Nytt Total War-spel ska avtäckas idag

Robot
Nytt Total War-spel ska avtäckas idag

James Russel på Creative Assembly har twittrat.

#nyhetstips


Medlem
Nytt Total War-spel ska avtäckas idag

WW1 eller WW2? bah, hur skulle det gå? Om dom inte gör om hela altet.

Nä, säkert nått med Total War 2333 eller nått.

Medlem

Dom har köpt Warhammer licensen. Så det är ju mycket möjligt att det är Total War: Warhammer som är på gång ...

Medlem

Rome 2 Total war har lagts på is?

Medlem

Spartan Total war var grymt roligt, så där vet vi att de klarar av att göra andra slags spel än rts. Hoppas att det inte är något strategispel i alla fall. Det borde det ändå inte vara eftersom Rome 2 är under utveckling.

Medlem

"it's like nothing we've done before"

Oj, kan det röra sig om ett spel med korrekt pathfinding?

Medlem

Något de aldrig gjort förut alltså. Ett Total War med vettig AI och pathfinding?

Hoppas går ju.

Medlem

Mjo, kan det kanske vara ett Total Warhammer?


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem
Skrivet av IceDusT:

Dom har köpt Warhammer licensen. Så det är ju mycket möjligt att det är Total War: Warhammer som är på gång ...

Don't jinx it, don't jinx it! Shhh!

Medlem

Gissar också på Total Warhammer.

Medlem

Total Warhammer 40k skulle va riktig niceeee!

Medlem

Hoppas på lite modernt!


signatur

01000001 01101100 01101100 00100000 01111001 01101111 01110101 01110010 00100000 01100010 01100001 01110011 01100101 00100000 01100001 01110010 01100101 00100000 01100010 01100101 01101100 01101111 01101110 01100111 00100000 01110100 01101111 00100000 01110101 01110011 00001010

Medlem

Luktar webbläsare.

Medlem
Skrivet av IceDusT:

Dom har köpt Warhammer licensen. Så det är ju mycket möjligt att det är Total War: Warhammer som är på gång ...

Hoppas hoppas hoppas. Helst 40K!


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Skrivet av Magroth:
Skrivet av IceDusT:

Dom har köpt Warhammer licensen. Så det är ju mycket möjligt att det är Total War: Warhammer som är på gång ...

Hoppas hoppas hoppas. Helst 40K!

Om jag har förstått rätt så är det bara Warhammer Fantasy licensen som Creative Assembly har rättigheter till. http://www.joystiq.com/2012/12/06/creative-assembly-gets-warh...

Medlem

GIEF TW: warhammer fantasy battle !!!

eller TW: kina

Medlem
Skrivet av Magroth:
Skrivet av IceDusT:

Dom har köpt Warhammer licensen. Så det är ju mycket möjligt att det är Total War: Warhammer som är på gång ...

Hoppas hoppas hoppas. Helst 40K!

Relic har fortfarande licensen till 40K

Någon som vet när denna presskonferens är?

FM-guru
F.d. Sisyr

Klarar mig fint utan Warhammer, men kan inte tänka mig att det rör sig om något annat.

Medlem

Total Warville. Coming soon to a Facebook near you.

Medlem

Kanske blir ett action-spel for konsol

Medlem
Skrivet av Kustartilleriet:

Happ, det känns ju som en spelgenre som inte är uttjatad och som kommer kunna tävla med Dota2, LoL, HoN. Speciellt med tanke på CA's expertis inom detta område...

Medlem

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag förstår ärligt talat inte hur de tänker här. Marknaden är mättad som fan. De som idag spelar andra MOBA-spel lär knappast flockas för att spela ett förstagångsspel i denna genre från en utvecklare som är kända för något helt annat. De som är fans av CA och Total War-serien lär knappast flockas till detta heller, så vilka är det de tänkte marknadsföra detta till, egentligen?

Medlem

Fyfan vilken skit.

Inaktiv

"ARENA will focus entirely on online multiplayer, mixing elements of RTS and MOBA gameplay."

RTS + MOBA

Kan bli intressant, låt oss inte dissa det i förtid.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Total War: Warhammer vore sååååååååååååååååååååå awesome, hoppas bara de lägger in ALLA fraktioner.

Medlem

Det är ett moba inspirerat rts spel vad nu det skall betyda.

http://www.creative-assembly.com/total-war-arena-new-free-to-...

Medlem
Skrivet av purjo:

Total War: Warhammer vore sååååååååååååååååååååå awesome, hoppas bara de lägger in ALLA fraktioner.

Men se det blir det icke...

Skrivet av Furrnox:

Det är ett moba inspirerat rts spel vad nu det skall betyda.

http://www.creative-assembly.com/total-war-arena-new-free-to-...

Jag postade länk med det infot längre upp


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av purjo:

Total War: Warhammer vore sååååååååååååååååååååå awesome, hoppas bara de lägger in ALLA fraktioner.

Det vore sjukt nice. Sen en korrekt world map över världen med alla nationer och respektive fraktioner utspridda på rätt plätt! Synd bara att det inte blev så denna gången...


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

12
Skriv svar