Borde en omformatering fixa det? Eller är det något större fel?

Medlem
Borde en omformatering fixa det? Eller är det något större fel?

Hejsan. Min dator är ungefär 1 år gammal. Inte spelat så högt krävande spel tidigare, För det mesta League of Legends. Men när jag för en vecka sedan bestämde mig för att köpa Arma 3 och via "Can You Run It" Så är alla mina delar recommended. Men väl ingame kan jag knappt köra på low med 20 fps. Under det senaste året har man samlat på sig ungefär 1.6TB, Och misstänker att det är någonting där som segar ner det. Det konstiga är att Battlefield 3 flyter bra på high med 60fps. Justja, Black Ops 2 laggar också extremt, även på Low.
Så detta är bara en snabb fråga innan jag rensar.

Intel Core i5-2500K CPU 3.30Ghz
8192Mb RAM
Windows 7 Home premium 64bit
NVIDIA GeForce GTX 560 ti

Ursäkta min förfärliga grammatik och struktur på texten. Ursäkta om jag postade under fel ämne.

Medlem

Har du provat uppdatera drivrutinerna till grafikkortet?

Medlem

Som sagt, pröva uppdatera drivrutiner samt rensa dina hårddiskar lite (om det är riktigt dåligt med plats).

Annars är ju ARMA3 fortf. en Alpha/Beta och prestanda problem är ju inget som borde vara förvånande, men du verkar ju ha samma problem med Black Ops så.. nja, svårt att säga.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Har du provat uppdatera drivrutinerna till grafikkortet?

Om jag trycker på drivrutiner och sedan försöker uppdatera grafikkortets drivrutiner säger det att jag har det senaste. Men har ett program (Uniblue driverscanner) Som hittar uppdateringar då och då. Så jag vet inte, Tror jag har de senaste.

Första Black ops var ju också ospelbart för en del av olika anledningar... har ingen koll på 2:an


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Codreanu:
Skrivet av tuckdragon:

Har du provat uppdatera drivrutinerna till grafikkortet?

Om jag trycker på drivrutiner och sedan försöker uppdatera grafikkortets drivrutiner säger det att jag har det senaste. Men har ett program (Uniblue driverscanner) Som hittar uppdateringar då och då. Så jag vet inte, Tror jag har de senaste.

Kika i nvidias kontrollpanel. Där står det vilken version du har.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Hur mycket du har fyllt disken spelar INGEN roll med hur bra ett spel flyter såvidare du inte har disken proppfull/fragmenterad som fan.

1. Om du har spelet installerat på en vanlig disk (inte SSD alltså) se till att den inte är alltför fragmenterad.

2. Ta bort alla program som "hjälper" till att uppdatera drivare o sånt. Dom ligger ofta o snurrar hela tiden i bakgrunden, och är bara dumheter om man vet vad en drivrutin är och hur man installerar den.

3. Gå till http://www.geforce.com/drivers och hämta senaste drivaren till ditt graffekort. 314.22 släpptes i går. (mitt på sidan under manual driver search väljer du "GeForce" "GeForce 500 series" "Windows 7 64 bit" och sedan valfritt språk).


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Testpilot

Budget rensningen består i att använda rensningsprogram som CCleaner och sen defragmentera sina hårddiskar (om du inte har SSD då dvs)

1
Skriv svar