Det går bra för pc-marknaden

Robot
Det går bra för pc-marknaden

Yeej, kom och plocka oss på stålar


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

GRAMMATIKPOLISEN ANLÄDER PÅ PLATS

"förtsätta öka" ?


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem

Blir riktigt varm inombords av att läsa detta. Känns inte som det var längesen man nästintill låg i fosterställning över hur casual och konsolifierat allt blivit.

När det förvisso fortfarande det till viss grad men känns som utvecklare har återfått respekten för PC spelare.

Skribent
Skrivet av Dajnamajt:

GRAMMATIKPOLISEN ANLÄDER PÅ PLATS

"förtsätta öka" ?

Oh noes


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

PC är till för att arbeta på och konsol att spela på. Spelar visserligen själv mest PC men problemen finns där. Särskilt när DRM kickar igång om man byter hårvara ofta. Men håller man sig ifrån Steam så kan man klara sig. Beror nog på att Origin och Uplay favoritviserar sina spel. På de tjänsterna har jag inte ännu stött på några begränsningar men så var det också på Steam innan de släppte in all allsköns DRM från 3:e part.

PS - Nu får jag nog stryk för mina beska ord. Men jag trollar inte, jag berättar bara hur jag upplever kära Steam.


signatur

Det var detta...

Inaktiv

World of Warcraft ?

Medlem

3 onlinespel som är ytterst ansvariga alltså. Så mycket som jag hatar det kanske det är bästa sättet att sälja pc-spel. Egentligen bryr jag mig väl inte så mycket eftersom AAA-spel med några få undantag inte förändrats sen 90-talet och ordet innovation har försvunnit ur spelutvecklares vokabulär.

Medlem
Skrivet av stormense:

PC är till för att arbeta på och konsol att spela på. Spelar visserligen själv mest PC men problemen finns där. Särskilt när DRM kickar igång om man byter hårvara ofta. Men håller man sig ifrån Steam så kan man klara sig. Beror nog på att Origin och Uplay favoritviserar sina spel. På de tjänsterna har jag inte ännu stött på några begränsningar men så var det också på Steam innan de släppte in all allsköns DRM från 3:e part.

PS - Nu får jag nog stryk för mina beska ord. Men jag trollar inte, jag berättar bara hur jag upplever kära Steam.

Konsoll = lek och spel
PC = spel och gaming
...
...
...
och lek, och arbete, och utbildning, och programmering, med mera. PC är bättre på alla punkter, och kan göra allt som konsollerna kan, bättre.

Medlem

Hypade spel säljer.
Bra spel säljer.

Bra spel fortsätts spelas och säljer expansioner och småpryttlar. Till och med WoW efter alla dessa år är en mjölkkossa av guds nåde för Blizzard.

Så när spel inte säljer är det antingen dåligt eller så har man inte kunnat få ut budskapet om att det är bra ändå...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Here we go again, world war platform för 524 gången

Kul att det går bra för PCn, även om det är tre av de mest överskattade spelen på länge som ligger bakom det hela


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem
Skrivet av Drapan:

Blir riktigt varm inombords av att läsa detta. Känns inte som det var längesen man nästintill låg i fosterställning över hur casual och konsolifierat allt blivit.

När det förvisso fortfarande det till viss grad men känns som utvecklare har återfått respekten för PC spelare.

Det har ju inget att göra med att det säljs mer till PC nu, om något så har det snarare blivit värre på casual fronten.

Inaktiv
Skrivet av stormense:

PC är till för att arbeta på och konsol att spela på. Spelar visserligen själv mest PC men problemen finns där. Särskilt när DRM kickar igång om man byter hårvara ofta.
.

Vad säger du? Måste väl vara minst 25år sedan som datorn endast var ett "arbetsredskap". Problemet är väl mer att man endast kan spela med konsoler, och helt fel sett sin målgrupp som kids i 12års åldern med koncentrationssvårigehter.

Har själv aldrig råkat ut för något DRM problem med Steam och jag uppgraderar ca 1gång per år, någon del här o där. Skulle väl vara Anno 2070 då som var strikt, men det patchades ju bort innan det var dags för byte. Steams DRM är väl just bundet till kontot, att man kan logga in o fortsätta lira p en annan dator, eller?

Angående spelens kvalité så hoppas jag att vi ser en vändning nu, det har varit lite sådär med gameplayet speciellt under 2012, vi har ju Square Enix o sina halvfloppar (gameplaymässigt) där man förenklat o förstört lite, o nu gnäller man över att det inte sålde så bra som väntat...
För att inte snacka om EA, lär bli stora förändringar under 2013 eller så får dom fortsätta nedåt.

Vi har ju än så länge starka kort 2013, Bioshock Infinite och SC2: HOTS, vilket för min del är underbara att spela och här har vi spel som skriker kvalité, här har man funderat och lagt ner energi och inte bara satsat på att få ut en produkt fort som fan på marknaden.

Men så är det ju 2kgames och Blizzard med, får hoppas att deras spel säljer bra, annars blir jag besviken.

Har det verkligen varit en nedgång för PCmarknaden gamingmässigt, var väl mer bara en svacka när folk intresserade sig enbart för handkontroller och Call of Duty, autoaim, autoassist, autogaming, cutscenes deluxe och QE?

Medlem
Skrivet av stormense:

PC är till för att arbeta på och konsol att spela på. Spelar visserligen själv mest PC men problemen finns där. Särskilt när DRM kickar igång om man byter hårvara ofta. Men håller man sig ifrån Steam så kan man klara sig. Beror nog på att Origin och Uplay favoritviserar sina spel. På de tjänsterna har jag inte ännu stött på några begränsningar men så var det också på Steam innan de släppte in all allsköns DRM från 3:e part.

PS - Nu får jag nog stryk för mina beska ord. Men jag trollar inte, jag berättar bara hur jag upplever kära Steam.

Vad är det där för bullcrap? Pc är inte bara för arbete, och man måste inte uppdatera sin dator så jäkla ofta. Det är något du och många andra får för sig, jag känner en som inte updaterat sin dator på flera år och kan ändå spela dagens spel som kommer.

Konsoll är till för dom som vill slöspela i soffan/ fåtöljen. Och pc är för dom som vill spel lite mer så kallat hardcore spel som är svårt med en dosa.
Ser du skillnaden? Sen för det andra det är ju inte steam som bestämmer att vissa spel ska hamna hos dom, det är ju dom som släpper sina spel som avgör om det ska vara på steam eller ej sedan får dom ett godkännande av valve vad jag vet.
Så skyll inte på steam för dessa saker, att du verkar ha fått så dålig uppfattning av detta är ju bara illa. Jag ha aldrig stött på ett enda problem med drm. Men sen använder jag mestadels bara steam då jag finner det bättre på alla punkter.

Medlem

Men vilka är det som säger varje år att pc'n är död? Folk som aldrig spelat pc-spel eller/och som propagerar för touch/konsol-spel.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Men vilka är det som säger varje år att pc'n är död? Folk som aldrig spelat pc-spel eller/och som propagerar för touch/konsol-spel.

precis.

Det lilla lustiga är ju att spelförsäljningen sjunker i förhållandevis till PC, då indie har börjat tagit ett stort och fint grepp.
spel med hög inovation kommer till PC, de flesta spelserier börjar också på PC.

Medlem
Skrivet av Dajnamajt:

GRAMMATIKPOLISEN ANLÄDER PÅ PLATS

"förtsätta öka" ?

Anläder?

Medlem

hmmm har för mig att BF3 sålde som smort på pc samt sc2? skumt att de inte är med.

Medlem
Skrivet av showerguy:

World of Warcraft ?

Den växer ju inte direkt...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Ankh:
Skrivet av showerguy:

World of Warcraft ?

Den växer ju inte direkt...

Nej men det drar in pengar...

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av showerguy:

World of Warcraft ?

Den växer ju inte direkt...

Nej men det drar in pengar...

Sant - men det handlade ju om vad som fått marknaden att växa.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Kane:

Hypade spel säljer.
Bra spel säljer.

Bra spel fortsätts spelas och säljer expansioner och småpryttlar. Till och med WoW efter alla dessa år är en mjölkkossa av guds nåde för Blizzard.

Så när spel inte säljer är det antingen dåligt eller så har man inte kunnat få ut budskapet om att det är bra ändå...

Jag antar att du menar "populära spel". Behöver inte vara bra bara för att det är populärt. Se WoW som ditt exempel.

Medlem

Som jag förstår det så plockar smartphones en hel del ifrån konsollmarknaden.

Medlem

På min PC kan jag fortfarande spela Warcraft 2 och samtidigt Civ 5, på min polares PS3 kan jag inte spela Zelda 3.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Jäkligt kul att höra när man själv föredrar att spela på PC!

k3m
Medlem

PC-spelandet kommer att leva länge, länge.

Medlem
Skrivet av Dajnamajt:

GRAMMATIKPOLISEN ANLÄDER PÅ PLATS

"förtsätta öka" ?

Språkpolisen behöver nog en internutredning i det här fallet.

Medlem

Har kommit på mig själv med att jag inte piratkopierat spel på evigheter till PC, skumt...

Nu får filmbranschen ta reda på hemligheten.

Medlem

hahaha

Skrivet av Bobbey:
Skrivet av Dajnamajt:

GRAMMATIKPOLISEN ANLÄDER PÅ PLATS

"förtsätta öka" ?

Språkpolisen behöver nog en internutredning i det här fallet.

Medlem

Härligt att läsa lite positiva siffror när det gäller PC-spelandet. Om utvecklarna nu bara kunde få tummen ur röven och se till så att multiplattformsspelen inte är konsolsmittade på PC. Det kan inte vara speciellt svårt att ge oss mus-anpassade menyer samt slå av autoaim.

Det värsta jag vet är att dra igång ett spel och se "Press Enter to continue" och behöva vandra runt i menyer som helt saknar någon slags översikt. Sånt förväntade jag mig i slutet av 90talet när man var till videobutiken och spelade något rallyspel från SEGA i nån maskin, inte idag 15 år senare i AAA-titlar.

123
Skriv svar