Tweaka PC-versionen av Bioshock Infinite

Robot
Tweaka PC-versionen av Bioshock Infinite

Är du sugen på att ändra FOV, eller fixa till musens känslighet? Vi har hittat räddaren i nöden.

#bioshock-infinite


Tweaka PC-versionen av Bioshock Infinite

Gulligt!

Medlem

när ska utvecklare lära sig..

Medlem

Jättebra med FoV slider i spelet men jag skulle ändå vilja höja lite :>

Medlem
Skrivet av Ztreek:

när ska utvecklare lära sig..

Om de själva lirade på pc så kanske de hade brytt sig

Skribent
Skrivet av Devildoll:
Skrivet av Ztreek:

när ska utvecklare lära sig..

Om de själva lirade på pc så kanske de hade brytt sig

De har absolut brytt sig om PC-versionen. Tyvärr inte med nörddetaljer, men jäklar vad snyggt det är. Vågar säga att det är snyggaste PC-liret jag sett.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Devildoll:
Skrivet av Ztreek:

när ska utvecklare lära sig..

Om de själva lirade på pc så kanske de hade brytt sig

Spelar ingen roll om de lirar på PC eller inte, en casual-spelare kan till och med se brister som FoV, en kompis lillebror som är typ 9-10 år frågade honom varför spelet kändes så konstigt (var typ nå CoD spel med 55 FoV)

Det är lika självklart med minst 90 FoV, 1080p, och ingen musacceleration som det är att en PC faktiskt kräver ett tangentbord och mus.

Att det ens finns en FoV slider i spel som går under 85 är en jävla gåta.. för varje AAA titel som släpps blir man bara mer besviken och ser mindre fram emot att det ska komma fler AAA titlar.

Ser inte längre fram emot spel som det står Activsion, Ubisoft och EA på. det enda namnen säger mig är "köp tammefan inte spelet på dag1"

Medlem

Fast nu förstår jag inte riktigt? Man kan ju stänga av mus acceleration samt ändra FOVn per default i Infinite? Jag tror inte man kan dra upp FOVn sådär jätte högt (skulle gissa på att max är 75 typ) men jag har personligen inte haft något problem med varken den eller mus efter att jag teakade det första gången.

Grymt spel vilket som. Riktigt najs är det.

Medlem
Skrivet av Cliffie:

Fast nu förstår jag inte riktigt? Man kan ju stänga av mus acceleration samt ändra FOVn per default i Infinite? Jag tror inte man kan dra upp FOVn sådär jätte högt (skulle gissa på att max är 75 typ) men jag har personligen inte haft något problem med varken den eller mus efter att jag teakade det första gången.

Grymt spel vilket som. Riktigt najs är det.

Problemet är ju att när du sitter såpass nära skärmen som man gör vid en pc "behövs" en FOV på ca 90 för att det ska kännas naturligt.

Medlem
Skrivet av Cliffie:

Fast nu förstår jag inte riktigt? Man kan ju stänga av mus acceleration samt ändra FOVn per default i Infinite? Jag tror inte man kan dra upp FOVn sådär jätte högt (skulle gissa på att max är 75 typ) men jag har personligen inte haft något problem med varken den eller mus efter att jag teakade det första gången.

Grymt spel vilket som. Riktigt najs är det.

Precis, är max 75 så är det för tok på lite. 90 är för mig och många andra ett krav på en normal setup.

Medlem

When will the silly game creators bow down to the PC master race!

Medlem

Att kolla .ini-filen trodde jag var standard för alla PC-spelare, menyer är oftast begränsade.

Medlem

Klarade precis spelet, usch fyfan vad bra det var.

Inaktiv

Med foven på max i options så tyckte jag att det var perfekt. Och vanligtvis så brukar 90-95 i fov vara bra för mig så det bör ha varit mer än 75. 100 i fov och över så känns det som man spelar Alien.

Medlem

FOV går att ställa in i menyn dock..

Inaktiv
Skrivet av Dizzz:

FOV går att ställa in i menyn dock..

Max är 75 tror jag, vilket är patetiskt.

Jag behöver minst 100 för att njuta..

Inaktiv

spelat 2 timmar än sålänge. Den där elisabeth är en jävligt fin brud .. hon får 10/10 för utseende och personlighet, precis som hela spelet........

Inaktiv

Har inte testat själv o kommer inte lira förrän imorgon tidigast, så hur fungerar aimassisten? Kör på master PC såklart så vad gör den egentligen? Känns inte som jag får någon hjälp när jag skjuter?

Medlem

Folk är så jävla gnälliga nuförtiden. Spelet är bra som det är. Har absolut inga problem med varken FOV eller mouse sensitivite, vet inte vad det är för 29:- möss ni använder men min Mionix 8200 fungerar utmärkt.

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Folk är så jävla gnälliga nuförtiden. Spelet är bra som det är. Har absolut inga problem med varken FOV eller mouse sensitivite, vet inte vad det är för 29:- möss ni använder men min Mionix 8200 fungerar utmärkt.

Eller är det så att dagens gamers inte bryr sig alls om att spelutvecklingen går bakåt?
Dagens jävla generation kommer ju få jorden att gå under.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Tack för det! Allt under 100 i FOV för mig och jag blir åksjuk efter 10-15min i FPS spel.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Ser inte längre fram emot spel som det står Activsion, Ubisoft och EA på. det enda namnen säger mig är "köp tammefan inte spelet på dag1"

Word!

Inaktiv

Tog bort introfilmerna var det första man gjorde efter att man hade startat spelet :P, avskyr när man inte kan skippa dem!

Inaktiv
Skrivet av dotque:
Skrivet av Nelfie:

Folk är så jävla gnälliga nuförtiden. Spelet är bra som det är. Har absolut inga problem med varken FOV eller mouse sensitivite, vet inte vad det är för 29:- möss ni använder men min Mionix 8200 fungerar utmärkt.

Eller är det så att dagens gamers inte bryr sig alls om att spelutvecklingen går bakåt?
Dagens jävla generation kommer ju få jorden att gå under.

Själv så såg jag att sensen var låg i menyn och tänkte "trevligt då behöver jag nog inte sänka den" hoppade in i spelet rörde musen 1cm till höger och gubben snurrade ett halvt varv... min fråga är inte varför är sensen så satans hög utan VAD ÄR DET FÖR JÄVLA GALNING SOM KÖR PÅ HÖGSTA SENSEN!? Om man andas på musen snurrar gubben 10 varv! Så ja sänka sensen är nästan ett måste.

Inaktiv
Skrivet av Corex:
Skrivet av Ztreek:

Ser inte längre fram emot spel som det står Activsion, Ubisoft och EA på. det enda namnen säger mig är "köp tammefan inte spelet på dag1"

Word!

Nu är det iofs inget av dessa företagen som har varit med i det här spelet ;>.

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av dotque:
Skrivet av Nelfie:

Folk är så jävla gnälliga nuförtiden. Spelet är bra som det är. Har absolut inga problem med varken FOV eller mouse sensitivite, vet inte vad det är för 29:- möss ni använder men min Mionix 8200 fungerar utmärkt.

Eller är det så att dagens gamers inte bryr sig alls om att spelutvecklingen går bakåt?
Dagens jävla generation kommer ju få jorden att gå under.

Själv så såg jag att sensen var låg i menyn och tänkte "trevligt då behöver jag nog inte sänka den" hoppade in i spelet rörde musen 1cm till höger och gubben snurrade ett halvt varv... min fråga är inte varför är sensen så satans hög utan VAD ÄR DET FÖR JÄVLA GALNING SOM KÖR PÅ HÖGSTA SENSEN!? Om man andas på musen snurrar gubben 10 varv! Så ja sänka sensen är nästan ett måste.

Jag tog det med en gnutta humor och drog upp sense till max ingame, det var faktiskt lite roligt att se hur de egentligen tänkte där. 1cm på musmattan var bokstavligt talat nästan flera varv.

Sure, Sense var ashög, jag fick ändra dpi på musen via 3:e parts, det tog kanske 15 sekunder, egentligen bör det inte vara nödvändigt att jag tvingas göra det, men jag lider inte av att göra det. Jag gjorde det gladeligen för jag älskar spelserien och hittils är jag inte missnöjd med det.

Ta det med en nypa salt, det var lätt fixat.

Skrivet av dotque:

Eller är det så att dagens gamers inte bryr sig alls om att spelutvecklingen går bakåt?
Dagens jävla generation kommer ju få jorden att gå under.

Bakåt? Inte direkt min käre lille vän. Sluta vara så satans gnällig och se helheten av spelen och sluta peka ut minimala felaktigheter och hänga upp sig på dem. Det är ett bra spel, med både bra gameplay, story, grafik etc.

Spelutvecklingen går framåt, det är bakåtsträvare som du som ska ta ut kvastskaftet ur röven och sluta gnälla om minimala detaljer som är lättåtgärdade.

1
Skriv svar