Blizzard går på djupet med konsolversionen av Diablo III

Robot
Blizzard går på djupet med konsolversionen av Diablo III

Hur fungerar egentligen Diablo III på konsol? Se filmen som förhoppningsvis stillar din vetgirighet.

#diablo-iii, #blizzard-entertainment


Medlem
Blizzard går på djupet med konsolversionen av Diablo III

Tja... vad man ska man säga som redan inte har blivit sagt?

Kul för de som gillade d3 och tänker införskaffa det på konsol senare. Tycker gränssnittet ser bättre ut på konsol. Borttagningen av drm och auktionshuset. Blizzard måste verkligen vara desperata med tanke på den mottagande kritik som d3 fått sen dag ett.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skribent

Kan verkligen tänka mig att spela igenom igen. Får bli till Playstation 4.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

uhh va gräsligt spela diablo spel på en konsoll.. funkar inte

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

uhh va gräsligt spela diablo spel på en konsoll.. funkar inte

Går ju inte ens på PC så.

Medlem

känns så jävla dumt att spelet verkar ha bättre gränssnitt på konsol än på PC..

Blir mer å mer arg på blizzard för varje nyhet som kommer upp ang Diablo 3 på konsol, blir snart att bojkotta företaget för alltid.

Inaktiv
Skrivet av Johan Olander:

Kan verkligen tänka mig att spela igenom igen. Får bli till Playstation 4.

Säga vad man vill om Diablo 3, denna "Remake" ser faktiskt välgjord ut. Får bli att bjuda över några på COOP fest :).

Medlem

Fan om de kunde fixa till Diablo 3 klokt. Hade kunnat vart så innihelvetes bra! Bort med alla jävla bottare, ev AH också, infoga Laddersystem så man får resettar för de som vill börja om på nytt utan att alla är OP då och då.

Dessa jädra fusken till spelet där folk bottar är så sjukt många, inge kul och spela när man vet att flera man spelar med bottar och får sina items så. Känns som man blir tvingar själv tyvärr.


signatur

The King is Back

Medlem

Så glad att jag aldrig skaffade det till pc!

Medlem

Fan va nice! Nu kan jag köpa D3 igen då till en konsol.

Said no one ever

Medlem
Skrivet av FortuN:

Fan om de kunde fixa till Diablo 3 klokt. Hade kunnat vart så innihelvetes bra! Bort med alla jävla bottare, ev AH också, infoga Laddersystem så man får resettar för de som vill börja om på nytt utan att alla är OP då och då.

Dessa jädra fusken till spelet där folk bottar är så sjukt många, inge kul och spela när man vet att flera man spelar med bottar och får sina items så. Känns som man blir tvingar själv tyvärr.

Så, bara en liten tanke, om andra fuskar så känner du dig typ tvingad att fuska? Dom som bottar i D3 gör det för pengar, så kan du inte tjäna pengar så ser iaf jag noll mening med det

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av FortuN:

Fan om de kunde fixa till Diablo 3 klokt. Hade kunnat vart så innihelvetes bra! Bort med alla jävla bottare, ev AH också, infoga Laddersystem så man får resettar för de som vill börja om på nytt utan att alla är OP då och då.

Dessa jädra fusken till spelet där folk bottar är så sjukt många, inge kul och spela när man vet att flera man spelar med bottar och får sina items så. Känns som man blir tvingar själv tyvärr.

Så, bara en liten tanke, om andra fuskar så känner du dig typ tvingad att fuska? Dom som bottar i D3 gör det för pengar, så kan du inte tjäna pengar så ser iaf jag noll mening med det

jag känner en hel del som bottar, de gör det för att end game inte är nå vidare roligt för tillfället, de fixar bara upp gear till nästa uppdatering eller liknande.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av FortuN:

Fan om de kunde fixa till Diablo 3 klokt. Hade kunnat vart så innihelvetes bra! Bort med alla jävla bottare, ev AH också, infoga Laddersystem så man får resettar för de som vill börja om på nytt utan att alla är OP då och då.

Dessa jädra fusken till spelet där folk bottar är så sjukt många, inge kul och spela när man vet att flera man spelar med bottar och får sina items så. Känns som man blir tvingar själv tyvärr.

Så, bara en liten tanke, om andra fuskar så känner du dig typ tvingad att fuska? Dom som bottar i D3 gör det för pengar, så kan du inte tjäna pengar så ser iaf jag noll mening med det

jag känner en hel del som bottar, de gör det för att end game inte är nå vidare roligt för tillfället, de fixar bara upp gear till nästa uppdatering eller liknande.

Hmm ok... och varför är det då så viktigt att ha bästa gearet i D3? Förstår om man måste farma till sig ett lite bättre för att klara nästa act, nästa svårighetsgrad. Men egentligen, finns dom som gör det för pengar, och finns dom som gör det för att dom verkligen måste ha bästa gearet bara för att

Medlem

Jag tror att Blizzard utvecklade Diablo3 till konsol först men det vart för krångligt att få allt att fungera när dom ändrade för mycket och det är mycket lättare att uppdatera ett trasigt spel till datorn så dom väntade med att släppa spelet till konsol..

PC versionen har varit en katastrof på så många punkter genom Diablo3's resa.. Spelet är fortfarande lika osocialt som när det släpptes och jag tror helt klart att många saker som har varit en ned gradering från Diablo2:LOD var endast där för att konsolen inte kunde ha support för det som en gång var sjukt bra. Chatten i Diablo3 är skrattretande värdelös och det är ett sjukt bra exempel till varför det ser ut att vara en konsolport enligt mig då WoW är ett riktigt gannalt Datorspel och det spelet har en riktigt bra chattruta, Varför skulle Diablo3 få en chattruta som man skulle få plats med på en bajsnödig android telefon om det inte var så att dom ej kunde få till en bra chattruta till Konsolen..

Diablo2,Starcraft1-2,Warcraft2-3,World of Warcraft, är alla spel som har en riktigt bra chatt, Oh sedan kom Diablo3? Om Diablo3 var menat att vara ett Datorspel ifrån början, Vad fanken hände med chatten?? När spelet släpptes var hela chatten smockfull efter att en eller två bottar hade skrivit ett medelande och blizzard fixade inte det på flera månader.. Om dom ens har fixat det idag?

Jag har redan typ beta testat Konsol versionen till PC så jag behöver knappast köpa spelet till PS3 eller PS4.. Vi som spelade Diablo3 till PC borde få betalt för att vi hjälpte Blizzard att fixa till sitt konsol spel..

Spelet flyter på ganska bra nu men hade dom släppt det till konsol som det var i början så skulle dom nästan ha fått ansöka om konkurs ^^

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av FortuN:

Fan om de kunde fixa till Diablo 3 klokt. Hade kunnat vart så innihelvetes bra! Bort med alla jävla bottare, ev AH också, infoga Laddersystem så man får resettar för de som vill börja om på nytt utan att alla är OP då och då.

Dessa jädra fusken till spelet där folk bottar är så sjukt många, inge kul och spela när man vet att flera man spelar med bottar och får sina items så. Känns som man blir tvingar själv tyvärr.

Så, bara en liten tanke, om andra fuskar så känner du dig typ tvingad att fuska? Dom som bottar i D3 gör det för pengar, så kan du inte tjäna pengar så ser iaf jag noll mening med det

jag känner en hel del som bottar, de gör det för att end game inte är nå vidare roligt för tillfället, de fixar bara upp gear till nästa uppdatering eller liknande.

Detta är något som jag aldrig förstått med folk som klagar över "end game",, fanns ju inget "end game" i diablo 2 heller. Vad förväntade folk från ett spel som går att "avsluta" d.v.s "döda sista bossen och rädda världen."

Ok om man vill köra pvp... men då vet man ju fortfarande vad man har att vänta sig till någon del iaf. Gear grind för att ha bättre chans att vinna.

Men ett end game i ett spel som har ett slut kommer jag aldrig förstå mig på varför folk klagar på.

Medlem

Folk är sura för att Blizzard har missuppfattat varför D2 var så populärt. Hade jag fått välja hade jag velat att D3 skulle se mer ut som Path of Exile men hade D2 anda.

Medlem

Jag kommer tycka synd om tummen på Inferno Mp5-10. Man lär feppra så mycket att man tappar all hud.

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av FortuN:

Fan om de kunde fixa till Diablo 3 klokt. Hade kunnat vart så innihelvetes bra! Bort med alla jävla bottare, ev AH också, infoga Laddersystem så man får resettar för de som vill börja om på nytt utan att alla är OP då och då.

Dessa jädra fusken till spelet där folk bottar är så sjukt många, inge kul och spela när man vet att flera man spelar med bottar och får sina items så. Känns som man blir tvingar själv tyvärr.

Så, bara en liten tanke, om andra fuskar så känner du dig typ tvingad att fuska? Dom som bottar i D3 gör det för pengar, så kan du inte tjäna pengar så ser iaf jag noll mening med det

Lite så ja. När andra har bra item som de bottat ihop, och folk säljer på AH för pengar och guld, så känner jag mig själv tvungen att göra det för att inte halka efter. Nu har jag inte kört D3 på över 3-4 månader, inte heller fuskat i det. Dock på gamla goda D2 tiden när folk enbart bottade nästan så var jag också flitig på det för att få föremål. Man vill inte vara sämre än andra. Speciellt när det tar sån jäääääääääääkla lång tid att hitta ett föremål man vill ha.


signatur

The King is Back

Inaktiv

Jag är astaggad på coop. Kommel lätt köpa det på min blivande ps4 !

Medlem

jag är jäääävligt intresserad över hur dom har löst coop biten utan splitscreen, alltså det är ju gjort i tex baldur's gate på gammla hederliga xbox som var askul, men då kunde man bara köra 2 st, 4 kan blev knepigt som fan om 2 vill gå åt ena hållet osv, om nån vill dra till stan å sälja, gå in i menyn å byta gear osv osv, ja jag vill se hur dom löst alla dom bitarna

Medlem
Skrivet av FortuN:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av FortuN:

Fan om de kunde fixa till Diablo 3 klokt. Hade kunnat vart så innihelvetes bra! Bort med alla jävla bottare, ev AH också, infoga Laddersystem så man får resettar för de som vill börja om på nytt utan att alla är OP då och då.

Dessa jädra fusken till spelet där folk bottar är så sjukt många, inge kul och spela när man vet att flera man spelar med bottar och får sina items så. Känns som man blir tvingar själv tyvärr.

Så, bara en liten tanke, om andra fuskar så känner du dig typ tvingad att fuska? Dom som bottar i D3 gör det för pengar, så kan du inte tjäna pengar så ser iaf jag noll mening med det

Lite så ja. När andra har bra item som de bottat ihop, och folk säljer på AH för pengar och guld, så känner jag mig själv tvungen att göra det för att inte halka efter. Nu har jag inte kört D3 på över 3-4 månader, inte heller fuskat i det. Dock på gamla goda D2 tiden när folk enbart bottade nästan så var jag också flitig på det för att få föremål. Man vill inte vara sämre än andra. Speciellt när det tar sån jäääääääääääkla lång tid att hitta ett föremål man vill ha.

Haha aja, vi alla är olika . Själv känner jag att botta bara för att ha nått är balaha. Jag vill ju oxå känna att JAG har jobbat för det Men men

Medlem

Direct controls. Något vi borde fått till pc men blizzard ville inte göra pvp obalanserat.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Direct controls. Något vi borde fått till pc men blizzard ville inte göra pvp obalanserat.

Och vad spelade det för roll i slutänden när det valde att scrappa hela deras arena pvp system och bara ge oss vanliga dueller... något som inte borde tagit mer än 10-20min lägga in.

De gick till och med ut med nått meddelande innan/under deras tidiga spelbara beta att spelet skulle bli lite försenat för att det vill få med pvp till release. Och se hur det gick.

Annars måste jag säga att jag bara blev mer besviken på hur det gjorde med AH och Offline läge till konsol medans PC versionen fick lida av det.

Medlem

Har inget problem med D3 på PC, visst det sög röv i början men de kommande patcharna kommer fixa till det mesta folk klagat på, tex att man kommer kunna hitta bra gear genom att spela spelet ist för att campa AH.

Sen Jay Wilson lämnade D3 och ersatts med en mer kompetent designer har det blivit bättre för varje update imo. Bottar/fusk kommer det alltid finnas dock, som i varenda PC spel som gjorts.

Kul för konsol spelarna dock om de nu längtat efter detta..

1
Skriv svar