Sony älskar indie

Robot
Medlem
Sony älskar indie

Fortsätt i den här stilen Sony, helt rätt väg att gå. Sony verkar göra allting rätt eller iaf en hel del medan jag knappast kan säga samma sak om Microsoft.

Medlem

Håller med där PcG. Är en Xbox-kille men beroende på hur nya Xboxen ser ut kan jag mycket väl gå över till en Playstation nästa generation. Eller rentav en riktigt bra dator så man kan spela Rome II.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Lutar mer och mer mot PS4. Av det man har hört så är nästa Xbox inte ett dugg intressant.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Fortsätt i den här stilen Sony, helt rätt väg att gå. Sony verkar göra allting rätt eller iaf en hel del medan jag knappast kan säga samma sak om Microsoft.

Då får du förklara dig. Finns redan indiespel till 360 men det kände du väl inte till? Nästa xbox har inte ens visats upp. Herregud!

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av PcGamer:

Fortsätt i den här stilen Sony, helt rätt väg att gå. Sony verkar göra allting rätt eller iaf en hel del medan jag knappast kan säga samma sak om Microsoft.

Då får du förklara dig. Finns redan indiespel till 360 men det kände du väl inte till? Nästa xbox har inte ens visats upp. Herregud!

Jag skrev aldrig att det inte fanns det, jag skrev att Sony verkar göra allting rätt och det baserar jag på vad jag läst och sett från PS4. Det jag läst och sett från nya Xboxen har däremot inte fått mig intresserad av den för fem öre snarare raka motsatsen. Microsoft har visat mig med all tydlighet vad de anser om de som köpte 360 för spelen medan Sony visar gång på gång att de fortfarande förstår hur mycket dessa personer betytt för och kommer betyda för framtida konsoler som de gör.

Medlem

Den senaste tiden så verkar ju indie-utvecklarna stå på kö för att få ge ut spel till Sony-plattformar så någonting har uppenbarligen Sony gjort rätt.

Medlem
Skrivet av Margy:

Den senaste tiden så verkar ju indie-utvecklarna stå på kö för att få ge ut spel till Sony-plattformar så någonting har uppenbarligen Sony gjort rätt.

Ja de tar inte lika mycket betalt och är tydligen inte lika svåra att ha att göra med som Microsoft om man ska tro utvecklarna själva.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av PcGamer:

Fortsätt i den här stilen Sony, helt rätt väg att gå. Sony verkar göra allting rätt eller iaf en hel del medan jag knappast kan säga samma sak om Microsoft.

Då får du förklara dig. Finns redan indiespel till 360 men det kände du väl inte till? Nästa xbox har inte ens visats upp. Herregud!

Jag skrev aldrig att det inte fanns det, jag skrev att Sony verkar göra allting rätt och det baserar jag på vad jag läst och sett från PS4. Det jag läst och sett från nya Xboxen har däremot inte fått mig intresserad av den för fem öre snarare raka motsatsen. Microsoft har visat mig med all tydlighet vad de anser om de som köpte 360 för spelen medan Sony visar gång på gång att de fortfarande förstår hur mycket dessa personer betytt för och kommer betyda för framtida konsoler som de gör.

Microsoft har inte sagt någonting om sin nya xbox. Då kan du inte dra massa slutsatser. Jag blir arg när du sågar ett helt företag pga. lite rykten.

Vad visar microsoft om de som köpte 360 för spelen?

Medlem

Som man säger ibland "Gör om, gör rätt" =).

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av PcGamer:

Fortsätt i den här stilen Sony, helt rätt väg att gå. Sony verkar göra allting rätt eller iaf en hel del medan jag knappast kan säga samma sak om Microsoft.

Då får du förklara dig. Finns redan indiespel till 360 men det kände du väl inte till? Nästa xbox har inte ens visats upp. Herregud!

Jag skrev aldrig att det inte fanns det, jag skrev att Sony verkar göra allting rätt och det baserar jag på vad jag läst och sett från PS4. Det jag läst och sett från nya Xboxen har däremot inte fått mig intresserad av den för fem öre snarare raka motsatsen. Microsoft har visat mig med all tydlighet vad de anser om de som köpte 360 för spelen medan Sony visar gång på gång att de fortfarande förstår hur mycket dessa personer betytt för och kommer betyda för framtida konsoler som de gör.

Microsoft har inte sagt någonting om sin nya xbox. Då kan du inte dra massa slutsatser. Jag blir arg när du sågar ett helt företag pga. lite rykten.

Vad visar microsoft om de som köpte 360 för spelen?

Jag tycker definitivt att Sony går rätt väg, jag får hålla med Lolflakes här dock, Microsoft har inte sagt mycket alls om den nya Xboxen, och att döma ut den redan innan någon officiell information finns är ju inte smart gjort rent utsagt.

Men i alla fall, bra jobbat Sony!

Medlem
Skrivet av Shogunshaman:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av PcGamer:

Fortsätt i den här stilen Sony, helt rätt väg att gå. Sony verkar göra allting rätt eller iaf en hel del medan jag knappast kan säga samma sak om Microsoft.

Då får du förklara dig. Finns redan indiespel till 360 men det kände du väl inte till? Nästa xbox har inte ens visats upp. Herregud!

Jag skrev aldrig att det inte fanns det, jag skrev att Sony verkar göra allting rätt och det baserar jag på vad jag läst och sett från PS4. Det jag läst och sett från nya Xboxen har däremot inte fått mig intresserad av den för fem öre snarare raka motsatsen. Microsoft har visat mig med all tydlighet vad de anser om de som köpte 360 för spelen medan Sony visar gång på gång att de fortfarande förstår hur mycket dessa personer betytt för och kommer betyda för framtida konsoler som de gör.

Microsoft har inte sagt någonting om sin nya xbox. Då kan du inte dra massa slutsatser. Jag blir arg när du sågar ett helt företag pga. lite rykten.

Vad visar microsoft om de som köpte 360 för spelen?

Jag tycker definitivt att Sony går rätt väg, jag får hålla med Lolflakes här dock, Microsoft har inte sagt mycket alls om den nya Xboxen, och att döma ut den redan innan någon officiell information finns är ju inte smart gjort rent utsagt.

Men i alla fall, bra jobbat Sony!

När jag läser "rykten" så utgår jag från vad jag vet om företaget sedan innan. Hur stor är sannolikheten att detta stämmer och så vidare. Microsoft har för det första tillverkat Xboxen för att fördärva för Sony och deras egentliga mål med den är att den ska vara en plattform för all media och stå som en central enhet i vardagsrummet. Med Kinect visar Microsoft vad de anser om sina tidigare köpare och vad de mer eller mindre säger är "ni har tjänat ert syfte, ni behövs inte längre". Nu tänker de släppa en ny konsol och de lär väl återigen försöka tilltala den här målgruppen eftersom det är denna som kan tänka sig betala mer än 2000-3000 kr för en ny konsol. Frågan är dock denna, varför skulle man köpa en ny Xbox istället för en PS4 eller en PC?

Spelen till 360 när den kom var riktigt bra och det som gjorde att jag väntade berodde på själva hårdvaran som var under all kritik. När detta sedan såg ut att ha blivit fixat så köpte jag en och den har funkat hur bra som helst (förutom att den låter som tusan). Men jag ser ingen som helst anledning att skaffa en ny Xbox på grund av hur Microsoft agerat efter framgångarna med Kinect.

"Fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me"

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Shogunshaman:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av PcGamer:

Fortsätt i den här stilen Sony, helt rätt väg att gå. Sony verkar göra allting rätt eller iaf en hel del medan jag knappast kan säga samma sak om Microsoft.

Då får du förklara dig. Finns redan indiespel till 360 men det kände du väl inte till? Nästa xbox har inte ens visats upp. Herregud!

Jag skrev aldrig att det inte fanns det, jag skrev att Sony verkar göra allting rätt och det baserar jag på vad jag läst och sett från PS4. Det jag läst och sett från nya Xboxen har däremot inte fått mig intresserad av den för fem öre snarare raka motsatsen. Microsoft har visat mig med all tydlighet vad de anser om de som köpte 360 för spelen medan Sony visar gång på gång att de fortfarande förstår hur mycket dessa personer betytt för och kommer betyda för framtida konsoler som de gör.

Microsoft har inte sagt någonting om sin nya xbox. Då kan du inte dra massa slutsatser. Jag blir arg när du sågar ett helt företag pga. lite rykten.

Vad visar microsoft om de som köpte 360 för spelen?

Jag tycker definitivt att Sony går rätt väg, jag får hålla med Lolflakes här dock, Microsoft har inte sagt mycket alls om den nya Xboxen, och att döma ut den redan innan någon officiell information finns är ju inte smart gjort rent utsagt.

Men i alla fall, bra jobbat Sony!

När jag läser "rykten" så utgår jag från vad jag vet om företaget sedan innan. Hur stor är sannolikheten att detta stämmer och så vidare. Microsoft har för det första tillverkat Xboxen för att fördärva för Sony och deras egentliga mål med den är att den ska vara en plattform för all media och stå som en central enhet i vardagsrummet. Med Kinect visar Microsoft vad de anser om sina tidigare köpare och vad de mer eller mindre säger är "ni har tjänat ert syfte, ni behövs inte längre". Nu tänker de släppa en ny konsol och de lär väl återigen försöka tilltala den här målgruppen eftersom det är denna som kan tänka sig betala mer än 2000-3000 kr för en ny konsol. Jag kan skriva inlägg efter inlägg om varför Microsoft kommer sälja sämre den här gången än med 360 om de inte ändrar betalningsmodellen (som i att de säljer den för en billigare kostnad men på en "hyr" basis likt telefoner).

Dom tillverkade en xbox för att förstöra för Sony? Herregud vad löjligt de låter. Isåfall säger jag att Sony skapade playstation för att fördärva för Nintendo? Ja Microsoft har gjort kinect, Sony har gjort Playstation Move. Gör det någon skillnad? Båda företagen har blivit hysteriska efter Wiis succé och skyndat ut vars en grej med rörelser. Jag ser ingen skillnad egentligen. Spelen är skit till både kinect och move.

Jag skulle kunna ta upp flera aspekter som visar på hur fel PS4 är för den vet vi ju trots allt något om! Men det var Microsofts nästa xbox vi talade om och den vet vi inte mycket. Om de satsar på Kinect och gör den dominerande, ja då kan vi såga microsoft och deras xbox - men inte förrän vi vet säkert.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Shogunshaman:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av PcGamer:

Fortsätt i den här stilen Sony, helt rätt väg att gå. Sony verkar göra allting rätt eller iaf en hel del medan jag knappast kan säga samma sak om Microsoft.

Då får du förklara dig. Finns redan indiespel till 360 men det kände du väl inte till? Nästa xbox har inte ens visats upp. Herregud!

Jag skrev aldrig att det inte fanns det, jag skrev att Sony verkar göra allting rätt och det baserar jag på vad jag läst och sett från PS4. Det jag läst och sett från nya Xboxen har däremot inte fått mig intresserad av den för fem öre snarare raka motsatsen. Microsoft har visat mig med all tydlighet vad de anser om de som köpte 360 för spelen medan Sony visar gång på gång att de fortfarande förstår hur mycket dessa personer betytt för och kommer betyda för framtida konsoler som de gör.

Microsoft har inte sagt någonting om sin nya xbox. Då kan du inte dra massa slutsatser. Jag blir arg när du sågar ett helt företag pga. lite rykten.

Vad visar microsoft om de som köpte 360 för spelen?

Jag tycker definitivt att Sony går rätt väg, jag får hålla med Lolflakes här dock, Microsoft har inte sagt mycket alls om den nya Xboxen, och att döma ut den redan innan någon officiell information finns är ju inte smart gjort rent utsagt.

Men i alla fall, bra jobbat Sony!

När jag läser "rykten" så utgår jag från vad jag vet om företaget sedan innan. Hur stor är sannolikheten att detta stämmer och så vidare. Microsoft har för det första tillverkat Xboxen för att fördärva för Sony och deras egentliga mål med den är att den ska vara en plattform för all media och stå som en central enhet i vardagsrummet. Med Kinect visar Microsoft vad de anser om sina tidigare köpare och vad de mer eller mindre säger är "ni har tjänat ert syfte, ni behövs inte längre". Nu tänker de släppa en ny konsol och de lär väl återigen försöka tilltala den här målgruppen eftersom det är denna som kan tänka sig betala mer än 2000-3000 kr för en ny konsol. Jag kan skriva inlägg efter inlägg om varför Microsoft kommer sälja sämre den här gången än med 360 om de inte ändrar betalningsmodellen (som i att de säljer den för en billigare kostnad men på en "hyr" basis likt telefoner).

Dom tillverkade en xbox för att förstöra för Sony? Herregud vad löjligt de låter. Isåfall säger jag att Sony skapade playstation för att fördärva för Nintendo? Ja Microsoft har gjort kinect, Sony har gjort Playstation Move. Gör det någon skillnad? Båda företagen har blivit hysteriska efter Wiis succé och skyndat ut vars en grej med rörelser. Jag ser ingen skillnad egentligen. Spelen är skit till både kinect och move.

Jag skulle kunna ta upp flera aspekter som visar på hur fel PS4 är för den vet vi ju trots allt något om! Men det var Microsofts nästa xbox vi talade om och den vet vi inte mycket. Om de satsar på Kinect och gör den dominerande, ja då kan vi såga microsoft och deras xbox - men inte förrän vi vet säkert.

http://www.ign.com/articles/2013/02/06/why-microsoft-got-into...

"Microsoft only entered the console market because Sony refused to work with them, according to a former Microsoft exec."

Återigen pratar jag om mig själv, jag är inte en person som köper produkter från ett visst företag bara för att det företaget gjort saker som jag gillade innan. Behandlar ett företag sina kunder som skit så kommer jag bojkotta det för det är ett företag jag inte vill stödja oavsett hur bra deras produkter än är. Det kallas konsument ansvar.

Skillnaden mellan Micrsoft och Sony är att Sony fortfarande släpper många spel för sina core köpare. Hur många spel har Microsoft släppt efter Kinect kontra innan som är baserade på deras egna IP? Det är detta som gör att jag anser att de visat mer än väl vad de tycker om de som köpte 360 när den var ny. Microsoft tänker väldigt kortsiktigt och det kommer nog visa sig när de släpper nästa konsol, tror inte den kommer sälja lika bra som 360.

KoP
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Lutar mer och mer mot PS4. Av det man har hört så är nästa Xbox inte ett dugg intressant.

VI har ju inte hört någonting än om nästa Xbox. Inte direkt ifrån Microsoft iaf. Det är den enda källan jag litar på. Lösa rykten som svävar runt på internet ger jag inte mycket för.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Bojkott:

Lutar mer och mer mot PS4. Av det man har hört så är nästa Xbox inte ett dugg intressant.

VI har ju inte hört någonting än om nästa Xbox. Inte direkt ifrån Microsoft iaf. Det är den enda källan jag litar på. Lösa rykten som svävar runt på internet ger jag inte mycket för.

Nog för att det är rykten, men det är rykten som stämmer bra in på Microsofts affärsmodell. Och det har cirkulerat en hel del rykten som ska ha pålitliga källor. T.ex. att Kinect kommer att behöva vara inkopplad för att konsolen ska fungera, och Kinect i sin tur ger Microsoft möjligheten att se in i våra hem.

Inaktiv

Man får väl se hur länge Sony finns kvar med dom stora förluster dom gör i dom flesta av Sony's olika avdelningar.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Detta är vad som får en konsol att hamna på top! Ta hand om utvecklarna och kunderna, visa att det faktiskt är gjort för oss och det är då folk gärna öppnar plånboken.

Vad jag är lite fundersam över är 'om vi gillar utvecklaren'. ...och vad behöver man göra för att de ska gilla en egentligen? Är det helt enkelt att visa att man faktiskt är seriös med sitt projekt eller måste man rövslicka Sony för att bli omtyckt? Återstår väl att se.

Men om det går som vi vill, bara bra!

Medlem
Skrivet av Pålis:

Man får väl se hur länge Sony finns kvar med dom stora förluster dom gör i dom flesta av Sony's olika avdelningar.

Känns som detta året är Sonys stora comeback


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Detta kan bli spännande!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av PcGamer:

Fortsätt i den här stilen Sony, helt rätt väg att gå. Sony verkar göra allting rätt eller iaf en hel del medan jag knappast kan säga samma sak om Microsoft.

Då får du förklara dig. Finns redan indiespel till 360 men det kände du väl inte till? Nästa xbox har inte ens visats upp. Herregud!

Känns som du tog åt dig där? Hur som haver så självklart, båda företagen har konsoler med indiespel. Men med denna utveckling kan faktiskt utvecklarna även våga satsa lite då flera dyra avgifter försvinner. Förhoppningsvis blir resultatet flera bra spel.

Min farhåga är att vi får en inflation liknande den på mobila marknaden. Dvs ett bra spel på 50.
Därför hoppas jag att Sony har en bra feedback till utvecklarna.

Inaktiv

Har Minecraft kommit till ps3 än, om inte, varför ?
Den sålde ju multum på xbla och borde ju fungera bra på ps3 också.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Pålis:

Har Minecraft kommit till ps3 än, om inte, varför ?
Den sålde ju multum på xbla och borde ju fungera bra på ps3 också.

Jag tror att Mojang sa att det är möjligt när det exklusivitetsavtalet med MS löper ut.

1
Skriv svar