Läckt gameplay från Might and Magic X

Robot
Läckt gameplay från Might and Magic X

Senare i år återvänder klassiska Might and Magic-serien efter elva års tystnad. Så här ser det ut.

#nyhetstips, #might-and-magic-x-legacy, #ubisoft


Medlem
Läckt gameplay från Might and Magic X

Ser lite legend of grimrock aktingt ut.

Medlem

Oj vad kul det kommer bli. Legend of grimrock var starten, låt nu de gammla rollspelen ta över igen

k3m
Medlem

Nja! Såg lite billigt ut. Får fortsätta följa det och se vad det blir.

Medlem

Härligt med uppföljare till en gammal klassiker!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Ser helt underbart ut. Äntligen en till som vågar ta vara på det som var kul med de gamla spelen och bara uppdatera det som behövs (Vill inte spela med Might and Magic 3 grafik direkt )


signatur

K9
:.:

Medlem

Old School FTW!
Skall bli intressant att testa detta sen
Många bra spel på tapeten nu.

Medlem

Hade väl föredragit om det var som de gamla spelen, inte som legend of grimrock

Medlem

Jag visste att jag skulle bli besviken av detta efter att jag såg den där teasern. Men ja, om förväntningarna inte är så höga så landar man lättare...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Ballong:

Hade väl föredragit om det var som de gamla spelen, inte som legend of grimrock

Problemet är, att detta är som de gamla spelen, inte som de "nya" spelen... gamla är MM 12345, nya MM är 6789. Så, du får ett nytt spel som är baserat på de första spelen mera än de nya, som iofs är gamla de med, om man nu anser att 12 år gamla spel är gamla, vilket jag inte gör, men andra gör nog det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Furrnox:

Ser lite legend of grimrock aktingt ut.

Fast tvärt om, Gimrock var en tribute till de gamla rollspelen. Framförallt MM, Eye of the Beholder och Wizardry.

Medlem

Fasen vad jag längtar efter detta, hoppas det blir stoooort och öppet.

Kan även tipsa om Eschalon Serien till er som gillar gamla rpg's. 3e och sista delen ska släppas i sommar. (http://basiliskgames.com/eschalon-book-iii)

Medlem

För mycket UI! Eller ja för stor, den tar ju upp typ en femtedel av skärmen.

Tycker om Legend of Grimrock men där kan man ju lät leva sig in för att gränssnittet är så pass snyggt och litet.

Medlem

Ser ganska trevligt ut men det får mig att tänka på spelet Arx Fatalis och hur mycket jag skulle vilja se ett liknande spel igen.
För er som inte har spelat det kan man väl säga att det är ett FPS RPG, typ Deus Ex i fantasy miljö.

Medlem
Skrivet av Ap@n:

För mycket UI! Eller ja för stor, den tar ju upp typ en femtedel av skärmen.

Tycker om Legend of Grimrock men där kan man ju lät leva sig in för att gränssnittet är så pass snyggt och litet.

Kan jag inte riktigt hålla med om, tycker det är lagom Och vem vet, kanske går att modifiera.

MM4 & 5 World of Xeen : http://www.youtube.com/watch?v=Rva0hLL5vL0
MM6 Mandate of heaven : http://www.youtube.com/watch?v=Y8EsrjvV2tU

Medlem

Avgudar MM2-8..detta var nog årets största nyhet för mig!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det här ser ut som Might and Magic 6 FPS.Fienden som kastar bommerang ser exakt ut som i 6an och samma animationer.Likaså dom andra fienderna man såg här.

Medlem
Skrivet av Robez:

Det här ser ut som Might and Magic 6 FPS.Fienden som kastar bommerang ser exakt ut som i 6an och samma animationer.Likaså dom andra fienderna man såg här.

Jag antar att du menar Might and Magic: Heroes och inte Might and Magic: Mandate Of Heaven


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Robez:

Det här ser ut som Might and Magic 6 FPS.Fienden som kastar bommerang ser exakt ut som i 6an och samma animationer.Likaså dom andra fienderna man såg här.

Jag antar att du menar Might and Magic: Heroes och inte Might and Magic: Mandate Of Heaven

Naturligtvis;)

Medlem
Skrivet av Robez:

Det här ser ut som Might and Magic 6 FPS.Fienden som kastar bommerang ser exakt ut som i 6an och samma animationer.Likaså dom andra fienderna man såg här.

Ja men det är lite roligt att det är så tycker jag.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar