Medlem

Det här får ju fan Call of Duty att se realistiskt ut!
Var nog inte ett enda scenario som var genomtänkt eller realistiskt, alla mål var så korkade och uppenbart gjorda för att skapa en häftigt scen att jag ville kräkas.

Grafiskt var det ju ganska trevligt, särskilt ljuset.
Däremot kommer vi väl få njuta av ständig kvart-i-tre-sol och blue blue blue.
Ljudet har fått tillbaka lite mer power också det var ju kul..

TILLÄGG: Det där jävla ljudet på slutet var så jävla horribelt.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

FZ, kan ni inte lägga upp en poll om sp vs mp? Det skulle vara väldigt intressant att se vad folk tycker är viktigast. Personligen skyr jag singelplayer, iaf i fps. Dice verkar ju satsa på SP som attan, så de måste ju tro att det är vad folk vill ha.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Milky_81:
Skrivet av Bojkott:

Ingen direkt Ta mina pengar-faktor här inte, speciellt inte när det kostar 700kr på Origin. Nä, BF-serien kan nog ses som död nu. Den har kört ut för samma stup som COD. Multiplayer kommer förmodligen att vara exakt som den i BF3 där man än en gång inte lyssnar på fansen bara för att kunna kränga på DLC för flera hundra kronor. Något som många förmodligen kommer ta emot lika mycket som flickorna tar emot på TV1000 efter midnatt.

Men de flesta spelen är dyrare på orgin, t.ex. 599 för Simcity samtidigt som du kunde köpa det på spelbutiken.se för 430 spänn. Du ska nog se att du kan få tag på detta mycket billigare någon annanstans när det börjar närma sig. Dessutom är det Deluxeversionen som kostar 700 pix på Origin.

Tycker det är allmänt mycket gnäll här på FZ.

Tycker det är väldigt många som inte verkar förstå order konsument ansvar och vad det innebär. Fortsätt för all del att köpa spel som inte bjuder på så mycket nytt och som lika gärna kunde ha varit en expansion. Fortsätt med det och ni lär se hur ni betalar mer för mindre.

Egentligen borde jag inte ens bry mig, jag kan redan nu se hur EA´s väg mot konkurs påbörjats och hur andra stora utgivare verkar vilja gå åt samma håll. Jag borde vara glad men samtidigt är det väldigt tråkigt att se utvecklare som Dice, Bioware med flera följa EA mot denna brant.

Jo jag förstår din poäng, tittar på Call of duty... men då jag lagt sjukt mycket tid på BF3 och alltså fått extremt mycket underhållning per krona så tycker jag att bf4 är en lätt investering. Jag har t.ex. köpt medal of honour senaste men bara spelat 5-6 ggr, kommer alltså inte att köpa något mer medal of honour... Så länge DICE fortsätter göra kvalitetsspel så kommer jag fortsätta köpa


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Väldigt intressant att läsa kommentarer, där många verkar sig veta allt om ett spel vi endast sett 17 minuter av.

Tror aldrig jag har sett karaktärer så grafiskt välgjorda.
Dom explosionerna...jag var imponerad av 3:an, men detta ser ju fantastiskt ut...samma sak med vattnet.

3:an hade ett miljöljud som var i särklass, och detta verkar ju lovande...heck...samma nivå räcker länge.

Har svårt att tro, att DICE INTE skulle ha tagit fasta på den kritik som framförts av konsumenterna.

Men det värsta är att läsa hur folk tycker "Battlefield 1942" "Battlefield 2" är de bästa fortfarande. Tycker man det...så kanske inte new-gen spel är något för er.
Vem vill i ärlighetens namn utveckla ett spel som inte går framåt när det gäller realism och grafik? (Infinity Ward uppenbarligen), DÄR har vi ett exempel på att den enda drivkraften är sålda ex...hos DICE ser vi utveckling, och det är så sjukt spännande, och att de är svenskar, ska vi vara jävligt stolta över.

Gnälla kan ni göra när spelet är släppt, men att börja redan nu är ju bara barnsligt.


signatur

what we do in life echoes in eternity

Medlem
Skrivet av Idono:

Jag antar att FZ kommer hypa sönder Battlefield igen och inte ställa dom mest kritiska frågorna igen. Typ pusha DICE om att svara på vad dom tänkt göra åt den sjukt dåliga nät koden.

Kan redan se det framför mig. Frågor som prioriteras. "Hur många banor kommer spelet ha vid launch"

Har alltid undrat detsamma? Tror inte jag kan påminna en enda gång att FZ varit kritiska på någon punkt vad det gäller DICE/BF. Det är alltid en väldigt ensidig rapportering utan några som helst kritiska frågor.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Intet nytt på västfronten! Vem tusan köper detta som redan har BF2 och 3?

Medlem
Skrivet av twomas:

Väldigt intressant att läsa kommentarer, där många verkar sig veta allt om ett spel vi endast sett 17 minuter av.

Tror aldrig jag har sett karaktärer så grafiskt välgjorda.
Dom explosionerna...jag var imponerad av 3:an, men detta ser ju fantastiskt ut...samma sak med vattnet.

3:an hade ett miljöljud som var i särklass, och detta verkar ju lovande...heck...samma nivå räcker länge.

Har svårt att tro, att DICE INTE skulle ha tagit fasta på den kritik som framförts av konsumenterna.

Men det värsta är att läsa hur folk tycker "Battlefield 1942" "Battlefield 2" är de bästa fortfarande. Tycker man det...så kanske inte new-gen spel är något för er.
Vem vill i ärlighetens namn utveckla ett spel som inte går framåt när det gäller realism och grafik? (Infinity Ward uppenbarligen), DÄR har vi ett exempel på att den enda drivkraften är sålda ex...hos DICE ser vi utveckling, och det är så sjukt spännande, och att de är svenskar, ska vi vara jävligt stolta över.

Gnälla kan ni göra när spelet är släppt, men att börja redan nu är ju bara barnsligt.

Men du refererar ju enbart till ögongodiset? Hela ditt inlägg handlar ju bara om yta. Ingen har väl sagt nåt om att spel måste vara fula?Det alla snackar om är ju att de konstant fördummat sina spel! Antar att du har fullt upp att beundra de fantastiska vyerna? Att det är snyggt gör ju knappast ett bra spel.Tyvärr är det ju såh'r, folk har stängt av hjärnan och är nöjda så länge det ser bra ut, skitsamma hur spelmekaniken funkar...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av Zorgolong:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Zorgolong:

Tycker de trattar som inte ens lagt ner tid på att köra BF3 borde försöka trycka ner BF4 I smutsen redan nu. Det är ju hur länge som helst kvar tills det släpps samt så var detta bara första trailern! Fattar inte varför folk klagar på Battlefields dlc:s det är ju battlefields community som vill ha mer maps då folk tröttnar på orginal mapsen! Dice är en av de få studios som lyssnar på fans feedback ( t.ex. folk ville ha maps från BF2 och det fick vi. De har både öppen och stängd beta för att multiplayern ska bli så bra som möjligt vid release ). Vill man inte ha dlc:s så köp dom helt enkelt inte, är ju inte direkt ett måste och 500 kr för premium är väll inte så faligt med tanke på hur mycket content det faktiskt innehöll (Vapen, fordon, maps, gamemodes,mm). Jämför t.ex med cod där du får betala en liknande summa för bara maps. Jag tycker I alla fall att BF4 verkar bli väldigt nice och det kommer lätt bli dag 1 köp för mig.

Varför klagar de, kanske för att EA/Dice inte längre har stöd för det som gjorde att spelen blev populära från början, det vill säga mods. Hur många tror du köper Arma 2 för själva spelet och inte DayZ? Det finns en anledning till att Warcraft 3 går att finna på nästan varenda topplista och den är Dota.

Det komiska är att det som du betalat 500 kr för fick vi förr helt gratis i patchar. Men du verkar ju inte ha några problem med att betala för småsaker så framtiden ser väldigt ljus ut för dig för det är precis detta som kommer ske, du kommer få betala mer för mindre.

Du tror inte det blir dyrare att göra content nu för tiden då, när det finns så många fler fps alternative, samt att folk kräver mycket bättre kvallité och är så extremt hatiska mot alla typer av förändring. Vad spelar det för roll om jag lägger ut 500 kr på ett år på ett spel? det finns folk som betalar runt 250 kr för 60 dagar för att köra mmos så om du har dåligt med pengar eller är imot principen att betala företagen för extra content så att bara kanske dom gör någon nytta med pengarna så att nästa spel blir bättre så behöver du inte göra det. Det finns bra free to play spel om det är så annars kan du ju alltid tanka spel från piratebay om du så vill.

Vad du gör med dina pengar bryr jag mig ärligt talat inte om men jag tycker som sagt var det är kul att du betalar för något som innan var gratis och det har inte att göra med att spel blivit dyrare utan att utgivare blivit "girigare".

Jag har mer spel än jag någonsin kommer kunna spela så jag behöver inte köpa nya spel. Nu finns ju även Kickstarter och jag donerar hellre pengarna till utvecklare som finns där än att jag ger en enda krona mer till EA. Jag gjorde, dum som jag var, ett undantag för Old Republic och det ångrar jag bittert då spelet jag har liggande här är helt värdelöst trots att jag inte ens rört det. Way to go EA.

Medlem

Jag ser inte riktigt poängen med Battlefield 4, varför ska jag köpa det när jag redan äger Battlefield 3 med Premium? Det är ju trots allt samma tema, samma grafikmotor, samma "USA vs världen".....suck
Eller visst ja, de stänger väl ner multiplayerservrarna lagom till release av Battlefield 4 så att man blir så illa tvungen att hosta upp 699kr (normal edition för 599kr kommer ju bara handikappa en så det räcker ju inte..)

/klagomål slut

Medlem

Älskar kritiken från alla "HARDCORE" Battlefield lirare. Snälla, Battlefield 1942 med samma motor? Kanske är dags att börja klaga på att melodifestivalen inte har kvar Anna book också? Times are changing, och WWI & WWII spel får gärna återuppstå, fast inte iår.

Ser gladeligen fram emot BF4 då jag älskar hela serien, samt att jag VET att det kommer något nytt och annorlunda till den nya releasen. Förhoppningsvis undervattensfarkoster.. Tack och hej

Medlem

Jag hoppas att ni ställer bra frågor så som, varför BF4 som är exakt som bf3? varför inte göra något som fansen ville ha? Ett nytt 1942 eller 2142.

Medlem

Och helt utan att dom faktiskt sagt nått om multiplayer så klagar folk på att det BARA är en singleplayer expansion..Skärp er för i helvete.
Vänta iaf tills multiplayer informationen kommer -.-

Medlem
Skrivet av Zorgolong:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Zorgolong:

Tycker de trattar som inte ens lagt ner tid på att köra BF3 borde försöka trycka ner BF4 I smutsen redan nu. Det är ju hur länge som helst kvar tills det släpps samt så var detta bara första trailern! Fattar inte varför folk klagar på Battlefields dlc:s det är ju battlefields community som vill ha mer maps då folk tröttnar på orginal mapsen! Dice är en av de få studios som lyssnar på fans feedback ( t.ex. folk ville ha maps från BF2 och det fick vi. De har både öppen och stängd beta för att multiplayern ska bli så bra som möjligt vid release ). Vill man inte ha dlc:s så köp dom helt enkelt inte, är ju inte direkt ett måste och 500 kr för premium är väll inte så faligt med tanke på hur mycket content det faktiskt innehöll (Vapen, fordon, maps, gamemodes,mm). Jämför t.ex med cod där du får betala en liknande summa för bara maps. Jag tycker I alla fall att BF4 verkar bli väldigt nice och det kommer lätt bli dag 1 köp för mig.

Varför klagar de, kanske för att EA/Dice inte längre har stöd för det som gjorde att spelen blev populära från början, det vill säga mods. Hur många tror du köper Arma 2 för själva spelet och inte DayZ? Det finns en anledning till att Warcraft 3 går att finna på nästan varenda topplista och den är Dota.

Det komiska är att det som du betalat 500 kr för fick vi förr helt gratis i patchar. Men du verkar ju inte ha några problem med att betala för småsaker så framtiden ser väldigt ljus ut för dig för det är precis detta som kommer ske, du kommer få betala mer för mindre.

Du tror inte det blir dyrare att göra content nu för tiden då, när det finns så många fler fps alternative, samt att folk kräver mycket bättre kvallité och är så extremt hatiska mot alla typer av förändring. Vad spelar det för roll om jag lägger ut 500 kr på ett år på ett spel? det finns folk som betalar runt 250 kr för 60 dagar för att köra mmos så om du har dåligt med pengar eller är imot principen att betala företagen för extra content så att bara kanske dom gör någon nytta med pengarna så att nästa spel blir bättre så behöver du inte göra det. Det finns bra free to play spel om det är så annars kan du ju alltid tanka spel från piratebay om du så vill.

Klart det blir dyrare men har du en aning om hur många mer det är som spelar idag jämför med 10-15 år sen?
VEM köper 1 spel 1 gång om året?
Du fattar ju inte att de suger ut mer och mer för varje år.
Tänk lite!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Jonny:

Intet nytt på västfronten! Vem tusan köper detta som redan har BF2 och 3?

BF2... och BF4 är ju så mycket samma spel. all these people...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av twomas:

Väldigt intressant att läsa kommentarer, där många verkar sig veta allt om ett spel vi endast sett 17 minuter av.

Tror aldrig jag har sett karaktärer så grafiskt välgjorda.
Dom explosionerna...jag var imponerad av 3:an, men detta ser ju fantastiskt ut...samma sak med vattnet.

3:an hade ett miljöljud som var i särklass, och detta verkar ju lovande...heck...samma nivå räcker länge.

Har svårt att tro, att DICE INTE skulle ha tagit fasta på den kritik som framförts av konsumenterna.

Men det värsta är att läsa hur folk tycker "Battlefield 1942" "Battlefield 2" är de bästa fortfarande. Tycker man det...så kanske inte new-gen spel är något för er.
Vem vill i ärlighetens namn utveckla ett spel som inte går framåt när det gäller realism och grafik? (Infinity Ward uppenbarligen), DÄR har vi ett exempel på att den enda drivkraften är sålda ex...hos DICE ser vi utveckling, och det är så sjukt spännande, och att de är svenskar, ska vi vara jävligt stolta över.

Gnälla kan ni göra när spelet är släppt, men att börja redan nu är ju bara barnsligt.

Men du refererar ju enbart till ögongodiset? Hela ditt inlägg handlar ju bara om yta. Ingen har väl sagt nåt om att spel måste vara fula?Det alla snackar om är ju att de konstant fördummat sina spel! Antar att du har fullt upp att beundra de fantastiska vyerna? Att det är snyggt gör ju knappast ett bra spel.Tyvärr är det ju såh'r, folk har stängt av hjärnan och är nöjda så länge det ser bra ut, skitsamma hur spelmekaniken funkar...

Får förtydliga mig lite då helt enkelt.
Jag nämnde det kosmetiska, och det jag menar med att jag hoppas DICE tagit åt sig av kritiken, innefattar mer än bara yta, utan MP-gameplay med bland annat en mer välutvecklad "Commo-rose", fler finesser som gör samspelet bättre, som det känns ju nu så springer alla runt helt solo och tror att ju mer SMAW-kills jag får, desto bättre.

Men att man just nu inte kan dra några negativa slutsatser, antar att när E3 har varit kan vi diskutera hurvida MP har utvecklats till det bättre eller inte.


signatur

what we do in life echoes in eternity

Medlem

Var ett jäkla whine på folk måste jag säga. Ni har ju inte ens sett MP-delen ännu och ändå dömer ni. Bra där :S Det kanske visar sig att DICE tagit åt sig av kritiken från BF3 och levererar en helt grym MP upplevelse.

Har ju två alternativ. Köp det eller låt bli.

Medlem
Skrivet av twomas:
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av twomas:

Väldigt intressant att läsa kommentarer, där många verkar sig veta allt om ett spel vi endast sett 17 minuter av.

Tror aldrig jag har sett karaktärer så grafiskt välgjorda.
Dom explosionerna...jag var imponerad av 3:an, men detta ser ju fantastiskt ut...samma sak med vattnet.

3:an hade ett miljöljud som var i särklass, och detta verkar ju lovande...heck...samma nivå räcker länge.

Har svårt att tro, att DICE INTE skulle ha tagit fasta på den kritik som framförts av konsumenterna.

Men det värsta är att läsa hur folk tycker "Battlefield 1942" "Battlefield 2" är de bästa fortfarande. Tycker man det...så kanske inte new-gen spel är något för er.
Vem vill i ärlighetens namn utveckla ett spel som inte går framåt när det gäller realism och grafik? (Infinity Ward uppenbarligen), DÄR har vi ett exempel på att den enda drivkraften är sålda ex...hos DICE ser vi utveckling, och det är så sjukt spännande, och att de är svenskar, ska vi vara jävligt stolta över.

Gnälla kan ni göra när spelet är släppt, men att börja redan nu är ju bara barnsligt.

Men du refererar ju enbart till ögongodiset? Hela ditt inlägg handlar ju bara om yta. Ingen har väl sagt nåt om att spel måste vara fula?Det alla snackar om är ju att de konstant fördummat sina spel! Antar att du har fullt upp att beundra de fantastiska vyerna? Att det är snyggt gör ju knappast ett bra spel.Tyvärr är det ju såh'r, folk har stängt av hjärnan och är nöjda så länge det ser bra ut, skitsamma hur spelmekaniken funkar...

Får förtydliga mig lite då helt enkelt.
Jag nämnde det kosmetiska, och det jag menar med att jag hoppas DICE tagit åt sig av kritiken, innefattar mer än bara yta, utan MP-gameplay med bland annat en mer välutvecklad "Commo-rose", fler finesser som gör samspelet bättre, som det känns ju nu så springer alla runt helt solo och tror att ju mer SMAW-kills jag får, desto bättre.

Men att man just nu inte kan dra några negativa slutsatser, antar att när E3 har varit kan vi diskutera hurvida MP har utvecklats till det bättre eller inte.

Frågan är varför det ska ta 2 spel innan de fattar att utveckla t.ex. Commo rose, den var ju inte ens med från början i BF3. Förövrigt är ju Commo Rose i dagsläget något som de också totalt misslyckats med i BF3, om man jämför med BF2. Detta tyder på att den inte ens var med i planeringen.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av lamerman:

Var ett jäkla whine på folk måste jag säga. Ni har ju inte ens sett MP-delen ännu och ändå dömer ni. Bra där :S Det kanske visar sig att DICE tagit åt sig av kritiken från BF3 och levererar en helt grym MP upplevelse.

Har ju två alternativ. Köp det eller låt bli.

Hade de tagit åt sig av kritiken hade de inte ens gjort en SP del eller iaf inte valt att fokusera på denna när de visar upp spelet. Skulle bli väldigt förvånad om de kommer visa upp något från MP sidan som kommer rättfärdiga ett nytt BF istället för att ha släppt det som en expansion (som att Frosbite 3 är mer än ögongodis och verkligen påverkar spelet på ett strategiskt plan).

Medlem

väldigt amerikansk actionfilm a la die hard av filmen att dömma, ser klart snyggare ut än BF3 men grafik är inte allt, är kontrollen bättre? är hitboxarna som de ska? är spelet mindre buggigt? Och varför heter det inte BF: Bad Company 3 istället för BF4?

Hoppas på att sjöstriderna inte bara kommer att kännas som onödigt fluff och att byggnader kommer ha ännu högre grad av förstörelsebarhet (typ tak & golv?) Kommer inte köpa det ett halvår i förväg bara för att få testa beta, men kommer nog att köpa spelet om inte info kommer upp som får mig att ändra uppfattning om det, har fortfarande rätt skoj med BF3 imellanåt..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av General Failure:

Både du och Hasse missar delvis poängen. Vad det handlar om är den genomgående fördummningen, degenereringen och konsolifieringen som pågått i åratal vilket gör spelen repetitiva, ointressanta och trista för en rätt så ansenlig målgrupp. Trenden är tydlig och därav kritiken. Det är inte bara spelens karaktär utan också alla anala DRM lösningar, DLC vansinne, arrogans och what not. Jag är trött på skiten och trött på att folk inte bryr sig.

Det främsta sättet att motverka förfallet och försöka få till en ändring är via konsumentmakt och kritik eller "gnäll" som vissa väljer att uttrycka det. Jag hycklar åtminstone inte personligen genom att tex basha EA och ändå springa köpa SimCity eller Battlefield. Det handlar inte om pengar utan om principer och på sikt förstörd hobby/kvalitetstid som är dedikerad till spelande.

Även spelbolag måste lära sig att sätta kunden i centrum. Att argumentera biter inte. Åtminstone inte på drakar som EA som fullkomligt s-iter i vad deras kunder egentligen vill ha. BF4 verkar inte vara något undantag. Det är bara siffror som gäller. Tydligen har något hänt med siffrorna på sistone dock. I wonder why..

Jag förbehåller mig även rätten att kritisera/gnälla hur j-l-a mycket jag vill inom ramarna för vad forumreglerna och moderatorerna tillåter. Om det inte passar så tråkigt för er.

Syftet är att dels att ventilera frustration, få folk att inse vad konsumentmakt innebär och till stånd en attitydförändring. Det två sistnämnda kommer förstås aldrig inträffa.

Ja hopp! Roligt att höra att spelare som har gått och blivit gubbjävlar
Föreställ dig en gubbe som klagar över dagens musik/kläder/design; "Det var bättre förr!" följt av hyttandet av näven. "Dagens musik är ju fan bara brus! Skivbolagen släpper bara skit och vet inte vad folk vill ha!"

Nej men allvarligt, japp det har blivit en förändring i AAA spelvärlden som kanske inte är i smaken på dom äldre spelarna, men tack och lov så finns det alternativ som du kan gå och spendera din konsumentkraft på.

Själv så känner jag att det nog dags att slänga lite c4 på en dirtbike och spränga skiten ur motståndarna, för jag tycker det är så jävla roligt!

Medlem
Skrivet av Kane:

Hmm ja, känns och ser precis lika konsolligt ut som väntat.

Spelet glider sådär konsolligt som konsoll-FPS gör när man spelar med gamepad. Om det är en PC-version man kör och lyckas få till det så är det imponerande. Grafiken är som väntat hottad och det är ett jäkla fokus på att ösa på i actionscener och det är väl lätt att göra i scriptad single player.

Han har också en hagel, en granatkastare och en automatkarbin på sig. Ammon till det och sen övrigt material. Känns seriöst. Påminner om gamla rollspel där "vikt" inte var nåt man tänkte på och därför bar man runt på 10 gevär och stred för fullt...

Inga problem att bära det. Seriöst, det är ingenting. Prova en karbin med GRK, bräschhagel, sidearm, ammo till allt, frags och FAK på det. Det är inget ovanligt för vissa sorters förband. Knappast jämförbart med quake osv.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

GRK'n sitter såvitt jag kan se inte på karbinen utan är ett fristående vapen. Således bär man på tre stycken och gissningsvis därtill också nån sorts pistol. Kniv därtill. 5 vapen alltså.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Du räknar alltså kniven som ett separat vapen..? Det är inte så att den tar plats.

GRK'n sitter inte på vapnet i det läget nej, då det är en MGL.

Här har du ett svar iaf.

"This is not a problem. I've seen worse. If youd want to, I could produce examples of how this is done.
Put quick though;
Carbine in a 1p-sling. You know how that works. MGL in a single point sling stuck to the side of his back with a weapon catch or similar. The breaching shotgun would likely be carried in a legrig on the opposing leg of the sidearm-holster, or on the MOLLE-belt. The sidearm would go on primary leg in a dropleg-holster, most likely.
I have seen worse configs being carried. For example, in my.. "situation", I've seen;
16 inch rifle running VisionKing, Sidepods (Sidemounted bipods), PEQ-15+Surefire M600c, Readymag and M203. 870 breachfit with EOtech xps, surefire light (Not sure which one). Glock with suppressor fit in a Crye Gunclip on the side of the plate carrier. 1911 in a dropleg serpa with x300. MGL running teargas slung on the back of the carrier in a custom-made scarab.
Ammo for all, counting 8 primary 5.56-mags, 2+1 for the Glock, 3+1 for 1911, 16 shells for 870, 6 40mm for the 203 and one extra load in the MGL.
All carried on an Eagle Industries PC with a crye blastbelt. Worked fine, and we have guys running similar kits. Most dont combine the MGL with breachgun, but at times it was necessary."


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Suck, alla dessa kommentarer. Inte konstigt att DICE(/EA?) går sin egen väg!

Jag är enig i att vi skulle ha fått ett BF1942 med Frostbite 3, hade varit skitkul. Hade också varit fint om dom väntade lite till innan dom bestämde sig för att börja mata folk med trailers till BF4. Men men, jag längtar ändå tills Battlefield 4 släpps, även fast titeln kanske inte passar helt, även fast det är lite för tidigt.

Det kommer fortfarande bli ett skitkul spel, och jag kommer säkert lägga 100h + på multiplayerdelen. Synd att DICE fungerar som Battlefieldmaskin, för 'Battlefield Bad Company' hade lika gärna bara kunnat heta Bad Company. Men med det sagt, sex sells.


signatur

Trust is for fools...

Medlem
Skrivet av Stag:

Inga problem att bära det. Seriöst, det är ingenting. Prova en karbin med GRK, bräschhagel, sidearm, ammo till allt, frags och FAK på det. Det är inget ovanligt för vissa sorters förband. Knappast jämförbart med quake osv.

Just do it!

Sen när du har allt det där skrotet i den posten du citerar så ska du också vara i stridbart skick. Även du inser att en helvetes massa skrot på sig gör dig mindre felexibel och ger dig sämre rörlighet. Det betyder sämre soldat och sämre utfall.

Ser inte riktigt var du eller den där killen inbillar sig att ett skrotupplag skulle vvara effektivt. Tiden då två sidor ställer upp sig på varsin sida av ett fält är förbi så nån löpning mot fienden på öppet fält är inget som förekommer för det är ineffektivt och opraktiskt och ger onödiga förluster.

Skulle någon böka omkring på allt det där i urban miljö? Rum-till-rum med ett skrotupplag som gör dig otroligt orörlig?

Klar bullshit! Det är också därför det finns olika roller på slagfältet där några släpar på ditt och andra på datt. Ingen släpar på allt för den som släpar på allt är helt jävla toksämst på att agera.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Och den bilden du länkade har betydligt mer än han har i spelet, och kitet jag kopierade tidigare kommer inte från någon internet-troll.

Men det är ju självklart inte normalt. Poängen var mer att det går, har gjorts, görs idag och kommer göras igen. Det handlar mer om förflyttning än aktiv strid bärandes på den mängden prylar. Men måste man så måste man.

Återigen, bilden du länkar är knappast representativ.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

too much shit in this thread säger jag


signatur

hejsanhejsanhejsan

Skriv svar