Irrational: Hela studion var inblandad i Elizabeth

Medlem

Oavsett vad man tycker om story och gameplay (personligen älskar jag det) så måste jag säga att jag inte tror att en bättre AI-medhjälpare än elizabeth någonsin skapats. Intressant karaktär som verkligen bidrar till storyn och karaktärsbyggandet samt kommer emd intressanta observationer. Kan bli lite väl upprepande med myntkastandet men hon har i alla fall bara stått i vägen för mig en enda gång.

Inaktiv

Första shootern jag njutit av på väldigt länge. Bra combat, AI, banor, story. ALLT! Slutet är mindfuck men på ett bra sätt.

6/5

PS: Till er som gnäller på att det är för lätt? Spelade ni på hard? Om så, lär ni vara någon sorts spel guru.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

spelat var jävligt bra ! 10/10 !

Medlem

Ett försök till förklaring av slutet.

Du är far till Elisabeth aka Anna Dorethy.
Hon blev kidnappad av dig själv från framtiden som har rest tillbaka i tiden.
Lite beroende på vilken av två teorier av hur tid fungerar i bioshock universumet Så är det antigen separata timelines eller parallella unerversum. Allt börjar egentligen vid scenen i slutet av spelet där du ska bli döpt. dett har hänt tidigare före spelet. och det är denna mr, dorethy som blir "åter född" till Cromwell. Hur han tar sig tillbaks i tiden förtäljer inte historien men jag misstänker att det har något med "tvillingarna" att göra.

Elisabeth är nyckeln till allt och vill ni har riktig mindfuck så kan hon vara sin egen mor spelet hinta på det.

Inaktiv
Skrivet av Exim:

Ett försök till förklaring av slutet.

Du är far till Elisabeth aka Anna Dorethy.
Hon blev kidnappad av dig själv från framtiden som har rest tillbaka i tiden.
Lite beroende på vilken av två teorier av hur tid fungerar i bioshock universumet Så är det antigen separata timelines eller parallella unerversum. Allt börjar egentligen vid scenen i slutet av spelet där du ska bli döpt. dett har hänt tidigare före spelet. och det är denna mr, dorethy som blir "åter född" till Cromwell. Hur han tar sig tillbaks i tiden förtäljer inte historien men jag misstänker att det har något med "tvillingarna" att göra.

Elisabeth är nyckeln till allt och vill ni har riktig mindfuck så kan hon vara sin egen mor spelet hinta på det.

Den här snubben gör en ganska bra genomgång på slutet. http://www.youtube.com/watch?v=H0h8A_Vtto0&feature=yo%C2%ADut...


signatur

The definition of insanity?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av matte89:
Skrivet av Exim:

Ett försök till förklaring av slutet.

Du är far till Elisabeth aka Anna Dorethy.
Hon blev kidnappad av dig själv från framtiden som har rest tillbaka i tiden.
Lite beroende på vilken av två teorier av hur tid fungerar i bioshock universumet Så är det antigen separata timelines eller parallella unerversum. Allt börjar egentligen vid scenen i slutet av spelet där du ska bli döpt. dett har hänt tidigare före spelet. och det är denna mr, dorethy som blir "åter född" till Cromwell. Hur han tar sig tillbaks i tiden förtäljer inte historien men jag misstänker att det har något med "tvillingarna" att göra.

Elisabeth är nyckeln till allt och vill ni har riktig mindfuck så kan hon vara sin egen mor spelet hinta på det.

Den här snubben gör en ganska bra genomgång på slutet. http://www.youtube.com/watch?v=H0h8A_Vtto0&feature=yo%C2%...

Vi kör storydiskussioner i separat forumtråd här


signatur
Medlem
Skrivet av Rakoon:

Bara jag som tycker det senaste bioshock är sjukt överhypat?

Det är ett bra SP-spel men mer än så var det inte för mig. Tröttnar efter en eller 2 timmar spelandes. Alldeles för enformigt.

Bara du, spelet är helt amazing. Alla tycker olika dock. Spelet ger en ganska stor variation.

12
Skriv svar