Nästa Mass Effect och Dragon Age 3 använder Frostbite 3-motorn

Medlem
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Kuci:

Nytt Mass Effect?

Bekräftat sedan början av februari, tror jag. Det ska inte vara en direkt uppföljare på de tidigare spelen.

Fail EA. Det blir inget Mass Effect utan Jane Shepard.

EA hade inget med saken att göra, BioWare däremot som skaparen av Mass Effect serien beslutade sig för att avsluta trilogin med ME3, och därefter även avsluta berättelsen om Commander Shepard.

Ish
Medlem

Ahh, Mass Effect. Den mest överskattade spelserien någonsin.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Ge oss ett releasedatum för nästa DA istället!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Ge oss ett releasedatum för nästa DA istället!

Kollar man webhallen så står det 2013. Har redan bokat förövrigt.
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/152559-dragon_age_3-in...

Den här sidan på BSN har ganska mkt info, där finns en referens till artikeln nedan
http://social.bioware.com/forum/1/topic/371/index/14334357

Lääängst ner i artikeln så nämner Chris Priestly höst 2013
http://www.bigredbarrel.com/2012/11/mass-effect-community-com...

Det är bara så mkt jag har hört för tillfället. Är riktigt hypad inför DA3, jag tyckte jättemycket om DA2 också och tänkte lira igenom det en gång till innan 3:an släpps.

k3m
Medlem

Jag vill ja ett DAO med förstörbara miljöer. Mums!

Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Om dom skall göra mer Mass Effect hoppas jag att de anställer någon som kan skriva dialog och storyline den här gången..

Dialog tycker jag de lyckats ganska bra med (få alternativ och autodialog notwithstanding) och storylines i liten skala gillar jag också (Tuchanka ger mig fortfarande rysningar) men Mac Walters behöver ett nytt jobb.

Medlem
Skrivet av SilentKitty:

Det är bara så mkt jag har hört för tillfället. Är riktigt hypad inför DA3, jag tyckte jättemycket om DA2 också och tänkte lira igenom det en gång till innan 3:an släpps.

Amen, härligt att se någon som verkar lika sugen som jag

Medlem
Skrivet av Nenetis:
Skrivet av chrisragnar:

Om dom skall göra mer Mass Effect hoppas jag att de anställer någon som kan skriva dialog och storyline den här gången..

Du behöver ju inte överdriva, det är typ en halvtimme av 90 timmar som är dålig. Ja det råkar vara slutet men jag är trött att folk dömer sönder franchisen för 30 minuter av 90 timmar...

ok alla kan ha en dålig dag i bland och misslyckas, även med det man är bäst på, till och med Bioware inget konstigt här.
Men snälla Bioware se för guds skull till att det inte är den viktigaste halvtimmen i hela serien den som ska knyta ihop hela handlingen.
fucka ur ett sidoupdrag eller tom ett tidigt main quest uppdrag
och ingen kommer bry sig så länge resten av storyn en bra
men sabba upplösningen av storyn och allt du gjort tidigare bra eller dåligt kommer att överskuggas.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Spelar väl ingen större roll i DA om de använder samma textures i hela spelet.


signatur

nVidia.

Inaktiv
Skrivet av Ish:

Ahh, Mass Effect. Den mest överskattade spelserien någonsin.

I hur många andra trippel A serier kan föra över sina saves? I ett RPG? Kan tänka på ett, Witcher. Överskattat? Knappast...


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Så länge storyn håller samma klass som det första ME eller DA eller bättre så får de göra hur de vill, men räkna inte med att det kommer bli en hit för det, de har bränt för många broar.

Ish
Medlem
Skrivet av matte89:
Skrivet av Ish:

Ahh, Mass Effect. Den mest överskattade spelserien någonsin.

I hur många andra trippel A serier kan föra över sina saves? I ett RPG? Kan tänka på ett, Witcher. Överskattat? Knappast...

Skulle det föreställa ett övertygande argument? Jag vet inte ju inte hur du är, men jag minns ändå inte vad jag gjorde i något spel för 3-4 år sedan, så den funktionen är rätt meningslös. Jag har viktigare saker att komma ihåg.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Inaktiv
Skrivet av Ish:
Skrivet av matte89:
Skrivet av Ish:

Ahh, Mass Effect. Den mest överskattade spelserien någonsin.

I hur många andra trippel A serier kan föra över sina saves? I ett RPG? Kan tänka på ett, Witcher. Överskattat? Knappast...

Skulle det föreställa ett övertygande argument? Jag vet inte ju inte hur du är, men jag minns ändå inte vad jag gjorde i något spel för 3-4 år sedan, så den funktionen är rätt meningslös. Jag har viktigare saker att komma ihåg.

Och vad har du för argument? "Det är överskattat" over&out. För många handlar rollspel mycket om val och konsekvenser. Det är ju det som gör det unikt ifrån andra spel. Att du kan föra över detta till ytterligare två spel är något stort. Om du inte kan uppskatta det så va i helvete gör du här egentligen? Trollar?

ME2&3 kunde ha helt olika karaktärer, dialoger eller scener beroende på vad du gjorde i första eller andra spelet. Det är bra spelutveckling när utvecklare vågar göra mycket content som 50-80% av spelarna kommer att missa pga att det är ett rollspel. Och inte bara en till linjär shooter.

Jag spelar tamejfan om mina favorit spel ibland och på så sätt kommer ihåg rätt mycket. Jag hade trott att du är någon som tycker om att investera tid i spel eftersom du hänger på FZ med 1200 inlägg. Men vad vet jag, du kanske är en sån där plug&play människa.


signatur

The definition of insanity?

Ish
Medlem
Skrivet av matte89:
Skrivet av Ish:
Skrivet av matte89:
Skrivet av Ish:

Ahh, Mass Effect. Den mest överskattade spelserien någonsin.

I hur många andra trippel A serier kan föra över sina saves? I ett RPG? Kan tänka på ett, Witcher. Överskattat? Knappast...

Skulle det föreställa ett övertygande argument? Jag vet inte ju inte hur du är, men jag minns ändå inte vad jag gjorde i något spel för 3-4 år sedan, så den funktionen är rätt meningslös. Jag har viktigare saker att komma ihåg.

Och vad har du för argument? "Det är överskattat" over&out. För många handlar rollspel mycket om val och konsekvenser. Det är ju det som gör det unikt ifrån andra spel. Att du kan föra över detta till ytterligare två spel är något stort. Om du inte kan uppskatta det så va i helvete gör du här egentligen? Trollar?

ME2&3 kunde ha helt olika karaktärer, dialoger eller scener beroende på vad du gjorde i första eller andra spelet. Det är bra spelutveckling när utvecklare vågar göra mycket content som 50-80% av spelarna kommer att missa pga att det är ett rollspel. Och inte bara en till linjär shooter.

Jag spelar tamejfan om mina favorit spel ibland och på så sätt kommer ihåg rätt mycket. Jag hade trott att du är någon som tycker om att investera tid i spel eftersom du hänger på FZ med 1200 inlägg. Men vad vet jag, du kanske är en sån där plug&play människa.

Jag påstod inte att jag hade några argument, bara att ditt var lite fattigt. Sen behöver vi inte övertyga varandra om någonting. To each his own.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Ish
Medlem
Skrivet av matte89:
Skrivet av Ish:
Skrivet av matte89:
Skrivet av Ish:

Ahh, Mass Effect. Den mest överskattade spelserien någonsin.

I hur många andra trippel A serier kan föra över sina saves? I ett RPG? Kan tänka på ett, Witcher. Överskattat? Knappast...

Skulle det föreställa ett övertygande argument? Jag vet inte ju inte hur du är, men jag minns ändå inte vad jag gjorde i något spel för 3-4 år sedan, så den funktionen är rätt meningslös. Jag har viktigare saker att komma ihåg.

Och vad har du för argument? "Det är överskattat" over&out. För många handlar rollspel mycket om val och konsekvenser. Det är ju det som gör det unikt ifrån andra spel. Att du kan föra över detta till ytterligare två spel är något stort. Om du inte kan uppskatta det så va i helvete gör du här egentligen? Trollar?

ME2&3 kunde ha helt olika karaktärer, dialoger eller scener beroende på vad du gjorde i första eller andra spelet. Det är bra spelutveckling när utvecklare vågar göra mycket content som 50-80% av spelarna kommer att missa pga att det är ett rollspel. Och inte bara en till linjär shooter.

Jag spelar tamejfan om mina favorit spel ibland och på så sätt kommer ihåg rätt mycket. Jag hade trott att du är någon som tycker om att investera tid i spel eftersom du hänger på FZ med 1200 inlägg. Men vad vet jag, du kanske är en sån där plug&play människa.

Jag påstod inte att jag hade några argument, bara att ditt var lite fattigt. Sen behöver vi inte övertyga varandra om någonting. To each his own.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

12
Skriv svar