"Starbreeze har inte lagt ut filmen på internet"

Medlem

Orka vara så satans PK!...

Inaktiv

"Initiera en utredning", vilket skitsnack! Hade Starbreeze verkligen tagit illa av det här värdelösa klippet, hade dom stämt skiten ur den jäveln som skapat klippet.

Medlem

De har då inte övertygat mig om att det här inte handlar om något annat än ett simpelt sätt att få uppmärksamhet. All PR, är tyvärr, bra PR.

Medlem

Skrattar som fan! Inte åt den dåliga filmen med de tröga brudarna. Utan åt fz å vissa kommentarer. Kom igen, verkligen?

Medlem

Haha! Vilken svinkass film! Humor på hög nivå:-)


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av soderkvist:

Vem slängde upp den då? Vilka spelade in den och vem betalade? Kappvändare.

Ninjor så klart!

Inaktiv

Hej vi har en film här som vi castat för, flygit in folk, fixat dittan o dattan, snackar om avsnitt 7-9 (har dom redan då gjort avsnitt 1-6?) osv osv, o sen i efterhand "oj det blev fel vi planerade inget".

Som att jag vaknar, gör mig klar, käkar frulle åker till jobbet o sen "omfg är jag på jobbet nu det var inte meningen hur kunde det bli såhär?"

Hade det bara varit ett dokument som läckt med marknadsföringsidéer så visst, men nu var allting redan i full gång. Låter bara som en dålig ursäkt, skyller på någon annan och startar en utredning där man utreder sig själv om man gjort fel eller inte?

Märks att dom jobbat med EA tidigare..

Medlem

Aresz

Skrivet av Aresz:

Hej vi har en film här som vi castat för, flygit in folk, fixat dittan o dattan, snackar om avsnitt 7-9 (har dom redan då gjort avsnitt 1-6?) osv osv, o sen i efterhand "oj det blev fel vi planerade inget".

Som att jag vaknar, gör mig klar, käkar frulle åker till jobbet o sen "omfg är jag på jobbet nu det var inte meningen hur kunde det bli såhär?"

Hade det bara varit ett dokument som läckt med marknadsföringsidéer så visst, men nu var allting redan i full gång. Låter bara som en dålig ursäkt, skyller på någon annan och startar en utredning där man utreder sig själv om man gjort fel eller inte?

Märks att dom jobbat med EA tidigare..

Du blandar ihop äpplen och päron här. Det filmas en webserie i USA (den kan vara färdigfilmad).

Detta var inte en del av den webserien. Men jag vet inte vad detta ska klassificeras som, misslyckad castingvideo för att söka attraktiva kvinnor till den kommande filmen?

Medlem

Är det bara jag som tog filmen som en kul, helt oseriös grej som mer gjorde parodi på andra reklamfilmer och projekt snarare än att på allvar dra igång en kampanj själva?

Nu föll det inte väl ut och dom insåg sitt misstag. Som några nämnde ovan, så blir det ibland fel och det vore dumt att brännmärka dom för detta lilla. Man kan dock ha ögonen öppna för om dom gör något liknande i framtiden, men tills dess: shit happens, släpp det nu och gå vidare.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Gamer-Tompa:
Skrivet av slartibartfast:

Till er som tycker att uppståndelsen är löjlig, den svenska moralismen patetisk, etc:

Ni är inte så smarta va? Lite dumma i huvudet? Inte riktigt fattat kopplingen mellan en objektifierande kultur och könsroller som bibehåller ett förtryck av halva befolkningen?

Kan man göra samhället lite bättre genom att markera att vissa värderingar inte är ok, då är det fan värt att ta lite hus i helvete.

Men sånt får man ju inte säga nuförtiden, för då är man "PK".

På vilket sätt blir samhället "bättre" av att förbjuda yttrandefrihet och trycka ner människors fria vilja? Ingen har blivit tvingad att vara med i filmen, det är upp till var och en att göra/medverka i vilken film (eller annan aktivitet) som man anser sig vilja göra.
De som medverkar/skapade filmen har tydligen inte samma uppfattning som du.
Det är deras rättighet och fria vilja.

På samma grunder är det din rättighet att tycka illa om filmen, och min rättighet att inte gilla din kommentar. Eller var tycker du vi ska dra gränsen? Och vem ska bestämma vilken gräns det är som gäller? Vem har rätt att bestämma andras åsikter?

Nu ska vi inte missuppfatta och tro att jag är emot fri vilja och yttrandefrihet. Tillåt mig att destilera ner mitt inlägg till det absolut relevantaste:

"...Inte riktigt fattat kopplingen mellan en objektifierande kultur och könsroller som bibehåller ett förtryck av halva befolkningen?"

Vadå, så de som inte håller med dig gällande teorin om könsförtryck i Sverige, är inte lika smarta? Då kallar du fortfarande oliktänkande gör "dumma i huvudet".

Skrivet av Gamer-Tompa:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Gamer-Tompa:
Skrivet av slartibartfast:

Till er som tycker att uppståndelsen är löjlig, den svenska moralismen patetisk, etc:

Ni är inte så smarta va? Lite dumma i huvudet? Inte riktigt fattat kopplingen mellan en objektifierande kultur och könsroller som bibehåller ett förtryck av halva befolkningen?

Kan man göra samhället lite bättre genom att markera att vissa värderingar inte är ok, då är det fan värt att ta lite hus i helvete.

Men sånt får man ju inte säga nuförtiden, för då är man "PK".

På vilket sätt blir samhället "bättre" av att förbjuda yttrandefrihet och trycka ner människors fria vilja? Ingen har blivit tvingad att vara med i filmen, det är upp till var och en att göra/medverka i vilken film (eller annan aktivitet) som man anser sig vilja göra.
De som medverkar/skapade filmen har tydligen inte samma uppfattning som du.
Det är deras rättighet och fria vilja.

På samma grunder är det din rättighet att tycka illa om filmen, och min rättighet att inte gilla din kommentar. Eller var tycker du vi ska dra gränsen? Och vem ska bestämma vilken gräns det är som gäller? Vem har rätt att bestämma andras åsikter?

Nu ska vi inte missuppfatta och tro att jag är emot fri vilja och yttrandefrihet. Tillåt mig att destilera ner mitt inlägg till det absolut relevantaste:

"...Inte riktigt fattat kopplingen mellan en objektifierande kultur och könsroller som bibehåller ett förtryck av halva befolkningen?"

Vadå, så de som inte håller med dig gällande teorin om könsförtryck i Sverige, är inte lika smarta? Då kallar du fortfarande oliktänkande gör "dumma i huvudet".

Japp, och jag kallar även religiösa fanatiker och andra som vänder vetenskapen ryggen till puckade.
Men nu tycker jag vi gör moderatorerna en tjänst och avslutar diskussionen, den skall tydligen inte äga rum här och dessa inlägg kommer bli bortrensade

Inaktiv
Skrivet av Horniak:
Skrivet av slartibartfast:

Till er som tycker att uppståndelsen är löjlig, den svenska moralismen patetisk, etc:

Ni är inte så smarta va? Lite dumma i huvudet? Inte riktigt fattat kopplingen mellan en objektifierande kultur och könsroller som bibehåller ett förtryck av halva befolkningen?

Kan man göra samhället lite bättre genom att markera att vissa värderingar inte är ok, då är det fan värt att ta lite hus i helvete.

Men sånt får man ju inte säga nuförtiden, för då är man "PK".

Vem är du som försöker tvinga på andra dina egna värderingar och klanka ner dem som inte håller med dig? Kalla dem dumma i huvudet och osmarta?

Tycker det låter illa, och säger mer om dig än de du försöker trycka ner.

Ingen som bryr sig när män är objekt för det kvinnliga könet, men blir sånt rabalder när det är tvärt om. Om man inte gillar den typen av spel/filmer osv, köp dem inte...

Fast det är ju inget argument, att män inte är lika utsatta eller hur? Generellt sparkar man ju mot dom som har mest makt, vore ju väldigt konstigt om vi dudes gick ut o gapade om att bli sexobjekt för kvinnor.

Nog det han menade med sitt inlägg, att man inte tänker längre än "men hurr durr om det vore tvärtom etc etc, köp det inte då osv". Även om han/hon uttryckte sig klantigt med att kalla alla för idioter, så finns det en poäng. Tänk ett steg längre hur det påverkar samhället istället.

edit: hade skrivit ett längre inlägg med svar på en annan citering, men det är borta, vet inte om jag klantade mig eller om det raderades? Om det raderades så vill jag gärna få feedback.
Men har märkt att forumet är lite buggigt till o från o inte sparar editeringar osv.

Medlem

Att filmen var olämplig var ju ingen nyhet, men som vanligt med dessa frågor räcker det med att finna ett sandkorn för att hävda en sandstorm precis passerat.

Sen precis som med alla stora företag så outsourcar man ofta olika PR uppdrag och ger dom väldigt fria tyglar. Självklart finns det regler att förhålla sig till men ramarna är oftast ganska lösa för att inte begränsa kreativiten på ide/förslags-stadiet. Sen vad som räknas som ett förslag varierar beroende på uppdrag och företag.

Sedan när alla dessa uppdrag och olika förslag sammanställts, tar bestämmande part sitt ansvar och väljer det dom tror kommer fungera bäst och vad som absolut inte lämpar sig för att marknadsföra deras tänkta produkt.

Detta har inte ens kommit förbi castingstadiet och det är ju tack vare att någon uppmärksammade det hela och publicerade det på nätet, men troligen hade detta aldrig sett dagens ljus oavsett, så jag förstår inte upproret? Sex säljer, om man vill stoppa huvudet i sanden och låtsas att så inte är fallet bör man ta och läsa på hur mycket porr egentligen omsätter. Rätt eller fel, det är fakta.

Angående hela könsdebatten så hör detta inte hemma i denna tråd. Jag är här för att läsa spelnyheter och diskussioner gällande det, vill ni prata om samhällets orättvisor mellan könen kan vi absolut göra det i en annan tråd, men tro inte för en sekund att det är svart och vitt.

Foz

Medlem

Klassiskt PR-knep. Spela in material med sex eller annat som kan väcka uppmäksamhet. Hoppas på ett debatt om etik och moral (som den i kommentarerna ovan). Backa när uppmärksamheten kommer.

Givetvis var allt detta planerat redan från början. Förmodligen sitter de som skapade filmen och hoppas på ett inslag i Aktuellt med efterföljande debatt om "våld och sex i spel" = gratis reklam.

Skulle inte vara illa för en hastigt ihopsatt video.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Nog det han menade med sitt inlägg, att man inte tänker längre än "men hurr durr om det vore tvärtom etc etc, köp det inte då osv". Även om han/hon uttryckte sig klantigt med att kalla alla för idioter, så finns det en poäng. Tänk ett steg längre hur det påverkar samhället istället.

Hur det påverkar samhället att enbart belysa problemen som finns när det gäller kvinnors rättigheter/utsatthet osv, men att inte våga prata om områderna där männen är utsatta? Jadu, man går inte mot något jämställt samhälle om man håller på på detta vis.

Se på områden som Pappans rättigheter, om du inte vet jag jag syftar på så kan du ta en titt på (http://www.dads-r-us.se/, http://www.pappamanualen.se/ osv, bara att googla lite på pappans rättigheter). Men detta är ju lite fult att prata om, då kvinnan är ju den utsatta i ALLA lägen, eller?

Skrivet av Aresz:

Fast det är ju inget argument, att män inte är lika utsatta eller hur? Generellt sparkar man ju mot dom som har mest makt, vore ju väldigt konstigt om vi dudes gick ut o gapade om att bli sexobjekt för kvinnor.

Undrar varför kvinnor går på Ladies Night? Inte för att de ser männen som sexobjekt va? Showen det handlar om... (ironi)

r1k
Medlem

Inte sett något men att döma av deras svar så låter dom som ett gäng tonåringar som försöker slänga med uttryck dom inte behärskar. Väx upp!

Medlem

Äh, vad är de för farligt med lite naked hud?
Det säljer, så har det alltid varit. Alla ska vara så jävla pryda och korrekta nuförtiden, löjligt

Medlem

Sex säljer, inte mer än så och det känner även FZ till med gallerier för E3 babes. Har inget emot det, uppenbart uppskattat av många, konstigt vore det annars. Den här videon kändes ju som att det var lite med glimten i ögat.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

känns overkill att brännmärka ett helt gäng duktiga svenska programmerare för en sådan här sak.

Ja, nu tycker jag vi lugnar ner oss över detta pojkstreck. Det är trots allt fina unga män det här, alla gör vi hyss. Nu lägger vi detta bakom oss och går vidare istället.

Japp.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Haha va, jag tyckte mest det var komedi. Varför denna hysteri?

Medlem

Jag gillade klippet! Förstår inte kalabaliken, det är så jäkla lågt i tak här inne.

Medlem
Skrivet av Fozboz:

Rätt eller fel, det är fakta.

Angående hela könsdebatten så hör detta inte hemma i denna tråd. Jag är här för att läsa spelnyheter och diskussioner gällande det, vill ni prata om samhällets orättvisor mellan könen kan vi absolut göra det i en annan tråd, men tro inte för en sekund att det är svart och vitt.

Foz

Om jag hade varit dig så hade jag sagt "Kom igen, ni är överkänsliga, det är ingen stor grej att se kvinnor framställda som sexobjekt, man blir inte någon översittare för det"

Inte att spelrelaterade nyheter inte hör hemma på en sajt om spel. Eller att saker som är fel inte ska beröras. Jag vet inte riktigt... hur du tänkte där....


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv

En pudel. Var och varannan offentlig person har gjort en numera. Varför står knappt någon längre för vad de säger och gör?

Medlem

Sur o gnäll. Vad ovanligt...


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Inaktiv
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Mjauv:

känns overkill att brännmärka ett helt gäng duktiga svenska programmerare för en sådan här sak.

Ja, nu tycker jag vi lugnar ner oss över detta pojkstreck. Det är trots allt fina unga män det här, alla gör vi hyss. Nu lägger vi detta bakom oss och går vidare istället.

Japp.

Vet ej om du var ironisk men visst ska man reagera och säga ifrån. Däremot tycker jag det går väl långt om man ska bojkotta hela spelet och därtill utlova fysisk misshandel till medarbetarna för en dum och sexistisk reklamkampanj som de redan bett om ursäkt för. Gör det mig till någon slags miniatyr-Bingo Rimér att jag fortfarande är beredd att spela deras spel?

Medlem

Var kan jag se filmen? Hann inte se den innan den togs ner.

Medlem
Skrivet av snubben:

Var kan jag se filmen? Hann inte se den innan den togs ner.

Kolla länken några inlägg upp. Trevliga tjejer, usel rulle.

Fullkomligt obegripligt hur någon i det här landet kan bli upprörd över det där.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Fozboz:

Rätt eller fel, det är fakta.

Angående hela könsdebatten så hör detta inte hemma i denna tråd. Jag är här för att läsa spelnyheter och diskussioner gällande det, vill ni prata om samhällets orättvisor mellan könen kan vi absolut göra det i en annan tråd, men tro inte för en sekund att det är svart och vitt.

Foz

Om jag hade varit dig så hade jag sagt "Kom igen, ni är överkänsliga, det är ingen stor grej att se kvinnor framställda som sexobjekt, man blir inte någon översittare för det"

Inte att spelrelaterade nyheter inte hör hemma på en sajt om spel. Eller att saker som är fel inte ska beröras. Jag vet inte riktigt... hur du tänkte där....

Jag tänkte säkert inte.
I min värld är nyheten i sig spelrelaterad och diskuterande av innehållet också. Sedan när det spann vidare i ren könsdynamik och diskussion om könsroller spårade det ur. Självklart är nog detta bara min åsikt.

Tycker absolut inte folk är överkänsliga, men dessa diskussioner är sällan sakliga och spårar ur alltför snabbt för att någonsin leda till något gott.

Återigen, min åsikt bara.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Gör det mig till någon slags miniatyr-Bingo Rimér att jag fortfarande är beredd att spela deras spel?

Ha ha nä det är väl pluspoäng som jag förstår det.

Eller jag kanske inte förstår vad som är inne *ser sig omkring*


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

12
Skriv svar