The Phantom Pain är undertiteln till Metal Gear Solid 5

Robot
The Phantom Pain är undertiteln till Metal Gear Solid 5

Hideo Kojima har äntligen gett oss svaren efter den mystiska pr-kuppen.

#metal-gear-solid-5-the-phantom-pain


Medlem
The Phantom Pain är undertiteln till Metal Gear Solid 5

coolt

Medlem

Så Ground Zero och Phantom Pain är samma spel?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skribent
Skrivet av Neatherblade:

Så Ground Zero och Phantom Pain är samma spel?

Jag är extremt osäker på den punkten.

"Kojima Productions studio head Hideo Kojima revealed during an ongoing GDC session that Metal Gear Solid Ground Zeroes and The Phantom pain put together are Metal Gear Solid 5.", skriver CVG i alla fall. Och trailern som laddas upp just nu, verkar bekräfta detta.

Sjukt irriterande att mannen ska tala i gåtor.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Jag tolkar det som att båda spelen tillsammans utgör del 5, att han valt att dela upp den i två spel, typ som senaste harry potter filmen?

Skribent
Skrivet av koleny:

Jag tolkar det som att båda spelen tillsammans utgör del 5, att han valt att dela upp den i två spel, typ som senaste harry potter filmen?

Metal Gear Solid 5: Ground Zeroes och Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain?


signatur

I am the black wizards.

Skribent

Hur som helst, den där mannen är ett geni.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Jag vet det makes no sense, då ground zeroes heter bara ground zeroes än så länge, om de inte ändrar det... men det är ju i princip det "that Metal Gear Solid Ground Zeroes and The Phantom pain put together are Metal Gear Solid 5" säger Och ja Kojima är ett geni, även om han talar i gåtor!

Inaktiv

Ground Zero såg väldigt mycket ut som ett "intro" Kan tänka mig att Ground Zero är som Tanker delen av MGS2. En prologue.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Det matte89 säger låter rimligt.

För det passar inte alls med storyn att paz ska ha blivit hittad i havet förra veckan sådär 9 år senare
Och det är säkert under ground zeroes som Mother Base blir förstört(eller i alla fall fett attackerat).

Men ja, det här spelet (spelen?) kommer bli asnice att köra!


signatur

// Bacon <3

Medlem

Jag gillar verkligen det som har visats upp av The Phantom Menace...Pain menar jag. Har tyvärr inte direkt spelat MGS serien så hoppas man kan hänga med i storyn, hörde att 4an var omöjlig att förstå om man inte hade spelat de tidigare delarna


signatur

Game long and prosper

Skribent
Skrivet av PcKaffe:

Det matte89 säger låter rimligt.

För det passar inte alls med storyn att paz ska ha blivit hittad i havet förra veckan sådär 9 år senare
Och det är säkert under ground zeroes som Mother Base blir förstört(eller i alla fall fett attackerat).

Men ja, det här spelet (spelen?) kommer bli asnice att köra!

Håller med er båda. Kojima gör intervjuer nu, så det borde utmynna i att vi får allt svart på vitt.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Javas:

Jag gillar verkligen det som har visats upp av The Phantom Menace...Pain menar jag. Har tyvärr inte direkt spelat MGS serien så hoppas man kan hänga med i storyn, hörde att 4an var omöjlig att förstå om man inte hade spelat de tidigare delarna

Det enda du egentligen bör spela för att förstå ALLT det här är MGS3 på PS2/PSV/PS3/PC(emulerat, funkar fint också..) och Peace Walker på PSP/PS3. Portable Ops lite, men det räknas knappt av konami själva så.

Främst är det en uppföljare på Peace Walker dock.


signatur

// Bacon <3

Inaktiv
Medlem
Skrivet av neonille:

http://www.computerandvideogames.com/398237/metal-gear-solid-...

The phantom pain och Ground zero är samma spel

Ja, och nej

"Kojima Productions studio head Hideo Kojima announced during an ongoing GDC session that Metal Gear Solid Ground Zeroes and The Phantom pain put together are Metal Gear Solid 5."

Iaf om man ska tänka på just det här halv diffusa

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Hur som helst, den där mannen är ett geni.

nja...Metal Gear Solid (psx) var bra men efter att sons of liberty mer eller mindre gjorde storyn i det meningslös så tycker jag bara att det gått utför.

Han är säkert duktig men verkar lida av samma problem som andra spelutvecklare, framförallt asiatiska, de utvecklas inte när de väl gjort ett framgångsrikt spel.

Sen börjar jag bli trött på alla dessa enorma reklamkampanjer och hypande inför spel. Det är trots allt spel. klart de behöver reklam, och det är ok, men sådana här kampanjer är bara löjliga. och det gäller inte bara spel...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

1
Skriv svar