Sony varnar för PS4-bluffare

Robot
Sony varnar för PS4-bluffare

Efter att Playstation 4 utannonserades har nätet svämmat över av bluffsidor. Var försiktig!

#sony


Medlem
Sony varnar för PS4-bluffare

Lol, så jävla synd om Sony som alltid ska drabbas av scammers and hackers.


signatur

Den som sover levlar inte.

Medlem

Är folk så korkade så..


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Så går det när man ska gilla allt på Facebook.

Inaktiv

Efter att Sony visat upp Playstation 4, du menar väl efter att Sony visade upp en handkontroll.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Skribent
Skrivet av Pålis:

Efter att Sony visat upp Playstation 4, du menar väl efter att Sony visade upp en handkontroll.

Playstation 4 är väl inte (bara) lådan heller?


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Pålis:

Efter att Sony visat upp Playstation 4, du menar väl efter att Sony visade upp en handkontroll.

Playstation 4 är väl inte (bara) lådan heller?

Nej, men man kan inte låta bli det komiska faktum att Sony visar upp ps4 och man får bara se en handkontroll och lite grafik.

Maskinens utseende och anslutningsmöjligheter borde väl ingå i en visning av ps4.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Skribent
Skrivet av Pålis:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Pålis:

Efter att Sony visat upp Playstation 4, du menar väl efter att Sony visade upp en handkontroll.

Playstation 4 är väl inte (bara) lådan heller?

Nej, men man kan inte låta bli det komiska faktum att Sony visar upp ps4 och man får bara se en handkontroll och lite grafik.

Maskinens utseende och anslutningsmöjligheter borde väl ingå i en visning av ps4.

Klart det borde ingå, men det är knappast det viktigaste. Köper ju inte en konsol för utseendet.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Pålis:

Nej, men man kan inte låta bli det komiska faktum att Sony visar upp ps4 och man får bara se en handkontroll och lite grafik.

Maskinens utseende och anslutningsmöjligheter borde väl ingå i en visning av ps4.

Nu är det ju möjligt att designen avslöjar någon funktion eller egenskap som Sony inte vill att konkurrenterna (MS) ska känna till än.

Alternativt så vill de ha något "kvar" för att skapa sug kring visningen på E3 eller så var designen helt enkelt inte färdig vid utannonseringen.

Personligen så är väl själva "lådan" det minst intressanta av de saker som kan visas upp.

Medlem
Skrivet av Spökbröd:

Lol, så jävla synd om Sony som alltid ska drabbas av scammers and hackers.

Uhm yeah, scams kommer att komma i samband med nya xbox. Trust me. Sen, google, input "xbox live hacked"

Medlem

Vem bryr sig om endera PS4 eller XB720?


signatur

Den som sover levlar inte.

Medlem
Skrivet av Spökbröd:

Vem bryr sig om endera PS4 eller XB720?

Hur konsolen ser ut är för mig mindre viktigt, det är spelen jag är intresserad av. Sony har släppt många bra spel till sina konsoler under åren och Microsoft började bra men idag släpper de skrattretande få egna titlar så ja jag är intresserad av PS4. Sony har spel som inte går att finna på en PC så därför bryr jag mig en hel del.

Medlem
Skrivet av Spökbröd:

Vem bryr sig om endera PS4 eller XB720?

Ja antagligen dom som läser nyheter om dom. Så, you i guess?

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:

Så går det när man ska gilla allt på Facebook.

Jag gillar ditt nickname i samband med din kommentar!

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Pålis:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Pålis:

Efter att Sony visat upp Playstation 4, du menar väl efter att Sony visade upp en handkontroll.

Playstation 4 är väl inte (bara) lådan heller?

Nej, men man kan inte låta bli det komiska faktum att Sony visar upp ps4 och man får bara se en handkontroll och lite grafik.

Maskinens utseende och anslutningsmöjligheter borde väl ingå i en visning av ps4.

Klart det borde ingå, men det är knappast det viktigaste. Köper ju inte en konsol för utseendet.

Säg det till macbook hippies.

Nej, detta är inte ett påhopp på de som använder OSX i sitt arbete, men om man köper något från apple så är en hel del av kostnaden märket/design. Utöver dessa arbetande personer så finns det allt för många som köper apple produkter för att det är "inne" nu.

Medlem

Beta test för konsoler? Hur dumma är folk egentligen?

Medlem

Folk är dumma i huvudet. DAgligen ser jag vänner som delar grejjer där fake Apple ger bort iphones/macbooks osv, där fake Sony betatestar PS4 och ger bort konsoller osv osv. Folk ger sin information till precis vem som helst utan att tänka efter.

k3m
Medlem
Skrivet av Zappa:

Folk är dumma i huvudet. DAgligen ser jag vänner som delar grejjer där fake Apple ger bort iphones/macbooks osv, där fake Sony betatestar PS4 och ger bort konsoller osv osv. Folk ger sin information till precis vem som helst utan att tänka efter.

Aaa, tyvärr!

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Spökbröd:

Vem bryr sig om endera PS4 eller XB720?

Ja antagligen dom som läser nyheter om dom. Så, you i guess?

You got me!


signatur

Den som sover levlar inte.

Medlem

Wait what? Sony visade PS4 men visade bara en kontroll och grafik?

Ingen tidning eller site fick sen exklusivt se på anslutningar och grejer till den?

Jag undrar, flög det några grisar också?


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Pålis:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Pålis:

Efter att Sony visat upp Playstation 4, du menar väl efter att Sony visade upp en handkontroll.

Playstation 4 är väl inte (bara) lådan heller?

Nej, men man kan inte låta bli det komiska faktum att Sony visar upp ps4 och man får bara se en handkontroll och lite grafik.

Maskinens utseende och anslutningsmöjligheter borde väl ingå i en visning av ps4.

Klart det borde ingå, men det är knappast det viktigaste. Köper ju inte en konsol för utseendet.

Fast man köper ju inte heller en konsol för hur dosan ser ut, så jag håller med andra killen. Ska dom visa upp ps4 ska dom inte visa lite grafiska saker samt en dosa, utan dom kan visa hela konsolen då med nä dom väl håller på.
Annars är det inte riktigt en uppvisning av konsolen om jag själv får tycka till om det hela.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Pålis:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Pålis:

Efter att Sony visat upp Playstation 4, du menar väl efter att Sony visade upp en handkontroll.

Playstation 4 är väl inte (bara) lådan heller?

Nej, men man kan inte låta bli det komiska faktum att Sony visar upp ps4 och man får bara se en handkontroll och lite grafik.

Maskinens utseende och anslutningsmöjligheter borde väl ingå i en visning av ps4.

Klart det borde ingå, men det är knappast det viktigaste. Köper ju inte en konsol för utseendet.

Säg det till macbook hippies.

Nej, detta är inte ett påhopp på de som använder OSX i sitt arbete, men om man köper något från apple så är en hel del av kostnaden märket/design. Utöver dessa arbetande personer så finns det allt för många som köper apple produkter för att det är "inne" nu.

Vad är det för fel att köpa något för varumärkets skull? Folk gör ju det i alla möjliga produktkategorier, från hushållsprodukter till kläder och bilar.

Varför anses det vara något fel att väga in varumärket vid datorköp?


signatur

Här skulle det vara skrivet något vettigt, men jag har egentligen inget vettigt att säga, så det blev ingenting...

Medlem

Vi som säljer adaptrar och skit mellan nya versioner av apples prylar vet att det är dåligt. Folk blir halvt ruinerade för att apple väljer dyrare lösningar man är tvungen att köpa genom dem. Samma fuffens som företag som Compaq och IBM höll på med i tidigare datorbarndom.

Apple kunde lätt vält till exempel microUSB men valde istället sin nya lightningkontakt. Deras adaptrar kostar skjortan, både för ljud/bild och för att plugga in dem i till exmepel iphone4 högtalarsystem.

Apple är faktiskt det mest kundblåsande företaget som existerar på datormarknaden. Apple fanboi eller inte, det är svårt att bortse från att vägra bakåtkompatibilitet på ren "tjäna pengar" för det är inte av annan anledning man byter kontakter mellan versioner av telefoner, paddor och datorer.

Bara en sån sak som att man inte har HDMI som standard på en appledator. Kanske finns modeller som har, vad vet jag men jag vet att jag säljer gott om adaptrar för det.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Flumbulle:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Pålis:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Pålis:

Efter att Sony visat upp Playstation 4, du menar väl efter att Sony visade upp en handkontroll.

Playstation 4 är väl inte (bara) lådan heller?

Nej, men man kan inte låta bli det komiska faktum att Sony visar upp ps4 och man får bara se en handkontroll och lite grafik.

Maskinens utseende och anslutningsmöjligheter borde väl ingå i en visning av ps4.

Klart det borde ingå, men det är knappast det viktigaste. Köper ju inte en konsol för utseendet.

Säg det till macbook hippies.

Nej, detta är inte ett påhopp på de som använder OSX i sitt arbete, men om man köper något från apple så är en hel del av kostnaden märket/design. Utöver dessa arbetande personer så finns det allt för många som köper apple produkter för att det är "inne" nu.

Vad är det för fel att köpa något för varumärkets skull? Folk gör ju det i alla möjliga produktkategorier, från hushållsprodukter till kläder och bilar.

Varför anses det vara något fel att väga in varumärket vid datorköp?

Just när det kommer till apple är det så att dom har hutlösa summor på datorer och mobiler m.m som inte är precis något att hurra över. Nu tänker jag inte säga att folk som köper dessa produkter är lättlurade as, utan man väljer ju självklart själv vad man vill ha.
Men apple brukar ju säga att dom har teknik som ingen annan mobil/ eller dator kan slå, men lik förbannat finns det datorer som har bättre prestanda för ett billigare pris och likaså mobiler och surfplattor.
Ja folk har alltid valt efter märken på hushållsprodukter m.m. Men jag tror inte dom skulle få för sig att köpa en apple damsugare för kanske 10.000 om dom hade sålt en sådan då tror jag dom skulle välja t.e.x electrolux framför apple för dom är bra men billiga.

Medlem
Skrivet av Flumbulle:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Pålis:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Pålis:

Efter att Sony visat upp Playstation 4, du menar väl efter att Sony visade upp en handkontroll.

Playstation 4 är väl inte (bara) lådan heller?

Nej, men man kan inte låta bli det komiska faktum att Sony visar upp ps4 och man får bara se en handkontroll och lite grafik.

Maskinens utseende och anslutningsmöjligheter borde väl ingå i en visning av ps4.

Klart det borde ingå, men det är knappast det viktigaste. Köper ju inte en konsol för utseendet.

Säg det till macbook hippies.

Nej, detta är inte ett påhopp på de som använder OSX i sitt arbete, men om man köper något från apple så är en hel del av kostnaden märket/design. Utöver dessa arbetande personer så finns det allt för många som köper apple produkter för att det är "inne" nu.

Vad är det för fel att köpa något för varumärkets skull? Folk gör ju det i alla möjliga produktkategorier, från hushållsprodukter till kläder och bilar.

Varför anses det vara något fel att väga in varumärket vid datorköp?

Det är inte fel att väga in varumärket vid ett datorköp om man gör det på rätt sätt. Men då ska det vara för att det har med kvalitet att göra och inte för vad som är "hippt" eller "häftigt".

Apples datorer är mer eller mindre vanlig hårdvara till överpriser. Du skulle lika gärna kunna köpa en laptop från acer, asus, hp eller vad som helst och skaffa osx till den och du skulle få den för nästan 2-3000kr billigare.

Lika dumt som att du köper en vanlig t-shirt för 199:-. Men sätt ett litet nike märke i storleken av en enkrona på den och priset på samma t-shirt stiger med 75-100%.

Medlem

Zlither & Winzi; Det ligger ett flertal olika fel i era resonemang som jag tänkte bemöta. Jag utgår efter era kommentarer att ni inte innehar någon tidigare kunskap om varumärkning och företagsekonomi. Jag antar även att ni saknar kunskap inom grundläggande psykologi och framförallt konsumentpsykologi.

Jag börjar med att avhandla företaget. Apple är ett företag. De vill tjäna pengar. Det vill alla företag. Annars går de i konkurs.
Apple är därför inte mer onda, eller elaka, eller manipulativa än vilket annat företag som helst. Dock är de är ett lysande exempel på vad lyckad marknadsföring och varumärkning kan göra.

Varumärkning handlar om att försöka baka in olika känslor, idéer och tankar i något som egentligen är väldigt abstrakt. Ett namn, logga, eller en symbol, kan med hjälp av skicklig varumärkning hjälpa till förmedla dessa känslor då de finns "inbyggda" i varumärket. Det är detta som kallas image, de känslor som en kund hyser till ett företag eller varumärke. Med andra ord kan företaget inte direkt förändra imagen, då det är något abstrakt som bildas i hjärnan hos konsumenten. Dock kan företaget indirekt försöka se till att dessa tankar formas som de vill.

Det är här marknadsföringen kommer in. Genom marknadsföringen kan företaget sända ut ett specifikt meddelande om vad varumärket har för värden. Dessa värden kan sedan plockas upp av konsumenten för att på så sätt bilda sig en image av varumärket.

Nu när det är förklarat vill jag ta tillfället i akt och reda ut de felaktigheter ni har i era resonemang.

1. Apple tar ut hutlösa summor pengar för sina produkter -

Termen hutlös är felanvänd, eftersom det beror på vilket ekonomiskt perspektiv man själv har. Jag som student har inte allt för mycket pengar, men har trots det haft råd att köpa mig några Apple-prylar. Det handlar om perspektiv och prioriteringar.

2. Apple brukar säga att de har teknik som ingen annan har, men lik förbannat finns det produkter med bättre prestanda -

Själva påståendet är felaktigt uppbyggt. Om Apple skulle vara ensamma om en teknik, skulle det utesluta andra från att ha bättre teknik?

Vad jag antar att du dock menar är att man kan få mycket bättre prestanda för pengarna av någon annan tillverkare. Ja, det stämmer.

En annan intressant infallsvinkel på detta påstående skulle kunna vara att diskutera vad de framhåller som unikt. I telefonerna är deras processorer unika, eftersom ingen annan har dem, därför inte sagt att de är bäst. De brukar även framhålla saker i operativsystemen som unika, vilket de ofta är, även fast det finns liknande system. Termen "unik" är nyckeln.

3. "Det är inte fel att väga in varumärket vid ett datorköp om man gör det på rätt sätt" -

Här visar du din obefintliga kunskap inom dessa ämnen. Det finns inga rätt eller fel sätt att väga in varumärken, eftersom varje konsument är unik, med olika referensramar och olika preferenser vad gällande värde i produkter. Vissa människor anser att det är värt att köpa ett par Diesel-byxor för 1500kr, medan andra nöjer sig med ett par för 400 på Maxi. Andra människor nöjer sig med att köpa en dator från Asus eller Acer, medan andra vill ha en från Apple som kostar 2-3000 kr mer.

Varumärkning och konsumentpsykologi handlar om så mycket mer än "Most bang for the buck". Det är här felet i era resonemang ligger. Ni ser bara prestanda per krona, istället för vad det inbyggda värdet i varumärket tillför.


signatur

Här skulle det vara skrivet något vettigt, men jag har egentligen inget vettigt att säga, så det blev ingenting...

Medlem
Skrivet av Pålis:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Pålis:

Efter att Sony visat upp Playstation 4, du menar väl efter att Sony visade upp en handkontroll.

Playstation 4 är väl inte (bara) lådan heller?

Nej, men man kan inte låta bli det komiska faktum att Sony visar upp ps4 och man får bara se en handkontroll och lite grafik.

Maskinens utseende och anslutningsmöjligheter borde väl ingå i en visning av ps4.

Det viktigaste är ju specarna, spelen och framför allt att konsolen över huvud taget är bekräftad... Lådan sparar dom väl till nån lämplig spelmässa, så blir det fler rubriker och en nyhet till att prata och skriva om (inte minst för såna dom dig som gillar lådor).

1
Skriv svar