Metal Gear Solid 5 - Här är första trailern!

Medlem

Snake is back! - Vilket betyder att Norris kan slänga sig i väggen!

Medlem
Skrivet av draug:

För att verkligen komma in i det kan du alltid lira orginalet på Nintento 8-bit. Bara för loren.

Jag är nitpicker: Originalet kom inte till NES, utan PC Engine, en MSX-maskin.

Skrivet av mrsarun:

Norris kan slänga sig i väggen!

nitpicker2: Det är Snake Plisken (Kurt Russel) från "Flykten från New York" som Kojima är fantast på. Kojima har samma favoritregissör som jag: John Carpenter!

Medlem

Plattform: Enbart Xbox 360?
Sarkasm från FZ ? Awesome !

Medlem

Är det bara jag eller ser Snake lite...skum ut? Han ser ut som om han var tagen ur en Tintin-film eller nåt. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det.


signatur

Va själv där och såg det live, som också bilderna i ett tidigare inlägg tyder på så är det bra nära photo realistic jämfört med andra spel i dagsläget. Sen hur man tolkar det är ju en annan sak, statiska grejer är ju betydligt enklare att planka jämfört med levande...

Skrivet av T.Mani:
Citat:

Fox Engine, som fokuserar på fotorealism.

Inte för att det är fotorealistiskt, men det är riktigt snyggt i alla fall. Open world också. Detta låter som något för mig

Skribent
Skrivet av xermalk:

Plattform: Enbart Xbox 360?
Sarkasm från FZ ? Awesome !

Vi har inte hunnit fixa till allt än. Det är ju bara bekräftat till PS3 och Xbox 360.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Trevligt med Garbage

Medlem

På oförminskade vr. (h-klick visa bild) ser man kanter på både röda o svarta stolarna, reflektioner & skuggor saknas på tavlorna m.m.

..men lättast är.. ena har anti-aliasing.. (även i thumb vr.).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Tobbe:

På oförminskade vr. (h-klick visa bild) ser man kanter på både röda o svarta stolarna, reflektioner & skuggor saknas på tavlorna m.m.
http://storage.siliconera.com/wordpress/wp-content/uploads/20...

..men lättast är.. ena har anti-aliasing.. (även i thumb vr.).

Hur ser du att ena har AA? Den enda bilden som inte har aliasing är ju den riktiga, den andra har tydlig aliasing.

Medlem

Så..... Detta är en prequel? Där försvann typ nästan hela intresset....

Happ...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Så..... Detta är en prequel? Där försvann typ nästan hela intresset....

Happ...

Hur förslår du att saker fortsätter efter fyran? Tyckte det var ett grymt avslut och skulle bli besviken om de fortsätter dra ut på Snakes historia. Det får gärna komma prequels med honom som t.ex. en total remake av Metal Gear 1 och 2 (lyssnar du Kojima?). Skulle vara grymt att uppleva Outer Heaven och Zanzibar Land i tre dimensioner.

Hur som helst tycker jag att det är det trevligt att de fortsätter utforska Big Boss ytterligare.

Medlem
Skrivet av Remus:

Så..... Detta är en prequel? Där försvann typ nästan hela intresset....

Happ...

Serien är ju avslutat. Det enda som kan följa nu är prequels.

Medlem

Herregud!!!! AAAAAAAAAAAAAhhhh!! måste.. gå.. ner.. i koma och vakna när detta är släppt!


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Jag har uppskattat det galna spektaklet som metal-gear spelen
brukar ge så den flygande hästen av eld bådar gott.
Det brukar ju vara underhållande, men jag hoppas Kojima drar ner lite på filmsekvenserna eller låter någon annan skriva dialoger och manus.

Medlem
Skrivet av Wortex:

Hur ser du att ena har AA? Den enda bilden som inte har aliasing är ju den riktiga, den andra har tydlig aliasing.

Öhm du besvarade dig själv?
Iallafall.. alla på högra sidan är datorgjorda. Tydliga "AA-hack" längs överkanten på stolarna och runt vita-tavlan.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Bästa spel serien någonsin. MGS gör en aldrig basviken

Medlem

Wow openworld!!


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Achtung:

Bästa spel serien någonsin. MGS gör en aldrig basviken

Förutom 3:an... då... och 4:an.

(Min åsikt...)

Exx
Medlem
Skrivet av Tobbe:
Skrivet av Wortex:

Hur ser du att ena har AA? Den enda bilden som inte har aliasing är ju den riktiga, den andra har tydlig aliasing.

Öhm du besvarade dig själv?
Iallafall.. alla på högra sidan är datorgjorda. Tydliga "AA-hack" längs överkanten på stolarna och runt vita-tavlan.

Eh. Vikning (aliasing på engelska) är det du ser. AA är kantujämning, något som försöker motverka det du ser på bilden. Du ser inte AA, utan bara A.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Behöver vi verkligen en till MGS?

Vi behöver MÅNGA fler MGS spel!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

WTF!!?!!?! Var det en jävla sandmask från Dune vid 03:08?!

Medlem

jag grät av lycka när jag såg denna!

Medlem
Skrivet av Tobbe:
Skrivet av Wortex:

Hur ser du att ena har AA? Den enda bilden som inte har aliasing är ju den riktiga, den andra har tydlig aliasing.

Öhm du besvarade dig själv?
Iallafall.. alla på högra sidan är datorgjorda. Tydliga "AA-hack" längs överkanten på stolarna och runt vita-tavlan.

Jag får intrycket av att du inte vet vad AA är.

AA betyder Anti Aliasing, vilket betyder att om du slår på AA så tar det bort "jaggies". Alltså ser du INTE jaggies om du har AA på.

Det du ser är aliasing, inte anti aliasing

12
Skriv svar