Trådlöst gamingheadset!

Trådlöst gamingheadset!

Tja! Igår så gick mitt headset sönder. Nu är jag så sjukt trött på sladdar, så tänkte att jag skulle köpa mig ett trådlöst. Men då undrar jag: Finns det bra trådlösa headset under 1000 kr? Eller måste man gå över det?

Tack på förhand!


signatur

rock n roll aint noise pollution

Medlem

Har du haft dem längre än 3 år? Annars kan du försöka reklamera varan och få den lagad.

Själv har jag Logitech G35 men ena kåpan lossnade.
Det var ingen metall utan hela hörlurskåpan sitter fast med en ca 3mm tjock plastcylinder (hur lång den är kunde jag inte se). Ingen metall som höll fast den alltså. Vilket var lite skrämmande då det handlade om, vid tillfället jag köpte dem, hörlurar för drygt 1400kr.
Visserligen köpte jag dem under en av kompletts "1337 w33ks" och G35 samt G700 musen var bägge på 70% rabatt så jag fick dem för ca 400kr, men det normala priset och byggkvalitén var lite oroväckande faktiskt.
Jag hade haft dem i två och ett halvt år och jag ansåg, att en kåpa som går av, skulle räknas till garantin och inte slitage från min sida, vilket jag inte ens förklarade, men de verkade ha gått på samma linje eftersom jag fick ett helt headset.

Om det inte går på garantin så kanske Corsair Vengeance 2000 är bland de bättre du kan få under 1000kr?
Sweclockers har ett test men bara en av dem verkar vara trådlösa? :
http://www.sweclockers.com/recension/16604-headset-fran-corsa...

Corsair fick "Bra produkt" med ganska konstiga för och nackdelar (jämfört mot vad han tycker om Logitech G35 och vad JAG tycker om G35).
Men precis som alla säger så är åsikterna väldigt subjektiva. Om jag minns rätt så ska han som skrev testet varit ljudtekniker för Starbreeze (eller nått sånt) tidigare så man får väl lägga någon vikt i det han säger.

Till exempel när HAN säger att ljudet i G35 är dåligt medans JAG tycker det är bra, så undrar jag hur jag skulle uppleva hörlurar HAN tycker låter bra.
Jag har funderat på Qpad lurarna men priset är lite väl högt om jag inte upplever minst dubbelt så bra ljud som nu t.ex. Tänk på att jag baserar det på att jag endast gav drygt 400kr för mina G35 och Qpad lurarna kostar nästan tre gånger mer.

Sen finns det några trådlösa lurar från Turtle Beach runt 1000kr men jag har inte ens läst något om dem.

Någon här på FZ lär ha bra trådlösa lurar som ligger i prisklassen. Jag ville mest tipsa om eventuell garanti kvar då de flesta butiker bara säger två år. Butiken måste bevisa att felet beror på kunden och inte fabrikationsfel (bristande design som i mitt fall), det brukar inte alltid gå men är värt att testa.

Hoppas iaf du fått något mer att gå på nu :3

Medlem

logitech g35. GRYYYYYYYMT headset. De första headsetet som jag faktiskt inte lyckat he sönder efter bara nån månad :> köptes när den hade release och sitter fortfarande ihop!

Medlem

Jag hade samma problem som dig så jag köpte Corsair Vengance 2000. Väldigt nöjd med dom. Står i köket och lagar mat och sitter i teamspeaken samtidigt. Dock så har jag ett problem med mina. Om jag har micken nere och laddkabeln inne så får jag ett litet missljud som beror på dålig jordning, Eftersom jag har har jordat uttag där datorn är inkopplad. Tar jag i ett element så försvinner det missljudet. Överlag så är jag väldigt nöjd. Laddar ju mina varje kväll så jag har ju aldrig det problemet egentligen.

Skrivet av Fuidama:

Har du haft dem längre än 3 år? Annars kan du försöka reklamera varan och få den lagad.

Själv har jag Logitech G35 men ena kåpan lossnade.
Det var ingen metall utan hela hörlurskåpan sitter fast med en ca 3mm tjock plastcylinder (hur lång den är kunde jag inte se). Ingen metall som höll fast den alltså. Vilket var lite skrämmande då det handlade om, vid tillfället jag köpte dem, hörlurar för drygt 1400kr.
Visserligen köpte jag dem under en av kompletts "1337 w33ks" och G35 samt G700 musen var bägge på 70% rabatt så jag fick dem för ca 400kr, men det normala priset och byggkvalitén var lite oroväckande faktiskt.
Jag hade haft dem i två och ett halvt år och jag ansåg, att en kåpa som går av, skulle räknas till garantin och inte slitage från min sida, vilket jag inte ens förklarade, men de verkade ha gått på samma linje eftersom jag fick ett helt headset.

Om det inte går på garantin så kanske Corsair Vengeance 2000 är bland de bättre du kan få under 1000kr?
Sweclockers har ett test men bara en av dem verkar vara trådlösa? :
http://www.sweclockers.com/recension/16604-headset-fran-corsa...

Corsair fick "Bra produkt" med ganska konstiga för och nackdelar (jämfört mot vad han tycker om Logitech G35 och vad JAG tycker om G35).
Men precis som alla säger så är åsikterna väldigt subjektiva. Om jag minns rätt så ska han som skrev testet varit ljudtekniker för Starbreeze (eller nått sånt) tidigare så man får väl lägga någon vikt i det han säger.

Till exempel när HAN säger att ljudet i G35 är dåligt medans JAG tycker det är bra, så undrar jag hur jag skulle uppleva hörlurar HAN tycker låter bra.
Jag har funderat på Qpad lurarna men priset är lite väl högt om jag inte upplever minst dubbelt så bra ljud som nu t.ex. Tänk på att jag baserar det på att jag endast gav drygt 400kr för mina G35 och Qpad lurarna kostar nästan tre gånger mer.

Sen finns det några trådlösa lurar från Turtle Beach runt 1000kr men jag har inte ens läst något om dem.

Någon här på FZ lär ha bra trådlösa lurar som ligger i prisklassen. Jag ville mest tipsa om eventuell garanti kvar då de flesta butiker bara säger två år. Butiken måste bevisa att felet beror på kunden och inte fabrikationsfel (bristande design som i mitt fall), det brukar inte alltid gå men är värt att testa.

Hoppas iaf du fått något mer att gå på nu :3

Mitt headset gick sönder pga glapp i sladden. Den har nog ingen garanti kvar tyvärr...


signatur

rock n roll aint noise pollution

Skrivet av zobino:

logitech g35. GRYYYYYYYMT headset. De första headsetet som jag faktiskt inte lyckat he sönder efter bara nån månad :> köptes när den hade release och sitter fortfarande ihop!

Verkar nice, men är inte det med sladd? Är beredd att gå över 1000-lappen bara för att slippa sladden


signatur

rock n roll aint noise pollution

Men corsair verkar ju asnice! Det blir nog dem jag lägger pengarna på
Tack så mycket för hjälpen! FZ finns alltid där när man behöver hjälp


signatur

rock n roll aint noise pollution

Medlem
Skrivet av Sergeant Jonsson:

Men corsair verkar ju asnice! Det blir nog dem jag lägger pengarna på
Tack så mycket för hjälpen! FZ finns alltid där när man behöver hjälp

Logitech har två varianter en med sladd:
G35
och en trådlös:
G930
Dock så är det nog samma headset i grund och botten, priset är ca 1200kr för trådlösa och om han från sweclockers anser att G35 hade dåligt ljud så lär inte G930 ha bättre bara för de är trådlösa.

Baserat på testet gjort av sweclockers så är nog Corsairs lurar det bättre valet mellan dem, sparar ett par hundra också. :3 hoppas du blir nöjd med dem ^^

Läste precis att några tyckte att plasten på headsetet gick sönder löjligt enkelt på corsair, har någon haft samma problem?


signatur

rock n roll aint noise pollution

Medlem

Jag har för mig att det var på de tidigare versionerna som plasten gick sönder. Varken jag eller min kompis hade något sådant problem. Skulle plasten vara trasig så byter corsair givetvis ut ditt headset.

Medlem
Skrivet av Sergeant Jonsson:

Läste precis att några tyckte att plasten på headsetet gick sönder löjligt enkelt på corsair, har någon haft samma problem?

Hmm hittade den här tråden på Corsairs forum som han med problem skrev i januari i år, finns även lite bilder på lurarna:
http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=114296

Men han har upplevt problem även med Logitech G930. Hur han handskas med sina headset kan man ju inte veta men att han ska ha behövt byta ut Logitech lurarna 3 gånger och även har problem med hans nya Vengeance lurar får det att verka som han bokstavligt kastar omkring sig lurarna snarare än lägger dem på bordet.
Kanske något CoD/BF/CS tantrum som gör att han kastar dem i marken, spelar ingen roll egentligen. Oavsett vad HAN har gjort så är det synd att det används så billiga lösningar på något som ändå kostar en hel del. Det kan väl inte vara så dyrt att göra hörlurskåpans fästen i metall

Medlem

Jag är då sjukt nöjd med mina G930 oavsett vad sweclockers test anser.


signatur

Nothing is power without Control

1
Skriv svar