Uppföljaren till Hotline Miami utspelar sig i tidigt 90-tal

Robot
Uppföljaren till Hotline Miami utspelar sig i tidigt 90-tal
Medlem
Uppföljaren till Hotline Miami utspelar sig i tidigt 90-tal

Trevligt.

Kan för övrigt varmt rekommendera Hotline Miami till de som inte redan provat det!

SE

k3m
Medlem
Medlem

Hotline Miami är ett helt underbart roligt spel. Spelade i ca 2-3 timmar och sällan jag blivigt så indragen i ett spel och haft sådan spelglädje direkt.

Dock efter 2-3h så fick jag migrän och blev yr och åksjuk av kameran och ljuset o musiken haha. Synd då spelet är helt fantastiskt men kan inte spela igenom det.

Medlem

Några sjyssta tidiga 90tals filmer som de borde kolla på är Tombstone och Young Guns II. Bra inspiration!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

https://soundcloud.com/devolverdigital/scattle-knock-knock-1

Musiken kan nog vara något av det bästa som gjorts
till ett spel

Medlem

Tråkigt att det blir den sista delen i :/
Kommer bli ett dag 1 köp, orginalet är så jäkla underbart


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Tråkigt att det blir den sista delen i :/
Kommer bli ett dag 1 köp, orginalet är så jäkla underbart

Alltså, att det ens blev en uppföljare tycker jag var konstigt. Inte för att jag inte gillade spelet eller så och det har ju sålt sjukt bra. Men när jag kollade på han caktus på wikipedia när jag köpte Hotline, så fick jag en känsla (den känslan kan ju också vara helt fel så klart) av att detta nog bara blir ett spel - sedan kommer de jobba på något helt annat.

Men, jag gissar att eftersom det sålt så bra, så var det nog svårt att motstå att göra en uppföljare, sedan har de ju en förläggare med, som säkert vill att det kommer ett till spel, just pga försäljning.

Om Hotline 2 säljer som smöret så kan det mycket väl komma flera spel, men det är inte säkert att Dennaton gör de då ju...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Köpte Hotline Miami för ett tag sedan för ca 40 kr på steam och det var ett av mina bästa köp på länge, utmanande spel och tung story!

1
Skriv svar