Det går åt skogen för Square Enix

Robot
Medlem
Det går åt skogen för Square Enix

jo inte mycket att komma med sedan FF9 FFX var väll rätt bra med


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem

För det första bilden var riktigt random haha! För det andra jobbigt att det blir så här. Men det är ju klart när spelen inte blir så bra och folk inte får t.ex den upplevelse man vill ha så tröttnar man. Men vi hoppas dom reser sig och reser sig ur askan :).

Man får ju inte glömma bort FF14 a realm, vs 13 och KH 3 om det kommer någon gång :).

Nåja vi får se vad framtiden visar för dom =).

Skribent

När 3,4 miljoner sålda exemplar av ett spel (Tomb Raider) räknas som ett misslyckande, då har man stora problem.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Inte konstigt när ett företag mer eller mindre endast skapar trailers...

Medlem

bara det inte påverka framtida Deus Ex spel :/


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

FF-X ,FF-X2, FF-XII , FF-XIII-2.......... Så mycket fail på dom spelen... Sluta gör 2or på FF serien...


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Vi ser nog nu början på samma sak som skedde 1983, mer och mer har tröttnat på att köpa spel som inte är värda pengarna och ändå verkar utgivarna inte ha lärt sig ett skvatt om hur det kan gå när så sker.

Då var det Nintendo som räddade konsolsidan och den här gången tror jag Kickstarter kan komma att bli räddningen för hela spelindustrin. Jag kommer inte sakna dessa stora bolag som tror att de kan sälja spel som på långa vägar inte är klara (som Walking Dead : Instincts).

Synd, Square Enix är en av mina favorituitgivare. Deras PC-portar håller alltid en EXTREMT bra kvalité med HD-texturer samt alla DirectX-11 funktioner. Se bara på Sleeping Dogs, Hitman: Absolution, Tomb Raider(!), Deus Ex: HR osv.

Alla spelen flyter fint i DX11, 60FPS, pc-exklusiva texturer etc. Vilket INTE kan sägas om många portar nu för tiden.

Hoppas dom styr upp skutan!

Skribent
Skrivet av WarpGuN:

bara det inte påverka framtida Deus Ex spel :/

Om skiten träffar fläkten, då lär någon annan ta hand om Deus Ex. Hoppas jag i alla fall.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Så går det när man släpper ett dåligt Final Fantasy efter det andra och med dom mest feminina manliga karaktärerna i spelindustrins historia.. typ. Synd att dom inte gör det lika bra längre.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

När 3,4 miljoner sålda exemplar av ett spel (Tomb Raider) räknas som ett misslyckande, då har man stora problem.

Förlåt min okunskap, men är 3,4 miljoner sålda exemplar dåligt?

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av WarpGuN:

bara det inte påverka framtida Deus Ex spel :/

Om skiten träffar fläkten, då lär någon annan ta hand om Deus Ex. Hoppas jag i alla fall.

Japp det få vi hoppas på .)


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

När 3,4 miljoner sålda exemplar av ett spel (Tomb Raider) räknas som ett misslyckande, då har man stora problem.

De bör ju vara över 5 miljoner för att anses värt att satsa på, enligt vissa företag i spelindustrin :-\


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Johan Olander:

När 3,4 miljoner sålda exemplar av ett spel (Tomb Raider) räknas som ett misslyckande, då har man stora problem.

Förlåt min okunskap, men är 3,4 miljoner sålda exemplar dåligt?

I det här fallet så var det dåligt, citat nedanför samt länk med mer information angående detta.

"3.4 million copies of Tomb Raider have been sold in four weeks, publisher Square Enix has revealed, which is not enough to hit the game's sales target."

http://www.eurogamer.net/articles/2013-03-26-tomb-raider-has-...

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Johan Olander:

När 3,4 miljoner sålda exemplar av ett spel (Tomb Raider) räknas som ett misslyckande, då har man stora problem.

Förlåt min okunskap, men är 3,4 miljoner sålda exemplar dåligt?

Beror helt och hållet på utgivaren och vilken IP det gäller. Vad det hela handlar om är förväntad försäljning, om det är under detta är det dåligt om det är över så är det bra.

Medlem
Skrivet av pelson:

Synd, Square Enix är en av mina favorituitgivare. Deras PC-portar håller alltid en EXTREMT bra kvalité med HD-texturer samt alla DirectX-11 funktioner. Se bara på Sleeping Dogs, Hitman: Absolution, Tomb Raider(!), Deus Ex: HR osv.

Alla spelen flyter fint i DX11, 60FPS, pc-exklusiva texturer etc. Vilket INTE kan sägas om många portar nu för tiden.

Hoppas dom styr upp skutan!

Kunde inte sagt det bättre själv. Vi PC-spelare behöver deras kompetens för att få de bästa upplevelserna av multiplattformsspel.

Håller alla tummar som går att de styr upp detta!

Inaktiv

Får hoppas att det löser sig, vill se mer Deus EX HR!

Undrar lite över Tomb Raider dock, är hela spelet QE och filmsekvenser, eller är det bara mycket sånt i början? Orkade en halvtimme o sen stängde jag av.

Medlem

Fattar inte vad dom lipar om, hade dom istället för att jobba på alla dom nya risiga FF spelen och släppt en remake av FF VII så hade dom suttit på redigt med stålar redan nu.

Medlem
Skrivet av wibbe44:
Skrivet av pelson:

Synd, Square Enix är en av mina favorituitgivare. Deras PC-portar håller alltid en EXTREMT bra kvalité med HD-texturer samt alla DirectX-11 funktioner. Se bara på Sleeping Dogs, Hitman: Absolution, Tomb Raider(!), Deus Ex: HR osv.

Alla spelen flyter fint i DX11, 60FPS, pc-exklusiva texturer etc. Vilket INTE kan sägas om många portar nu för tiden.

Hoppas dom styr upp skutan!

Kunde inte sagt det bättre själv. Vi PC-spelare behöver deras kompetens för att få de bästa upplevelserna av multiplattformsspel.

Håller alla tummar som går att de styr upp detta!

Nixxes är kompetensen bakom dessa portar: http://www.nixxes.com/nixxes/index.php

Men samtidigt är det ju Square Enix som har varit vettiga nog att anlita dem.

Medlem
Citat:

Förluster på 13 miljarder yen[...]

Det tog ett tag innan jag insåg att det inte rörde sig om den svenska valutan. Herre min skapare.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Citat:

Förluster på 13 miljarder yen[...]

Det tog ett tag innan jag insåg att det inte rörde sig om den svenska valutan. Herre min skapare.

900 miljoner svenska kronor ungefär, vilket jag kan tycka är mycket för ett spelföretag

Medlem

Men alltså Eidos som gör Deus Ex, Tomb Raider, Hitman och nu även Theif 4, dom är väl utvecklare och tar väl bara en ny utgivare om S-E skiter sig? och dum fråga men vad betyder IP? Intellectual Property?

Medlem

Tycker inte så synd om dem faktiskt. FFX var det senaste i serien som ens var värdigt namnet.

Så går det när man för FFXIII, FFXIII-2, FFXIII-3 osv. redan det första FF13 sög ju, iaf i jämförelse med de andra! Första FF spelet jag inte orkat mer än 2 timmar på, töntigt linjärt!

Medlem

Hoppas de lär sig och fixar nåt bättre, vore ju synd om de försvann helt

Medlem
Skrivet av Deli:

Men alltså Eidos som gör Deus Ex, Tomb Raider, Hitman och nu även Theif 4, dom är väl utvecklare och tar väl bara en ny utgivare om S-E skiter sig? och dum fråga men vad betyder IP? Intellectual Property?

Eidos ägs av SE idag. Tomb Raider gjordes inte av Eidos utan av Crystal Dynamics.

IP är mycket riktigt intellectual property och inom spel så innebär de vem som äger rättigheterna till en viss spelserie eller ett visst spel (som att Microsoft ägde rättigheterna till Mass Effect).
http://www.slu.se/sv/centrumbildningar-och-projekt/sluholding...

Medlem

Square-Enix idag är bara bra som utgivare, deras egna japanska studios suger så fruktansvärt hårt att de inte skulle kunna släppa ett bra spel om så deras liv hängde på det.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Får hoppas att det löser sig, vill se mer Deus EX HR!

Undrar lite över Tomb Raider dock, är hela spelet QE och filmsekvenser, eller är det bara mycket sånt i början? Orkade en halvtimme o sen stängde jag av.

Hela och det blir mer och mer ju längre in du kommer.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Shinjed:

Tycker inte så synd om dem faktiskt. FFX var det senaste i serien som ens var värdigt namnet.

Så går det när man för FFXIII, FFXIII-2, FFXIII-3 osv. redan det första FF13 sög ju, iaf i jämförelse med de andra! Första FF spelet jag inte orkat mer än 2 timmar på, töntigt linjärt!

Square-Enix göra att annat än att släppa Final Fatansy-spel också serru.

Kan bara hålla med i lovorden om deras hantering av pc-portar. Sleeping Dogs är snyggt och flyter som en dröm på pc m.m.

Medlem

De spel som lyckats de senaste åren är nästan alla från Eidos eller andra företag square äger: Deus-ex, Tomb Raider, Hitman. Sleeping Dogs. Deras egna studios har inte lyckats med ett skit.

Final Fantasy har varit en katastrof (!!!) sedan PS2-eran (FF XIII och XIV), deras 16-bit mobilspel kostar över 100kr st när de flesta tar under 30kr (!!!), de släpper aldrig Versus XIII (!!!). De lever endast på re-releases av gamla klassiker och till viss del Dragon Quest som är stort i Japan. De lokaliserade aldrig Type-0 (!!!).

Vad i hela friden sysslar de med?! Det är som att Square de senaste åren lyssnat på vad fansen vill ha och sedan gjort raka motsatsen... Är så fruktansvärt besviken på min före detta favoritstudio att jag inte längre kan beskriva det i ord. Hatar dom mer än EA dessa dagar (vilket säger mycket då jag är "stolt" ägare till Simcity som sög fruktansvärt mycket).

12
Skriv svar