Jobb och PC

Medlem
Jobb och PC

Nu var det länge sedan jag skrev något i den här bloggen. Passade på att byta namn på den till mitt nya användarnamn här men att ändra banner får bli ett senare projekt.

Efter att ha varit arbetslös en period så har jag nu jobbat i tre månader, och det är blandade känslor. Det känns bra att ha något att göra, och jag har ett par härliga kollegor men det är något som tar emot lite grann. Det är att man har så lite fritid att ägna åt spel, film och serier. De dagar man vill hitta på något så hinner man inte alls, och även om man bara är hemma på kvällen så blir det inte mycket tid övers efter träning och matlagning.

Jag har dock precis köpt en spel-PC för första gången sedan PS3 släpptes, och det är riktigt kul. Köpte BF3 i förra veckan, jag har haft det till PS3 sedan det kom, och jag har riktigt kul. Att det är 64 spelare gör en stor skillnad, det känns mycket mer intensivt. Sedan tycker jag ljudet känns bättre och bidrar mer till känslan, men det kan också vara att jag har hörlurar istället för surround system på PC.

Spelade även Bioshock Infinite igår, har knappt rört tvåan och ettan spelade jag bara någon timme. Vet inte varför, fastnade aldrig för dem. Men Infinite är en annan femma, grymt vackert spel och jag är redan fast i storyn efter bara två timmar. Rent instinktivt vill jag skydda och rädda Elisabeth, och sätta dit de som fångat henne. Spelmekaniken har jag inte något att klaga på än heller, riktigt roliga strider. Just nu är min favoritsyssla att skicka fåglar på mitt offer för att sedan avsluta honom med min snurrande kroksak.

Det får räcka för den här gången, nu är rasten slut och jobbet kallar.

#blogg

Medlem
Jobb och PC

Har bara varit arbetslös under kortare perioder i mitt liv (sedan jag började jobba på "riktigt"), det är typ skönt i en vecka eller två, men sedan så kryper man på väggarna.

Ang, datorn, min dator är ju inte så ny, men det finns heller ingen anledning att ha en, då nya spel bara gör en besviken. Troligen kommer jag aldrig att spela Bioshock och jag hade nog aldrig sett det heller om inte en polare kollat på en recension här hemma


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Jag var arbetslös första veckan efter gymnasiet, sedan har det varit full rulle i över tjugo år


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Precis som Hipshot säger, det kan vara skönt i någon vecka men sedan saknar man något att göra om dagarna. Dock skulle jag gärna jobba lite mindre, kanske 75%.

Men jag tror att ju roligare jobb desto mindre segt blir det att jobba heltid. Just nu verkar jag bara få fler och fler arbetsuppgifter så det är iallafall kul, inget jag hatar mer än att sitta sysslolös.

1
Skriv svar