Blizzard: Auktionshuset i Diablo III var ett misstag

Medlem

Får en känsla att blizzard släpper beta versioner av spel som de senare efter ett år balanserar upp. Lite tråkiga är att release av ett spel för mig oftast inte håller mer än 6 månader av dagens kvalite.

Spelar upp en gubbe till max, köp lite fluff fluff med riktiga pengar och lira några månader sen läggs spelet på hyllan.
Har en teori om att jag knappast är unik utan rätt "normal" i mitt spelbeteende och spelinköp, vilket innebär en stor migrationsflock av spelare som bara längtar efter något nytt var 6 månad.

Medlem

Just nu så är det ju bara en grindfest för att få ihop pengar så man kan köpa den gear man behöver.. Dom skulle som många sagt öka dropraten på bra items, eller tex göra så att en pilbåge inte kan ha 432 int och 0 dext...

Medlem

Härligt att dom inser detta så där cirka ett år senare.

Medlem

Starta upp en ny ladder utan Ah, och resetta den var 3je månad. Då finns den och hardcore och den vanliga laddern med alla auktionshus att välja mellan

Medlem

Ja hur dom någonsin kan ha tyckt att dom kom på ett bra system med det här spelet är ju bortom min fattningsförmåga iallafall

Medlem

Skulle vara kul att få en diskussion vad folk föreslår för att det skulle blivit bättre. Jag själv har vart inbiten Diablo 2 spelare för ca 8 år sedan, och har flera tusen timmar i det säkert. Ett av mina favorit spel!

Dock är det ju inget jag spelar idag aktivt eller så pga grafiken bla och att det är såpass gammalt, sen att alla ens polare inte är så sugna på ett såpass gammalt spel.

Jag anser att AH var skit bra när de presenterade, men har mer och mer insett nu efter några hundra timmars speltid att det inte alls kanske hjälpte Diablo 3. Tyvärr så håller D3 inte måttet på vad det kunde ha varit. Kommer på massa saker hela tiden när man sitter och spelar på saker som kunde ha varit så mycket bättre. Har inte spelat D3 på flera månader då jag ledsnat på det rätt fort, fick upp en gubbe till paragon level 15, Wizzard. Men där så är det rätt tråkigt, jag och en polare lirade ihop och brukade farma, vilket var roligt till en början, men rätt tråkigt efter ett tag då föremål som legendarys och set items droppas så OTROLIGT sällan. Och för att ha råd till alla bra på AH så krävs det ca 100.000.00 för varje item. Jag har nog inte ens kommit upp i den summan sen jag börjat spela. Samtidigt som det gör spelet väldigt tråkigt för det är så sablans svårt att hitta Legendarys. Men när man väl hittar blir man sjukt glad, lite oavsett vad det är för items (Trotts dem brukar vara rätt dåliga). Min polare som har lika lång speltid som mig nästan, par 100 timmar kanske, har hittat ca 4-6 legendarys och 0 Set items. Vi har då farmat en jäkla massa timmar och levlat upp några karaktärer. En sån här sak gör spelet väldigt väldigt tråkigt efter ett tag. Vi höll på under flera dagar till och från med farmandet. Men det går så otroligt otroligt segt att hitta Legendarys eller set. Och att hitta ett som verkligen är bra och som man kan få en kosing för är nästan bara glömma.

Folk sitter och whinar om att det ska vara svårare att hitta Legendarys och Set, va i helvete? gör det flera gånger mer lättare att hitta! Vi satt 8 timmar igår och levla upp några gubbar, han hittade inte ett enda legendary, jag hittade dock ett. Sen satt vi i 3 timmar ytterliggare och farmade med våra level 60 gubbar, där jag lyckades hitta en till, och han återigen inget. Under 3 timmar borde man fan ha hittat 2-3 legendarys VAR. Om inte dem nu vill det, lägg då in lite sämre Legendarys och sådant så man får se det lite oftare. I D3 så fick man minst en Unique varje gång nästan på varje run. Var oftast skräp, men då och då något kul fynd. Spännande var det också varje gång det droppade något unikt föremål.

Sen även detta med MPlvl 10 tycker jag är helt värdelöst kast och borde skrotas. Det är ju tamefan omöjligt sinnessjukt dumt. Vi kör på MP2, och där tar vissa monster död på oss, och vi har spelat rätt mycket. Tvingad att köra med en tråkig build som jag inte ens gillar något vidare kallad för CM till Wizzard. Man måste alltså sitta och söka som en idiot efter olika builds som ska passa för att klara sig igenom spelet på dessa nivåer, helt brutalt dumt. Kändes som ett snabbt och dumt val av blizzard för att "rädda" spelet att slänga in den skiten. Man ska ju förfan nästan ha spelat flera flera flera hundra/tusen timmar för att kunna klara, och trotts det då så tar monstererna nästan 5 minuter att döda.. Detta är inget jävla MMO spel, utan ett hack and slash, vanliga monster ska fan inte ta över 5 sekunder att döda..

Ahhh har så mycket att skriva.. Men det får räcka där.


signatur

The King is Back

Medlem

Nej jag spelar inte längre alls. Men när jag gjorde det så märkte jag att guldet finns i överflöd och att man snabbt samlar ihop en förmögenhet som man sedan kan använda för en uppgraderingsrunda i AH. Så lite tråkigt är det ju att utmaningen försvinner.

Medlem
Skrivet av FortuN:

Ahhh har så mycket att skriva.. Men det får räcka där.

Jag tycker ungefär som dig.

En vanlig spelare är alldeles för beroende utav auktionshuset.. Om man inte farmar som en galning i flera veckor så måste man köpa saker ifrån AH för att vara framgångsrik i spelet.. I Diablo2:LOD skaffade man lite magicfind och dödade lite bossar om och om igen för att uppgradera sina saker. Det var riktigt roligt för man visste ungefär vad bossarna kunde droppa och det var lika spännande att döda dom varje gång för att man visste att man kanske kunde få en utav de bästa grejerna i hela spelet, Vad det nu än var, Jag kommer ihåg när jag för första gången fick en shako.. Man kände sig som ett barn på julafton.. ^^

Dom borde lägga in ett hav utav fler unika och set items ''typ som du beskrev'' för att det som i min mening gjorde Diablo2:LOD så jävla roligt var att det ofta flög ganska ofta ut någonting på backen med vackra färger och man blev ofta uppspelt när man såg väl såg den färgade texten.. I Diablo3 är det typ bara Vitt och Gult man ser hela tiden.. Vitt är bara skit som man skulle kunna byta ut mot små högar med pengar på backen, Högarna skulle kunna vara 1-15g eller någonting, Då är ju allt som droppas lite värt för alla spelare i alla fall.. Oh sedan har vi det gula som man man hittar ÖVERALLT och det är oftast bara SKIT.. Men har man tur så kan man hitta en bra gul item eller se någon annan färg hamna på backen. Men det droppas helt enkelt för lite roliga saker i spelet..

Monster level tycker jag att dom borde skrota och i stället skapa apasvåra end game dungeons med olika svårighetsgrader där även dom bästa får frukta de elaka fiender som ska finnas där.. Dom skulle kunna ha en dungeon med MP10 ''AND THEN WE DOUBLET IT'' så det blir MP20 lol ^^

Medlem

Lätt att komma med ett sådant påstående nu. Blizzard har ju redan tjänat in de stora stålarna redan, dags att "ta tillbaka lite rep."... Så falskt!

Medlem

Jag hoppas att de har lärt sig av sina misstag och eventuellt så ses vi i Diablo IV om 10 år. Det kunde ha blivit något av D3 om de bara hade varit mindre giriga och skitit i auktionshuset.

Medlem

Finns massa tid framöver att fixa D3 till ett bra spel, ingen tvingar er till att använda auktionshuset, vill ni spela drops i första hand ha en bra MF rustning, ni yrar i nattmössan. Spelet kommer patchas och bli legendariskt med framtida expansioner.

Medlem

Problemet är ju att pga AH så har de ju tvingats till att sänka Dropratesen (Uniques = Legendarys) om man jämför med D2 som droppade relativt ofta dessa uniques mot D3 som aldrig gör det. För om Dropratesen var höga så hade det blivit för mycket bra items på AH, och antagligen ville blizzard att folk skulle använda AH i första hand för att hitta items tyvärr, istället för att man får hitta själv och att det boostar upp dropratesen rejält, vilket hade vart way mer roligare.


signatur

The King is Back

Medlem
Skrivet av Draug:

Diablo 3 är inte ett spel konstruerat för Hardcore-spelare. Det är ett försök av Blizzard att nå ut till så många olika spelare som möjligt. Precis som deras nya kortspel.

Det enda sätter för Blizz att växa är att finna nya kunder, och det gör man inte genom att tillverka spel för nördar. Man gör det genom att ordna spel som är mainstream.

ett spel helt dedikerat till HC-spelare som vill nöta sönder ett spel i åratal är tex Path of Exile. PoE har dessutom en helt annan ekonomisk lösning, just därför har så många D2-veteraner gått över till PoE. Ickeveteranerna som hellre bara lirar lite ibland spelar D3 istället.

Hardcore spel fungerar och du kan göra hardcore spel och göra dom trevliga för spelare med mindre tid, och skicklighet.

Dock gör ju skaparna helt fel, titta vad dom gjorde med wow exempelvis.

aldrig ökat svårigheten samma skit hela tiden, man måste förstå när man gör spel att spelare blir bättre och för få nya spelare måste man göra det hemmavänligt för nya med.

Men det spelskapare gör är antingen går dom emot helt hardcore eller andra hållet.

inte att dom behåller både elementen vilket är illa, och snälla säg inte till mig att hardmode är svårt för det vart det inte i wotlk när jag spelade

sen vill också hardcore kunna visa att dom är hardcore exempelvis ha en rustning som visar att dom är duktiga, gamla dagarna vanilla vart det att springa runt med bwl och uppåt gear.

Idag ser du ju knappt skillnad på hardcore och inte hardcore i sådanna spel.

cosmetiska saker gör rätt mycket i spel.

Medlem

slopa ah och låt rmah vara det ända alternativet.
på så vis skulle endast ett fåtal faktiskt köpa grejer och majoriteten endast säljer.
skulle bli extremt svårt att få något sålt när utbudet är så mycket större än efterfrågan.
men möjligheten att tjäna pengar borde finnas kvar för dem som vill försöka.

Medlem
Medlem
Skrivet av luddeluff:
Skrivet av Miindz:

Öka dropraten på bra items och slopa RMAH. Varför lyssnade ni inte på era fans från början?

Problemet är att de lyssnade för mycket. De förstörde spelet genom alla nerfs och ökade drop rates

Nej, de lyssnade inte på sina fans överhuvudtaget.
D3 blev resultatet av det. De som de lyssnade på var de nya casual gamers som hade börjat att spela blizzards spel i framåt slutet av d3's utvecklings tid. De är inte dem jag skulle referera till som riktiga fans.

D3 såg faktiskt bra ut tills det började göra förenklingar av allt de nya de hade lagt in. Till och med skill systemet men rune ändringarna såg bra mycket mer intressanta innan de gjorde om dem.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av luddeluff:
Skrivet av Miindz:

Öka dropraten på bra items och slopa RMAH. Varför lyssnade ni inte på era fans från början?

Problemet är att de lyssnade för mycket. De förstörde spelet genom alla nerfs och ökade drop rates

Nej, de lyssnade inte på sina fans överhuvudtaget.
D3 blev resultatet av det. De som de lyssnade på var de nya casual gamers som hade börjat att spela blizzards spel i framåt slutet av d3's utvecklings tid. De är inte dem jag skulle referera till som riktiga fans.

D3 såg faktiskt bra ut tills det började göra förenklingar av allt de nya de hade lagt in. Till och med skill systemet men rune ändringarna såg bra mycket mer intressanta innan de gjorde om dem.

Det är ju frågan vad man ska kalla sig för idag, är gammalt d2 fan, gillade hur det systemet funkade mestadels. Men man ser flera saker i Diablo 3 som kunde gjorts bättre när man spelar, som t.ex hur det är med dropsen på legendarys osv, och att mp3-4+ är alldeles för svårt för en vanlig / Hardcore d2 spelare. Så det är någon ny sort av hardcore nissar som man kan säga som lirar idag mp10 och klarar av det med lätthet och har ca 10miljarder guld..


signatur

The King is Back

Medlem

Spelade D3 i nån månade tröttnade nästan på en gång. Nu är det Path of The Exile som gäller!

Medlem

Blizzard De var bättre förr

Medlem
Skrivet av FortuN:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av luddeluff:
Skrivet av Miindz:

Öka dropraten på bra items och slopa RMAH. Varför lyssnade ni inte på era fans från början?

Problemet är att de lyssnade för mycket. De förstörde spelet genom alla nerfs och ökade drop rates

Nej, de lyssnade inte på sina fans överhuvudtaget.
D3 blev resultatet av det. De som de lyssnade på var de nya casual gamers som hade börjat att spela blizzards spel i framåt slutet av d3's utvecklings tid. De är inte dem jag skulle referera till som riktiga fans.

D3 såg faktiskt bra ut tills det började göra förenklingar av allt de nya de hade lagt in. Till och med skill systemet men rune ändringarna såg bra mycket mer intressanta innan de gjorde om dem.

Det är ju frågan vad man ska kalla sig för idag, är gammalt d2 fan, gillade hur det systemet funkade mestadels. Men man ser flera saker i Diablo 3 som kunde gjorts bättre när man spelar, som t.ex hur det är med dropsen på legendarys osv, och att mp3-4+ är alldeles för svårt för en vanlig / Hardcore d2 spelare. Så det är någon ny sort av hardcore nissar som man kan säga som lirar idag mp10 och klarar av det med lätthet och har ca 10miljarder guld..

Det var inte precis svårt att få in de miljoner/miljarder guld om du spelade hardcore(inte hardcore mode) redan från dag 1 då de flesta inte ens kunde spela. De gick ifrån i levels och kunde hela tiden sälja allt gammalt gear på AH redan då. Sedan var det bara att fortsätta att rida vågen ut... mer eller mindre varje medel-höglevel drop kunde du få antingen ~25-100 euro för de bättre sakerna eller om du hellre ville ha guld så hade du folk som köpte guld och betalade upp emot 200k guld medans de levlade.

Dessutom så även om du hade turen att faktiskt hitta legendarys (hittade 2 redan de 2 första dagarna) så var de så jävla dåliga att man inte ens funderade på att använda dem. Men de är ju legendary och många som inte förstod gear systemet köpte dem ändå för hutlösa summor.

Sedan hade du ju hela grejen med attackspeed som var helt sjukt bra med blev nerfat. De som redan hade nyttjat detta hade redan tjänat sitt gult på det, men sedan hade du dem som la allt sitt gult på atkspd saker från AH som då fick en mer eller mindre reset för att deras gear blev värdelöst från en dag till en annan. Det var ju klart att de som hade sina miljoner guld enkelt kunde skaffa nytt gear och börja sälja de nya bra höglevel sakerna de längre inte använde till de som nu var tillbaka på ruta ett så att säga.

Medlem

Jag klagar då inte då jag inte behövt betala för ett enda spel sedan diablo 3 kom då jag säljer drops från spelet för att köpa nya spel för diablo 3 pengarna. inte tråkigt alls. Köpt bland annat Torchlight 2, Tera och Arma 2 (Dayz) för pengarna jag tjänat på spelet och har pengar över och spelar det fortfarande.

Medlem

Ett spel som mer eller mindre kräver att man köper saker ingame är bara så fel det kan bli. Hur tänkte ni här Blizzard? Detta är ett hån mot era gamla fans och inte alls det Blizzard som jag sett växa från ingenting till en av de största. Det märks att Activision har fått betydligt mycket mer att säga till om efter alla framgångar med sina egna spel.

Ska bli väldigt intressant att se hur en eventuell expansion kommer sälja och konsolversionen för det kommer visa hur många som gillar Diablo 3 mer än till bara namnet.

Medlem

auktionhuset förstörde diablo3..., skulle lätt ta upp det igen om dom bara tog bort det.

fast inuläget, får det bara ligga, inget som drar mig för att börja spela skiten igen.


signatur

Spela spel är kul ibland.

123
Skriv svar