FFX och X-2 vackrare till PS Vita?

Robot
FFX och X-2 vackrare till PS Vita?

Enligt Famitsu kommer HD-versionerna av Final Fantasy X och uppföljaren X-2 bli vackrare till PS Vita än PS3.

#final-fantasy-xx-2-hd-remaster


Medlem
FFX och X-2 vackrare till PS Vita?

PSVita verkar ju vara en väldigt kompetent maskin...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Självklart... Det mesta blir ju vackrare på en PS Vita i jämförelse mot TV, baksidan är att det blir mycket mindre också. Skall bli kul att damma av min snart. Äntligen ett bra spel till Vitan!

Medlem

Jag ÄLSKAR min PS Vita, bästa satans konsollen jag ägt på år och dar. Men av lite fel anledningar, då jag använder den i princip exklusivt för att spela gamla goda titlar såsom Spyro, RE2 och FF9. Knappt spelat Vitatitlar ärligt talat


signatur

Videomupp

Medlem

Glöm inte soul sacrifice!!! :D!

Medlem

Jag älskar min vita med! Den är riktigt bra, och om Sony bara sänkte priset lite och speciellt sänkte priset på sina minneskort som idag kostar 3ggr så mycket som vanliga sd minnen (vilket det är i egen format bara). Snuskigt att 32gb minnet kostar 900 spänn, om man jämför med ett sd kort i class10 kostar 300kr? Så sony måste släppa lite på girigheten, men annars en grym konsoll och helt klart bästa bärbara konsollen jag ägt nånsin. Ett spel jag kan rekommendera är Urban Trial Freestyle, riktigt snyggt och roligt spel.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

har bara 8 gig, men ska nog köpa 16 eller 32 =). Men jag skulle uppskatta bättre pris =).

Medlem

Vitan är bra sitter på jobbet utan jobb å spelar på vitan timmar i sträck(vi har inga datorer)! Rätt så skönt att spela å sammtidigt få betalt för det men om någon vecka är d fullt ös igen

Medlem

Please dont release these....


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Jag älskar min vita med! Den är riktigt bra, och om Sony bara sänkte priset lite och speciellt sänkte priset på sina minneskort som idag kostar 3ggr så mycket som vanliga sd minnen (vilket det är i egen format bara). Snuskigt att 32gb minnet kostar 900 spänn, om man jämför med ett sd kort i class10 kostar 300kr? Så sony måste släppa lite på girigheten, men annars en grym konsoll och helt klart bästa bärbara konsollen jag ägt nånsin. Ett spel jag kan rekommendera är Urban Trial Freestyle, riktigt snyggt och roligt spel.

Som jag förstått det så går de ju inte jättemycket + på själva maskinerna så det höga priset på korten är nog det som håller Vita flytande i Sonys ögon. Synd bara att inte utvecklarna verkar se Vita över huvud taget, det är en fantastisk maskin med mycket potential som just nu går bortglömt... Men vi får se vad tiden bjuder på, koooom igen Gran Turismo PSV!


signatur

// Bacon <3

Medlem

Kan tipsa alla som vill ha minneskort att importera från Japan istället, bor för tillfället i Tokyo och har sett det att 32gb korten kostar endast runt 400kr här så borde gå att få ngn bra deal på nätet skulle jag tro

Medlem

Köpte mig en PSPGo för att köra lite gamla PS1 Final Fantasy 7,8 och 9 .. har mest spelat 9an ännu och tycker det laggar rätt mycket i striderna. Blev väldigt besviken på det


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

om man nu kommer köpa det till PS3.. kommer man kunna plocka ut dem till VITA sedan? eller måste man köpa det igen då?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av joary639:

om man nu kommer köpa det till PS3.. kommer man kunna plocka ut dem till VITA sedan? eller måste man köpa det igen då?

Det kommer ju vara kopplat till ditt PSN-konto så det borde bara vara att ladda ner till PSV

Medlem
Skrivet av svartlock:
Skrivet av joary639:

om man nu kommer köpa det till PS3.. kommer man kunna plocka ut dem till VITA sedan? eller måste man köpa det igen då?

Det kommer ju vara kopplat till ditt PSN-konto så det borde bara vara att ladda ner till PSV

Du måste köpa det separat de har inte annonserat någon cross version tyvärr.

---

Sedan för er med minnes korts problem. Funkar ypperligt att enbart ha ett 8 eller 16GB kort, för detta klarar du att ha 4-20 spel utan problem på din Vita. Tanka sedan ner CMA och konfigurera den att mot din PC trådlöst.

Sedan wips har du tja så mycket utrymme du har nu på din PC. Att ha mer en 8-16GB är ganska onödigt så länge du inte har behöv av att spela massvis med olika spel medans du är borta.

Medlem
Skrivet av svartlock:
Skrivet av joary639:

om man nu kommer köpa det till PS3.. kommer man kunna plocka ut dem till VITA sedan? eller måste man köpa det igen då?

Det kommer ju vara kopplat till ditt PSN-konto så det borde bara vara att ladda ner till PSV

PS3-spelet släpps på skiva så det är inte kopplat till ditt PSN (som tur är)

Medlem
Skrivet av SummerRain:
Skrivet av svartlock:
Skrivet av joary639:

om man nu kommer köpa det till PS3.. kommer man kunna plocka ut dem till VITA sedan? eller måste man köpa det igen då?

Det kommer ju vara kopplat till ditt PSN-konto så det borde bara vara att ladda ner till PSV

PS3-spelet släpps på skiva så det är inte kopplat till ditt PSN (som tur är)

Skit! gillar idén med PSN då man kommer få med sig de spel som man har där till en ev. PS4
För bakåtkompatibel lär den väl inte vara i fysisk form.
Hmm läser lite nu och det ser ut som inte PSN kommer vara bakåtkompatibel heller!! fuuuck


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av joary639:

Skit! gillar idén med PSN då man kommer få med sig de spel som man har där till en ev. PS4
För bakåtkompatibel lär den väl inte vara i fysisk form.
Hmm läser lite nu och det ser ut som inte PSN kommer vara bakåtkompatibel heller!! fuuuck

Med tanken på att en PS4 har blu-ray så kan den självklart läsa PS3 blu-ray skivor, det sagt, konsolen innehåller en helt annan arkitektur så spelen kommer inte funka, problemet är inte skivorna.

Du kommer fortfarande kunna se dina spel på PS4's PSN då det är "samma" PSN, men spelen kommer i största laget inte funka. Samma som du ser detta redan på en Vita, du ser dina PS3 spel där med, men självklart kan du inte tanka ner dom

Jag skulle tippa på att de fortsätter att slänga in en PS1 emulator, har vi tur får vi en PS2 med denna gången

Sedan notera har du köpt ett PS3 spel så kommer du inte kunna köra detta spel på en Vita även om du köpt det på PSN, för det är ett PS3 spel.

Däremot stödjer spelet CROSS BUY så får du två versioner av spelet när du köper, en till Vita en till PS3, dock bara ett tiotal spel som har detta.

Medlem
Skrivet av SummerRain:
Skrivet av svartlock:
Skrivet av joary639:

om man nu kommer köpa det till PS3.. kommer man kunna plocka ut dem till VITA sedan? eller måste man köpa det igen då?

Det kommer ju vara kopplat till ditt PSN-konto så det borde bara vara att ladda ner till PSV

PS3-spelet släpps på skiva så det är inte kopplat till ditt PSN (som tur är)

Det var som fan!
Jag har inte läst på nånting, jag bara antog att det var lösningen dom skulle välja.
Synd docck att du måste köpa två exemplar om du vill kunna spela på båda enheterna, hade ju varit jävligt smidigt med någon form av cloud-save så man kan alternera mellan enheterna beroende på var man befinner sig.

1
Skriv svar