Total War: Arena - F2P från Creative Assembly

Robot
Total War: Arena - F2P från Creative Assembly

Moba möter RTS när det storskaliga kriget blir gratis.

#creative-assembly, #total-war-arena, #world-in-conflict


Medlem
Total War: Arena - F2P från Creative Assembly

Vilken besvikelse att det visar sig vara något sånt här

Medlem
Skrivet av Cane:

Vilken besvikelse att det visar sig vara något sånt här

Håller med, det här är andra gången den här veckan som jag blir besviken efter Blizzard's nya "kortspel" annonserades tidigare i veckan också.

Medlem

Ehm... vet inte vad jag ska tänka om detta.

Medlem

Jag är besviken.

Medlem

Ett "meh" är på sin plats minsann.. Nu med inlevelse, Meh!

Medlem

Ganska meh, men vi vet redan att Warhammer: Total War kommer (varför skulle de annars skaffa licensen?), de lär dock inte annonsera det förrän Rome 2 är släppt.

Inaktiv

Haha folk blir besvikna när de inte ens testat spelet. Creative Assembly har inte gjort mig besviken med något av deras Total War-spel så varför skulle de börja nu. Testa först, grina sen (eller prisa, vad vet jag).


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Låter intressant ju!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av SToFo:

Haha folk blir besvikna när de inte ens testat spelet. Creative Assembly har inte gjort mig besviken med något av deras Total War-spel så varför skulle de börja nu. Testa först, grina sen (eller prisa, vad vet jag).

Va? Man blir besviken eftersom man hade hoppats på något annat (Warhammer var väl de flestas önskning), inte för att man är övertygad om att det här spelet kommer vara dåligt.

Medlem

Jag tycker faktiskt detta låter ganska spännande. Vi får se, men jag är hoppfullt positiv.

Medlem

"... ofta var ganska små till antalet"

Menar ni att de var få till antalet eller att det var små kartor?

Medlem

vad har hänt med spelmarknaden?
Känns ju som att dem driver med oss.

Medlem

Tyvärr är ju olika lösningar på mass-spel som F2P det nya inne, det ska vara väldigt lättillgängligt och "gratis". Företagen som gör spel som är på facebook nivå och F2P fast med möjlighet att köpa saker för riktiga pengar kan göra stora pengar på det. Så vi får väl se mer olika ideer på att slå sig in på den marknaden utan att ge bort hela spel.

Medlem

Dom håller ju på kränga ut rome2, vad är det folk hade hoppats se? Warhammer totalwar redan? Kom igen. Rome2 har ju potential att bli GotCentury.

Inaktiv
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av SToFo:

Haha folk blir besvikna när de inte ens testat spelet. Creative Assembly har inte gjort mig besviken med något av deras Total War-spel så varför skulle de börja nu. Testa först, grina sen (eller prisa, vad vet jag).

Va? Man blir besviken eftersom man hade hoppats på något annat (Warhammer var väl de flestas önskning), inte för att man är övertygad om att det här spelet kommer vara dåligt.

Inte enligt kommentarerna att dömma. Alla vet ju att Total War: Warhammer är på G och detta var ju ett tilkännagivande för något helt annat som faktiskt kan bli riktigt kul. Visste att det inte var Warhammer när jag läste rubriken eller såg thumbnailen för nyheten, för tro mig, den dagen då de ger en första förhandstitt på det så blir det med pompa och ståt.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av SToFo:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av SToFo:

Haha folk blir besvikna när de inte ens testat spelet. Creative Assembly har inte gjort mig besviken med något av deras Total War-spel så varför skulle de börja nu. Testa först, grina sen (eller prisa, vad vet jag).

Va? Man blir besviken eftersom man hade hoppats på något annat (Warhammer var väl de flestas önskning), inte för att man är övertygad om att det här spelet kommer vara dåligt.

Inte enligt kommentarerna att dömma. Alla vet ju att Total War: Warhammer är på G och detta var ju ett tilkännagivande för något helt annat som faktiskt kan bli riktigt kul. Visste att det inte var Warhammer när jag läste rubriken eller såg thumbnailen för nyheten, för tro mig, den dagen då de ger en första förhandstitt på det så blir det med pompa och ståt.

Vi vet inte alls att Total War: Warhammer är på G. Dem kanske börjar med den efter dem har slämt Total War: Rome2. Men jag ser den inte börja med ett nytt spel inan den är släppt (undantag TW: Arena).


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av SToFo:

Haha folk blir besvikna när de inte ens testat spelet. Creative Assembly har inte gjort mig besviken med något av deras Total War-spel så varför skulle de börja nu. Testa först, grina sen (eller prisa, vad vet jag).

Va? Man blir besviken eftersom man hade hoppats på något annat (Warhammer var väl de flestas önskning), inte för att man är övertygad om att det här spelet kommer vara dåligt.

Alltså är det ert eget fel att ni blir besvikna. Sluta ha så höga förväntningar...

Varför skulle de annonsera ett Total war: Warhammer när Rome 2 inte är släppt?

Medlem
Skrivet av Brutulv:

Dom håller ju på kränga ut rome2, vad är det folk hade hoppats se? Warhammer totalwar redan? Kom igen. Rome2 har ju potential att bli GotCentury.

Rome 2 är ju nästan klart och det är fullt logiskt att en hel del av resurserna använda i det spelet just nu sitter och rullar tummarna. Förövrigt så handlade det om att announca ett nytt spel och ett spel de knappt börjat på hade inte alls varit något konstigt

Medlem

Riktigt B.

tätt följd av AJS.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Moderator | Testpilot
Skrivet av MadHatter:

Tyvärr är ju olika lösningar på mass-spel som F2P det nya inne, det ska vara väldigt lättillgängligt och "gratis". Företagen som gör spel som är på facebook nivå och F2P fast med möjlighet att köpa saker för riktiga pengar kan göra stora pengar på det. Så vi får väl se mer olika ideer på att slå sig in på den marknaden utan att ge bort hela spel.

League of Legends är F2P och funkar riktigt bra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av Ankh:

Riktigt B.

tätt följd av AJS.

Lika stor insikt som alltid, Ankh.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Inaktiv
Skrivet av joffjoff:
Skrivet av SToFo:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av SToFo:

Haha folk blir besvikna när de inte ens testat spelet. Creative Assembly har inte gjort mig besviken med något av deras Total War-spel så varför skulle de börja nu. Testa först, grina sen (eller prisa, vad vet jag).

Va? Man blir besviken eftersom man hade hoppats på något annat (Warhammer var väl de flestas önskning), inte för att man är övertygad om att det här spelet kommer vara dåligt.

Inte enligt kommentarerna att dömma. Alla vet ju att Total War: Warhammer är på G och detta var ju ett tilkännagivande för något helt annat som faktiskt kan bli riktigt kul. Visste att det inte var Warhammer när jag läste rubriken eller såg thumbnailen för nyheten, för tro mig, den dagen då de ger en första förhandstitt på det så blir det med pompa och ståt.

Vi vet inte alls att Total War: Warhammer är på G. Dem kanske börjar med den efter dem har slämt Total War: Rome2. Men jag ser den inte börja med ett nytt spel inan den är släppt (undantag TW: Arena).

"Total War developer announces multi-game Warhammer deal" Nä det går ju inte alls att lägga ihop 1+1 och få 2 där. Det har du helt rätt i. Dumt av mig...


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Skrivet av SToFo:
Skrivet av Ankh:

Riktigt B.

tätt följd av AJS.

Lika stor insikt som alltid, Ankh.

Vet inte om jag ska tolka det som ironi


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Geeks Gaming

"NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO"

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av SToFo:
Skrivet av joffjoff:
Skrivet av SToFo:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av SToFo:

Haha folk blir besvikna när de inte ens testat spelet. Creative Assembly har inte gjort mig besviken med något av deras Total War-spel så varför skulle de börja nu. Testa först, grina sen (eller prisa, vad vet jag).

Va? Man blir besviken eftersom man hade hoppats på något annat (Warhammer var väl de flestas önskning), inte för att man är övertygad om att det här spelet kommer vara dåligt.

Inte enligt kommentarerna att dömma. Alla vet ju att Total War: Warhammer är på G och detta var ju ett tilkännagivande för något helt annat som faktiskt kan bli riktigt kul. Visste att det inte var Warhammer när jag läste rubriken eller såg thumbnailen för nyheten, för tro mig, den dagen då de ger en första förhandstitt på det så blir det med pompa och ståt.

Vi vet inte alls att Total War: Warhammer är på G. Dem kanske börjar med den efter dem har slämt Total War: Rome2. Men jag ser den inte börja med ett nytt spel inan den är släppt (undantag TW: Arena).

"Total War developer announces multi-game Warhammer deal" Nä det går ju inte alls att lägga ihop 1+1 och få 2 där. Det har du helt rätt i. Dumt av mig...

Kanske lite dåligt formulerat av mig. Jag menar mer vi vet inte att det är under utveckling än eller kommer väldigt lång i utveckling.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Brutulv:

Dom håller ju på kränga ut rome2, vad är det folk hade hoppats se? Warhammer totalwar redan? Kom igen. Rome2 har ju potential att bli GotCentury.

Rome 2 är ju nästan klart och det är fullt logiskt att en hel del av resurserna använda i det spelet just nu sitter och rullar tummarna. Förövrigt så handlade det om att announca ett nytt spel och ett spel de knappt börjat på hade inte alls varit något konstigt

Hade inte sagt att det var "nästan" klart, även fast dem kommit långt så är det mycket detaljer, finslipning, bugfixning(bara detta kan ta en stor mängdtid) med mera.

OnT, har ju inget visuellt att gå på eller något att sätta tänderna i så jag avaktar och ser vad som kan komma. Det verkar inte som en massiv titel, så ifall det kommer större titlar i nära framtid, så hade det inte förvånat mig.

Sen hade jag ingen aning om att dem skulle göra ett Warhammer eller att det ryktades om det eller så. Men ifall dem gör ett så är det väl bara positivt, bara man får känslan av Warhammer och inte ett Total War med Warhammer tema på klistrat.

Men som sagt avaktar väntar och ser vad som händer.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Thane:

Alltså är det ert eget fel att ni blir besvikna. Sluta ha så höga förväntningar...

Varför skulle de annonsera ett Total war: Warhammer när Rome 2 inte är släppt?

Blanda gärna inte in mig. Jag har noll intresse av Warhammer, vilket jag skrev i den artikeln, också.

Medlem

Känns som rikitigt kalle anka spel.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Känns som rikitigt kalle anka spel.

http://www.youtube.com/watch?v=QeuI01WICJM


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

12
Skriv svar