Battlefield 4 kommer inte till Wii U

Robot
Medlem
Battlefield 4 kommer inte till Wii U

Gött de då!

Medlem
Medlem

Köper man en Wii U så gör man det nog mest för Nintendos egna spel, inte för ett mainstream spel som BF.

Medlem

Hade säkert gått alldeles utmärkt att göra till WiiU men nintendo vill väll inte muta EA tillräckligt mycket.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Hade säkert gått alldeles utmärkt att göra till WiiU men nintendo vill väll inte muta EA tillräckligt mycket.

EA kommer inte släppa något spel till WiiU alls, de är sura för de inte fick göra så att Origin blev WiiU's online...

Crysis 3 var i princip klart till WiiU och tillverkarna sa att det flöt på bra men EA stoppa det...

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Köper man en Wii U så gör man det nog mest för Nintendos egna spel, inte för ett mainstream spel som BF.

Är inte typ Nintendo definationen av mainstream?

Medlem

DICE och EA, lägg ALL kraft ni har på PC versionen, sen när den är klar så kan ni porta till konsoll.
Mods - check
Battlerecorder - check
Spectatormode - check
riktig commo-rose med text - check
osvosv

Medlem
Skrivet av s3ng:
Skrivet av PcGamer:

Köper man en Wii U så gör man det nog mest för Nintendos egna spel, inte för ett mainstream spel som BF.

Är inte typ Nintendo definationen av mainstream?

Ja de har ju blivit det tack vare framgångarna med Wii men de verkar ha insett att de även behöver göra spel till sina core fans. Bayonetta 2 är utan tvekan ett steg i rätt riktning och visar på att de till och med är beredda att förlora pengar för att återfå dessas förtroende.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Ja de har ju blivit det tack vare framgångarna med Wii men de verkar ha insett att de även behöver göra spel till sina core fans. Bayonetta 2 är utan tvekan ett steg i rätt riktning och visar på att de till och med är beredda att förlora pengar för att återfå dessas förtroende.

Fast Bayonetta 2 är ju inte ett av "Nintendos egna spel" utan görs av tredjepartsutvecklaren Platinum Games.

Oavsett vad man tycker om BF och EA så är det här ett nederlag för Nintendo.

Medlem

Jag lider av det redan nu.... näh.. 1942 och vietnam, resten har inte intresserat mig speciellt mycket. För mycket "grafik" och för lite spel glädje. Kör egentligen inte ett enda fps spel till konsol.

Medlem
Skrivet av cm0s:
Skrivet av PcGamer:

Ja de har ju blivit det tack vare framgångarna med Wii men de verkar ha insett att de även behöver göra spel till sina core fans. Bayonetta 2 är utan tvekan ett steg i rätt riktning och visar på att de till och med är beredda att förlora pengar för att återfå dessas förtroende.

Fast Bayonetta 2 är ju inte ett av "Nintendos egna spel" utan görs av tredjepartsutvecklaren Platinum Games.

Oavsett vad man tycker om BF och EA så är det här ett nederlag för Nintendo.

Men de har finansierat det så det är samma sak som Microsoft gjorde med Mass Effect och Gears of War. Nu använde jag dock detta spel som ett exempel för att visa på att Nintendo vågar satsa på spel de inte på förhand vet kommer sälja bra.

Jag tror inte det är det, jag tror att Nintendo kommer klara sig ypperligt utan EA och BF.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Men de har finansierat det så det är samma sak som Microsoft gjorde med Mass Effect och Gears of War. Nu använde jag dock detta spel som ett exempel för att visa på att Nintendo vågar satsa på spel de inte på förhand vet kommer sälja bra.

Jag tror inte det är det, jag tror att Nintendo kommer klara sig ypperligt utan EA och BF.

Det är ju en uppföljare till en hyllad titel som sålde 2 miljoner exemplar.

Oavsett om Nintendo klarar sig eller ej så är det ett nederlag när utgivare väljer att inte släppa sina AAA-multiplattformsspel till WiiU.

Medlem

Dom borde ha skippat ps3 och 360 med!

Medlem
Skrivet av cm0s:
Skrivet av PcGamer:

Men de har finansierat det så det är samma sak som Microsoft gjorde med Mass Effect och Gears of War. Nu använde jag dock detta spel som ett exempel för att visa på att Nintendo vågar satsa på spel de inte på förhand vet kommer sälja bra.

Jag tror inte det är det, jag tror att Nintendo kommer klara sig ypperligt utan EA och BF.

Det är ju en uppföljare till en hyllad titel som sålde 2 miljoner exemplar.

Oavsett om Nintendo klarar sig eller ej så är det ett nederlag när utgivare väljer att inte släppa sina AAA-multiplattformsspel till WiiU.

Menar du Bayonetta 2? Det spelet sålde relativt dåligt och det var därför Sega bestämde sig för att inte göra en uppföljare. Nintendo tar helt klart en risk när de lägger pengar på en andra del i den här serien.

Om det stämmer med vad som nämns ovan med Origin och EA så ser jag det inte som ett nederlag utan som att Nintendo tar en ställning mot EA som företag och deras "krav". Jag tror som sagt var att Nintendo inte kommer ha några som helst problem med att sälja sin konsol om de istället fokuserar på de egna titlarna dessa är och har alltid varit Nintendos starkaste kort.

Medlem
Skrivet av TexN:

Dom borde ha skippat ps3 och 360 med!

Hade de gjort det med BF 3 så kanske spelet inte alls hade blivit så "fördummat" som det verkar ha blivit.

Medlem

Var glada för det, slippa skiten EA släpper!

Medlem

" pc, Playstation 3, Playstation 4, Xbox 360 "

"Hurra vi får utveckla till nya kraftfullare system! Dags för nya coola grejjer... oj...nej.. nej styvpappa slå inte snälla slå inte, vi ska utveckla modern tids fps till 360 också buhuhuhu"

Medlem

Vi gör redan spelet till fem plattformar så det finns fan inte plats för en sjätte plattform, det blir på tok för mycket arbete att göra ännu en dålig port!!!

Inaktiv
Skrivet av Kongo:

Var glada för det, slippa skiten EA släpper!

Så Battlefield är skit anser du ?
EA släpper en del spel som andra gjort, typ som i detta fall.

EA kanske är skit men Dice är ingen skit.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Men helvete da! SÅg verkligen fram emot att få lira det till Wii U ju.

Butthurt människorna är hos EA asså.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

De har väl aladrig släppt ngt Battlefield till Nintendos konsoller så varför skulle de börja nu?

Tråkiga krigsspel kan få stanna på de andra platformarna.

Medlem

Ser fram emot de personer som kommer bli besvikna för det inte kommer se ut som på filmen på deras xbox360 och ps3 :D. Hur versionen av detta spelet kommer se ut till denna generationens konsoler är nog det mest intressanta med hela det här skit spelet.

Medlem

Det kommer nog inga spel mer från EA, alla deras framtida spel skulle ju köra Frostbite engine, och DICE berättade ju nyss att de inte har något stöd för Wii U i den motorn, och inte heller har några planer att lägga stöd för den.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

1
Skriv svar