The War Z-forumet hackat

Medlem

Warz, snarare FailZ, hurry up and die!

Medlem

Jag tycker att det börjar bli jävligt tjatigt med alla hatare som verkar ha dedikerat sina liv till att hata Hammerpoint och deras spel WarZ ..

Ja dom släppte ett spel och dom har skrivit att det fanns saker i spelet som i själva verket inte var där och någon admin har varit otrevlig mot nå folk, oskyldigt folk som gått med i deras forum, Men mycket folk gick nog bara med i forumet för att skriva en massa omogna inlägg vilket antagligen kan ha irriterat någon admin som lett till ett oacceptabelt raseriutbrott.. ^^

Jag förstår dock inte hur vissa människor har mage till att säga att man stödjer Hammerpoints oseriösa beteende bara för att man köper spelet och kanske tycker det är lite småkul..

Då kan man ju säga så här:

Jag slår vad om att dom som klagar stödjer Ojämna lagar utav alla slag. Dom stödjer Presidenter som ljuger och har fel. Dom stödjer politiker som ljuger och pissar på sitt folk. Dom stödjer lite olika företag som ljuger och hanterar sina kunder fel, Dom har försäkringsbolag som totalt förnedrar vissa kunder, Dom stödjer banker som kanske snor pengar utan att man ser på, Dom stödjer matvarukedjor som kanske hanterat deras varor fel, Dom köper kött som är framplågat ifrån djur, osv osv osv. Listan kan bli hur lång som helst..

Jag kan även slå vad om att ni någon gång har köpt något spel/stöttat ett stort spelföretag så som EA som verkligen är ett ogillat företag då dom släpper skräp hela dagarna och låter inte spelutvecklarna utveckla färdigt innan spelen ska ut på hyllorna..

Sedan ser dessa personer ett billigt spel som inte inte höll det dom lovat vid release och hela världen rasar samman.

Hammerpoint hanterade situationen och sina kunder helt fel, Get over it already.. Jag slår vad om att även dom som hatar Hammerpoint, På något sätt stödjer någonting som är mycket värre än Hammerpoints hanterande utav deras spel och kunder.. Eller menar ni att alla dessa hatare är perfekta människor som bara gillar helt oskyldiga saker? Det tror jag knappast ^^

Kanske är det ett "insiderbrott", någon som stör sig på högsta hönset och vill hämnas?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Jag kanske gillar att bli blåst på dåliga spel, förtjänar jag att bli hackad för det? Cruel world.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Jag tycker att det börjar bli jävligt tjatigt med alla hatare som verkar ha dedikerat sina liv till att hata Hammerpoint och deras spel WarZ ..

Ja dom släppte ett spel och dom har skrivit att det fanns saker i spelet som i själva verket inte var där och någon admin har varit otrevlig mot nå folk, oskyldigt folk som gått med i deras forum, Men mycket folk gick nog bara med i forumet för att skriva en massa omogna inlägg vilket antagligen kan ha irriterat någon admin som lett till ett oacceptabelt raseriutbrott.. ^^

Jag förstår dock inte hur vissa människor har mage till att säga att man stödjer Hammerpoints oseriösa beteende bara för att man köper spelet och kanske tycker det är lite småkul..

Då kan man ju säga så här:

Jag slår vad om att dom som klagar stödjer Ojämna lagar utav alla slag. Dom stödjer Presidenter som ljuger och har fel. Dom stödjer politiker som ljuger och pissar på sitt folk. Dom stödjer lite olika företag som ljuger och hanterar sina kunder fel, Dom har försäkringsbolag som totalt förnedrar vissa kunder, Dom stödjer banker som kanske snor pengar utan att man ser på, Dom stödjer matvarukedjor som kanske hanterat deras varor fel, Dom köper kött som är framplågat ifrån djur, osv osv osv. Listan kan bli hur lång som helst..

Jag kan även slå vad om att ni någon gång har köpt något spel/stöttat ett stort spelföretag så som EA som verkligen är ett ogillat företag då dom släpper skräp hela dagarna och låter inte spelutvecklarna utveckla färdigt innan spelen ska ut på hyllorna..

Sedan ser dessa personer ett billigt spel som inte inte höll det dom lovat vid release och hela världen rasar samman.

Hammerpoint hanterade situationen och sina kunder helt fel, Get over it already.. Jag slår vad om att även dom som hatar Hammerpoint, På något sätt stödjer någonting som är mycket värre än Hammerpoints hanterande utav deras spel och kunder.. Eller menar ni att alla dessa hatare är perfekta människor som bara gillar helt oskyldiga saker? Det tror jag knappast ^^

Är du en extremist tro?

Vad du inte förstår är ju att folk faktiskt KAN bli lurade. Du vet, bedragna, förda bakom ljuset osv? Som exempelvis häst-kött-skandalen. Vad tror du hände så fort folk FICK VETA vad som hade försegått? Jo, folk visade sitt missnöje genom att SLUTA handla de produkter dessa företag tillverkar, eller åtminstone sådana som innehåller kött där man kan misstänka hästkött använts istället för det som deklarerats.

Det verkar mer vara du som INTE förstår att man faktiskt som konsument kan visa exakt vad man tycker genom hur man hanterar sin plånbok och vilket företag man ger sina pengar till.

Så ja, folk blir lurade utav politiker, företag som bakom ljuset begår brott och idkar slav-lika förhållanden på sina fabriker.

Då är det väl tur att när sådant uppdagas att folk direkt kan välja att ta avstånd från det? Däremot när man vet dessa saker, så är det såklart att de som fortsätter köpa dessa företags produkter indirekt stödjer dessa företag att fortsätta sin verksamhet ifall den visar sig lönsam.

Jag köpte inte Sim City efter allt som uppdagats om spelet (som exempel). Jag ville spela det, men har bestämt mig att visa att jag inte accepterar det. Lika så gör jag i alla andra fall där jag inte är nöjd med olika avseenden kring en produkts ursprung eller egentligen vad som helst.

Hoppas du lärt dig något nu, för du skrämmer mig lite. Det är folk som du, som tycker det är OK med ljugande politiker, företag och generellt lurendrejeri.

Medlem
Skrivet av Scream112:

Hoppas du lärt dig något nu, för du skrämmer mig lite. Det är folk som du, som tycker det är OK med ljugande politiker, företag och generellt lurendrejeri.

Jag tycker inte att det är okej när politiker, företag eller andra håller på med lurendrejeri.
Jag drog upp alla dom där förslagen för att folk skriver som att WarZ är det enda saken i hela världen som inte levererat det som lovats.. Alla ger support till någonting negativt på något sätt. Det går inte att komma undan!

Men jag orkar inte stå och stampa på samma plats i flera månader för att ett spel för runt 97kr inte levererade allt som dom hade skrivit att det skulle finnas med i spelet när man köpte deras produkt.
Spelet kostar dock lite mer på steam.

Jag köpte spelet några dagar efter release utav ren uttråkning när steam tagit ned spelet ifrån sina servrar även fast jag läst negativa reviews osv.. Jag gick in i spelet med en negativ inställning och för de småslantar som spelet kostade så var det ett ganska underhållande spel även om mycket som lovats inte fanns med i spelet..

Men nu har fuskare invaderat spelet som så många andra spel,
Dom är ju överallt i DayZ med så fuskare är absolut inte unikt för WarZ,
Man får hoppas på att DayZ stand alone lyckas få till något bra anti cheat system ^^

Folk säger att det inte spelar någon roll att en enskild individ har köpt spelet utan att det handlar om nå hundra tusen spelare som köpt spelet och prispengarna har rasat in till Hammerpoint, Då kan man ju tänka lite så här, Om man är lika dum som mig och köper spelet även fast det fanns reviews och dålig feedback till spelet även innan det kom ut på steam lite här och var på internet så får man ju skylla sig lite själv ^^

Jag köpte även Diablo3 vid launch och det spelet var mycket dyrare och nästan ospelbart för min lilla fina barbar när jag kommit en bra bit på vägen, Det fanns inget säkert ställe att geara upp sin egen karaktär och då insåg man att spelet var trasigt och hade en urusel design. Men istället för att kasta hundbajspåsar på Blizzard så gick jag in i deras forum och postade buggar och gav dom förslag och idéer, Precis samma sak som jag gjorde med WarZ som verkar ha använt sig utav lite småidéer som jag gett dom.. Oh jag gjorde även samma sak för World of Warcraft när jag spelade det spelet och saker var trasiga och obalanserade, Samma sak med Natural selection 2 som i och för sig var ett bra spel redan från början.. Jag har nött på många forum om man säger så

WarZ var så pissigt billigt och det fanns lets plays och sånt för WarZ som borde ha varit stora varnings skyltar för spelare som ville ha ett ruggigt bra spel och var rädda om sina 100kr.

Jag tror att folk hade begärt refund även om det som stod att det skulle finnas i spelet hade funnits med i spelet,
Det hade blivit ett jädra liv hur som helst.. Spelet är ren PVP och har ingenting med Zombies att göra egentligen, Dom är bara objekt som blockerar byggnader typ ^^

Jag tror även att mycket folk som köpte WarZ trodde att det var ''DayZ stand alone'' och köpte spelet utan att tveka men blev rasande när dom köpt ett annat spel med en förvirrande titel.. Sedan så hatar många spelet extra mycket på WarZ för att spelstilen och namnet liknar deras favoritspel DayZ.

Hammerpoint levererade enligt mig ett spelbart spel för den lilla peng man behövde betala, Men dom ljög om saker och var otrevliga mot visst folk vilket är oacceptabelt.. Men jag har personligen lite svårt till att tro på att många som fick dåligt bemötande var så värst snälla själva, Jag vet hur grymt omoget vissa beter sig på spelforum när dom ogillar ett spel..

Jag satt dock inte på deras forum del där folk klagade när spelet var helt nytt men jag kan föreställa mig att det var översvämning utav småbarn som postade inlägg som bara bestod utav omogna texter.. Jag satt mestadels bara på Suggestions delen efter jag sett saker i spelet som kunde förbättras avsevärt..

Jag vill bara spela spel när jag är uttråkad och anser att jag fått valuta för mina 97 kr
Men jag lär inte köpa något mer ifrån Hammerpoint i första taget dock.

Hur som helst, Vill folk göra kaos för 97 kr så får dom väl göra det.
Det är inte mitt problem ^^

Medlem

varför grinar så många av er över att inte spelet vart som ni hoppades. Eller att företaget bakom det har haft problem? Detta är fortfarande MYCKET värre. Då faktiskt information om kunder kan vara ute..Och det ni verkar göra är att skratta och tycka det är bra.

Medlem

Det är tillbaka på steam såg jag idag, men det kanske är gammalt?

12
Skriv svar