Program för att ta tillbaka borttagna filer.

Medlem
Program för att ta tillbaka borttagna filer.

Hejsan, Undrar om någon här vet något program som kan återställa borttagna filer från papperskorgen. Tog bort en ganska viktig fil, Tittat runt men vågar inte ladda ner något. Ser misstänksamt ut. Gärna om någon testat programmet före :3

Tack!

Medlem
Skrivet av Codreanu:

Hejsan, Undrar om någon här vet något program som kan återställa borttagna filer från papperskorgen. Tog bort en ganska viktig fil, Tittat runt men vågar inte ladda ner något. Ser misstänksamt ut. Gärna om någon testat programmet före :3

Tack!

Jag har hört mycket gott om Recuva men har inte använt det själv.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Jag lyckades med samma tabbe tidigare idag (what are the odds huh?), testade ett program som hette Freeundelete 2.1 och det funkade bra, fick tillbaka nästan allt, inget som inte gick att rädda på annat sätt.

Tidigare har jag använt nått annat som var riktigt bra, r.. nånting (inte recuva eller R- undelete), gjort av nån kines, men faan jag hade det inte kvar på hårddisken och jag har glömt namnet.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Testat båda förslagen. Får upp en massa olika filer, Men INTE den jag vill åt :/

Medlem
Skrivet av Codreanu:

Testat båda förslagen. Får upp en massa olika filer, Men INTE den jag vill åt :/

-jädra osis, då finns risken att den redan är överskriven...


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Kan man göra så att datorn går tillbaka typ 2 dagar?

Medlem

Du kan göra en systemåterställning, men jag tror inte att den återställer sådana filer alls. Är den överskriven är den nog förlorad tyvärr.

Just därför förvarar jag alla mina viktiga prylar på dropbox och USB-minne numera. På dropbox kan du alltid ångra borttagningen av en fil.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Det beror ju lite på vad det är för fil du tagit bort. Är det en fil som på något sätt tillhör operativsystemet kan du nog få tillbaka den genom reparationer eller återinstallation av drivrutiner och dylikt. Är det en fil du skapat själv så fungerar det inte med någon återställning utan enda hoppet är då ett undelete-program.

Vad det gäller undelete-programmen, har du kollat så du angett rätt ställe att leta på ? Det är säkert tio år sedan jag använde någon form av undelete men då var man i alla fall tvungen att ange vart det man ville ha tillbaka hade varit. I ditt fall ska du nog inte söka igenom papperskorgen utan filens ursprungliga plats.

Har du använt datorn mycket, särskilt installerat stora spel/program eller lagt in stora och/eller många filer kan det vara så att filen redan är överskriven och därmed borta redan.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

1
Skriv svar