Nästa Mass Effect och Dragon Age 3 använder Frostbite 3-motorn

Robot
Nästa Mass Effect och Dragon Age 3 använder Frostbite 3-motorn

Aaryn Flynn på Bioware har även han twittrat.

#bioware, #dragon-age-3-2, #mass-effect, #battlefield-4


Medlem
Nästa Mass Effect och Dragon Age 3 använder Frostbite 3-motorn

Nytt Mass Effect?

Skribent
Skrivet av Kuci:

Nytt Mass Effect?

Yes! Ska vara "något helt nytt", vill jag minnas att de sagt.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Kuci:

Nytt Mass Effect?

Ja du läste faktiskt rätt =). Annars vägleder FZ oss fel >,<

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Kuci:

Nytt Mass Effect?

Bekräftat sedan början av februari, tror jag. Det ska inte vara en direkt uppföljare på de tidigare spelen.

Inaktiv
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Kuci:

Nytt Mass Effect?

Bekräftat sedan början av februari, tror jag. Det ska inte vara en direkt uppföljare på de tidigare spelen.

Fail EA. Det blir inget Mass Effect utan Jane Shepard.

Medlem

Altid trevligt med snygga spel och frostbite kan ju se riktigt snyggt ut. ME men framför allt DA behöver ju dock förbättras på en hel del andra viktigare punkter. Jag håller mina ögon på DA3 i alla fall, mest för att jag vill se hur just frostbite fungerar i en fantasymiljö.

Medlem
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Kuci:

Nytt Mass Effect?

Bekräftat sedan början av februari, tror jag. Det ska inte vara en direkt uppföljare på de tidigare spelen.

Fail EA. Det blir inget Mass Effect utan Jane Shepard.

femshep. Helt rätt!

Medlem
Skrivet av Veshir:
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Kuci:

Nytt Mass Effect?

Bekräftat sedan början av februari, tror jag. Det ska inte vara en direkt uppföljare på de tidigare spelen.

Fail EA. Det blir inget Mass Effect utan Jane Shepard.

femshep. Helt rätt!

Jag hoppas Jennifer Hale hamnar i huvudroll även här, hennes röst är som chokladheroinsex!

Inaktiv

Väldigt trevligt!

Medlem

Om dom skall göra mer Mass Effect hoppas jag att de anställer någon som kan skriva dialog och storyline den här gången..

Medlem

fy faen va nice!

Medlem

Bra att dem använder Fostbite-motorn, deras användning/optimering av UE på PS3an är horribel.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Fan yes, yes. Ge mig ME multiplayer co-op med frostbite 3 motorn och jag är såld!

Medlem

Äntligen ett starkt ljus i denna mörka tunnel av enformighet! Ska bli fräscht att se lite gameplay på de där

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av chrisragnar:

Om dom skall göra mer Mass Effect hoppas jag att de anställer någon som kan skriva dialog och storyline den här gången..

Jag tyckte då dialogen var utmärkt allt som oftast - om än inte alltid. Likväl långt över standard för branschen. Spelets övergripande handling kanske inte är något att lägga på minnet däremot, nej, även om den i alla fall är bättre än det horribla ditot i Dragon Age.

Medlem

helt ärligt känns det lite "meh" för tilfället, då UE och CE är sjukt bättre.

Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Om dom skall göra mer Mass Effect hoppas jag att de anställer någon som kan skriva dialog och storyline den här gången..

Du behöver ju inte överdriva, det är typ en halvtimme av 90 timmar som är dålig. Ja det råkar vara slutet men jag är trött att folk dömer sönder franchisen för 30 minuter av 90 timmar...

Medlem
Skrivet av Nenetis:
Skrivet av chrisragnar:

Om dom skall göra mer Mass Effect hoppas jag att de anställer någon som kan skriva dialog och storyline den här gången..

Du behöver ju inte överdriva, det är typ en halvtimme av 90 timmar som är dålig. Ja det råkar vara slutet men jag är trött att folk dömer sönder franchisen för 30 minuter av 90 timmar...

Romansdelen är ju ganska katastrofal även i deras andra spel. (DA: O, DA 2, ME 1 och 2)

Medlem
Citat:

It's awesome

Intetsägande kommentar.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Mass Effect med frostbite 3, kan leda till Battlefront 3 med frostbite 3. Vet ni hur jag tänker?

Medlem

Är det en nyhet?! Det har ju vart ute länge


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Verkligen tid att uppgradera mitt DirectX 10 kort till 11 nu, Crysis 3, Battlefield 4 och nu dessa två spel står på min ospelbara lista ;/

Medlem

Trenden för båda spel serierna är ju inte speciellt upphetsande. om man ska se hur uppföljare är i jämförelse med originalen.

Medlem

Då vet vi att det kommer se snyggt ut iallafall. Får hoppas spelen blir bra. Dragon Age 2 var verkligen hemskt.

Medlem

Val av spelmotor är oftast inte det som avgör om spelet är så snyggt som det bara kan bli utan handlar mer om hur duktiga 3d artisterna är.

Det sagt.... jag hoppas enormt att de inte tar efter och lägger på en dyster blå hinna över allt och får det att se så dystert och otroligt tråkigt ut.

Medlem

Det var förvisso klart sedan länge men Dragon Age behöver verkligen en motor som klarar en öppen spelvärld. Motorn DA2 drevs av var ju extremt begränsad med laddningstider mellan varje ruta.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Kuci:

Nytt Mass Effect?

Yes! Ska vara "något helt nytt", vill jag minnas att de sagt.

Förmodligen lika nytt och revolutionerande som Halo Reach var enligt Microsoft och Bungie.

Inaktiv
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Veshir:
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Kuci:

Nytt Mass Effect?

Bekräftat sedan början av februari, tror jag. Det ska inte vara en direkt uppföljare på de tidigare spelen.

Fail EA. Det blir inget Mass Effect utan Jane Shepard.

femshep. Helt rätt!

Jag hoppas Jennifer Hale hamnar i huvudroll även här, hennes röst är som chokladheroinsex!

Fattar inte riktigt fascinationen med Hale som Shepard, själv tycker jag hon inte är på sitt bästa i rollen. Men har iof bara spelet femshep i ME1.


signatur

The definition of insanity?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av matte89:

Fattar inte riktigt fascinationen med Hale som Shepard, själv tycker jag hon inte är på sitt bästa i rollen. Men har iof bara spelet femshep i ME1.

Förstår inte heller. Har kört igenom liren med båda röstskådisarna och föredrar den manliga. Inget snack annars om att Hale är en bra röstskådis.

12
Skriv svar