Se demonstrationen av Fox Engine här

Robot
Se demonstrationen av Fox Engine här

Kojima och hans gäng visar upp kraften i Fox Engine.

#metal-gear-solid-5-the-phantom-pain


Se demonstrationen av Fox Engine här

Felstavning i rubriken.

Skribent
Skrivet av Sebastian Lind:

Felstavning i rubriken.

Inte nu längre!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Skribent
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Sebastian Lind:

Felstavning i rubriken.

Inte nu längre!

Frost fixar biffen.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

En väldigt imponerande motor. Hoppas bara att den kommer licenseras ut till andra aktörer så man får se den i fler spel.

Medlem

Vissa grejer imponerar, vissa inte, men det ser snyggt ut. Jag förstår bara inte behovet av att få det så likt som verkligheten som möjligt. Try to be more artistic and creative.

ZF
Medlem

det mest avslöjande är snart kameran..

Medlem

Framtiden är vacker.

Inaktiv

det är dags för spel som liknar verkligheten nu, och inte ser ut som tecknade filmer

Medlem

Har alltid varit imponerad över japanernas kapabilitet till att koda bra. Det är svårt att hitta datorer som Resident Evil 5 och Devil May Cry 4 inte flyter på idag, och trots det så är de båda svåra att toppa rent grafiskt.

Och då ska vi inte ens tala om hur många cloth-grejer de lyckades klämma in i Shadow Of The Colossus, MGS2 och MGS3 och ändå få dem att flyta någolunda bra på PS2:an.

Medlem
Skrivet av Caedmon:

det är dags för spel som liknar verkligheten nu, och inte ser ut som tecknade filmer

Mjae, det beror på vad man är ute efter. En genomarbetad estetik kan göra att all form av grafisk stil ser bra ut. Risken är att ju mer utvecklarna måste satsa på "realism", ju tristare blir själva upplevelsen.

För mig är spelglädje/känsla det mest väsentliga, resten är bonusar.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Bara jag som tycker att grafiken ser dålig ut? År 2005 trodde man att grafiken skulle kommit mycket längre och inte se så här dålig ut.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

FM-guru
F.d. Sisyr

Vilken fin hockeyfrilla han hade.

Medlem
Inaktiv

det ser inte alls verkligt ut : /

texturerna är alldeles för enfärgiga och modellerna saknar detalj

Medlem
Skrivet av kill455:

Bara jag som tycker att grafiken ser dålig ut? År 2005 trodde man att grafiken skulle kommit mycket längre och inte se så här dålig ut.

Du missar en rätt skaplig detalj. Utvecklarna bakom tex Frostbite- ,Crytek-, Unreal enginge osv är fullt kapabla att skapa fotorealistisk grafik. Det fruktansvärt feta problemet är konsumenternas brist på pengar för det tekniska kraven som skulle uppstå.

Så varför lägga ner ofantligt mycket pengar på att utveckla en motor som inte kommer gå att använda.

Vi har redan en teknisk "inflation" som heter HD Man kan gå och köpa en 4K tv(högre än full-hd) för 100.000 och så finns det inte ens en enda kanal i Sverige som sänder full-HD än? Blue-ray har BÖRJAT dra sig in som standard format för film..

Jag själv tycker för första gången på många år att utvecklingen börjat springa igång igen. För jag håller med dig att den stått stilla ett bra tag!

edit: fixade några fel..

Medlem

"Let me give you a brief overview of what the fucks engine is"

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Sebastian Lind:

Felstavning i rubriken.

Inte nu längre!

Frost fixar biffen.

Om Frost bara kunde fixa det svenska vädret också .... huehuehueuheuh

Inaktiv
Skrivet av Caedmon:

det är dags för spel som liknar verkligheten nu, och inte ser ut som tecknade filmer

Jag tycker att det är alldeles för mycket fokus på det grafiska och på tok för lite på fysik.

Medlem

Den stora frågan ifrån mig är..
Klarar Fox Engine av att skapa verklig destruction till olika saker?
Eller klarar motorn bara att skapa ögongodis som man inte får röra?

Medlem

Åh! Som jag längtat efter "deep emotional feeling"!!


signatur

STEFFE?!?

k3m
Medlem

Det här kallar jag demonstration först

Nu saknas bara att fysiken kommer i kapp. Samt animationerna.

Medlem
Skrivet av Caedmon:

det är dags för spel som liknar verkligheten nu, och inte ser ut som tecknade filmer

Nej det behövs inte, det är bara överdrivet. Grafiken är inte det viktigaste i ett spel,det är bara ett plus i kanten men inget annat.

1
Skriv svar