Robot
Battlefield 4

Mer multiplayerkänsla i singleplayer var det genomgående budskapet när Dice presenterade Battlefield 4. Vi var på plats på det gitantiska avtäckandet och träffade utvecklarna bakom höstens stora actionspel.

#dice, #battlefield-3


Medlem
Battlefield 4

Som jag befarade, ett expansion till BF3. Nej tack, denna gången passar jag på BF.

Medlem

Meh.

Jag är en BF3-spelare och helnöjd med det spelet (MP) och har annars knappt rört ett spel sedan Rainbow Six: Raven Shield och Quake 3 Arena... så visst, jag är kräsen och spelar inte så många spel, de få däremot lägger jag duktigt många timmar på.

Än så länge imponerar inte BF4 på mig.

Inget som motiverar att hosta upp 400-600 kr igen (EDIT: 699 kr...). Och som någon annan kommenterade bland alla BF4-nyheter, varför denna besatta fokus på grafisk realism när resten av spelet till stor del skiter i det!?! Och detta ständiga (amerikanska) one-man-army-tjötet, kan vi verkligen inte variera oss lite mer!?


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Jag måste ha ny dator...


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

nE
Medlem

Känns mer som en singleplayer expansion.
Men man vet ju ingenting om multiplayer ännu så vi får väl se...

Medlem

Singleplayer är väldigt ointressant. I BF3 la man ett par timmar på att spela igenom singleplayer och sedan har man lagt över 800 timmar i multiplayer (knappt jag vill säga det:)).

Det ser riktigt nice ut men det känns inte som frostbite 3 snarare som 2.5 som tidigare sagts.

Nu vill jag ha info om MP och då vill jag höra:
-Spectatormode
-Battlerecorder
-Commander
-Att jets inte kommer vara så OP vad gäller ground vs air

Får vi spectatormode och battlerecorder kommer det här spelet helt plötsligt ha stora möjligheter inom e-sporten vilket inte bf3 har alls. Som till exempel senast jag hörde om någon tävling på stort LAN i Danmar med prispengar i potten hade bara 3 anmälda lag.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Dubbelpost buggigt forum Fick någon ruta om "internt fel blablabla...".


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Det är lite komiskt hur mycket dom vill visa SP med BF3 och BF4 när BC2 inte hade en enda SP trailer utan där visade man MP element.

Av det man fick se i filmen så är alla effekter med blåfilter kvar.
Bilden dom släpper ser ju skit najs ut men vill man verkligen spela ett sådant spel i MP? nopp

Känns mer och mer som DICE tappat kontrollen, fuck the community som vill ha ett competitive BF, vi vet bäst alla andra kan hålla käften, att grafiken är absolut top notch är prio ett.

Medlem

700kr på origin ! slå till grabbar! sen så kommer det säkert minst 10 coola uppdateringar med ny maps och skins som man bara MÅSTE HA!!! för endast 500kr till eller 200 per paket! som hittat........

Medlem

Att det ska vara så OTROLIGT svårt att leverera det folk vill ha!?

VI VILL HA BATTLEFIELD 1942 MED SAMMA MOTOR.

GÖR OM GÖR RÄTT.

Medlem
Medlem

Vilka idioter... Vem fan bryr sig om SP i Battlefield?!? Har nu 600 timmar i BF3, Mp men SP har jag inte ens brytt mig om. Som fler påpekat så är detta BF3 2.0...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Tyckte videon var grym men det är multiplayern som avgör. Synd att de kör nutid igen bara.

Medlem

Dom kör ju bara samma veva som för bf3, stop bein so mad.
Förväntar mig att info om MP kommer vid E3.

Medlem

Men suck....Singleplayer!!!
Vafan kan inte Dice inse att de ska nischa sig och satsa på den mest episka multiplayer upplevelsen istället för att slösa tid på skriptade railshooter story!?

Gå tillbaka till rötterna och sluta tramsa runt i singleplayer med Battlefield.

Personligen tycker jag det är FAIL att visa upp singleplayer, precis som dom gjorde med BF3. Det här med att lära sig av sina misstag är något som dom inte har tagit till sig borta på Dice studion.

Medlem

Kn ngn förklara varför de är så kåta på att göra singelplayer hela tiden? De har ju bevisat gång på gång att det bara blir skit... MP vill vi ha med Commander, Battle recorder och full destruction!


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Jag tycker det ser awesome ut!

Inaktiv

Ser ju då fan så mycket bättre ut än COD. Extremt välgjort, MEN! Är det här Battlefield?

DANM YOU EA! DANM YOU ALL TO HELL!


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Det verkar vara en putsad version av BF3, men jag ser faktiskt lite fram emot detta!

Jag undrar hur folk reagerade då dom hade släppt Bad Company 1.. och sedan gorde dom Bad Company 2? var det också.. "fuck you DICE/EA.. this is Bad Company 1.5" ?

Medlem

Orkade ju inte ens kolla på filmen i ett svep utan att snabbspola, hur fan ska man då ens orka spela skiten... Ser ut som ett polerat BF3, tyckte till och med att vissa ljud var hämtat direkt från BF3. Om de slutade att suga EAs k** dygnet runt, kanske de skulle kunna vara lite kreativa?


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Som jag befarade, ett expansion till BF3. Nej tack, denna gången passar jag på BF.

Innan ni kritiserar spelet så vänta tills hela MP visas upp. Då kan du kommer tillbaka hit och säga att du inte ska köpa spelet!

Inaktiv
Skrivet av Tobblish:

Det är lite komiskt hur mycket dom vill visa SP med BF3 och BF4 när BC2 inte hade en enda SP trailer utan där visade man MP element.

Av det man fick se i filmen så är alla effekter med blåfilter kvar.
Bilden dom släpper ser ju skit najs ut men vill man verkligen spela ett sådant spel i MP? nopp

http://bilder4.egmont.se/cache/fa/fa79/fa798a54a4fcc2d3790fc6...

Känns mer och mer som DICE tappat kontrollen, fuck the community som vill ha ett competitive BF, vi vet bäst alla andra kan hålla käften, att grafiken är absolut top notch är prio ett.

Om man fortsatt tvingas att installera Origin, kopplas mot DRM-servers via en webbläsare och om modifikationsstödet uteblir för tredje gången gillt, då blir det heller inget köp.

Kan redan se alla "take this gun" spoof videor som kommer dyka upp på youtube.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Ännu en extremscriptad modern military shooter? Var väl blåögd som någonstans hoppades på ett mer nyanserat koncept. On a more positive note: Multiplayer blir nog awesome som vanligt.

Medlem
Skrivet av Tivook:

Att det ska vara så OTROLIGT svårt att leverera det folk vill ha!?

VI VILL HA BATTLEFIELD 1942 MED SAMMA MOTOR.

GÖR OM GÖR RÄTT.

Inte jag

Medlem

Hmm ja, känns och ser precis lika konsolligt ut som väntat.

Spelet glider sådär konsolligt som konsoll-FPS gör när man spelar med gamepad. Om det är en PC-version man kör och lyckas få till det så är det imponerande. Grafiken är som väntat hottad och det är ett jäkla fokus på att ösa på i actionscener och det är väl lätt att göra i scriptad single player.

Han har också en hagel, en granatkastare och en automatkarbin på sig. Ammon till det och sen övrigt material. Känns seriöst. Påminner om gamla rollspel där "vikt" inte var nåt man tänkte på och därför bar man runt på 10 gevär och stred för fullt...

På det hela taget precis så väntat dåligt man förutsett. Fanbois kommer älska det och vi som tröttnat på att man skapar grafik och sen applicerar ett spel på det kommer avsky det. En del av oss kommer köpa det ändå i väntan på allt bra Dice kommer lova... ...som sen aldrig kommer eller kommer alldeles för sent. Frågan är om BF4 får en ännu mindre klanscen än BF3 hade när det var som störst...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Om man fortsatt tvingas att installera Origin, kopplas mot DRM-servers via en webbläsare och om modifikationsstödet uteblir för tredje gången gillt, då blir det heller inget köp.

Du menar att man kanske lyssnat på sina spelare och dragit lärdomar från tidigare spel som man applicerar på detta? Kunde nästan inte skriva klart den meningen eftersom jag skrattade så!


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Om Dice har lärt sig sin läxa? Uppenbarligen har de inte det när det kommer till SP, återstår att se om de har det med MP dock (vilket jag tvivlar starkt på att de har men det vore kul att ha fel och åter få se det "gamla" Dice).

Medlem

Snyggt men kasst. En ren Battlefield 3 kopia. Tycker synd om dom som köper detta.

Skrivet av lasseman:

Samma bild, förutom himmelen och solen, titta noga så får du se

Medlem
Skrivet av alexst4:
Skrivet av Pholiage:

Som jag befarade, ett expansion till BF3. Nej tack, denna gången passar jag på BF.

Innan ni kritiserar spelet så vänta tills hela MP visas upp. Då kan du kommer tillbaka hit och säga att du inte ska köpa spelet!

Varför vänta med kriteken när det är solklart att det producerar det man inte vill ha?

De har inte gjort något åt sitt idiotiska grafik filter, och de har fotfarande modernt krig.

Skriv svar