Nvidia - Teknikdemo visar upp förödelse i realtid

Robot
Nvidia - Teknikdemo visar upp förödelse i realtid

Under GDC släppte Nvidia en teknikdemo som visar hur man förvandlar antika byggnader till stoft.

#nvidia, #battlefield-5-2


Medlem
Nvidia - Teknikdemo visar upp förödelse i realtid

Det är så här massförstörelse ska se ut. Hör ni det DICE?

Medlem

Tror snarare på Battlefield 4.5
"Använder 62,7% mer utav Frostbite motorn!"

Medlem

Fint och så, men han spränger allt uppifrån och ner. Jag undrar om han spränger 2 pelare på en sida av ett torn som har 4. kommer motorn fatta att belastningen blir större på den sidan och på så sätt ge vika?

Questions..


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Skrivet av totte1015:

Tror snarare på Battlefield 4.5
"Använder 62,7% mer utav Frostbite motorn!"

Menar du BF 3,5 (alltså BF 4) dvs. frostbite 3?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Detta är en relativt liten scen som körs på ett GTX 680 i 30ish FPS utan texturer, utan partiklar så som rök osv. Så detta kommer inte finnas i spel på ett tag. Töntigt med folk som gnäller på Battlefield. Deras förstörelse är fantastiskt bra med tanke på skalan av spelet och banorna. Även att det finns i MP är riktigt bra jobbat. Nämn något spel som kommer i närheten.

Medlem

3 hus, massiv förödelse? Högst tveksamt. Trodde först jag skulle få se en atombomb över Rom eller något...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det där var så jävla snyggt...fast jag blev ju impad när en bana kunde ha två våningar i spel.

Medlem

Fett, men en grej med Tech demos är att man aldrig kommer få se det i spel ändå

Medlem
Skrivet av MrTall:

Detta är en relativt liten scen som körs på ett GTX 680 i 30ish FPS utan texturer, utan partiklar så som rök osv. Så detta kommer inte finnas i spel på ett tag. Töntigt med folk som gnäller på Battlefield. Deras förstörelse är fantastiskt bra med tanke på skalan av spelet och banorna. Även att det finns i MP är riktigt bra jobbat. Nämn något spel som kommer i närheten.

Fast om du kollar igen ser du att det simuleras rök, står ju även i början "dust simulation". Kolla även in Red Faction Guerillas förstörelse, den krossar Battlefields: https://www.youtube.com/watch?v=jnnjR4FKwKI

Medlem

Pang i bygget!

Medlem

Hoppas vi får sen den här tekniken i spel snart


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av skauninG:

Fint och så, men han spränger allt uppifrån och ner. Jag undrar om han spränger 2 pelare på en sida av ett torn som har 4. kommer motorn fatta att belastningen blir större på den sidan och på så sätt ge vika?

Questions..

Precis vad jag satt och tänkte hela tiden!

Medlem

"Gäsp"
Red Faction Guerilla gjorde detta för 4 år sedan...

Medlem

Riktigt grymt, såhär skall riktigt fysik se ut!

Det tragiska är att Red Faction Guerrilla har haft liknande förstörelse sedan 2009 i ett riktigt spel. Vad har hänt sedan dess?

HÖR NI DET SPELUTVECKLARE, SEDAN 2009!!!?!

Medlem
Skrivet av IceCold_Swede:

Riktigt grymt, såhär skall riktigt fysik se ut!

Det tragiska är att Red Faction Guerrilla har haft liknande förstörelse sedan 2009 i ett riktigt spel. Vad har hänt sedan dess?

HÖR NI DET SPELUTVECKLARE, SEDAN 2009!!!?!

Egentligen redan i Red Faction (2001) var Volition redan långt före.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

...Sekunderna när jag missade "rö" i "förödelse"

ELF
Medlem

Jag blir impad när man ser det in-game med konstant 60+ fps

Skrivet av nils45:

Fett, men en grej med Tech demos är att man aldrig kommer få se det i spel ändå

Som konceptbilar. De visar en sjukt snygg koncept bil på TV och så säger de "But this isn't for sale. It's going to be locked up in (tillverkarens namn) garage."
Man vill bara slita håret av huvudet och skrika. "FATTAR NI INTE HUR MYCKET PENGAR NI SKULLE KUNNA TJÄNA PÅ DEN BILEN!!!


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det är så här massförstörelse ska se ut. Hör ni det DICE?

Helt klart - men det hade inte fungerat så bra i ett spel som BF3/BF4 eftersom det hade utan tvekan krävt mycket bandbredd/gpu.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ser imba ut.

Till alla haters: milljonfalld double picard facepalm. Sådan här mjukvara skriver man ju i word, med löpande text med tankar och höftningar. Jepp jepp. Ez as dell.

Medlem

That's coolio, bro!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mawnster:

Det där var så jävla snyggt...fast jag blev ju impad när en bana kunde ha två våningar i spel.

Det var tider det! I Duke 3D fick man fejda med hissar som egentligen var teleportartaler till andra delar av kartan, med samma utsikt.


signatur
Medlem

imponerande måste jag säga, skulle gärna vilja se det där med hög res texturer etc och flyta på i 60fps + mumma!

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Mawnster:

Det där var så jävla snyggt...fast jag blev ju impad när en bana kunde ha två våningar i spel.

Det var tider det! I Duke 3D fick man fejda med hissar som egentligen var teleportartaler till andra delar av kartan, med samma utsikt.

Kommer ihåg hur mycket man satt med "Build.exe" och gjorde egna kartor. Då man ramlade ned i ett hål fick man göra en teleport som slängde in ett i ett helt annat rum för att "Simulera" att man ramlade ner till rummet under. Tider som sagt. <3

Medlem
Skrivet av nils45:

Fett, men en grej med Tech demos är att man aldrig kommer få se det i spel ändå

Just wait...

Tech demos som såg übergrymma ut för några år sedan är vardagsmat i spel idag.

Medlem
Skrivet av skauninG:

Fint och så, men han spränger allt uppifrån och ner. Jag undrar om han spränger 2 pelare på en sida av ett torn som har 4. kommer motorn fatta att belastningen blir större på den sidan och på så sätt ge vika?

Questions..

Enligt Matthias Müller-Fischer:
"We have fracture due to impact but it is not tuned well so it almost never happens. As I said earlier, we are also working on fracture based on stress analysis. Once we have new results I will upload another video and will shooting stuff bottom up...."
http://youtu.be/ATU6IGCMpUA

Så det blir belastningar och annat smått och gott.

Medlem

Det där såg bara så himla "B" ut. Tyckte ärligt talat att det var oerhört långt ifrån verklig fysik.

Men spel är ju spel så de behöver ju inte efterlikna verkligheten till 100% precis.

ZF
Medlem
Skrivet av skauninG:

Fint och så, men han spränger allt uppifrån och ner. Jag undrar om han spränger 2 pelare på en sida av ett torn som har 4. kommer motorn fatta att belastningen blir större på den sidan och på så sätt ge vika?

Questions..

det gjordes ju minst två gånger, tornen stod kvar, hängandes i luften. fast det här var uppenbarligen på den tiden innan gudarna vredgades, Atlas håller saker uppe fortfarande.

fanns ingen som helst sekundär verkan heller. stora stenbumlingar träffar omgivning och orsakar, absolut ingenting.

Medlem

Kul.

Är väl helt omöjligt att få det här att fungera tillfredsställande på konsol så, vilken speltillverkare kommer snappa upp den här tekniken?

Annars så tycker jag att blocken rörde sig som att de knappt vägde nånting. Men ett demo är ett demo.

Medlem

Det saknades även material och byggnadskonstruktion.. mao allt var en homogen stenmodell.
(T.ex var kopparkupolerna bara målad sten rakt igenom osv).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

12
Skriv svar