The Walking Dead: Survival Instinct

Robot
The Walking Dead: Survival Instinct

Telltale förändrade spelvärlden med The Walking Dead. Activisions försök att rida på vågen har däremot inte högre ambitioner än att vara bensinsamlarsimulator.

#terminal-reality, #ghostbusters-the-video-game, #the-walking-dead-survival-instinct, #activision


Medlem
The Walking Dead: Survival Instinct

Föga förvånad på slutresultatet. De dåliga vibbarna fanns redan när de först presenterade spelet.

Medlem

Det tragiska är att dom tar fullt pris för det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Håller med rescensionen, spelet sög något så otroligt, punkt!


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Det tragiska är att dom tar fullt pris för det.

348:- är inte precis fullt pris för ett PS3 spel

Medlem
Skrivet av TwistedCrunch:
Skrivet av Neatherblade:

Det tragiska är att dom tar fullt pris för det.

348:- är inte precis fullt pris för ett PS3 spel

Nej, men ska du ha det på PC får du pröjsa 49:99€, säkert det han menade.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

OM detta blivit alpha- och beta-testat så undrar jag jävlar i det vem som gjort det!

Medlem

Varför ödslar man tid med att producera denna typ av smörja?

KoP
Medlem

Haha! Det enda pluset var alltså att det fanns en zombie som såg ut som Gary Buseys son? Skönt.

Medlem

Är det bara jag som är innerligt trött på dessa zombies?
Renodlade zombiespel ploppar ut som trädens löv på våren, dessutom alla dessa zombiemode i andra typer av spel...

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Mesmerize:

Varför ödslar man tid med att producera denna typ av smörja?

Det säljer, tyvärr.

Medlem

Verkar ha blevat en trend att sätta sitt företag i skiten.

Inaktiv

"Att slakta zombier är sjukt trist och enformigt"

Håller inte med, tycker det är riktigt skoj i en del spel.

Skribent
Skrivet av Buio:

"Att slakta zombier är sjukt trist och enformigt"

Håller inte med, tycker det är riktigt skoj i en del spel.

Jo, men inte i det här spelet.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Medlem

Om det fortfarande finns någon galning här som funderar att skaffa spelet så rekommenderar jag att kolla på Angry Joe´s recension, han visade verkligen hur shit det här spelet är! Det är fyllt med exploits, värdelös design och slutet ska tydligen vara ett sånt här "tar slut mitt i", collectibles går inte att kolla på i menyn vilket gör dom värdelösa, helt onödigt att skicka ut survivors på scavenging då dom knappt hittar något men tar så mycket skada så dom ändå måste använda alla supplies dom nyss hittade

FZ, har ni funderat på att göra videorecensioner? Man hinner få med så mycket mer i en 16 minuters film än i en text som motsvarar ett A4 blad.


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Det tragiska är att dom tar fullt pris för det.

Ännu mer tragiskt är att det finns folk som köper sånt här och därför kommer vi få se mycket mer i framtiden.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Vad synd. Jag trodde i och för sig inte att det här skulle årets spel men jag hade hoppats på ett slött tidsfördriv med ok story och gameplay så man bara kan ligga i soffan och slöa, typ Just Cause och Tomb Raider

Moderator | Testpilot

Potenialen finns där. Synd att det blev rushat så mycket :/


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Synd att det blev en flopp :/

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Potenialen finns där. Synd att det blev rushat så mycket :/

Mjo, förväntade mig dock ett rushat projekt så fort jag såg Activision logan. Riktigt synd att dom struntar i potentialen, speciellt efter Telltales spel


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av magma:
Skrivet av Neatherblade:

Det tragiska är att dom tar fullt pris för det.

Ännu mer tragiskt är att det finns folk som köper sånt här och därför kommer vi få se mycket mer i framtiden.

Det som verkligen är tragiskt är folk som hatar saker bara för att deras enda ursäkt är: Jag gillar inte zombies. Berättelser om hur de döda återuppstår för att attackera levande varelser har funnits sen urminnes tider och det konceptet säljer fortfarande. Själv älskar jag serietidningarna, TV-produktionen och Telltales spel. Synd att man inte la ner mer tid och passion på det här spelet utan bara tänkte på snabba cash.

Medlem

Det här var den roligaste recensionen jag läst på länge. Lite synd bara att det inte är sarkasm utan sanningen dock.

Tråkig slakt av ett annars väldigt bra varumärke. TWD då, inte activison

Medlem

En klockren och sanningsenlig recension, blev besviken. Men jag förväntade mig inte så mycket mer av ett sådant kasst spelbolag.


signatur

''You've met with a terrible fate, haven't you?'' — Happy Mask Salesman (Majora's Mask)

Medlem

Det här känns verkligen som en "Activision Value"-titel. Om folk nu minns dessa vill säga.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv

Walking Dead eller Bioshock? De är värderade till samma pris... Lika bra??? lol

Medlem

Kanske är ett tecken på att zombie franchisen är söndermjölkad?


signatur

Den som sover levlar inte.

Medlem
Skrivet av Spökbröd:

Kanske är ett tecken på att zombie franchisen är söndermjölkad?

Mer så att hafsigt gjorda licens-spel kommer alltid att vara ett varigt sår i spelbranchen.
Får oförtjänt mycket hype, och mer sålda kopior än dom förtjänar.

Men visst, nog kan zombies kännas uttjatade, men det måste ju sälja, annars skulle dom inte göras.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Javas:

Om det fortfarande finns någon galning här som funderar att skaffa spelet så rekommenderar jag att kolla på Angry Joe´s recension, han visade verkligen hur shit det här spelet är! Det är fyllt med exploits, värdelös design och slutet ska tydligen vara ett sånt här "tar slut mitt i", collectibles går inte att kolla på i menyn vilket gör dom värdelösa, helt onödigt att skicka ut survivors på scavenging då dom knappt hittar något men tar så mycket skada så dom ändå måste använda alla supplies dom nyss hittade

FZ, har ni funderat på att göra videorecensioner? Man hinner få med så mycket mer i en 16 minuters film än i en text som motsvarar ett A4 blad.

Behöver ju inte ens vara 16 minuter (vilket är länge). Gametrailers tycker jag har en bra längd. Allt från 5-10 min.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag tycker att det ska införas en lag på hur mycket spel får kosta beroende på hur bra gjorda dom är.. Ett uselt/dåligt spel får max kosta 99-199kr medan de bättre spelen får kosta kosta 299-499kr.. Man borde sätta ihop en panel på kanske 20+ seriösa gamers som brukar recensera spel och låta dom komma till ett beslut om hur mycket spelet ska få kosta efter hur bra eller dåligt spelet är i helhet..

Detta skulle göra så att oseriösa skitföretag ger fan i att göra dåliga spel för att att sedan lura sina trogna fans med trailers där dom hypar upp spelet som dom tjuvar som dom är...

Jag har inget emot att företag kan göra misstag ibland, Men kolla bara på Survival instinct.. Dom som skapade spelet hade ingen aning alls om vad dom gjorde eller så orkade dom bara inte polera spelet och göra det hela intressant.. Dom visste att Walking Dead är en sjukt bra serie och dom ville ha pengar så dom hypade upp spelet genom att göra någon intressant trailer och antagligen betala personer att spela och prata bra om skitspelet..

Survival instincts borde inte kosta mycket mer än ett billigt android spel.. Inför lagar och stoppa skitspel från att nå marknaden för att dom inte är värda att tillverka!

Om ett skitspel säljs för 99 kr och det får dåligt betyg, Då har vi lyckats att slå ut ett oseriöst företag och blivit av med en hel drös oseriösa programmerare. Två flugor i samma smäll.. Kan ju inte bli bättre än så!

12
Skriv svar