Battlefield 4 – 17 minuter från kriget i Baku!

Robot
Battlefield 4 – 17 minuter från kriget i Baku!

Dice har lyft på dammluckorna och första detaljerna kring nästa generations Battlefield når oss.

#nyhetstips, #battlefield-4, #micrososft


Medlem
Battlefield 4 – 17 minuter från kriget i Baku!

Såg den lite tidigare idag.
Är det på konsoll detta spelas? Känns som det(sättet han siktar runt) Ifall det är så, då lär det ju bli ännu fetare på PC

Medlem

"Press button to have someone else kill everyone"

Ser framemot MP info senare

Medlem

Av uppgraderingarna i motorn, tja, ganska..
Ljus, fysik och detaljer är bättre..

Men det känns, som vanligt, ruggigt stelt..

Jag skiter i SP, mer eller mindre..

Besviken på att det är nutid, återigen.
Hade hellre sett ett nytt 2142, men detta kanske banar väg för ett sådant..

*håller tummarna*

Medlem

Såg väl helt okej ut. "Blåfiltret" från BF3 verkar ha tonats ner en hel del. UI:n såg väl lite bättre ut. Förstörelse-mängden verkade bättre (mer pricksäkert, mindre "krater" hål, fler små hål).

Överlag verkar det bättre än föregångaren (vilket jag även förväntar mig). Avvaktar med förbeställning tills jag vet mer om vad spelet faktiskt kommer innehålla, och om dom faktiskt lägger tillbaka vissa grejer som tagits bort (ex. Commander-mode).

Läste även att man kunde förbeställa spelet "Digital Deluxe Edition - Only on Origin". I skrivande stund säljes den för 699kr. Hittar via spelbutiken.se, exakt samma erbjudande (inkl 1 st Expansion), för endast 449kr. Lär väl antagligen tillkomma Beta-access även på dom olika online-butikerna, så Origin är väl knappast bästa stället att köpa spelet på.

Såg i videon vad jag antar vara "integrerat Origin-stöd" då jag såg nåt som verkade va Challenge-invites, och indikator på antal inloggade vänner. Vore trevligt om Origin/VOIP vore inbyggt i spelet, så man slapp ha massa extraprogram i bakgrunden medans spelet körs.

Skrivet av TexN:

Såg den lite tidigare idag.
Är det på konsoll detta spelas? Känns som det(sättet han siktar runt) Ifall det är så, då lär det ju bli ännu fetare på PC

Videon kördes på PC. Syntes bl.a i delen där spelaren "erbjuds" skära av polarens ben, där det står Cut Leg (med indikator på att trycka på knappen F). F knapp finns det knappast på varken 360 eller PS3.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Meeeeeeen förfaaan.. Vi vill ju ha ett nytt 1943/2143!! Vi är trötta på nutid nu. Tror många kommer att bli besvikna för att de kommer att vara så likt föregångaren..


signatur
Medlem
Medlem
Skrivet av TexN:

Såg den lite tidigare idag.
Är det på konsoll detta spelas? Känns som det(sättet han siktar runt) Ifall det är så, då lär det ju bli ännu fetare på PC

Det är PC, man ser flera ggr att de står "hold R to reload"" press E to bla bla bla"


signatur
Medlem
Skrivet av Davwve:
Skrivet av TexN:

Såg den lite tidigare idag.
Är det på konsoll detta spelas? Känns som det(sättet han siktar runt) Ifall det är så, då lär det ju bli ännu fetare på PC

Det är PC, man ser flera ggr att de står "hold R to reload"" press E to bla bla bla"

Ah, är nog lite trött ännu. Jag tänkte mest på hur stelt han sikta runt och missade saker. Känner igen mig när jag sitter o spelar något på ps3 xd

Medlem

Är inte ett dugg imponerad.

Medlem

Det ser riktigt saftigt ut x))

Medlem
Skrivet av TexN:
Skrivet av Davwve:
Skrivet av TexN:

Såg den lite tidigare idag.
Är det på konsoll detta spelas? Känns som det(sättet han siktar runt) Ifall det är så, då lär det ju bli ännu fetare på PC

Det är PC, man ser flera ggr att de står "hold R to reload"" press E to bla bla bla"

Ah, är nog lite trött ännu. Jag tänkte mest på hur stelt han sikta runt och missade saker. Känner igen mig när jag sitter o spelar något på ps3 xd

Jag tror det var med flit, för att visa vissa funktioner i spelet

Medlem

Det ser bättre ut och allt, men de vet ju att mp är det vi vill se förändring på. Nog tänker jag hoppa över BF4 om vi bara får ett snyggare och lite lite spel. Jag kan ändå inte maxa inställningarna i BF3.

Medlem

Har inte orkat spela mer än 30 minuter på kampanjen i BF3. Tror inte detta blir mer engagerande. Visst är det snyggt. men det förväntar man sig ju. Det är ju räls-upplevelsen jag inte orkar med.

Visa oss nytänkande och något överraskande istället tack.

Gillar nutidskrig, men hade gärna sett något annat denna gång. Dock väldigt väntat med tanke på postern de hade visat sedan tidigare.

EDIT: Någon särskild anledning till att ni bytte det förträffligt fungerande Youtube klippet i nyheten mot eran egna betydligt mer styltiga och icke-mobil-vänliga videospelare?

Medlem

Magikerna på Dice..


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Är det inte lite sent att släppa ingame footage på BF3?

Medlem

Orkade inte kolla på hela. Snyggt men generiskt och tomt. Återstår att se om det blir någon ny game-mechanic i multiplayer och hur pass den är värt 350kr+extra.

Dessutom kan man undra om de ha fixat latancy latacy latancy latacy latancy latacy latancy?

Medlem

signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Ska bli intressant å se om detta också får toppbetyg trots horribel sp-kampanj.

Fult är det naturligtvis inte. Men det ser ut som en välgjord mod till bf3.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Låt oss kalla det Battlefield 3,8

Vad jag tycker om videon.

Det ser väldigt snyggt ut, fast det var ganska väntat.

Man verkar ha jobbat lite med destruction i SP.

Då han flertalet gånger "markerar" fiender så undrar jag om man kommer få kommendera sina vänner någon gång under kampanjen.

Spelet är linjärt och lika hårt skriptat som vanligt, men en del i video verkade visa lite öppnare och friare miljöer som tex med buggyn där han kunde ha skitit i att använda den. Och att han även kunde flankera fienderna i byggnaden, en liten förändring men bra.

Allt som allt, det ser väldigt skriptat ut men förhoppningsvis så kommer det finnas mer fordon, mer oskriptad destruction och öppnare miljöer.

BF3 var en besvikelse men jag hoppas att BF 4 blir bättre.
Sen jag har inget emot framtiden men jag hoppas att Kina kommer vara med i spelet.

Medlem

Hoppas dom har gjort nått med AI:n den var patetisk i BF3


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Shit va sjukt irriterande att dom inte fattar hur tråkigt det är att följa en snitslad bana. Jag menar, killen får dessutom ammo out of nowhere 1 sek innan första striden.

Men det är ju ett MP-spel så..

phi
Medlem

Singleplayer såg fantastiskt tråkigt ut, precis som majoriteten av alla dessa "modern military FPS"-spelen. Dice borde lägga all tid och pengar på att göra ett riktigt bra multiplayerspel istället så kanske vi får ett commander mode och andra nya och roliga saker.

Nu blev reaktionen efter att ha kollat på gameplayfilmen inte mer än en axelryckning och ett "jaha?".

Medlem

Inte alls imponerad... Fan också.

Medlem

Tack och hej! warfighter-galej!

Medlem

Varför göra världens mest realistiska grafik när spelaren kan bli träffad över 15 gånger (i den här videon)? Varför bry sig om hur verklighetstroget det ser ut när inlevelsen är noll ändå, på grund av att det är så jävla overkligt på alla punkter förutom grafiken? Jag har aldrig fattat varför man eftersträvar maximal trovärdighet i grafik men samtidigt skiter i det i övrigt? Nä DICE, sälj Frostbite till Bohemia så de kan göra ett Arma4 med den grafiken. Då skulle ni få mig intresserad.

Skribent

Man köper ju det för multiplayer. Sedan vette fan om jag behöver så mycket snyggare spel än BF3. Knappast grafiken som gör spelet.


signatur

I am the black wizards.

Nej, ser mer ut som Battlefield 3.5. Likadana ljudeffekter, liknande grafik, exakt samma slitna tidsepok och dessa förbannade amerikanska hjältar...

NEJ NEJ NEJ!

Moderator | Testpilot

Jahaja, vad är det för "ondingar" den här gången då?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

123
Skriv svar