Xbox 360 emulator

Medlem
Xbox 360 emulator

Jag söker efter en xbox 360 emulator till min pc samt en guide eller tutorial där ni kan beskriva hur man installerar den samt få den att fungera helt felfritt.

Medlem

signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

phi
Medlem
Skrivet av Zymac:

Jag tycker att det är ganska fascinerande att man än idag ställer frågor på forum innan man ens har gjort ett par google-sökningar före.

Jag menar om jag vill ha svar på någonting så ser min process ut något i stil med:

1. En fråga/ett problem uppstår
2. Vad är själva frågan/problemet?
3. Gör en rad olika google-sökningar tills jag hittar någonting som överensstämmer med min fråga/mitt problem
4. Läs igenom allt jag kan hitta om frågan/problemet tills jag fått ett svar
5. Testa om det fungerar - i de flesta fallen är frågan besvarad eller problemet löst vid det här laget
6. Fungerar det inte - fråga på forum och förklara vad som inte fungerar och vad jag har gjort innan så att folk som haft liknande problem eller frågor kan hjälpa mig komma fram till ett svar eller lösning på mitt problem

Det kanske kan tyckas drygt att bara posta en länk som Zymac nu gjorde men vad fan, hur svårt kan det vara att ta reda på saker själv idagsläget? Folk måste ju vara väldigt bekväma av sig.

Medlem

Det är föga troligt att det finns någon seriös emulator ute på föera år, dagen datorer är för klena för att emulera denna generations hårdvara helt enkelt.

Medlem

Ja, jag svarade med en dryg LMGTFY-länk för att det;

1. mig veterligen inte finns någon seriös emulator för xbox 360.
2. en google sökning gav mig kött på benen.
3. det är borderline vad som tillåts att diskuteras här på FZ (javisst en emulator i sig är inte olaglig, men för att dom ska fungera i 9 fall av tio så behöver man även diverse Biosar, som endast finns i de fysiska maskinerna)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag har sökt på google och letat överallt men finner inget som kan hjälpa mig. Det hjälper liksom inte att vara så förbannat otrevlig. Söker svar från er för ni bör ha koll på det dessutom har jag aldrig använt mig av en xbox 360 emulator.

Medlem

Det ända jag vill är att ni ska svara på frågan och inte kommentera massa onödigt drabbel. Om ni ska forsätta med dessa påhopp så tänker jag lägga ner att ställa frågor. Så skärp er tack vore tacksam om ni kunde svara.

Medlem

okej, kort och koncist var det.

Svar: Det finns inga fungerande xbox 360 emulatorer till PC.

Någon får gärna motbevisa mig med KONKRETA** bevis, men tills det hävdar jag att det inte finns några.

**NEJ alla dessa fejkade youtubevideos och fejkade bloggar räknas inte.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

KoP
Medlem
Skrivet av Morathus:

Jag har sökt på google och letat överallt men finner inget som kan hjälpa mig. Det hjälper liksom inte att vara så förbannat otrevlig. Söker svar från er för ni bör ha koll på det dessutom har jag aldrig använt mig av en xbox 360 emulator.

Får du inte något vettigt svar/sökresultat ifrån Google så är det nog ingen mening att ens fråga elr leta. Tumregel.

Medlem
Skrivet av KoP:

Får du inte något vettigt svar/sökresultat ifrån Google så är det nog ingen mening att ens fråga elr leta. Tumregel.

Nja, är väl egentligen tvärt om eller? Om man kan hitta det med google så använder man google. Kan man inte hitta det via google så frågar man om någon sitter inne med mer info.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar