott med inköp på 50kr?

Är det 7 gånger utöver de 3 gångerna den använts? Så vi slipper bli ovänner.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Tobblish:

Undra hur länge artikelbilden kommer användas av FZ i Payday och Starbreeze sammanhang

Själv bettar jag på 7ggr inom 2år.
Ska vi säga en gemensam pott med inköp på 50kr?

Är det 7 gånger utöver de 3 gångerna den använts? Så vi slipper bli ovänner.

Nej det inkluderar dom 3gånger den redan använts.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Vore intressant med ett uttalande av dom då som gjort filmen.

Skrivet av kill455:

Haha , måste älska feminister. Vill se dagen då demokratin är död och där man inte får ha egna åsikter för då riskerar man att bli kallad kvinnohatare och bli hängd!

Så lika rättigheter för båda könen, då är demokratin död?
Har inte jag betalat skatt för att du ska gå i skolan o bli utbildad?

Tror han syftade på extrema feminister som endast vill kvinnor ska ha mer av allt och män ska sitta i ett mörkt hörn och aldrig få yttra sig ett jota då vi enbart är sviniga mansgrisar enligt dom.
Så förstår om det var förvirrande och missledande

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Jag brukar själv gå på strippshower med lättklädda kvinnor (burlesk!) och ser inget fel med det. Det handlar inte om själva företéelserna, utan om hur de utförs och hur de bidrar till en förtryckande kultur.

Att gå på en strippklubb och sedan klaga på detta låter som en form av hyckleri, då de båda bidrager till objektifieringen och sexism. Att det ena sker inom stängda dörrar med åldersgräns och det andra är ett klipp på YT är av mindre betydelse. Det känns som att säga att man är vegetarian för att det är synd om djuren och sedan gå in i en ladugård, stänga porten efter sig så att ingen ser och slakta en ko för att det är gott med en stor stek.

- "Men du sa ju att du tycker synd om djuren!"
- "Njo, men det var bara sättet slakten utförs på som var fel."


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skribent
Skrivet av WarpGuN:

Alltid sådan uppståndelse från feministerna när lite "tuttar" och nakenhet visas...men var är er sympati för alla stackars invandra tjejer i sverige som mår dåligt, förtrycks, mördas? inte ett skit...för ni är så jävla rädda för att blir kallade för rasister...snacka om dubbelmoral.

Själv stöder jag

https://www.facebook.com/pages/Gl%C3%B6m-aldrig-Pela-och-Fadi...

och fler borde.

Det där handlar mycket om jämställdhet, och det är därför vi alltid bör uppmärksammar det. Här tar du ju dessutom upp ett bra exempel på varför det är viktigt att aldrig hålla tyst, även fast det är jobbigt ibland.


signatur

I am the black wizards.

12
Skriv svar