Det går åt skogen för Square Enix

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Aresz:

Får hoppas att det löser sig, vill se mer Deus EX HR!

Undrar lite över Tomb Raider dock, är hela spelet QE och filmsekvenser, eller är det bara mycket sånt i början? Orkade en halvtimme o sen stängde jag av.

Hela och det blir mer och mer ju längre in du kommer.

Hur fan kan det bli mer? Suck va drygt.

Inaktiv

"Relaterat: You Need a Budget 4 på Steam"

Där satte ni den!

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Aresz:

Får hoppas att det löser sig, vill se mer Deus EX HR!

Undrar lite över Tomb Raider dock, är hela spelet QE och filmsekvenser, eller är det bara mycket sånt i början? Orkade en halvtimme o sen stängde jag av.

Hela och det blir mer och mer ju längre in du kommer.

Hur fan kan det bli mer? Suck va drygt.

Det är en smaksak. Antingen gillar man QTE eller så hatar man sånt. Jag älskar sånt så länge som det är som i Shen Mue, Heavy Rain or God of War. I Tomb Raider tycker jag det var helt ok oftast med en del scener som var frustrerande.
I helhet verkade spelet mest vara en svag kopia av Uncharted.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Gör ff7 HD remake

Medlem
Skrivet av pelson:

Synd, Square Enix är en av mina favorituitgivare. Deras PC-portar håller alltid en EXTREMT bra kvalité med HD-texturer samt alla DirectX-11 funktioner. Se bara på Sleeping Dogs, Hitman: Absolution, Tomb Raider(!), Deus Ex: HR osv.

Alla spelen flyter fint i DX11, 60FPS, pc-exklusiva texturer etc. Vilket INTE kan sägas om många portar nu för tiden.

Hoppas dom styr upp skutan!

Om nu portade spel är deras höjdpunkt.. så är denna nyhet inte så konstig.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Jag skulle vilja veta om det är deras egna spel eller de spel de publiserar som är problemet. För de spel som de publiserat på siståne, dvs Deus Ex, Tomb Raider och Hitman har allihopa varit riktigt j*vla bra och så vitt jag förstår så har de sålt helt ok med?

Final Fantasy XIII var ju lite sådär men även det sålde bra så vitt jag vet... så ärligt talat, jag vet inte vart det går fel?

Medlem
Skrivet av Cliffie:

Jag skulle vilja veta om det är deras egna spel eller de spel de publiserar som är problemet. För de spel som de publiserat på siståne, dvs Deus Ex, Tomb Raider och Hitman har allihopa varit riktigt j*vla bra och så vitt jag förstår så har de sålt helt ok med?

Final Fantasy XIII var ju lite sådär men även det sålde bra så vitt jag vet... så ärligt talat, jag vet inte vart det går fel?

Tjocka chefer med ferraris och guldtoaletter.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

Det faktum att Sleeping Dogs inte sålt mer än 1,75 miljoner är nog det jag reagerar mest på. Otroligt frustrerande att så många vägrar vara lite öppensinnade och ge nya IPs en chans för det spelet är grymt som grisen själv.

Medlem
Skrivet av Cliffie:

Jag skulle vilja veta om det är deras egna spel eller de spel de publiserar som är problemet. För de spel som de publiserat på siståne, dvs Deus Ex, Tomb Raider och Hitman har allihopa varit riktigt j*vla bra och så vitt jag förstår så har de sålt helt ok med?

Final Fantasy XIII var ju lite sådär men även det sålde bra så vitt jag vet... så ärligt talat, jag vet inte vart det går fel?

Samtliga av deras stortitlar har underpresterat det senaste året. Visst, Tomb Raider har fortfarande möjligheten att nå upp till sina mål, men Hitman och Sleeping Dogs har floppat ganska stort.

Att sälja 3 miljoner ex år 2013 är inte längre vad det brukade vara. Jämför man med monstertitlar som AC, Diablo, CoD, BF, Skyrim, Sims, Fifa etc etc som alla säljer mer än 10 miljoner ex så märker man verkligen att Square inte längre hänger med de riktigt stora (Ubisoft, EA, Activision) trots att de spenderar enorma resurser på marknadsföring. Vad som fattas är inkomster för Final Fantasy. Visst, XIII sålde bra (6,2 miljoner), men XIII-2 har sålt 500k ex (urdåligt!!!) vilket får mig att undra varför man satsade resurser på XIII-3. Om nummer två säljer dåligt så lär inte nummer 3 sälja bättre då jag knappast tror att titeln kommer bli stor nog för att folk skulle gå och köpa XIII-2 (som behövs för att du ska hänga med).

http://www.gamespot.com/news/tomb-raider-fails-to-reach-sales...

Inaktiv
Skrivet av Aresz:

Får hoppas att det löser sig, vill se mer Deus EX HR!

Undrar lite över Tomb Raider dock, är hela spelet QE och filmsekvenser, eller är det bara mycket sånt i början? Orkade en halvtimme o sen stängde jag av.

Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Aresz:

Får hoppas att det löser sig, vill se mer Deus EX HR!

Undrar lite över Tomb Raider dock, är hela spelet QE och filmsekvenser, eller är det bara mycket sånt i början? Orkade en halvtimme o sen stängde jag av.

Hela och det blir mer och mer ju längre in du kommer.

Jag håller inte med dig. Flykten från grottan är ju mest en introfilm men sen släpper det med någorlunda fritt utforskande. Jag gillar spelet.

Medlem

Hoppas att nödsituationen kan piska ur lite kreativitet och förnuft i dem, då ska ni se att de börjar släppa bra skit igen, lite motivation så blir det bra.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Johan Olander:

När 3,4 miljoner sålda exemplar av ett spel (Tomb Raider) räknas som ett misslyckande, då har man stora problem.

Förlåt min okunskap, men är 3,4 miljoner sålda exemplar dåligt?

Beror helt och hållet på utgivaren och vilken IP det gäller. Vad det hela handlar om är förväntad försäljning, om det är under detta är det dåligt om det är över så är det bra.

Det handlar mer om att nå en punkt där man får tillräckligt med intäkter för att täcka alla kostnader än om att nå förväntningar. Break even kallas det, eller kritisk punkt. Det är så man gör vinst.Det där med förväntningar är inte lika viktigt. Det har mer med aktieägarnas förväntningar att göra än om att ha en bra ekonomi i sitt företag.

Kan tänka mig att ett projekt som Tomb Raider kostat rätt mycket, och att 3,4 miljoner medför en liten vinst, men inte så mycket som man hoppats på. Men sedan ska ett sådant storspel gärna täcka upp för andra projekt som kanske gått back också.

Skribent
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Johan Olander:

När 3,4 miljoner sålda exemplar av ett spel (Tomb Raider) räknas som ett misslyckande, då har man stora problem.

Förlåt min okunskap, men är 3,4 miljoner sålda exemplar dåligt?

Såg att andra svarat. Ja, de hade satsat högre. Vilket är helt absurt.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Undrar hur många miljarder de förlorat på Final Fantasy 13 och 14. Inte konstigt de går back.

Inaktiv
Skrivet av Johan Olander:

När 3,4 miljoner sålda exemplar av ett spel (Tomb Raider) räknas som ett misslyckande, då har man stora problem.

Det har hänt förut. Rockstar la ner studion bakom Max Payne 3, som sålde under förväntning med sina 3 miljoner exemplar (vid den tidpunkten).

Medlem

Rätt åt dem när de förstört FF serien så brutalt.

k3m
Medlem

Rätt åt de. De kan ju tamejfan inte göra spel sen en lång tid tillbaka. Män och kvinnor går klädda som transvestiter i deras spel. Sen ser karaktärerna ut att vara tio i deras spel. Skitusla magier, en timme att döda en fiende o.s.v. Hoppas de konkar så jag slipper de.

Medlem

Snart blir det väl Final Final Fantsy

Medlem

De måste lägga mer fokus på gameplay, musik och story, än grafik och att spelet ska vara lätt.

De senaste ff spelen är ju mer som en film än ett spel.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Tjocka chefer med ferraris och guldtoaletter.

Exakt det som orsakade Commodore's konkurs!
Om några nu vet vad Commodore 64/Amiga var för burkar?

Medlem
Skrivet av luftman:

Snart blir det väl Final Final Fantsy

Det var ju meningen att det första skulle bli det därav titeln.

Medlem
Skrivet av Hammond:
Skrivet av marcus8958:

Tjocka chefer med ferraris och guldtoaletter.

Exakt det som orsakade Commodore's konkurs!
Om några nu vet vad Commodore 64/Amiga var för burkar?

Jäsp.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Aresz:

Får hoppas att det löser sig, vill se mer Deus EX HR!

Undrar lite över Tomb Raider dock, är hela spelet QE och filmsekvenser, eller är det bara mycket sånt i början? Orkade en halvtimme o sen stängde jag av.

Hela och det blir mer och mer ju längre in du kommer.

Hur fan kan det bli mer? Suck va drygt.

Det lugnar ner sig med QT efter ett tag, blir inte sååå jävla många även om dom, liksom åka runt i fors är sjukt störiga. Men spelet är så bra att det går att leva med om man inte spelar spelet bara för att ta sig igenom så fort som möjligt.

Medlem

Jag önskar verkligen att Square-Enix släppte alla PS1-spel på EU PSN som inte släpptes i Europa då när det begav sig. Spel som Chrono Cross, Brave Fences Musashi, Final Fantasy Tactics, Threads of Fate, Xenogears osv. Massa godingar vi aldrig fått chans att spela.

Medlem

Dock är Crystal Dynamics utvecklarna.

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Aresz:

Får hoppas att det löser sig, vill se mer Deus EX HR!

Undrar lite över Tomb Raider dock, är hela spelet QE och filmsekvenser, eller är det bara mycket sånt i början? Orkade en halvtimme o sen stängde jag av.

Hela och det blir mer och mer ju längre in du kommer.

Hur fan kan det bli mer? Suck va drygt.

Det blir inte mer. Det är mycket i början, men blir mindre efter "introduktionerna". Låt dig inte luras. Suveränt spel!

12
Skriv svar