Spela hardcore-Bioshock – med Konami-kod

Robot
Spela hardcore-Bioshock – med Konami-kod

Upp, upp, ner, ner, vänster, höger, vänster, höger, B, A, är nyckeln till Bioshock Infinites 1999-läge.

#bioshock-infinite, #system-shock-2, #irrational-games, #konami


Medlem
Spela hardcore-Bioshock – med Konami-kod

du skulle väntat med den här nyheten tills på måndag. Då hade ingen vetat om det varit sant eller inte


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

Trevligt, men synd att det inte fanns som alternativ direkt från början, säkerligen många som missar denna svårighetsgrad. Googlade iaf upp detta igår o kör nu på 1999, o visst får man motstånd.

Annars var väl tanken att den ska låsas upp efter man klarat spelet, men då är det ju lite sent?

"och kan till och med göra vissa partier omöjliga att klara av – och tvinga dig till omstart."

Låter ju sådär när man inte ha några saves att loada utan bara förra checkpointen. Lite synd att man inte kan spara när man vill. Varför har vi inga quicksaves/saves? Aja det vore någon nytt med motstånd som man verkligen inte kan klara

Hursomhelst ett suveränt bra spel, och jag älskar det verkligen!

Medlem

Funkar även att ändra "bHasInput1999Code=False" till true i "Mina dokument->My games->Bioshock Infinite->XGame->Config->Xuseroptions.ini"

Medlem

Fy va ballt. Jag orkar inte vänta längre på att få spela, men jag har så mycket i skolan så jag måste vänta ett par dagar till. Inte lätt med tanke på att jag har ett exemplar lutad mot datorn.

...Jag tror exemplaret tittar på mig...


signatur

Tokyo, Japan reporting in!

Flakmonkey

Härligt, jag lär köra koden direkt när jag får mina händer på spelet. Dock tycker jag att det borde vara tvärtom, att det är svårt i originalutförandet men att man får skriva in en kod för att det ska bli lättare. Så att man får skämmas lite om man använder koden eller vad det nu må vara. Precis som när man tryck "T for Trainer" på den gamla goda c64-tiden

Medlem

A och b har jag på datorn, men inga confirm och cancel-knappar.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Trevligt, men synd att det inte fanns som alternativ direkt från början, säkerligen många som missar denna svårighetsgrad. Googlade iaf upp detta igår o kör nu på 1999, o visst får man motstånd.

Annars var väl tanken att den ska låsas upp efter man klarat spelet, men då är det ju lite sent?

"och kan till och med göra vissa partier omöjliga att klara av – och tvinga dig till omstart."

Låter ju sådär när man inte ha några saves att loada utan bara förra checkpointen. Lite synd att man inte kan spara när man vill. Varför har vi inga quicksaves/saves? Aja det vore någon nytt med motstånd som man verkligen inte kan klara

Hursomhelst ett suveränt bra spel, och jag älskar det verkligen!

Precis. Håller med dig på alla punkter.
Skulle säga att quicksaves fungerar ungefär som checkpoints.
Detta är uppenbarligen konsolanpassat och borde inte finnas med i pc-utgåvan eller iaf vara valbart. Ska kika igenom configfilerna om jag kan hitta något om att lägga in quicksave/load. Det var inte bara detta som man fick ställa in. Många har problem med frameraten, v-synic och några dx11 grafikinställningar. Spelet känns mycket bättre nu när man har 90 fov och mus-sens är ok nu.

Flera gånger om respawnade jag precis framför ansiktet på 3 fiender. Tack för den. Detta är helt pga man inte får välja vart man vill spara.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Moderator | Testpilot

Vad gör 1999 läget egentligen? Blir det någon vettig skillnad annat än "nummerändringar" ?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av magma:
Skrivet av Aresz:

Trevligt, men synd att det inte fanns som alternativ direkt från början, säkerligen många som missar denna svårighetsgrad. Googlade iaf upp detta igår o kör nu på 1999, o visst får man motstånd.

Annars var väl tanken att den ska låsas upp efter man klarat spelet, men då är det ju lite sent?

"och kan till och med göra vissa partier omöjliga att klara av – och tvinga dig till omstart."

Låter ju sådär när man inte ha några saves att loada utan bara förra checkpointen. Lite synd att man inte kan spara när man vill. Varför har vi inga quicksaves/saves? Aja det vore någon nytt med motstånd som man verkligen inte kan klara

Hursomhelst ett suveränt bra spel, och jag älskar det verkligen!

Precis. Håller med dig på alla punkter.
Skulle säga att quicksaves fungerar ungefär som checkpoints.
Detta är uppenbarligen konsolanpassat och borde inte finnas med i pc-utgåvan eller iaf vara valbart. Ska kika igenom configfilerna om jag kan hitta något om att lägga in quicksave/load. Det var inte bara detta som man fick ställa in. Många har problem med frameraten, v-synic och några dx11 grafikinställningar. Spelet känns mycket bättre nu när man har 90 fov och mus-sens är ok nu.

Flera gånger om respawnade jag precis framför ansiktet på 3 fiender. Tack för den. Detta är helt pga man inte får välja vart man vill spara.

Vilka inställningar har du hittat, och har du lust att dela med dig?
Vore kalas att även få välja att öppna sina dörrar själva istället för när man smyger förbi en dörr o vips åker den upp o striden är i full gång...

Hur ändrade du mus-sens? Har stängt av musacc i options men man märker ju den klassiska Bioshockmuslagget ändå, inte lika illa som tidigare men det finns där. Verkar även som att assistaim (vad nu det innebär) är satt som True som default..

Inget som stör spelet nämvärt, men lite irriterande kan man ändra bort det så visst

Medlem

Hade jag ägt spelet hade jag använt detta fusk redan vid start om det inte påverkade övriga delar av spelet. Är så himla trött på dagens enkla spel, trevligt att man slipper spela igenom ett spel flera sabla gånger för att få sig en utmaning. Så här gör man något som andra kan ta lärdom av.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vad gör 1999 läget egentligen? Blir det någon vettig skillnad annat än "nummerändringar" ?

http://irrationalgames.com/insider/announcing-1999-mode/

Svårtolkat vad egentligen det är som ändrats..chansar dock på att mer hälsa till fienden är den största skillnaden, och kanske mindre pengar o sånt. Man får fan panga på en del på de där eldkillarna, och jag dör ganska så konstant när man möter ett större gäng fiender. Eller så är jag bara dålig.

Aja ikväll blir det nya drivisar från nvidia o ändring i .ini filer för att se om det gör någon skillnad rent gameplaymässigt.

Medlem
Skrivet av Redstar:

A och b har jag på datorn, men inga confirm och cancel-knappar.

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av magma:
Skrivet av Aresz:

Trevligt, men synd att det inte fanns som alternativ direkt från början, säkerligen många som missar denna svårighetsgrad. Googlade iaf upp detta igår o kör nu på 1999, o visst får man motstånd.

Annars var väl tanken att den ska låsas upp efter man klarat spelet, men då är det ju lite sent?

"och kan till och med göra vissa partier omöjliga att klara av – och tvinga dig till omstart."

Låter ju sådär när man inte ha några saves att loada utan bara förra checkpointen. Lite synd att man inte kan spara när man vill. Varför har vi inga quicksaves/saves? Aja det vore någon nytt med motstånd som man verkligen inte kan klara

Hursomhelst ett suveränt bra spel, och jag älskar det verkligen!

Precis. Håller med dig på alla punkter.
Skulle säga att quicksaves fungerar ungefär som checkpoints.
Detta är uppenbarligen konsolanpassat och borde inte finnas med i pc-utgåvan eller iaf vara valbart. Ska kika igenom configfilerna om jag kan hitta något om att lägga in quicksave/load. Det var inte bara detta som man fick ställa in. Många har problem med frameraten, v-synic och några dx11 grafikinställningar. Spelet känns mycket bättre nu när man har 90 fov och mus-sens är ok nu.

Flera gånger om respawnade jag precis framför ansiktet på 3 fiender. Tack för den. Detta är helt pga man inte får välja vart man vill spara.

Vilka inställningar har du hittat, och har du lust att dela med dig?
Vore kalas att även få välja att öppna sina dörrar själva istället för när man smyger förbi en dörr o vips åker den upp o striden är i full gång...

Hur ändrade du mus-sens? Har stängt av musacc i options men man märker ju den klassiska Bioshockmuslagget ändå, inte lika illa som tidigare men det finns där. Verkar även som att assistaim (vad nu det innebär) är satt som True som default..

Inget som stör spelet nämvärt, men lite irriterande kan man ändra bort det så visst

Absolut!

Fov:
http://pcgamingwiki.com/wiki/BioShock_Infinite#FOV_slider_exp...

Ändra mus-sens bland annat: (Dessa inställningar fungerade bra för mig). Man får prova sig fram.
http://gaming.stackexchange.com/questions/110552/is-there-any...

Grafik:
Många som har nvidiakort, verkar ha problem med v-sync, plötsliga framedrops och ambient occlusion. För nvidiakort kan man:
Stänga av ambient occlusion i bioshock infinite och istället aktivera det i nvidias kontrollpanel. Gör samma sak för vsync.

På tal om saveslots och dylikt:
Rösta för att utvecklarna ska ge oss pc-spelare valmöjligheten till quicksaves och loads: (Det har jag gjort).
http://forums.2kgames.com/showthread.php?221321-Sign-here-for...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Orelaterat till nyheten, men hur fungerar det med tangentbord och mus kontra handkontroll?

Jag antar att det är utvecklat i första hand till konsolerna så det borde väl fungera utmärkt att bara dröna i soffan och lira?

Medlem
Skrivet av spritarn:

Orelaterat till nyheten, men hur fungerar det med tangentbord och mus kontra handkontroll?

Jag antar att det är utvecklat i första hand till konsolerna så det borde väl fungera utmärkt att bara dröna i soffan och lira?

Det fungerar perfekt med handkontroll. Mus/Tgb fungerar även hyfsat bra. Inte helt förtjust i att mus-känsligheten går upp och ner beroende på vad man gör. Sprintar man så har man lägre känslighet på musen till exempel, dock något man vänjer sig vid efter nån timme.

Kan säga att 1999-mode nästan kräver mus/tgb dock. Började spela med handkontroll och fick ordentligt med stryk. Mycket enklare att få headshots med mus/tgb, vilket man i princip måste för att klara 1999-mode.

Medlem
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av spritarn:

Orelaterat till nyheten, men hur fungerar det med tangentbord och mus kontra handkontroll?

Jag antar att det är utvecklat i första hand till konsolerna så det borde väl fungera utmärkt att bara dröna i soffan och lira?

Det fungerar perfekt med handkontroll. Mus/Tgb fungerar även hyfsat bra. Inte helt förtjust i att mus-känsligheten går upp och ner beroende på vad man gör. Sprintar man så har man lägre känslighet på musen till exempel, dock något man vänjer sig vid efter nån timme.

Kan säga att 1999-mode nästan kräver mus/tgb dock. Började spela med handkontroll och fick ordentligt med stryk. Mycket enklare att få headshots med mus/tgb, vilket man i princip måste för att klara 1999-mode.

Nu blir man ju grymt sugen på att testa då jag inte spelat många FPS spel som känts direkt utmanande med en handkontroll på konsol (inget fan av deras sabla hjälpsystem som jag önskar man kunde stänga av helt).

Medlem

Irrational går från klarhet till klarhet.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Undra hur många som orkar spela om storyn på detta spel?


signatur

Det var detta...

1
Skriv svar