Unreal Engine 4 - Snyggast till PC eller PS4?

Robot
Unreal Engine 4 - Snyggast till PC eller PS4?

Unreal Engine 4 har visats upp med två teknikdemon, men vilken version är snyggast?


Medlem
Unreal Engine 4 - Snyggast till PC eller PS4?

PCn har alltid bäst grafik(eller i värsta fall kommer ifatt efter en månad)


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Tänkte först 50/50, väldigt snygga animationer o detaljer i båda filmerna. skulle nog ge priset till PC-versionen.

Medlem

Texturkvalitén och skärpan är bra mycket bättre på PC, tyvärr då PS4 inte ens är ute än. Sen var ju PC-demot mycket grymmare, hade ju varit roligt om de demat samma sekvens på båda så man verkligen kan jämföra.

Medlem

Jag hade helst sett att de visade ett "spelbart" demo i dagsljus i en stor öppen värld, istället för ett scriptat demo (som en film) i mörker, i (för det mesta) relativt små inomhusmiljöer.

"Infiltrator"-demot ser väldigt bra ut, men vill som sagt helst se stora miljöer - och i dagsljus, så jag röstar på "PS4"-demot, även fast "den stora öppna världen" bara består av snöiga berg.

Medlem

Två så totalt olika miljöer... PC-versionen med sin miljö inomhus inom en framtida fabrik, PS4-versionen medeltidsmiljö, inne i grotta/tempel och utomhus bland berg och dalar, två så totalt olika demon.
Om dom hade visat samma demo körd på både PC och PS4 hade man ju kunnat jämföra på riktigt, men som det är nu är det förbannat svårt tycker iallafall jag.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Skulle det här vara nån form av aprilskämt???
Om inte, så FINNS DET REDAN två olika versioner av den NEDRE videoklippet, den som visade upp UE4 för första gången. Skillnaden mellan de två versionerna är att den ena spelas upp på PC och den andra på ett PS4, och där är skillnaderna tydliga till PCs fördel. Att jämföra de två videor i nyheten är bara trams då det är som att jämföra äpple och päron.

PC (680GTX): http://www.youtube.com/watch?v=dD9CPqSKjTU

PS4: http://www.youtube.com/watch?v=-5VqaNf-gZ4

Här är bilderna som säger mer än tusen ord (PC är de snyggare varianten)

http://i.imagebanana.com/img/oh9hiskw/ue4.jpg
http://i.imgur.com/5n6BAXG.png

Källa: http://m.neogaf.com/showthread.php?t=514670&page=1

Inaktiv

Vad kul att konsolerna nästan är i kapp. Det är som ett himlafenomen, man får vara tacksam att man får uppleva det för det dröjer flera år till nästa gång det sker...

Vet vi vilka specs PC-datorn har med tanke på att PS4 först släpps om sex månader?

Medlem

det är en väldigt stor skillnad på ljussättningen om man kolla på den undre videon med pc på youtube. men jag tror att ps4 versionen är den som vi kommer komma närmast med pc också.

Medlem
Skrivet av North:

Vad kul att konsolerna nästan är i kapp. Det är som ett himlafenomen, man får vara tacksam att man får uppleva det för det dröjer flera år till nästa gång det sker...

Vet vi vilka specs PC-datorn har med tanke på att PS4 först släpps om sex månader?

Men när väl PS4:an kommer så kommer PC:n vara ett eller två steg längre fram igen. Eller i alla fall när nästa generation grafikkort kommer, och då får man behålla sin konsoll i 4-5 år igen innan det kommer en ny (om det ens gör det). Så Konsollen kanske är NÄRA nu, men om 8-9 månader när den släpps, är den redan gammal

Medlem

Finns det ens några tydliga bevis på att PS4 tech demot inte fusk-körs ifrån en high end PC bara för att impa? Har hänt förut iaf.

Medlem
Skrivet av spelaren123:

Jag hade helst sett att de visade ett "spelbart" demo i dagsljus i en stor öppen värld, istället för ett scriptat demo (som en film) i mörker, i (för det mesta) relativt små inomhusmiljöer.

"Infiltrator"-demot ser väldigt bra ut, men vill som sagt helst se stora miljöer - och i dagsljus, så jag röstar på "PS4"-demot, även fast "den stora öppna världen" bara består av snöiga berg.

Precis! Jag vill gärna se en skogsmiljö eller liknande natur-scener. UE3 var ärligt talat rätt kass på det, då den på något vis gjorde så att allt såg ut att vara gjort av plast.

Medlem

Är detta ett aprilskämt?

Kanske möjligtvis hade varit intressant om ni hade fått tag på en PS4-version av "Infiltrator", men vad är det för poäng med att jämföra två helt olika demos?

Och vad är det för poäng med att ens fråga vilket som är snyggast, när PC alltid kommer att ligga steget före och därför producera bättre resultat?

SE

Medlem

En jämförelsebild,

PS4 är ett skämt i jämförelse.

Medlem

De nya konsollerna är ju 2-3 år gamla nu redan. För dålig kräm i all hårdvara som dom tänker använda. Hur som helst är det bra att de inte utklassas av mobiltelefoner som PS3/360 hotas av..

Medlem
Skrivet av Tobs:

De nya konsollerna är ju 2-3 år gamla nu redan. För dålig kräm i all hårdvara som dom tänker använda. Hur som helst är det bra att de inte utklassas av mobiltelefoner som PS3/360 hotas av..

Riktigt så illa kan jag inte hålla med om. Garanterat så är PS4 kraftfullare än HD 5870 / 6970.
Skulle mer säga att den helt klart håller måttet för en gaming-PC idag. Klart du kan klämma in dubbla Titan i en PC, men det är inte min poäng.

Kollar man vad gemene man sitter med för PC så kommer PS4 slå majoriteten av de datorer som folk spelar på därute. Det är bara vi entusiaster som påpekar dessa skillnader...

Medlem
Skrivet av wibbe44:
Skrivet av Tobs:

De nya konsollerna är ju 2-3 år gamla nu redan. För dålig kräm i all hårdvara som dom tänker använda. Hur som helst är det bra att de inte utklassas av mobiltelefoner som PS3/360 hotas av..

Riktigt så illa kan jag inte hålla med om. Garanterat så är PS4 kraftfullare än HD 5870 / 6970.
Skulle mer säga att den helt klart håller måttet för en gaming-PC idag. Klart du kan klämma in dubbla Titan i en PC, men det är inte min poäng.

Kollar man vad gemene man sitter med för PC så kommer PS4 slå majoriteten av de datorer som folk spelar på därute. Det är bara vi entusiaster som påpekar dessa skillnader...

PS3/360 rullar med 200GFlops medan senaste Tegra ligger på 80, Nvidias mål med nästa generation är att gå om dessa.

Dessutom så är PS4ans specs riktigt usla för att ha någon form av framtidstänk. PS4an kommer att ha omkring 1800GFLOPS vilket kan jämföras med HD5850 / GTX660. CPUn är det ingen idé att ta upp i diskussionen men sen att det går att utvinna en effekt närmare max på en bestämd hårdvara är en annan sak, men 5 år gammal hårdvara klarar sig nog ett tag till.

Medlem

April, april.

PC versionen är så klart snyggast -__-

Medlem

Spelar ingen roll vilken som är snyggast. Blir ändå svårt att jämföra exlusiviteter mellan PC och PS4 när de bara kommer till en av plattformerna


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av wibbe44:
Skrivet av Tobs:

De nya konsollerna är ju 2-3 år gamla nu redan. För dålig kräm i all hårdvara som dom tänker använda. Hur som helst är det bra att de inte utklassas av mobiltelefoner som PS3/360 hotas av..

Riktigt så illa kan jag inte hålla med om. Garanterat så är PS4 kraftfullare än HD 5870 / 6970.
Skulle mer säga att den helt klart håller måttet för en gaming-PC idag. Klart du kan klämma in dubbla Titan i en PC, men det är inte min poäng.

Kollar man vad gemene man sitter med för PC så kommer PS4 slå majoriteten av de datorer som folk spelar på därute. Det är bara vi entusiaster som påpekar dessa skillnader...

Jag tycker nog inte att jag ser mig själv som en datorentusiast bara för att jag har råd att köpa hårdvara till det bästa plattformen för spel. O.o Men jag förstår din poäng.

Medlem

april april om att ps4 har något att komma med imot en rejäl PC

Medlem

PS4 versionen ser helt ok ut Hade varit kul att se Infiltrator demot på en PS4 med. Spelar väl sen mindre roll vilken version som är snyggast, spelen blir ju inte per automatik roligare för att en version har mer bling-bling..

Testpilot
Skrivet av wibbe44:

Riktigt så illa kan jag inte hålla med om. Garanterat så är PS4 kraftfullare än HD 5870 / 6970.
Skulle mer säga att den helt klart håller måttet för en gaming-PC idag. Klart du kan klämma in dubbla Titan i en PC, men det är inte min poäng.

Kollar man vad gemene man sitter med för PC så kommer PS4 slå majoriteten av de datorer som folk spelar på därute. Det är bara vi entusiaster som påpekar dessa skillnader...

PS4 är ett bra steg framåt till en vettig "minimum" plattform för spelare , det är bra att sätta den nedre ribban högre än vad vi har nu med de gamla PS3 och Xbox360.
Det bästa är ju att de nu insett sitt fail med att ha en krånglig architektur som är svår att utveckla till.

Den gemene PS4 ägaren kommer att spela betydligt tyngre spel än den gemene PC ägaren som lirar tex. Plants Vs Zombies på sin laptop som de inte egentligen köpt för att spela på.

Pc har ju inga generationsskiften utan bara en stor massa där man otroligt nog kan spela gamla spel på sin nya dator med Geforce Titan och i7 monsterprocessor.

Men visst , en "entusiast" får ju påpeka detta också

Medlem
Skrivet av North:

Vad kul att konsolerna nästan är i kapp.

De ligger långt efter och är inte ens släppta än.

http://i.imagebanana.com/img/oh9hiskw/ue4.jpg

I kapp?... tillåt mig skratta.

Medlem
Skrivet av Tobs:
Skrivet av wibbe44:
Skrivet av Tobs:

De nya konsollerna är ju 2-3 år gamla nu redan. För dålig kräm i all hårdvara som dom tänker använda. Hur som helst är det bra att de inte utklassas av mobiltelefoner som PS3/360 hotas av..

Riktigt så illa kan jag inte hålla med om. Garanterat så är PS4 kraftfullare än HD 5870 / 6970.
Skulle mer säga att den helt klart håller måttet för en gaming-PC idag. Klart du kan klämma in dubbla Titan i en PC, men det är inte min poäng.

Kollar man vad gemene man sitter med för PC så kommer PS4 slå majoriteten av de datorer som folk spelar på därute. Det är bara vi entusiaster som påpekar dessa skillnader...

PS3/360 rullar med 200GFlops medan senaste Tegra ligger på 80, Nvidias mål med nästa generation är att gå om dessa.

Dessutom så är PS4ans specs riktigt usla för att ha någon form av framtidstänk. PS4an kommer att ha omkring 1800GFLOPS vilket kan jämföras med HD5850 / GTX660. CPUn är det ingen idé att ta upp i diskussionen men sen att det går att utvinna en effekt närmare max på en bestämd hårdvara är en annan sak, men 5 år gammal hårdvara klarar sig nog ett tag till.

PS4 ans specs är ju inte alls direkt dålig.
HD 5870 som är bättre än 5850 har endast 544 GigaFLOPS i jämnförelse.
HD 5970 som är 2x 5870 och kraftfullare än GTX660 har 928 GigaFLOPS.

PS4 ska ha 1.84 TeraFLOPS, vilket är betydligt mer och ungefär dubbelt upp från HD 5970.
Hur det ser ut i praktiken får framtiden utvisa.

Medlem

Det ser ut som ljuskällorna är olika i bilderna vilket kan bero på att demot var i realtid om jag inte minns fel. PC ser bättre ut men man får inte glömma att medeldatorn ute i stora världen inte ligger på highend sidan utan mycket lägre vilket man oftast glömmer om man själv sitter på med ett monster.

Så PC kommer vara bättre för de som har råd och ork att hålla den uppgraderad men de stora pengarna ligger inte i att satsa på highend imo. Själv så kommer jag köpa en PS4 och en ny PC (om ett år eller två) och troligen en nextbox också.

En lite bild av hur det ser ut.
http://store.steampowered.com/hwsurvey?platform=pc

Medlem
Skrivet av wibbe44:
Skrivet av Tobs:
Skrivet av wibbe44:
Skrivet av Tobs:

De nya konsollerna är ju 2-3 år gamla nu redan. För dålig kräm i all hårdvara som dom tänker använda. Hur som helst är det bra att de inte utklassas av mobiltelefoner som PS3/360 hotas av..

Riktigt så illa kan jag inte hålla med om. Garanterat så är PS4 kraftfullare än HD 5870 / 6970.
Skulle mer säga att den helt klart håller måttet för en gaming-PC idag. Klart du kan klämma in dubbla Titan i en PC, men det är inte min poäng.

Kollar man vad gemene man sitter med för PC så kommer PS4 slå majoriteten av de datorer som folk spelar på därute. Det är bara vi entusiaster som påpekar dessa skillnader...

PS3/360 rullar med 200GFlops medan senaste Tegra ligger på 80, Nvidias mål med nästa generation är att gå om dessa.

Dessutom så är PS4ans specs riktigt usla för att ha någon form av framtidstänk. PS4an kommer att ha omkring 1800GFLOPS vilket kan jämföras med HD5850 / GTX660. CPUn är det ingen idé att ta upp i diskussionen men sen att det går att utvinna en effekt närmare max på en bestämd hårdvara är en annan sak, men 5 år gammal hårdvara klarar sig nog ett tag till.

PS4 ans specs är ju inte alls direkt dålig.
HD 5870 som är bättre än 5850 har endast 544 GigaFLOPS i jämnförelse.
HD 5970 som är 2x 5870 och kraftfullare än GTX660 har 928 GigaFLOPS.

PS4 ska ha 1.84 TeraFLOPS, vilket är betydligt mer och ungefär dubbelt upp från HD 5970.
Hur det ser ut i praktiken får framtiden utvisa.

http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_AMD_graphics_proce...

HD5850 = 2088 GFLOPS.

Medlem
Skrivet av Tobs:
Skrivet av wibbe44:
Skrivet av Tobs:
Skrivet av wibbe44:
Skrivet av Tobs:

De nya konsollerna är ju 2-3 år gamla nu redan. För dålig kräm i all hårdvara som dom tänker använda. Hur som helst är det bra att de inte utklassas av mobiltelefoner som PS3/360 hotas av..

Riktigt så illa kan jag inte hålla med om. Garanterat så är PS4 kraftfullare än HD 5870 / 6970.
Skulle mer säga att den helt klart håller måttet för en gaming-PC idag. Klart du kan klämma in dubbla Titan i en PC, men det är inte min poäng.

Kollar man vad gemene man sitter med för PC så kommer PS4 slå majoriteten av de datorer som folk spelar på därute. Det är bara vi entusiaster som påpekar dessa skillnader...

PS3/360 rullar med 200GFlops medan senaste Tegra ligger på 80, Nvidias mål med nästa generation är att gå om dessa.

Dessutom så är PS4ans specs riktigt usla för att ha någon form av framtidstänk. PS4an kommer att ha omkring 1800GFLOPS vilket kan jämföras med HD5850 / GTX660. CPUn är det ingen idé att ta upp i diskussionen men sen att det går att utvinna en effekt närmare max på en bestämd hårdvara är en annan sak, men 5 år gammal hårdvara klarar sig nog ett tag till.

PS4 ans specs är ju inte alls direkt dålig.
HD 5870 som är bättre än 5850 har endast 544 GigaFLOPS i jämnförelse.
HD 5970 som är 2x 5870 och kraftfullare än GTX660 har 928 GigaFLOPS.

PS4 ska ha 1.84 TeraFLOPS, vilket är betydligt mer och ungefär dubbelt upp från HD 5970.
Hur det ser ut i praktiken får framtiden utvisa.

http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_AMD_graphics_proce...

HD5850 = 2088 GFLOPS.

Single precision ja. "Processing power (double precision): 544 GigaFLOPS". Detta på 5870.

http://www.amd.com/us/products/desktop/graphics/ati-radeon-hd...

Sedan som sagt, vad det blir i praktiken är det ingen som vet förrän konsolen släppts och tester gjorts.

Medlem

Börjar bli långa Quotes nu hehe.

Sant, men kan inte tänka mig att PS4an mäter 1,8 TFLOPS i double precision och kosta mindre än 15,000 kr.

Medlem

Diskussionen om att jämföra PS4 och dagens speldatorer borde inte tas upp. Consolutvecklingen handlar inte om att skapa en futuristisk spelmaskin utan en maskin som följer någorlunda med i matchen men som passar de flestas ekonomi. Du ska inte behöva köpa ett grafikkort för 9000 för att lira det senaste crysis.

12
Skriv svar