Medlem
Mobilsajten

Hej FZ!

Is mobile (BrowserInfo - Detect All): No
Is mobile (Cookie value): No
Mobile device type (BrowserInfo): None
User agent (BrowserInfo): mozilla/5.0 (compatible; msie 9.0; windows phone os 7.5; trident/5.0; iemobile/9.0; samsung; omnia7)
User agent (Server): Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows Phone OS 7.5; Trident/5.0; IEMobile/9.0; SAMSUNG; OMNIA7)

Där har ni min info. Slussas vidare till den vanliga sida. Cookies är enligt mina inställningar aktiverat.

KoP
Medlem

Hur citeras man andras texter i forumen via fz mobilsajten? :/

Medlem

När jag "tiltar" min mobil (Htc Desire s) till bredbild i Opera Mini så blir all text väldigt stor.

När det fungerar att tilta och jag sedan tiltar tillbaka till avlångt läge är sidan anpassad för bredbild och jag måste ladda om sidan för att bredden på sidan ska passa.

Toppmenyn vill fungera optimalt i Opera mini heller. Ikonerna blir väldigt stora där också, hälften av dem hamnar utanför bild men de går fortfarande att klicka.

I "Opera Mobile" anpassar sig inte artikelslidern/bilderna till fönstrets bredd.

Sidan verkar fungera utmärkt i och Dolphin browser.

Medlem

Jäkligt fint jobbat! Tackar & bockar!
Ska se om det finns något att rapportera, för jag vet att ni slipar till dem!

Tack igen!


signatur

Niet.

Medlem

Is mobile (BrowserInfo - Detect All): No
Is mobile (Cookie value): No
Mobile device type (BrowserInfo): None

User agent (BrowserInfo): mozilla/5.0 (compatible; msie 9.0; windows phone os 7.5; trident/5.0; iemobile/9.0; nokia; lumia 800)

User agent (Server): Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows Phone OS 7.5; Trident/5.0; IEMobile/9.0; NOKIA; Lumia 800)

Medlem

Fungerar utmärkt på min Samsung galaxy S.
Skönt att siten äntligen ser vettig ut på mobilen och speciellt bra att jag kan titta på videoklippen som tillhör artiklarna nu


signatur

Rawr

Medlem

Mobilsajten fungerar bra på min HTC Gratia, men saknar att man inte ser antalet kommentarer per artikel,
Skulle vara bra om dom la till det så man ser om det dykt upp några nya kommentarer så man slipper klicka in sig på artikeln.

Den funkar inte alls på min HTC Desire HD. Ser hemskt ut, allt är bara en enda röra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Den funkar inte alls på min HTC Desire HD. Ser hemskt ut, allt är bara en enda röra.

Prova andra webbläsare. Sidan fungerar bra i Opera Mobile och Dolphin browser på min Desire S.

Skrivet av asdfg:
Skrivet av walter_iego:

Den funkar inte alls på min HTC Desire HD. Ser hemskt ut, allt är bara en enda röra.

Prova andra webbläsare. Sidan fungerar bra i Opera Mobile och Dolphin browser på min Desire S.

Har testat, bilder fladdrar, layouten mysko. Jag besöker inte FZ med mobilen längre.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Ibland går det inta att "klicka" vidare via Iphonen, det är som om sidan inte regristrerar tryckningen.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Fungerar inte på min smartphone heller. Nokia Lumia 800 med Windows Phone (Tango).

Citat:

Is mobile (BrowserInfo - Detect All): No
Is mobile (Cookie value): No
Mobile device type (BrowserInfo): None
User agent (BrowserInfo): mozilla/5.0 (compatible; msie 9.0; windows phone os 7.5; trident/5.0; iemobile/9.0; nokia; lumia 800)
User agent (Server): Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows Phone OS 7.5; Trident/5.0; IEMobile/9.0; NOKIA; Lumia 800)

Skulle gärna se att det fixas. Har även inställt i webbläsaren att sidor ska omdirigera mig till mobilsajten om det är möjligt.

Antikvitet

Hej, ursäkta sent svar. Vi får se till att lägga in Lumian i vår detektering. Tänk vad mycket lättare det varit om browser agent meddelats på ett mer strukturerat vis...


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av John:

Hej, ursäkta sent svar. Vi får se till att lägga in Lumian i vår detektering. Tänk vad mycket lättare det varit om browser agent meddelats på ett mer strukturerat vis...

Tack så mycket! Någon estimation tillgänglig?

Är det inte möjligt att lägga till Windows Phone som helhet och inte specifikt Lumian?

Medlem
Skrivet av Cable:
Skrivet av John:

Hej, ursäkta sent svar. Vi får se till att lägga in Lumian i vår detektering. Tänk vad mycket lättare det varit om browser agent meddelats på ett mer strukturerat vis...

Tack så mycket! Någon estimation tillgänglig?

Är det inte möjligt att lägga till Windows Phone som helhet och inte specifikt Lumian?

Precis, det vore trevligt. Samsung Omnia, Nokia Lumia och HTC Titan borde vara ganska bra att detektera.

Medlem

Halloj. Lumian kan vi få med till på onsdag. De andra behöver vi User Agent för. Om någon av er har Omnia eller Titan så kan ni surfa in på http://www.fz.se/core/tools/identify_useragent.php med mobilen och klistra in det som står där i tråden.

Annars går det bra att surfa till http://m.fz.se för mobilsajt.

Medlem
Skrivet av musse1:

Halloj. Lumian kan vi få med till på onsdag. De andra behöver vi User Agent för. Om någon av er har Omnia eller Titan så kan ni surfa in på http://www.fz.se/core/tools/identify_useragent.php med mobilen och klistra in det som står där i tråden.

Annars går det bra att surfa till http://m.fz.se för mobilsajt.

Samsung Omnia 7 står i min första post.

Is mobile (BrowserInfo - Detect All): No
Is mobile (Cookie value): No
Mobile device type (BrowserInfo): None
User agent (BrowserInfo): mozilla/5.0 (compatible; msie 9.0; windows phone os 7.5; trident/5.0; iemobile/9.0; samsung; omnia7)
User agent (Server): Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows Phone OS 7.5; Trident/5.0; IEMobile/9.0; SAMSUNG; OMNIA7)

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av musse1:

Halloj. Lumian kan vi få med till på onsdag. De andra behöver vi User Agent för. Om någon av er har Omnia eller Titan så kan ni surfa in på http://www.fz.se/core/tools/identify_useragent.php med mobilen och klistra in det som står där i tråden.

Annars går det bra att surfa till http://m.fz.se för mobilsajt.

Samsung Omnia 7 står i min första post.

Is mobile (BrowserInfo - Detect All): No
Is mobile (Cookie value): No
Mobile device type (BrowserInfo): None
User agent (BrowserInfo): mozilla/5.0 (compatible; msie 9.0; windows phone os 7.5; trident/5.0; iemobile/9.0; samsung; omnia7)
User agent (Server): Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows Phone OS 7.5; Trident/5.0; IEMobile/9.0; SAMSUNG; OMNIA7)

Då fixar vi den i samma veva!

Medlem
Skrivet av musse1:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av musse1:

Halloj. Lumian kan vi få med till på onsdag. De andra behöver vi User Agent för. Om någon av er har Omnia eller Titan så kan ni surfa in på http://www.fz.se/core/tools/identify_useragent.php med mobilen och klistra in det som står där i tråden.

Annars går det bra att surfa till http://m.fz.se för mobilsajt.

Samsung Omnia 7 står i min första post.

Is mobile (BrowserInfo - Detect All): No
Is mobile (Cookie value): No
Mobile device type (BrowserInfo): None
User agent (BrowserInfo): mozilla/5.0 (compatible; msie 9.0; windows phone os 7.5; trident/5.0; iemobile/9.0; samsung; omnia7)
User agent (Server): Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows Phone OS 7.5; Trident/5.0; IEMobile/9.0; SAMSUNG; OMNIA7)

Då fixar vi den i samma veva!

Tusen tack. Go go techforce!

Medlem

Halloj, fungerar det som det ska nu för er med Lumia och Omnia? För att testa ordentliget på telefonerna är det bra om ni rensar cookies och sedan går till FZ. Ni bör då hamna på mobilsajten.

Medlem
Skrivet av musse1:

Halloj, fungerar det som det ska nu för er med Lumia och Omnia? För att testa ordentliget på telefonerna är det bra om ni rensar cookies och sedan går till FZ. Ni bör då hamna på mobilsajten.

Skriver detta från mobilsajten. Fungerar prima! Tack så mycket.

Edit: Har noterat två buggar.

  1. Loggan högst upp till vänster har en till border runt sig (inte bordern runt själva loggan, utan en till, som är vit och rektanglig) som är "out of place".

  2. I forumet verkar det som långa länkar åker utanför själva textrutan, vilket gör det möjligt att "swipa" till höger även fast man vill att sidan skall vara "fast".

Medlem

Skriver från mobilsidan nu också med min Omnia, dunkar klockrent!

Medlem
Skrivet av Cable:

Edit: Har noterat två buggar.

  1. Loggan högst upp till vänster har en till border runt sig (inte bordern runt själva loggan, utan en till, som är vit och rektanglig) som är "out of place".

  2. I forumet verkar det som långa länkar åker utanför själva textrutan, vilket gör det möjligt att "swipa" till höger även fast man vill att sidan skall vara "fast".

Tack Cable! Vi tar en titt på båda buggarna.

Inaktiv

Om jag väljer att gå till vanliga sajten med min mobil, så får jag en fet rad högst upp med "Gå till mobilversionen" som tar upp en del plats i landscape. Går det att få bort den raden eller göra den mer diskret?

Medlem

Är det bara jag som har problem med fz-play sidan i android?
Både min Galax S3 (JB, Chrome) och min Nexus 7 (JB, Chrome) spelar videon exakt 1.40 min oavsett film innan den slutar. Det går inte heller att snabbspola i fz-play filmer. Vill kunna ligga i soffan och insupa de djupa diskussioner som förs av de förträffliga herrarna i Fragzone-gänget.

1
Skriv svar