Epic skrattar åt Wii U

Medlem

Alltså, vad spelar det för roll om den inte funkar på wii u tex, om det måste skalas så fruktansvärt så försvinner ju vitsen med att ha en ny motor, då kan dom ju lika gärna köra på ut3 motorn och spara licens pengar.
har folk som påstår saker änns lekt med tex UDK ? det är itne så att man drar i en slider för att scala ner till ios eller android. troligen så orkar dom inte lägga tid på att optimera den på ps3/xbox360.


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Medlem
Skrivet av Cedric:

Ser framför mig hur pc- och resten av konsolpersonerna i rummet pekar och skrattar åt den lille Nintendonörden. Kasta sten på honom!

Tänkte direkt på:
"Du är för dålig för att kasta sten!"

Medlem

Jag skrattar också åt Wii U....när jag sitter och spelar på den ... för att jag har roligt.

Medlem

Tänkte bara säga att snubben gått ut å förklarat sig lite och att det går att skala ner till wii u http://mynintendonews.com/2013/03/30/rein-says-developers-cou...

Medlem

Det känns som det finns lite hat mot nintendo från Epic sida, dom tjänar ju mest på sin nya spelmotor, så dom sparkar lite på Nintendo när dom ligger ner. Känns nästan som Epic är arga på Nintendo för dom valde satsa på billigare teknik "igen"? Epic gör bra motorer, men dom har en tråkig attityd.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Det känns som det finns lite hat mot nintendo från Epic sida, dom tjänar ju mest på sin nya spelmotor, så dom sparkar lite på Nintendo när dom ligger ner. Känns nästan som Epic är arga på Nintendo för dom valde satsa på billigare teknik "igen"? Epic gör bra motorer, men dom har en tråkig attityd.

Det har inget med att Epic hatar Nintendo utan att de ser inte Wii U some en bra finansiell satsning. Tredjeparts spel säljer helt enkelt inte hos Nintendos konsoler(med några få undantag) utan det är mest Nintendos egna spel som säljer bra.

Medlem
Skrivet av kivi:
Skrivet av HaZe303:

Det känns som det finns lite hat mot nintendo från Epic sida, dom tjänar ju mest på sin nya spelmotor, så dom sparkar lite på Nintendo när dom ligger ner. Känns nästan som Epic är arga på Nintendo för dom valde satsa på billigare teknik "igen"? Epic gör bra motorer, men dom har en tråkig attityd.

Det har inget med att Epic hatar Nintendo utan att de ser inte Wii U some en bra finansiell satsning. Tredjeparts spel säljer helt enkelt inte hos Nintendos konsoler(med några få undantag) utan det är mest Nintendos egna spel som säljer bra.

Det är möjligt, men Epic, speciellt Mark Rein kan vara spydig mot sånt som han inte gillar. Jag har en WiiU, jag är jättenöjd, men jag medger så fort ps4/720 kommer ut så lär jag sluta spela på den. Och det Mark Rein säger är iförsig sant, men det är sättet han gör det på. Han är en typisk amerikansk "jock", sportfåne som hånar andra som inte är "upp till hans standard". Han beter sig som ett riktigt svin ibland i sina intervjuer, man kan ha rätt, men man behöver inte håna för det. Som jag sade, det är sparka på en som ligger principen här.

Typ: Tänk er killar i duschrummet, där står stora Mark Rein med en stor jävla kul i handen, så ser han lilla Nintendo i hörnet, mår inte så bra för har varit tufft för han, så kommer Mark Rein och pekar mot Nintendo och skriker, kolla vilken liten snopp han har, HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAA. Så föreställer jag mig mark rein.... Och nej, det är inget från mina skolminnen jag upprepar!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Det, kombinerat med PS4ans hårdvaruval kommer nästan garanterat innebära att det är lättare att göra väldigt bra PC portningar. Då kanske FZs användarbas blir lite mindre gapiga, och det är en bra sak


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av whoo:

Märkligt uttalande, den ska skala ner till mobiler och webbläsare, är det då så skrattretande omöjligt att tro att den ska rulla på en WiiU?

Ja, f'ör ingen som köpt en Wii U skulle acceptera ett spel som är nedbantat så mycket för att överhuvudtaget rulla på deras dyra konsoll. För dyr är den i förhållande till prestanda och kapacitet. Åt helvete för dyr. Om du hade betalat över 3000 spänn för din maskin och spelen på en Samsung S3 hade sett bättre ut.. vad hade du tyckt?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Inaktiv

Det nya Zelda ser lovande ut - helt utan UE4, tänka sig.

Men ända skälet för mig att äga en Nintendo konsol, är för de spel som Nintendo har.

Mario, Metroid, Zelda...odödliga klassiker.

Vad har Xbox och Playstation som är unikt? Spyro the dragon?

Medlem

Vänta bara tills PS 4 börjar kuka ur pga värmeproblem, då kommer jag att garva!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Verkar ju onödigt att skratta. Svara på frågan bara.

Men annars känns Wii U faktiskt som en olycklig konsol. Jag förvånats iofs inte om folk som köpte Wii köper Wii U för det är ju sånt dom gör antar jag. Den som lever får se.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Ja vad ska man säga. Nintendo vill vara billiga och gör därför konsoler som är skitprestanda jämfört med de andra. Wii U's prestanda är redan gammal trots att den inte funnits ute så länge än. Det enda som möjligen räddar nintendo är att de är just billiga och att de har sina nintendospel som inte kommer till andra konsoler.

k3m
Medlem

Nintendo är riktiga svin när det kommer till deras konsoler. De är dyra samt släpper en massa måste-ha tillbehör för dyra pengar. Ni som äger en Wii, hur mycket har den kpnsolen kostat er, efter ni räknat ihop alla extra kontroller och tillbehör!?

Medlem

För ett Xbox kostar inget extra? Månadsavgift på online och om du ska räkna alla tillbehör kan du ju ta med kinect och Playstation move som precis som nintendos tillbehör är helt upp till dig om du vill ha. Jag tycker nintendo är smarta att de lägger sig i en egen dimension, undviker på så sätt en massa konkurrens. Många köper både en nintendo konsol och ett Playstation eller Xbox men det är inte många som köper ps och ett Xbox. Och 2500 för ett premium paket där ett spel å en extra kontroll ingår tycker iallafall inte jag är speciellt dyrt.. Peace

12
Skriv svar