Tomb Raider får singleplayer-DLC trots allt

Robot
Tomb Raider får singleplayer-DLC trots allt
Medlem
Tomb Raider får singleplayer-DLC trots allt

Se där, tror det var ett väldigt bra beslut som kan inbringa en hel del pengar då många verkar vilja ha en sådan DLC. Vore kul om de den här gången lade mer fokus på det som gjorde serien populär från början och mindre på att vara en "massmördare".

Edit: Missade att det redan släppts och att det inte handlade om en ny SP kampanj. Om SE är smarta så ser de till att släppa en sådan och inte en MP DLC.

Medlem

Det här måste ju vara det löjligaste exemplet på DLC jag någonsin hört.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv
Skrivet av Stag:

Det här måste ju vara det löjligaste exemplet på DLC jag någonsin hört.

Vad gör att detta DLC är löjligare än något annat? Själv har jag inte klarat SP ännu men kan mycket väl tänka mig att köpa nytt material.

Medlem

Headshot-hårkors? Låter heldumt i min mening iaf..


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Skribent
Skrivet av Stag:

Headshot-hårkors? Låter heldumt i min mening iaf..

Jag tror dessutom man kan låsa upp det i spelet utan att betala (men är osäker då jag inte spelat själv).


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Så vad det här handlar om är att SE kollat på EA och nu tar efter? När ska de lära sig?

Medlem

"You can pay 59p for the Agility skill that helps you climb better. You can pay 59p for the Pistol Burst upgrade that makes your handgun more deadly. You can pay for the Headshot Indicator on the pistol (I assume other weapons will come too)."

MAO, det du köper är helt enkelt bypasses om du inte vill samla in den xp som krävs för att låsa upp grejerna på det "rätta sättet".


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv
Skrivet av Stag:

"You can pay 59p for the Agility skill that helps you climb better. You can pay 59p for the Pistol Burst upgrade that makes your handgun more deadly. You can pay for the Headshot Indicator on the pistol (I assume other weapons will come too)."

MAO, det du köper är helt enkelt bypasses om du inte vill samla in den xp som krävs för att låsa upp grejerna på det "rätta sättet".

Ok det var inte den sortens DLC som jag trodde. Håller med dig mao.

Medlem

Hoppas bara dom inte börjar DLC mjölka pga de ekonomiska bekymren :S

Square Enix borde satsa mindre på Final Fantasy då jag anser att den serien är syndabocken till till företagets förluster. Satsa mer på Tomb Raider, Deus Ex och de spel som säljer som säljer lika bra som dom är i helhet


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Hoppas bara dom inte börjar DLC mjölka pga de ekonomiska bekymren :S

Square Enix borde satsa mindre på Final Fantasy då jag anser att den serien är syndabocken till till företagets förluster. Satsa mer på Tomb Raider, Deus Ex och de spel som säljer som säljer lika bra som dom är i helhet

Tomb Raider har hittills varit ett misslyckande försäljningsmässigt dock. Har tydligen inte nått sitt försäljningsmål.


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Javas:

Hoppas bara dom inte börjar DLC mjölka pga de ekonomiska bekymren :S

Square Enix borde satsa mindre på Final Fantasy då jag anser att den serien är syndabocken till till företagets förluster. Satsa mer på Tomb Raider, Deus Ex och de spel som säljer som säljer lika bra som dom är i helhet

http://cramgaming.com/tomb-raider-enjoys-massive-week-one-con...
http://www.vgchartz.com/article/6283/final-fantasy-xiii-sells...
http://www.egmnow.com/articles/news/deus-ex-sells-over-600k-u...
Nje, jag vill faktiskt säga emot dig, ska dom överleva så kan dom inte ge upp FF. Sen vad jag och du tycker om spelen i dagsläget och hur besvikna vi än må vara på dom, dom säljer bra, i jämförelse med TR och DE:HR

Spelet kommer bli löjligt lätt om man köper XP moves innan man skulle fått dom


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Det är ingen DLC, det är ett microköp för en detalj

Content = Innehåll,

Detta är en funktion

Nästa pryl är att sälja trainers med en gång, hahaha, d,vs om man inte har en Utvecklingsmaskin eller jtag och kodar sina egna ;D

Bye bye square, nu kör ni även TR serien i botten, tack så mkt.

Snart är det bara Bungie och ID software kvar, och kanske lika bra det!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Borde ju kunna fås i en gratis patch, tycker man.

Nä. Istället ska det kosta typ 6 kronor. Eller 7.

Medlem

Det är ju redan på tok för lätt, även om man kör det på hard...

Medlem

Headshot reticule? Att kalla det för singleplayer dlc är ju så förbaskat korkat att det finns inte..

Medlem

Åhh.. jag hoppades en stund på mer utforskande eller story. Faller i kategorin [mer Tombs o Mysterier] och [mindre dödande] men alla gillar ju olika saker i spel. Slänger dom upp en till grotta med lite längre pussel, inte bara ett som man löser på 2 sec helst så köper jag det på studs.

Medlem
Skrivet av SilentKitty:

Åhh.. jag hoppades en stund på mer utforskande eller story. Faller i kategorin [mer Tombs o Mysterier] och [mindre dödande] men alla gillar ju olika saker i spel. Slänger dom upp en till grotta med lite längre pussel, inte bara ett som man löser på 2 sec helst så köper jag det på studs.

Om du enbart köpte basicversionen av spelet finns en pluttig extra Tomb att köpa, köpte du någon specialvaran på steam tror jag den ingick redan.

Jag köpte basicversionen (200kr). Så kanske lägger till den Tomben som jag inte fick.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Jag kan inte tala för alla andra, men jag älskade den nya Tomb Raider, var så jävla trött på orginalet.

Detta hade en viss charm, det var mysig gameplay, sure man dödade en hel del människor, men har tomb raider någonsin varit ett "Titta på de fina vyerna" spel?

De gjorde en utmärkt rehash av ett förövrigt astråkigt repetitivt spel där mitt enda minne från äldre Tombraider är att hoppa bakåt för att stänga in butlern.

Mer än så minns jag inte av spelet/spelen. De var helt enkelt typiska generiska skjuta allt spel utan någon speciell anledning varför.

I detta får man åtminstone en story, en människa som faktiskt tar skada genom spelets gång både fysiskt & psykiskt. Jag kommer fortsätta rekommendera detta till mina vänner/familj som ett av de vettigaste Tomb Raider som någonsin släppts.

Men ni får gladeligen fortsätta hänga upp er på "Massmördare" För ärligt talat, det är eran förlust och era vänners.

Medlem

Håller med Nelfie. Helt klart riktigt bra spel och jag är helt kär i det. Känner bara att det för alldeles för linjärt för man ska orka spela igen.

Det som är lite negativt är att "tombsen" enbart var ett kort pussel och sedan öppna en kista.
Hade velat se som det har varit i Assassins Creed, när man är i en grotta som är skitstor, man får hoppa och klättra lite, eventuellt möta några få fiender.

Medlem
Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:

Om du enbart köpte basicversionen av spelet finns en pluttig extra Tomb att köpa, köpte du någon specialvaran på steam tror jag den ingick redan.

Jag köpte basicversionen (200kr). Så kanske lägger till den Tomben som jag inte fick.

Tack för tipset. Ska kolla upp det

1
Skriv svar